Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Bare innom for å si hei i natten!

Du er et ekte kvinnfolk! Syr og pakker og passer på barn og mann. Håper jeg blir litt sånn husmors når jeg blir stor. :D

God natt Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei :)

Her går det for seg ser jeg! Det er litt kaos med flytting, men det er så spennende å komme i nytt hjem at det ikke gjør så mye. Når det er sagt så er jeg egentlig glad for at det ser ut til å være en stund til neste gang jeg skal flytte. Håper dere trives i det nye huset, og at dere får muligheten til å bo der lenge!

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Hei Bettie

Ja du får ting unna deg.

Æsj, kan tenkte meg hvordan det ekornet var. Ekkelt.

Du hadde samme været som meg i går da.. litt av noen varianter.

Så flink du er til å sy, du blir nok ballets dronning - ingen tvil om det. Høres ut som et kjempefint antrekk. Det må være moro å kunne sy - og lage fine ting. Jeg sto bakerst å køen når tålmodigheten ble delt ut, så jeg er ikke noe flink til å sy. Begrenser meg til å legge opp bukser og ting og tang.

Ha en fin dag Bettie, håper solen skinner på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i full sving, ser jeg! :)

Håper du får sortert deg gjennom det meste før flyttingen, så du slipper å dra på mer enn du må. Da vi flyttet inn i nytt hus for 11 år siden, var meningen å få tatt et oppgjør med alt rotet vårt før vi flyttet, så vi bare kunne flytte inn i huset ting vi visste vi skulle beholde. Det rakk vi selvfølgelig IKKE... Til slutt ble ting og tang bare kastet oppi esker og flyttet med! :ler:

Hørtes ikke så kjekt ut med ekornet, tror jeg hadde fått hetta jeg, også... :overrasket: Disse kattene!!! Vår pus har hatt fest for vennene sine de fire dagene vi var borte; i dag var en av nabokattene på terrassen vår; han skulle bare sjekke om det var noe mer å spise. Han har lagt på seg, den frekkingen, for han går bare rundt og lever på naboene! :frustrert:

Ha en fin tirsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 26. juli

hei Fighter. Før sydde jeg mye, men jeg har hatt et opphold en stund nå. Tror jeg kommer til å bruke mønsteret i andre stoff, for jeg likte jakken/ponsjoen.

Sist vi flyttet sa jeg at NÅ skal det bli lenge til neste gang, men vet du Fakse - det er bare drøyt to år siden. Prøver å si det igjen etter denne flyttinga, jeg.

Det er nok ikke alle som ser på meg som et husmoremne, Hope. Mangler et gen der, for jeg er ikke flink til å vaske og sånt. Jeg gjør det fordi jeg har lært at slikt skal man gjøre. Jeg klarer godt å se hybelkaniner når jeg er alene.

Det var litt moro å sette meg ved symaskinen igjen, queenbee - og få det til. jeg fikk ny symaskin av familien til jul, men jeg har ikke hatt tid til å bruke den før nå.

Jeg fikk hetta da jeg løftet på ekonrkadaveret, Væren. Antagelig har pusen tatt med fangsten inn i vinterhagen at jeg klargjorde den for bruk, og det er ikke så ofte jeg er bak den sofaen. Jeg synes jeg var flink som ikke løp avgårde, men feide sammen kadaver og larver og fikk det ut.

Hei flowerpower

Hallo Swan - i dag var det en ny pakkedag, gitt.

Tirsdager er litt tunge dager, for det er psykologdagen min, og noen ganger er det tøft å avslutte, og det henger i. Og i dag har det vært en sånn dag. Så lysten til å finne fram pappesker var ikke akkurat på topp. Jeg fikk nå plukket vekk litt mer fra kjøkkenet. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal bake kake før etter at vi har flyttet, så kakeformer mm ligger pent i en pappeske nå.

Halvdelen er kryddergal, så vi har krukke på krukke og glass på glass med alle mulige slags krydder. Jeg har latt ham få beholde noe, da, fram til vi flytter, resten er pakket ned. Forresten - det er en sannhet med modifikasjoner, for han har et lite lager på spisskammersest også.

I ettermiddag tok vi med fiskestenger og prøve å få napp. Det fikk vi ikke, men ettermiddagen var fin - sola skinte til og med.

Det nærmer seg ball, nå, og jeg har blitt spurt om jeg kan si noen ord. Siden det er en blanding av familie og venner, har jeg bestemt meg for å snakke om venner og vennskap. Og i kveld fikk jeg skrevet det jeg skal si - første utkast. Jeg må la det ligge noen dager før jeg kan ta det igjen og eventuelt rette på noe. Kanskje jeg skal prøve den her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vennskap

Man trenger egentlig ikke mange venner, for hvis man har en ekte venn, har man en uendelig rikdom.. Både falske venner og skygge kommer når det er sol, men når det skyer over blir de borte. En ekte venn tåler at det ikke bare er solskinn i livet.

Ekte vennskap finnes der hvor taushet mellom to mennesker er behagelig. Samtidig er å samtale med en venn egentlig ikke annet enn å tenke høyt. Og uansett er sammen et godt sted å være.

Når du er sammen med en du stoler på, en du ikke behøver å spille en rolle overfor, en som hjelper deg til å lære deg selv bedre å kjenne… da vet du at du er sammen med en venn.

Hvordan får man seg så en venn?

Det hele starter jo som et møte mellom mennesker. Man trives sammen, og ønsket om å være venner oppstår. Det er fort gjort. For at det skal utvikle seg til et ekte vennskap må man huske at vennskap er en langsomt modnende frukt.

Interesse er viktig når vennskap skal etableres. Du kan vinne flere venner på to måneder ved å interessere deg for andre enn på to år ved å prøve å få andre til å interessere seg for deg.

Når man så har funnet hverandre og vennskapet modnes, er det noen elementer som er viktige å huske. Det ene er at en vesentlig del av et vennskap er munterhet, for den gode latteren er den korteste veien mellom mennesker. Dessuten må man ikke kimse av den helsefremmende delen av humor og latter. Humor er nemlig en stimulering av sanseapparatet som igangsetter latterrefleksen. Spontan latter er en motorisk refleks produsert av en koordinert sammentrekning av 15 ansiktsmuskler i et stereotypt mønster fulgt av endret åndedrett - rene trimmen med andre ord.

Venner kommer ikke uten feil og mangler, men en god venn er en som vet alt om deg – og likevel liker deg. Våre venner ser det beste i oss, og på den måten lokker de fram det beste fra oss. En venn ser at på tistlene er det blomster, og at tornene er dekket med roser. Derfor skal man gjøre med venner som med gode bilder. Man skal sørge for at de står i best mulig lys.

I et vennskap gjør man ikke opp regnskap med kredit og debet. I det regnskapet glemmer man hva man gir og husker hva man får for mellom venner er det ikke noe behov for rettferdighet. I tillegg bør enhver ha en passe stor kirkegård der man kan begrave sine venners feil.

En sann venn fremmer vekst i den andre. Naturligvis kan du ikke få noen til å vokse, men ved å være en venn kan du stimulere til vekst. Bare venner kan fortelle deg de sannhetene du trenger å høre for å gjøre livet ditt mulig å bære. Du kan sammenligne venner med lys langs veien. De forkorter ikke avstanden, men gjør veien lettere å gå.

Tilslutt vil jeg sitere Håvamål:

"Har du en venn som du tror på, så besøk ham ofte, for det gror kratt og høyt gress på den vei som ikke vandres."

Og uansett - den eneste måten å få en venn på, er å bli en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Så fint du skriver Bettie, dette er ord til ettertanke. Det er viktig med gode venner.

Jeg skal møte en veldig god venninne i morgen, og det gleder jeg meg til. Vet at jeg kommer til å føle meg bedre til sinns når vi går fra hverandre, for det gjør jeg bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner er viktig og man bør vite å sette pris på vennskap. Begynte å tenke mer på det etter at jeg fikk/får en enorm støtte fra venner i en vanskelig tid. Enkelte jeg ikke hadde snakka med på lenge var der med en gang.

Synd at det av og til er vanskelige perioder som må til før man tenker på det igjen.

Jeg er i alle fall takknemlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Du er vis, Bettie! De ordene om vennskap var fantastiske! :)

Ønsker deg en god dag!

Også sender jeg deg en :klem: fordi du helt sikkert er en god venn, og fordi du er en støtte i dagboka mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 27. juli

En slik venninne er kjempegodt å ha, queenbee.

Gode venner er de som er der uansett hva som skjer, og de synes best når man har motgang i livet. Det er helt sant, Midnattsol.

Takk, Cata og Fakse.

Tusen takk for klem, Hope. Smetter innom deg rett som det er, vet du.

I dag fikk jeg mine timer i hagen med ei bok. Det var jo sol i dag. Det blåste litt, men jeg fant meg en leplass og da hadde jeg det meget behagelig.

Jeg fikk ryddet mer i papirer også i dag. Gjett om korpset blir glad ved neste papirinnsamling. Nå kaster jeg notater fra tidligere utdanning, for de har jeg ikke sett på på flere år.

Lillepusen synes sekkene med papir er uimotståelige. Hun skal absolutt oppi dem, og velter dem overende. Snakk om ugangskråke. Hun skal selvfølgelig oppi eskene jeg pakker også, så jeg får god "hjelp".

I dag dro frøkna til Oslo, for i morgen tidlig reiser hun og en venninne til Nederland. Hun er nede i to til tre doser smertestillende om dagen, nå, og mindre doser enn tidligere, så hun er veldig mye bedre. Legen mente det var greit at hun dro, så jeg håper de får det hyggelig.

egentlig burde jeg ha sovet for lenge siden,men jeg får vel putle meg i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjesta

Ja, det er viktigst med gode venner.

Jeg har 3-4 jeg stoler fullstendig på, og det er en trygg følelse. :-D

Hørtes kos ut å sitte i solen med ei bok.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Fint at du fikk solt deg litt. Det gjør godt for kropp og sjel. Godt å slappe av med en bok også.

Hyggelig at datteren din reiser på ferie da, ja det er et fint land å feriere i. Har vært der flere ganger og liker meg der.

Det er ingen som samler inn papir her jeg bor, så vi hiver alt i papirdunken og den er full bestandig.

Ønsker deg en fin dag Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

Heisann Bettie!

Så fint du skriver om vennskap! Helt nydelig! Hvor skal du holde den talen da?

Så bra at det går bedre med lillefrøkna da! Hun får nok en fin tur tenker jeg!

Du er jo så flink du, Bettie! Å rydder i gamle greier som en ikke bruker. Jeg er sånn jeg, at jeg må ta vare på alt, for det kan jo hende jeg får bruk for det en dag... :ler: Så det hoper seg opp i kjeller og på loftet. Men det er en tin g jeg er flink til å kaste. Å det er klær. Eller jeg kaster ikke da, jeg legger det i en sånn konteiner. Det må jeg bare, for jeg har så mye klær så jeg veit rett og slett ikke hva annet jeg skal gjøre... ;)

Håper du får en strålende dag!

P.S Takk for klemmen, den kom godt med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du får tid til å slappe av litt i hagen innimellom "slagene". Greit med litt "ferie i ferien" - ikke bare rydding og pakking. Håper Frøkna får en strålende tur til Amsterdam. Nederland er et pent land, om enn ikke egnet for tindebestigning ;).

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...