Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Gjest seroxata

godt at det ikke var noe alvorlig galt med frøkna! Amsterdam høres koselig ut! kunne tenkt meg en tur dit en gang...

Flott du nyter ferien :)

riktig god helg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, jeg får lyst til å begynne å pakke med en gang når jeg hører at du driver med det :ler: Har jo sagt opp leiligheten min nå, men har 3 mnd oppsigelse så jeg har god tid til å finne noe nytt. Dessuten har jeg mye som jeg ikke har pakket opp siden jeg flyttet i fjor :sjenert: Praktiskt, skal jeg si deg :sjarmor: Broren min mener at jeg bør kjøpe meg en bobil siden jeg flytter så ofte (bor kanskje 2-3 år på et sted), da kan jeg bare sette meg bak rattet når nomaden slår til igjen :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 23.juli

Hei mysan. Jeg tror ikke de finner ut hva som feiler frøkna, og hun begynner å bli bedre, så da er det vel et medisinsk mysterium. Bare hun blir bra, spiller det ingen rolle.

Amsterdam er spennende, seroxata. Det er lenge siden jeg var der sist. Jeg håper frøkna og venninnen får en hyggelig tur.

Hovedplanlegingen av kjøkkenhagen vil jeg ta til vinteren,¤Escada¤. Jeg er sikker på at det blir en del salat, kanskje litt purre og litt løk. Tomater må jeg også ha. Og så skal jeg ha et urtebed.

Vi har også flyttet mye, flowerpower. Rene nomadene sier noen. Men nå kunne jeg tenke meg å holde meg på samme en stund. På den andre siden - jeg har fått kastet masse skrot under flyttingene, så det er ikke så mye å kaste nå.

I dag har det vært en grå dag, og det passet meg bra. Selv om vi skal flytte, må jeg foreta litt støvutrydding også. Jeg fikk pakket vekk vaser og pyntesaker fra stua i dag, mens jeg tørket støv, og så fikk jeg ryddet opp i ukebladhaugene mine. Jeg kjøper ukeblad etter hva som er av hobbystoff. Men i dag kastet jeg med hård hånd. Det jeg ikke har sett på siden jeg kjøpte det, vil jeg ikke huske at jeg har når jeg trenger det. Fikk kastet en masse andre papirer også, så i august blir nok korpset som henter til papirinnsamlingen fornøyd.

I kveld har Halvdelen og jeg vært alene hjemme. Det er litt godt det også. Så det ble helstekt indrefilet, råstekte potetbåter med krydder, salat og saus til middag, og ellers en TV-kveld. Jeg er heldig som har en kokkelerende mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag 24.juli

Takk for søndagsønsker,seroxata og Midnattsol.

I dag sov jeg lenger enn jeg pleier. Det var godt. Halvdelen og jeg tok oss god tid med morgenkaffen - lat morgen med andre ord. Etterpå satt vi igang og ryddet garasjen og vinterhagen. Garasjen hadde vi nettopp tatt et tak, så der var det ikke så mye, men vinterhagen var en litt større oppgave. Etter å ha flyttet ut møblene (og bestemt oss for å kassere dem), fant vi ut at en av kattene må ha fanget et ekorn i vinter. Restene lå godt gjemt under sofaen. Det var litt ekkelt.

Så i ettermiddag har jeg pakket ned alle kokebøkene. Vi har noen hyllemetre av den sorten bøker. Har også ryddet opp videre i papirer - og kaster og kaster. Og nå kan jeg sette eskene i vinterhagen, så det er bra. Da slipper jeg å stable inne i huset.

I morgen kunne jeg tenke meg litt sol, for jeg har lyst på et par hagetimer i sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra søndag. Misunner deg rydde-delen (her kunne man også ha ryddet og kastet litt). Det er visst for lenge siden siste flyttesjau (ca. 3 år). Men jeg er glad jeg slipper pakke. Har fremdeles esker stående uåpnet siden siste flytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mektig imponert over hvor effektive dere er i forbindelse med flyttingen :overrasket: Som sagt så har jeg også flyttet mye, men jeg kan nok ikke sammenligne meg med det der i det hele tatt!

Når skal dere være ute fra der dere bor nå?

Jeg tar det med ro enda, har jo 3 mnd oppsigelse så det er liten vits i å begynne å lete allerede nå. Litt synd, for nå kommer horden som skal studere her i byen :sjenert: Men, egentlig kan jeg godt tenke meg å flytte andre steder også, så me fer sjå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Så fint at datteren din er bedre.

Skal du flytte? Ja da er det lurt å begynne å kaste med hård hånd. Jeg har det med å samle på alt, og da vi flyttet for et år siden kastet jeg så mye. Men har fortsatt endel pappesker jeg ikke har fått sett igjennom. Skulle ha kastet det, men det smerter mitt hjerte.. så de blir der en runde til.

Ha en fin søndagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

isja, høres heller udelikat ut med ekornfunnet :(

Men skal si dere er effektive!

Krysser fingrene for at du får sola di i morra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

:klem: Når flytter dere?

Høres spennende ut med en kjøkkenhage.

Godt å høre at det ikke feilte frøkna noe!

Blir nok godt for henne å ta en ferie. :)

Har du en fin mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også imponert over pakkingen. Litt ekkelt med ekornrester som plutselig dukker opp da..hehe.

Har du fått deg noen hagetimer i sola i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå har du inspirert meg med dine ryddeaktiviteter. Selv om jeg ikke skal flytte, så skal jeg følge litt av ditt eksempel. Har allerede planlagt helga! Skal gå løs på leilighet med kost og klut og såpevann....eller tørrmopp. For her ser det ikke ut etter de siste turbulente ukene. Jeg er blitt gamlehjem for hybelkaniner.....

Og vinduene ser ikke ut, dvs. jeg ser ikke ut av dem.

Så takk for inspirasjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 25. juli

For å si den sånn, Cata. Jeg har også noen esker jeg ikke har pakket opp etter siste flytting. De eskene blir gått gjennom nå, og jeg tror Fretex får en del.

Vi har egentlig 3 mnd oppsigelse, flowerpower, men kommer til å lete etter noen som kan overta før den tiden er omme. Vi flytter uansett om en drøy måned.

Det går avgjort riktig vei med frøkna, queenbee. Og sola har ikke vært hos meg. Det har regnet i hele dag.

Ekornliket var et ekkelt funn, seroxata, for det var mark i det, og de rørte på seg. Sånt får jeg litt hetta av.

Ja, jeg gleder meg til å lage kjøkkenhage, dark angel. Jeg trives med hagearbeid.

Jeg regner med at vi flytter siste helgen i august - håper jeg i hvertfall. Frøkna har kallt inn hele vennekretsen som flyttemannskap, så selve flyttinga skal nok gå bra.

Akkurat nå er det rydding det går i, Swan, men jeg gleder meg til jeg skal begynne å sette ting på plass igjen.

Det ble null hagetimer i dag, Midnattsol. Det har variert mellom striregn, silregn og pøsregn.

Flott Trulselinemor. Da kommer jeg innom en tur.

Vi hadde en ferielang morgen i dag også. Deilig.

Frøkna og Halvdelen hadde en del de skulle ha gjort i dag, så de forsvant ut av huset. Og jeg tok fram symaskina. Så nå er ballantrekket klart. Jeg hadde fra før et sort, langt skjørt. Det er litt spesielt, for kanten nede er flikete. Og jeg har en sort topp som er ganske utringet - i samme stoff som skjørtet. Det jeg sydde i dag, er en slags ponsjo/jakke. Jeg kjøpte et lilla, gjennomskinnelig/gjennomsiktig stoff. Det er litt metallskimmer i stoffet, så avhengig av lyset varierer fargen mellom lilla og grønt - begge er mine farger. Ermene er vide - nesten flaggermusermer.

Så jeg skal gå i sort og lilla. Jeg skal pynte jakken med en sort stoffrose, og så fikk jeg et nydelig smykkesett av Halvdelen til jul/bursdag. Så jeg blir nok rosa på ball, ja.

Men gjett om jeg angret på stoffvalget da jeg sydde. Stoffet er jo veldig tynt, og svært glatt, så jeg satt nåler som besatt. Det var like før jeg fant fram tråkletråd. Resutatet ble bra tilslutt.

Etterpå sydde jeg om to stolputer til bilputer. Vi sitter litt lavt i blien, så nå sitter vi bedre.

Det ble altså null pakking, men bare systue i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata

Alltid en glede å være inspirator, vet du.

Akkurat nå lever hyblekaninene et ganske trygt liv, men jeg skal slå hardt ned på dem i løpet av uka. Kan ikke bare pakke, for jeg finner jo litt støv innimellom tingene jeg pakker ned. Kan ikke forstå hvor det kommer fra.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...