Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Torsdag 28. juli

Gårsdagen var fin. Fighter.Jeg klarer godt å sitte lenge i sola med en god bokl, dark angel. Det er noe jeg koser meg med.

Jeg er glad det er papirinnsamling via korps nå, queenbee, for jeg hadde fyllt mange papirdunker slik jeg kaster nå.

Hei baby-E. Jeg skal holde talen på ballet jeg skal på om ei drøy uke. Jeg vurderer om jeg skal orke å oversette den til engelsk, for det er mange engelsktalende der, men jeg får se.

Jeg trives godt i Nederland selv, Cata, og har venner der, så jeg synes det er moro at frøkna nå skal oppleve litt av landet.

Det nærmer seg ferietur nå. Tirsdag reiser vi til Polen, for det er der ballet skal være. Vi skal på et slott, så det blir et skikkelig slottsball. På en måte er det venners fest, for det er mange fra Norge som reiser av gårde. Vi skal kjøre nedover, for det er ferieturen vår. Så da blir det ei ukes pause i pakkinga.

I dag har jeg vært hos legen. På en måte hadde jeg håpet å få beskjed om at nå kunne jeg satse for fullt, og begynne i full jobb igjen. Men den beskjeden fikk jeg ikke. Han mente jeg fortsatt burde jobbe noe redusert. Han har sikkert rett.

Ellers har jeg pakket ned hele familieveggen. Har en vegg med familiebilder, med ungene i ulike aldre, foreldre, besteforeldre, søsken osv osv. Nå er veggen demontert og pakket i en pappeske. Det tømmes litt etter litt, ser jeg, og stabelen med ferdigpakkede esker øker litt hver dag. Det er utrolig så mye rart jeg har. Fretex blir sikkert fornøyd med det jeg pakker ned til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver klokt om vennskap, Bettie.

Jeg tar med meg det du skrev. Kjenner igjen det du sier. Og mye av det er det verdt å minne seg selv på noen ganger. Jeg håper dere får en kjempefin ferie, og regner med at talen din kommer til å falle i god jord!

:klem: Nattiklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

Utrolig fint skrevet det om venner, bettie!!! :) veldig fint.....

Høres gøy ut med tur til Polen, håper du får det kjempekoselig der!! (noe du sikkert får)

Også godt å høre at frøkna får seg en koselig tur nå, og at hun tar mindre doser enn før...

håper du får en flott dag, med masse sol!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er flink til å sortere ut og gi til Fretex! Jeg synes liksom det blir helt meningsløst når man har liggende masse fine og fullt brukbare ting man aldri kommer til å bruke igjen. Det ligger jo der og venter på å bli ødelagt av alder eller uhell (typisk at fukt og møll kommer til, for man stuer jo unna), i stede for at det kommer til nytte for noen som trenger det. Derfor prøver jeg selv å gi til Fretex så snart jeg ser at ting ikke er i bruk lenger. Og jeg blir veldig glad når jeg ser at andre gjør det også. Det er jo dessuten veldig miljøvennlig å gjennbruke ting i vårt bruk-og-kast samfunn.

Håper dere får en flott ferie. Ball på slott høres rett og slett helt eventyrlig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Heisann! Heldige venner du har då! ;)

Blir sikkert gøy å reise til Polen og sikkert masse og se! :roll: Må kosa deg konglig!! ;)

Skal bare på camping i helga, eg og gubben.. men får nok kost oss litt for det :sjarmor: Får hiva på risen her og stikka ned i kjellaren og henga opp litt klær før han komme heim.. greit at de blir tørre før vi reise.. :ler:

Må ha ei riktig god helg då!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må jo være så gøy å få dra på ball på et slott :hoppe: gleder meg til full rapport når du kommer hjem igjen :)

Goood helg, og god tur til Polen hvis jeg ikke kommer på besøk igjen før du drar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredag 29. juli

Tusen takk, Væren. Det er litt greit å ha sendt ut en prøveballong før jeg reiser meg i en forsamling hvor jeg langt fra kjenner alle.

Takk til deg også seroxata. Jeg er sikker på at frøkna har det bra, for jeg har ikke hørt et pip fra henne.

Jeg har ikke sanvittighet til å kaste brukbare ting. Derfor samler jeg sammen det jeg vet jeg ikke vil bruke lenger og gir det bort, Fakse. Like greit hvis det kan komme andre til gode.

Legen har sikkert rett, Swan, det er bare jeg som er litt utålmodig. Men jeg kjenner jo at jeg har svarte dager, så det er nok greit å bli litt mer stabil før jeg setter opp til full fart.

Gleder meg til å dra til Polen, ¤Escada". Jeg har vært der før, og vi fant da ut at vi ikke hadde fått sett nok.

Full rapport kommer nok når vi kommer hjem, Dagoberta. Har ikke vært på slottsball før, jeg, så det blir spennende.

I dag har det vært en flott sommerdag. Det startet med en del tåkeskyer, så da pakket jeg videre. Nå er skapene på stua tømt, så finservisene, krystallet og sølvet er pakket bort. (hørtes ikke det fint ut?) Det tar litt lenger tid å pakke tynne glass slik at de ikke knuser under flyttinge. Noen av dem har vi hatt helt fra vi giftet oss.

Fikk vasket litt klær også, for det ble fint tørkevær etterhvert.

Etterpå fant jeg fram solsenga og boka og lot mitt legeme stekes av sola.

Ble med Halvdelen en liten tur over grensa i ettermiddag - og spiste ute. Hamburgermeny til hovedrett og is til dessert. Han kan virkelig slå på stortomma den mannen. Nei - jeg bare fleiper. Han skulle bort med bilen i kveld og sette inn nytt anlegg slik at vi kan høre radio og spille musikk på veien. Og da ville det ikke bli tid til skikkelig middag i dag.

I morgen tror jeg at jeg skal ta en liten pakkepause og konsentrere meg om støvutrydding. Kanskje jeg pakker bøkene på stua, for da kan jeg få tørket skikkelig av hyllene slik at det bare er å tørke over dem når vi flytter. Det kommer litt an på været også, for ikke søren om jeg jobber inne hele dagen hvis sola skinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter meg til Dagoberta...gleder meg til referat fra slottsball i Polen. Men håper du får en solfylt helg før dere reiser avgårde. Fint med litt frisk luft som avveksling fra støvtørking og pakking (dvs.strengt tatt er det vel omvendt.....pakke først, så tørke støv) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, slottsball hørtes flott ut. Gleder meg til å lese referat fra det.

Synes også det høres fornuftig ut med frisk luft og pakke/vaskepauser. Må nesten ha det innimellom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Åh, slottsball i Polen!!! Jeg vil også! kan jeg være med som håndbagasje? Jeg har allerede finkjole.. hehe. (Mamma kjøpte seg ny til et 50-års lag i desember, også ble jeg så misunnelig at jeg fikk en kjole jeg også. Sleip? Jeg? Den er så fiiin!

ligner litt på denne her, men min er mer blek rosa/fersken:Kjole

Du er flink til å få ting gjort. Å pakke ned glass er så drepende kjedelig! Vi holder jo på med en del av de samme tingene for tida. LItt spennende, men ganske slitsomt og kjedelig også.

Ønsker deg en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj :overrasket: skjønner at det er noen dager siden jeg var her inne!

Ekornliket har jeg fått med meg, og at du syr ballkjole. Men, jeg har visst ikke fått med meg at ballet er på et slott i Polen?? Er det privat,eller? Eller er du royal :sjarmor: Datteren til en kusine av meg hadde forresten bryllupet sitt på et slott i Romania (tror jeg det var). Kjemperomantiskt!

Du er utrolig effektiv med pakking, Bettie! Jeg er helt imponert! Vet ikke hvor jeg kommer til å flytte enda, er åpen for det meste. Så om du vet om et lite hus til leie, gjerne ved et vann eller kysten så si ifra,da....

Det du skrev om venner var nydelig :klappe: Og så sant!

Ikke slit deg helt ut med pakking,da. Kos deg om du har finvær også!!!

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag 30. juli

Det ble ikke mye sol og frisk luft i dag, Cata. Det har bokstavelig talt vært en grå dag. Ellers er det en fin blanding med pakking og soling, Midnattsol. Det var en lekker kjole, Hope. Virkelig nydelig. Du hadde nok blitt ballets dronning i den. Skulle gjerne fått vært med som bagasje - men det blir kanskje litt trangt for deg? Har vært litt flink i dag, Swan, og har fått ryddet ut litt mer støv. Er overhode ikke royal, flowerpower. Har familie som har arvet det slottet vi skal på, pluss et par til. Så det er privat.

Det har som sagt vært en helgrå dag i dag, så avtalen med solsenga måtte utsettes. Men jeg har vært flink i dag, da. Jeg har vasket ned badet - tak, vegger, skap og det hele. Så hovedrengjøringen der er ferdig. Så fortsatte jeg litt på kjøkkenet, og har fått skrudd fra hverandre en hylle til - fordi den var tom, gitt.

Har tatt et lite rufs i huset også, men har gjemt støvsuginga til i morgen. Må jo ha litt å gjøre da også - neida - jeg var bare sliten, så jeg stoppet opp.

Har pleiet meg selv i ettermiddag. Farget håret fikk jeg gjort, så nå er det mørkt med med en rødfiolett tone. Er mørk i utgangspunket, så det er bare for å få en litt annen fargetone i det. Fikk skrelt av meg litt hår her og der, nappet øyenbryn - helt egenpleie med andre ord.

Halvdelen laget biffsnadder til oss til middag. Det er godt.

Jeg gleder meg til å dra på ferie, men - det er alltid et men.

Jeg er kjempeflink til å bekymre meg, så det har jeg begynt med nå. Det er mange ting som kan gå galt. Jeg tenker ikke på bilkjøringa eller sånne ting, men - jeg skal ut i verden og treffe mange mennesker. Jeg skal prøve meg på handel på markedet i Krakow, jeg skal være sosial osv. osv. Her er det mange sjanser til å få panikk, her. Jeg får prøve å legge bekymringene litt til side, men det er ikke lett.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Sånne bekymringer er det mange som har - uansett alder. Det er ikke noe særlig behagelig å bli sittende fast i sin egen hjernes bekymringer, men jeg tror nok du skal klare deg bra!

Har jo så og si fulgt med deg fra starten i denne dagboken din, med noen pauser innimellom riktignok, og det er en enorm forskjell fra da og nå! Så sterk som du er, skal du bare kose deg, dra på ball med egenkomponert kjole og shoppe på markedet! :) La bekymringene bli igjen hjemme er du snill, så går alt så bra!

(Og det hadde nok blitt litt trangt i den kofferten, ja. Så jeg får bli med neste gang jeg da :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag 31.juli

Både egenpleie og biffsnadder var godt, Fighter.

Takk for tilbakemelding, Hope. Sånn rent fornuftsmessig vet jeg at ting som regel går bra, men - det er alltid et men med meg. Skal prøve å la være å pakke bekymringene med meg.

Det er så mye som kan gå galt, Swan, selv om det vanligvis går bra. Jeg våger jo mye mer nå enn jeg gjorde for bare et halvt år siden.

Dagen i dag har vært en grubledag. Det startet jo med svært vått vær, så jeg tok en laaang kaffemorgen i dag. Og jeg fikk støvsuget. Kattehår er noe dritt. Synes noen kunne finne opp røytefrie katter.

Ettermiddagen hadde jeg for meg selv, for Halvdelen skulle ut en tur. Skulle bl.a hjelpe svigermor slik at hun har mat nok mens vi er borte. Hun har falt igjen og skadet armen sin, så hun trengte litt annen hjelp også. Halvdelen gruer seg til hvert besøk, for hun er blitt veldig sytete og storforlangende. Hun har det sikkert ikke så lett, men hun skyver folk fra seg med måten hun er på.

Sola tittet fram etterhvert, så jeg fikk litt tid ute i hagen i dag også. Og det var der jeg ble sittende å gruble. Grubling er ikke bare bra.

Jeg er lei av å leve et liv med så store ned og oppturer. Jeg vil ha det litt mer på det jevne. Jeg vet at jeg har gått mange skritt siden jeg "kolliderte" med den store veggen og verden bare var svart. Men fortsatt er det sånn at det skal ikke så store motstanden til før jeg krabber ned i kjelleren igjen. Ja - jeg vet at jeg ikke blir der, og at jeg karrer meg opp igjen. Men jeg lurer på hvor mange ganger det skal være nødvendig. Med andre ord - en deppetur i sola. Det er sikkert fordi jeg skal reise bort og skal "kaste" meg ut i masse som jeg egentlig er redd for, og hvor det er så mange muligheter til at ting skjærer seg. Altså - en ganske tåpelig greie - hvis bare hodet mitt kunne være med på det.

Nei - jeg får prøve å riste dette av meg. I morgen skal jeg pakke til ferie, og ikke til flytting. Det blir en forandring i rutinene, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi ikke har kontakt før du reiser,Bettie, så får du ha god tur og kos deg riktig mye :klappe:

Nedturer er noe herk :tristbla: Jeg har også holdt på lenge, men det er deilig å merke at turene er både lettere og kortere nå enn for noen år siden! Og jeg vet nå at når jeg kommer igjennom dem har det skjedd positive ting med meg, og det er jo bra :sjenert:

:klem: og som sagt: God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så rart du bekymrer litt, når du vet at du kommer til å møte mange utfordringer og situasjonen som du egentlig er redd for. Men om du er litt som meg, så bekymrer du deg kanskje mest på forskudd, også viser det seg når alt kommer til alt at det går helt fint? Håper det!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tenke på deg i ferien din, Bettie, og krysse alle fingre for at ball og mange mennesker ikke fører deg helt ned i kjelleren igjen. (Du får uansett ikke plass, for akkurat nå er kjelleren opptatt av meg ;) ) Men fra spøk til alvor. Du er blitt sterkere, trinn for trinn, og du vil fortsette å bli sterkere. Selv om du ramler ned noen trinn så kommer du deg opp igjen.

Men vi satser på at dette ikke skjer i ferien. Da skal du danse og kose deg og ha det morsomt med familie og venner. På et slott!

God tur hvis vi ikke treffes her inne mer før du drar avsted. Kommer til å savne kommentarene dine i boka mi. Men jeg skal nok holde stilen så du får noe å lese på når du er tilbake.

PS: Røytefrie katter er oppfunnet. Det finnes jo noen som er bortimot hårløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...