Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest seroxata

Hei bettie!! :)

Er så koselig å sitte ute og se på folk som trasker forbi! Er utrolig hvor mye rart en kan få med seg da! og kinesisk mat er jo noe av det beste en kan få!

Ha en god dag!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 16.august

Hei Cata. Det var godt å ta en pakkepause nå. Og det har vært tøft å begynne på jobb igjen, men det går.

Jeg er ikke så glad i å spille spill selv, Hope, men Halvdelen og ungene elsker det, så derfor foregår det mye brettspill og kortspill her i huset.

Hei queenbee. Jo - det er mye som er billig og spennende i Polen. Kjekt for datteren din å ha med faren sin.

Hei på deg Trulselinemor.

Hei ¤Escada¤. Liker å lage lister,jeg

Hei Swan. Jo - de fleste var på jobb mandag, så da var det full fart - som vanslig.

Vi flytter første helgen i september, dark angel

Har faktisk tatt det litt rolig noen dager nå, Naturelle

Hei på deg, Fakse.

Mandag var de fleste på plass på jobben, og jeg fortalte - som planlagt - min oppfatting av hva som hadde skjedd før sommerferien. Noen godtok det - andre ikke,men sånn er det bare.

Ellers gikk dagen i hundre og ikke er jeg riktig sikker på hva jeg egentlig fikk gjort, men jeg jobbet nå hele dagen.

I dag har det vært nok en hektisk dag - og sånn vil det være de nærmeste 14 dagene i hvert fall.

Det passer litt dårlig for jeg er på vei ned i en bølgedal. Det har blitt litt mye følelser i det siste, og jeg gruet meg til å begynne på jobb igjen. Den følelsen er ikke borte enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart med det, man det har en tendens til å toppe seg, slik at når man fra før av har mye, så dukker det opp mer man må forholde seg til og takle. Men det er en god følelse jeg vil du skal ta deg tid til, og det er å være stolt av deg selv fordi du turte å ta si i fra på jobb. Det var modig av deg, og det tror jeg du vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du trives bedre i jobben etterhvert.. :klem:

Har du tenkt på å skifte jobb?

Bare kos deg ikveld & ikke stress med noe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag 17. august

Du snek deg innom mens jeg skrev i går, du seroxata. Det er fin underholdning å se på folk som vandrer forbi når man sitter på en uterestaurant.

Det er vel slik Fakse, at ting kommer i klumper og ikke pent en og en. Det er bare å svelge unna.

I kveld sløver jeg i godstolen min, dark angel. Orker ikke være flink eller effektiv.

Det er kos å se deg her også Swan. Jeg setter veldig pris på deg.

Dagen på jobb gikk fint - helt til jeg oppdaget at jeg skulle til tannlegen i dag. I hodet mitt skulle jeg til tannlegen i morgen, så det var litt sjokkartet å se at det var i dag jeg skulle dit. Det ble litt stress for å nå timen. På den andre siden så slapp jeg å grue meg så mye, da.

Tannlegetimen i dag var ikke god. Han skulle ha så mye rart inn i munnen min at jeg følte jeg ikke fikk puste, og panikken steg. Det holdt hardt å¨sitte lenge nok til å gjennomføre behandlingen. Jeg var ganske sliten og svett da timen var ferdig. Og vondt har jeg også, for det var en ganske stor reperasjon. Dritt. Så nå gruer jeg meg allerede til neste time selv om det er en måned fram i tid.

Sovna da jeg kom hjem, og er fortsatt trøtt, så det blir vel en litt tidligere kveld i kveld enn det har vært de siste dagene.

Så her sitter jeg i stolen og sløver. Frøkna og en venninne av henne kom innom, for de ville spille kort med Halvdelen. Han er sjelden uvillig til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Tannlegebesøk er ikke noe moro. Jeg sitter i stolen og prøver å tenke: Tenk hvor glad jeg er når jeg går ut av døra. GU er enda verre. Det hjelper litt. Nesten som et mantra (?). Moro er det ikke, men nødvendig.

Du slapp å grue deg, det kan være en fordel det også.

Er du med å spiller kort da Bettie, eller ser du bare på?

Ha en fortsatt fin onsdagskveld. :)

Takk for alle koselige besøk i dagboka mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg til trøstekoret - du slapp i hvertfall å grue deg til tannlegetimen. Men det blir lett litt klaustrofobisk når de stapper 1001 duppeditter inn i gapet samtidig. Og enda verre er det hvis tannlegen er av den snakkesalige typen. Hadde en gang en som alltid begynte å snakke i det alle remediene var inne i munnen, og da stilte han ikke enkle spørsmål som kunne besvares med a-a-a-a- (ja) eller æ-æ-æ-æ (nei), han skulle ha svar i hele setninger, han. :ler:

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Kjenner til den panikken der Bettie. Er ikke generelt redd for tannleger, men man kan få angst av hva som helst når man først har merka den på kroppen.

Håper du kan prøve å ikke grue deg til neste gang.

Må bare nevne noe som jeg fikk vite, nemlig den redselen mennesker med angst har for å besvime. Men det vil ikke skje, for det har med blodtrykksfall å gjøre. Og når man har angst, stiger blodtrykket. Så man vil ikke besvime av angst... det var sååå deilig å høre for meg i hvert fall. At det var en medisinsk forklaring på det. Vet ikke om du har den angsten der, jeg, men det er bedre med litt info for mye, enn litt for lite.

Ønsker deg en god natt, Bettie! Håper bølgedalen din ikke blir for dyp.

Natta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann du!

Er innom på en liten returvisitt - og sier bare "ha en fin kveld" - stikker nok innom og skriver mer en annen dag!

Heksehilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg!

Går det bra med pakkingen? Jeg har så vidt begynt å rydde opp i og kaste div papirer. Har nok valgt leilighet nå (tror jeg), så nå er utfordringen å skaffe depositumet :sjenert: Skal til Oslo i morgen og da skal jeg bl.a. spørre en tante. Håper hun sier ja, for hun får jo pengene tilbake når jeg kommer hjem i april/mai!

Dette er det eneste som kan stoppe meg nå (tror jeg....) Så kanskje det blir varme istedenfor snø og kulde i vinter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 18. august

Tannlegebesøk er absolutt ikke noe jeg ser fram mot med glede, queenbee, men jeg går nå i hvert fall nå. Jeg konsentrerer meg om å puste rolig mens jeg sitter i stolen og gaper. Det tar tankene litt bort fra hva som foregår i munnen min.

I går var jeg sikker på at han dyttet alt han hadde på kontoret inn i munnen min, Cata. Det ble ikke plass til luft, syntes jeg (bare tull, selvsagt), så da ble det vanskelig å konsentrere seg om å puste rolig. - Men jeg slapp nå å grue meg på forhånd, da. Heldigvis er han ikke så veldig snakkesalig, så jeg slipper å prøve å svare annet enn med grynt.

Det er greit å få noen fysiologiske forklaringer på hva som skjer i kroppen, Hope. Det gjelder bare å huske det når panikken tar tak. Jeg skal likevel gjøre et forsøk på å huske at faren for å besvime ikke akkurat er overhengende.

Tanna gjør ikke så vondt i dag, dark angel, så da har jeg kunnet spise også.

Hei Brunhilde. Flott å få heksebesøk her

Pakkingen har gått i stå, flowerpower. Jeg regnet nesten med det, for jobbstart på høsten er kjempehektisk. Jeg skal være flink i helgen igjen. Så flott at du har bestemt deg for leilighet. Krysser fingre for depositumpenger.

Jeg er så innmari trøtt om dagen. Ikke har jeg lyst til å stå opp om morgenen. Dyna er kjempegod da, og jeg må være skikkelig streng med meg selv for å stå opp. Når jeg kommer fra jobb, er jeg så trøtt at jeg bare må sove litt. Jeg prøver å ikke sove for lenge slik at jeg ødelegger nattesøvnen, men det ser ikke ut til å være noe problem, for jeg er trøtt når jeg legger meg også. Så jeg er kveldstrøtt, morratung og søvnig midt på dagen.

Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal være så trøtt. Kanskje jeg er allergisk mot jobben? Ikke for det. Det har gått ganske bra disse dagene. Hektisk som fy, men ganske bra likevel.

Jo - jeg forstår vel hvorfor jeg er trøtt. Det henger ofte sammen med bølgedaler, for da mister jeg energi og lyst til å gjøre noe som helst. Jeg vil helst bare være i fred, finne meg et hjørne og bli der. Og siden jeg ikke kan det, så bruker jeg vel opp energien på jobben og har flate batterier resten av dagen.

Motsigelser - ja det passer for et rimelig logisk hode.

Æsj - jeg er i "synes synd på meg selv" humør. Det er jo ikke synd på meg. Jeg har det stort sett bra, men jeg er bare møkk lei bølgedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Torsdag 18. august

Æsj - jeg er i "synes synd på meg selv" humør. Det er jo ikke synd på meg. Jeg har det stort sett bra, men jeg er bare møkk lei bølgedaler.

Jo, det er synd på deg! Det er lov, det! Håper bølgedalen ikke blir for langvarig. Og det med lite energi kjenner jeg veldig godt til. Fælt at energien skal forsvinne når man liksom trenger den mest. Når man trenger den for å komme seg ut av det igjen. Ond sirkel.

Ønsker deg en god helg!!! Håper du får litt tid til å slappe av ordentlig og bare være Bettie i sofaen.

Sender en fredags :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Bettie! :vinke:

Det er ikke mye jeg har hatt tid til å være her på KG de siste par ukene, og lite tid til dagbokrunder har det blitt. Ville i alle fall innom for å se hvordan det går med deg, og for å ønske deg en god helg!

Godt at du har fått sagt fra hva du følte om jobbkonflikten, i alle fall. Uansett hva reaksjonene måtte være, så er det litt greit for ens egen del at man får lov til å gi uttrykk for sine tanker og synspunkter på det som hendte i ettertid. Nok en gang har du vist at du har ryggrad og integritet, Bettie. Det er ikke lett å snakke om konflikter, men noen ganger gjør det godt - etterpå - når man har fått sagt fra.

Like greit at du måtte hoppe i tannlegetimen, kanskje. Som du sier: Da slapp du å grue deg. Gruing er ikke noe særlig gøy.

Nå er det endelig helg etter en lang uke, det skal bli deilig å ligge strekk ut foran TV'n med beina på bordet i kveld. Etter en god biff! ;)

Ønsker deg en kjempefin helg, Bettie! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...