Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Det å sitte på en uterestaurant og slappe av med en kald øl er en av mine favorittaktiviteter! Håper å få sjansen til det i morgen kveld - hvis det ikke øse-pøser på sørlandet, da!

Det er mye arbeid å flytte, Bettie, men det er positivt arbeid!

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, høres ut som om du er i skikkelig feriemodus :klappe: Det er deg vel unt!

Kos deg, det blir vel noen harde tak til høsten igjen, tenker jeg :sjenert:

Klemz :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!! Intet er som å bli stoppet i tollen med ren samvittighet.... :ler:

Bra Frøkna føler seg litt bedre. Håper bare litt bedre snart blir til mye bedre. Misunner deg ikke pakkingen før flyttesjauen, men du har rett....det er en fin anledning til å kaste ting.

Ja...det var sant....sånn tøff avatar du har fått deg da, Bettie. Gratulerer... Morsomt å kunne "se" deg. ;)

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått nytt hus? Så koselig! Alltid morsomt med noe nytt, så kan du stelle og styre litt og plassere hit og dit.

Harrytur høres spennende ut, jeg bør ta meg en tur dit snart også.

Endret av Inca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 20. juli

Hei Fakse. Nå tar jeg ferie. Jeg ble ferdig med de siste oppgavene i dag, så nå skal jeg pakke vekk kontoret og så har jeg ferie.

Håper du får smake den ravgule, skummende drikken i strålende sørlandssol, Væren.

Feriemodus er påslått nå, flowerpower. Godt at du bars skiftet navn og ikke ble borte.

Det er fort gjort å ta med seg for mye over grensa, Swan. Så det var greit vi ikke gjorde det i går.

Vel - avataren gir vel et lite bilde av hvem jeg er Cata - en alminnelig dame, men litt sprø.

Det blir spennende med nytt bosted, Inca. Jeg både gleder og gruer meg, men gleder meg mest.

Takk for hilsen, Fighter.

I dag ble jeg ferdig med den siste oppgaven som måtte være klar før jeg kunne si at jeg har ferie. I morgen skal jeg pakke sammen hjemmekontoret.

Så nå har jeg ferie. Og det er deilig.

Var hos min studievenninne også i dag. Vi skulle levere en minirapport før 1.august, og i dag fikk vi den unna. Godt med alt som er gjot.

Og i kveld skrev vi under kontrakten på det nye huset. De som har huset var kjempehyggelige, og de serverte oss kaffe og jordbær.

Jeg gleder meg til å få litt større plass, men gruer litt også, for eiendommen er enorm. Vi får nesten to mål tomt, og det er litt mer enn nok. Men vi får lov til å pløye opp en del og lage kjøkkenhage. Det gleder jeg meg til. Frukttrær er det også der, så jeg skal nok få kost meg med hagearbeid, ja. Jeg liker jo å holde på ute i hagen.

I morgen skal jeg være med frøkna til sykehuset igjen. Hun har blitt litt bedre, men jeg ser at det er et stykke igjen til hun er bra. Lurer på hva de sier i morgen. Skal ta med meg litt lesestoff, for det er ofte ventetid selv om vi har time.

Men nå er det natten, og jeg glipper med øynene, så jeg skal rett og slett legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest seroxata

Så herlig for deg med ferie!! :)

Høres skikkelig koselig ut, der dere skal flytte nå! Og det er jo så koselig med stor hage og!

Ønsker lykke til med frøkna i morra!!

Håper det går bra med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere i ferien, Bettie.

Og lykke til med datteren på sykehus. Håper det går riktig så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Bare innom for å si hei! Håper de fant ut noe brukelig om datteren din. (Jeg har jo tross alt funnet ut hva ordentlige magesmerter er i det siste!)

Ha det godt så lenge. Og gratulerer med huset som dere har skrevet kontrakt på!

Venter spent på innflytningsfest-invitasjon. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en veldig god ferie Bettie. Det fortjener du så veldig!

Lenge siden jeg har fått skrevet innlegg til deg, men vit at jeg følger med i boka di og heier på deg! Jeg virkelig beundrer deg Bettie!

Nyt nå ferien, og gjør mye hyggelig!

:klem:

Stor klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint det nye huset høres ut! Det må være kjempegøy å ha frukttrær og kjøkkenhage :)

Er det bare stress med flytting nå, eller passer du på å nyte ferien skikkelig?

Håper du får en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 22. juli

Det er deilig å ha ferie seroxata. Jobben er pakket bort.

Du får nyte dagene du også ¤Escada¤ Takk for helgehilsen.

Det blir nok litt pakking i ferien, ja Cata.

Har ville planer om å kose med, Swan

Takk for gratulasjon, Hope. Innvielsesfest-ja. Det må jeg jo ha.

Kos å se deg fredslilja. Jeg regner med at du jobber mye nå. Håper fu får noen fridager også.

Torsdag var frøkna og jeg på sykehuset igjen. Vi hadde et lite veddemål om hvor lenge vi ville være inne hos doktoren. Frøkna vant - hun sa 10 minutter. De finner ikke noe galt med noen prøver, og nå ser det ut som det går litt riktig vei. Hun har redusert dosene med smertestillende, og kan gå nesten rett. Jeg har min egen teori nå. Jeg tror hun må ha gjort en brå bevegelse og revet over noen muskelfibre på de lange magemusklene på den ene siden. En slik skade er vond, og det tar mellom 6 og 8 uker å lege den. Har erfaring fra slike skader ved akillessenen, og det ligner litt.

Det er i hvert fall ikke noe farlig som feiler frøkna. Så nå har hun bestilt seg en langweekend i Amsterdam. Det er det som blir ferien hennes nå. Hun skal ta seg en tur sydover i løpet av vinteren. Hun skal reise sammen med en venninne.

Resten av torsdagen gjorde jeg ikke så mye. Det ble noen timer ute med ei bok. På kvelden kjørte frøkna og jeg hjem til henne og hentet noen pappesker hun hadde etter sin flytting, og seinere kom frøknas venninne - og så gikk det i Risk resten av kvelden.

I dag har jeg ryddet soverommet. Det er delvis soverom, delvis kontor og delvis lagerplass for noen hobbyartikler. Det som gjenstår der nå, det er klær og sengetøy. Klærne skal vi ta en skikkelig opprydning i. Jeg tror Fretex får en sekk eller to med klær. Så nå er drøyt 20 pappesker fulle. Over halvparten er fulle av bøker. Bokhyllene der inne er demontert også.

I løpet av helgen skal vi rydde vinterhagen, for da kan jeg stable pappeskene der etterhvert som jeg fyller dem.

Jeg skal likevel passe på å komme meg ut i sola når det er vær til det. Og jeg har en bok eller to jeg skal lese også (ikke fag - nei) Til uka må jeg dessuten sy ferdig antrekket mitt til ballet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at Frøkna er på bedringens vei da. Og det kan godt være du har rett i din "muskel-teori". Muskelbrist kan visst være uhyggelig vondt. Fint hun får seg en Amsterdamferie og det er bra hun har en venninne med seg. Hun ville kanskje følt det litt utrygt ellers, -etter så lang rekonvalesens.

Misunner deg ikke pakkingen - har flyttet så mange ganger i mitt liv at jeg vet hva det vil si å pakke.

Det jeg derimot misunner deg er at du kan sy klær til ball. (Hmmmmm - hvis det noensinne skulle ordne seg med meg og gubben, så leier jeg deg til å fikse bryllupsantrekket..... ;) ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Dagoberta. Ja - jeg gleder meg til å lage kjøkkenhage. Skal ha litt krydder og litt grønnsaker. Det blir planlegging i vinter, det. Og jeg skal nok få tid til å kveile meg i sola også. Kan pakke om morgenen og kvelden - og bruke dagen til andre ting.

Pakkingen er ikke så ille, Cata. Jeg er en dreven pakker. Og også denne gangen skal det ryddes med hard hånd. Det er best jeg gjør mest mulig av det alene, for Halvdelen er ikke så flink til å kaste som meg. Nå må jeg tilstå at jeg også er den som er flinkest av oss til å samle, så det er ikke så underlig at jeg bør stå for kastinga også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Vi er begge i en pakke- og flytteperiode vi Bettie! Godt vi er flere. Jeg er jo litt i den situasjonen at jeg fortsatt vil ha jenterommet hos mamma, så jeg må jo la en del ting være igjen.

Det trenger jo ikke du å tenke på, da!

Godt at datteren din er på bedringens vei, ja!

Nyt ferien din! Du fortjener den.

En stooor :klem: fra "lille" meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - jeg trenger ikke sette igjen noe, Hope. Men jeg må nok sørge for at frøkna og poden har et sted å være hos oss også når vi flytter. De tyr jo hjem hvis verden er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei Bettie -

nå skjønner jeg det er lenge siden jeg har vært i boka di igjen, for her har det jo skjedd ting!

Gratulerer med huskjøp! Deilig med så mange rom som man faktisk trenger - jeg angrer litt på at jeg bestemte meg for en treroms da jeg flyttet hit, selv om jeg trives med både leiligheten og beliggenheten. Jeg synes jeg mangler et par rom.

Håper de finner ut av det med maven til frøkna. jeg har også en guttunge som sliter med mavesmerter de ikke finner noen grunn til. De kommer og går, og har ingen klar tendens i noen retning. Han har tatt gastroskopi og røntgen, blodprøver osv, men ingen ting finner de, og ergo får de ikke gjort noe heller... Nå skal han til røntgen igjen til uken, men det er nesten så jeg lurer på vitsen...

Lykke til med alt! Og håper du får en fin ferie :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...