Dagoberta Skrevet 12. juli 2005 #721 Del Skrevet 12. juli 2005 Har du blitt kvitt playstation, eller har de drevet deg til vanvidd hele helgen? Håper frøkna di har blitt bedre? Og, forresten, er det du som har kuppet sommeren? Jeghar ikke sett den på lenge, tror den må være på andre kanter av landet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. juli 2005 #722 Del Skrevet 12. juli 2005 Hatt en fin helg? Savnet KG ? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 12. juli 2005 Forfatter #723 Del Skrevet 12. juli 2005 Tirsdag 12.juli Hei seroxata. Jepp - det har vært fullt hus her i mange dager. Koselig med besøk. Festivalen er en by-festival med konserter og boder og tivoli og masse ulike arrangement. Vi "bor" i byen disse dagene. Hagekontoret er fortsatt operativt, Naturelle. Frøknas magevondt har ikke gitt seg, og vi har vært på ny legerunde. Det tar tid. Det går bedre med meg Hope. Har hatt noen tøffe runder i vår, men det går sakte men sikkert framover. For tiden har jeg fakisk ikke et sår på armene. Jeg vet jeg har kniven, men jeg har ikke brukt den på noen uker nå. Liten seier det også. Hei Væren. Jeg har overlevd spillelydene, og synes jeg har vært svært medgjørlig. Skal nok ta det igjen ved en passende anledning når det er noe jeg vil gjøre. Cata - så hyggelig at du var førsteman her. Jeg tenker masse på deg og ønsker deg lykke til med dine planer nå. Det har vært noen varme og hektiske dager nå. Ekstradatter og sønnen hennes kom som planlagt og var her til mandag. De er enkle gjester og tar til takke med det som bys. Det var jo så varmt at matlysten ikke var på topp for noen, men jeg fant en lunsj som slo an hver dag - vannmelom i skiver og salt pølse, Brød og annet tilbehør var det ingen som ville ha. Det gikk med to store pølser og flere kilo vannmelon disse dagene. På dagene var det mye som foregikk i byen, for det var jo festivaldager. På grunn av varmen valgte vi å ta med oss ettermiddags- og kveldskonsertene. Det går i mest lokale stjerner, men det var en og annen utenbysstjerne også. Det var flotte kvelder å sitte og lytte til musikk, men en kald en i glasset og kveldssol i solbrillene. Og vi lyttet til alt fra irsk folkemusikk, til gamle klassikere innen vise og pop, og soul/blues + litt av hvert annet. Det var jo en utfordring for meg, dette, å være ute i menneskemylderet. Konsertene klarte jeg, men jeg var ikke mye rundt i bodene for å si det sånn. Frøkna har ikke blitt noe bedre. Hun bor fortsatt på sofaen vår. Nå har vi vært to nye runder på sykehuset til nye undersøkelser, men de finner ikke noe galt. Det er både betryggende og ikke så betryggende. Jeg prøver å tenke at det er bra de ikke finner noe galt, for da kan det ikke være farlig. Samtidig bekymrer det meg at hun har så vondt uten at de finner årsaken. Vi skal tilbake til nye undersøkelser om ei uke. Jeg sier vi, for frøkna vil ha meg med. Legeflyinga har forsinket meg i arbeidet mitt, så jeg har fortsatt noe jobb igjen før jeg kan ta ferie. Det betyr ikke annet enn at hagekontoret mitt er åpent litt lenger. Ellers nyter jeg de varme sommerdagene Og i morgen skal jeg sørge for at lillepusen aldri får kattunger. Et besøk hos veterinæren er planlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 12. juli 2005 #724 Del Skrevet 12. juli 2005 Høres koselig ut med festival. Håper datteren din blir bra snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 12. juli 2005 #725 Del Skrevet 12. juli 2005 En liten sommerklem fra meg til deg! Håper du snart blir ferdig med det du skal før ferien! Og at Frøkna snart får bedre dager. Det høres ut som om dere har hatt fine festivaldager, da! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturelle Skrevet 13. juli 2005 #726 Del Skrevet 13. juli 2005 Heisann, håper de finner utav magen til datteren din snart! Hun må jo være sliten, ikke noe artig å være i dårlig form nå på sommeren! Hagekontor ja...her regner det idag! <_< Men da slipper jeg ihvertfall å vanne tørste blomster ikveld! Ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2005 #727 Del Skrevet 13. juli 2005 Tjohei! Du er flink flink!!! I forhold til vår felles uvane. Håper at datteren din snart blir bedre. Husker søsteren min hadde noen sånne runder for år og dag siden. Hos legen hver dag i flere uker. Magevondt, kvalme osv. De tok alle mulige tester, men det var en de ikke tok: graviditetstesten. Så det var det, ja. (P-pillene hadde tatt knekken på tante-rød, men svømmerne derimot...) Fire måneder på vei og ingen vei tilbake Godt er det. Lille niese er søt som en saftis. Moralen er: har de tatt den testen? Varmen her i øst har ikke vært så ille, men uten badevann er det ikke noe særlig å sitte ute. Så jeg ble sittende inne i dag også, og juksa for en time siden med litt solarium. Hihi. Jeg er rar! Og du gav meg et godt mattips: vannmelon! Det skal kjøpes inn i morgen den dag! Håper du har hatt en god onsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. juli 2005 #728 Del Skrevet 13. juli 2005 Ha en god helg, Bettie. I morgen forlater jeg PC'n min for noen dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. juli 2005 Forfatter #729 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Onsdag 13. juli Dagoberta og dark angel - dere snek dere inn mens jeg skrev i vei i går. Godt å se at dere er her fortsatt. Har nok tatt litt av sommeren, Dagoberta, for det er godt og varmt hos meg. Når jeg først skulle være uten KG, var det riktig helg, for vi hadde jo gjester hele helgen, dark angel. Festivalen er veldig folkelig og koselig, Fighter - særlig i varmt sommervær. Blir ikke samme stemningen i regnvær. Jeg blir nok ferdig med det jeg skal gjøre, Væren. Fristen er ikke før i midten av august, men jeg vil ha alt klart nå slik at ikke oppstarten etter ferien blir så hektisk. August er en hektisk måned, men slik er det kanskje i barnehagen også. Prøvde ikke gjemme meg, Swan, og jeg tror jeg er finnbar nå. Takk for klem. Hagekontor egner seg best i solskinn, Naturell. Tror ikke den bærbare setter stor pris på regn i maskineriet. Men blomstene trenger avgjort sin dose vann, nå. Det blir noen vannkanner å bære om dagen, ja. Egentlig er vi flinke begge to, Hope. Kanskje vi har sluttet? Takk for helgehilsen, Cata. Lykke til. Her i huset hopper og spretter Mario og andre figurer. Far og datter har blitt hektet. Jeg sitter her, jeg, og lar dem bare holde på. Tenker at det hjelper frøkna til å tenke på noe annet enn vond mage. Hun er sliten av å ha vondt, men jeg synes jeg ser en antydning til bedring i dag. Det kan jo komme av at hun har tatt smertestillende, selvsagt. Jeg håper jo på at dette går over av seg selv, siden legene ikke finner noe galt. Gravid er hun ikke, for hun er ikke interessert i gutter. Hun liker jenter. Hun har blitt ganske irritert over graviditetsspørsmålene, for hun har måttet forklare ørten leger at det ikke er en mulighet, for hun er lesbisk. Lillepusen spretter ikke. Hun var hos dyrlegen i dag, så nå er vi sikre på at det ikke kommer kattunger hos henne. Vi hadde lånt bort reiseburet, så jeg måtte putte henne i en pappeske da vi dro. Jeg vet at hun er en liten Honduni, så jeg satt på henne en sele også. Godt var det, for etter tre minutter var hun ute av kassen, så jeg holdt henne fast i selen resten av veien. Hun liker ikke å kjøre bil. Etter steriliseringen har hun vært kjempesløv og har stort sett bare sovet. Hun ligger på varmekablene på badet. Stakkar - hun har det ikke helt godt, så det er like greit hun sover mye. Resten av dagen har jeg delt mellom å være litt husmor, og litt soltilbeder. I kveld kom en av frøknas venner på besøk, så hun ble til middag. Det ble grill i kveld, ja. I morgen skal jeg være effektiv og jobbe litt med jobbsaker. Det krever litt ro, for det er en del utregniger. Endret 13. juli 2005 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2005 #730 Del Skrevet 13. juli 2005 Da var i hvert fall graviditetsopplegget ute av verden! God natt Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 14. juli 2005 #731 Del Skrevet 14. juli 2005 heisann! måtte jo innom og se hvordan livet går med deg Håper du får ei god natt, og en fin dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 15. juli 2005 #732 Del Skrevet 15. juli 2005 Hei Bettie! Leit å se at de ikke har funnet ut av hva som feiler Frøkna enda. Etter en stud blir gjerne frustrasjonen like stor plage som de andre plagene, men blir jo bekymra når man ikke vet hva som feiler! Det er vel ikke så greit å være pusekatten heller, men det er bedre med et lite snipp og litt sløvhet nå enn med kattunger senere. Koselig med kattunger altså, men det finnes jo desverre alt for mange som ikke får et godt hjem. Flott at du er en ansvarlig katteeier Godt å se at det går bra med deg, og at du lar kniven ligge. For meg er det gjerne sånn at livet er best når det er hektisk og det skjer ting på alle kanter, og hos deg er det i alle fall nok liv og røre for tida! Utekontor, festival og fint vær høres deilig ut. Kan jeg komme og bo litt hos deg jeg også kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. juli 2005 #733 Del Skrevet 15. juli 2005 Festivaler er gøy! Håper det ordner seg med frøkna di snart, stakkar. Ha en suuuper dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Queenblue Skrevet 15. juli 2005 #734 Del Skrevet 15. juli 2005 Hei Bettie Håper det er bedre med datteren din, og pusekatten. Ønsker deg en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 15. juli 2005 #735 Del Skrevet 15. juli 2005 Så er det helg igjen - ikke det at man merker den store forskjellen nå som man likevel har ferie, men freddan' er nå fredda'n når alt kommer til alt... Så fint at Frøkna virker bedre! Kanskje det begynner å oppføre seg litt fint i magen igjen? Det hadde vært godt om det var over snart med disse magevondtene. Jeg vet jo hvor bekymret man kan bli av ikke å vite hva som feiler en, når en stadig har vondt. Å tenke på noe annet kan gjøre nytte, om så enn bare for en kortere periode om gangen. Hvis det er noe som hun har lyst til, så er det bra å få tankene og fokus over på noe annet enn alle vondtene, tror jeg. Jeg visste forresten ikke at Frøkna var lesbisk. Har dere visst om det lenge? Høres ut som om du takler dette på en naturlig og fin måte siden hun er så åpen om sin legning. Det er utrolig flott å høre!!! Her er det snart klar for hvitløksmarinert mørbradbiff; håper du greier å lure halvdelen til å lage noe godt å spise i kveld! Ønsker deg en fin helg, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 15. juli 2005 Forfatter #736 Del Skrevet 15. juli 2005 Fredag 15. juli Ja, graviditetsopplegg blir det neppe med frøkna mi, Hope. Livet er ikke så galt nå, seroxata, og det er helt ok. Det er ikke så lett hverken å være mor eller datter når magen til frøkna er vond. Har lett for å bekymre seg, vet du Fakse. Hvis du tar til takke med en køyeseng er det rom i herberget her. Vi har hatt nok kattunger til å vite at vi ikke ønsker å oppdra flere, så derfor har vi tatt konsekvensen av det. Orker ikke løpe til veterinæren for å avlive dem. Hei, dark angel. jeg håper også at det går bedre med frøkna snart. Pusekatten går det mye bedre med, queenbee. Den kjeder seg og er en ugangskråke fordi hun ikke får lov til å gå ut før i morgen. Det er like før hun stuper ut av vinduet, men det er for langt ned så hun nøler heldigvis. Vi har visst en god stund at frøkna er lesbisk, Væren. Hun fortalte det til oss for drøyt tre år siden. Det spiller ingen rolle for oss hvilken legning hun har. Det er andre ting som er viktige, som at hun trives og har det bra. Heldigvis tok besteforeldrene det rimelig greit også da hun fortalte det, og det er jeg svært glad for, for de betyr mye for henne. I dag har det vært et våt og grå dag, men det gjør ikke så mye. Det er behov for nedbør nå. I går var det heller ikke den store solingsdagen, så frøkna og jeg gjorde unna en del andre ting. Poden hadde fått to rammemadrass-senger, og de måtte hentes i går. Så frøkna og jeg lånte en henger og hjelp poden med flyttinga. Etterpå var vi innom Biltema for å få tak i diverse deler til bremser til bilen hennes, for den bilen MÅ ha nye bremser. Hun får ikke lov av meg til å kjøre den før de er fikset. Vi er ikke akkurat bilkyndige noen av oss, og butikken hadde bare en av de greiene vi skulle ha, så vi dro videre til et annet firma og fikk resten der. Og da var store deler av formiddagen vekk. Jeg satt meg ned med jobb ut på dagen, men kan ikke si at jeg var veldig effektiv. Jeg fant ut av regnearket til slutt, så det skal gå raskere videre. I dag har jeg vært innom jobben en liten tur, for jeg hadde glemt noen papirer, og så har jeg hatt en vanlig arbeidsdag. Hagekontoret flyttet inn i dag, men jeg har jammen vært effektiv og fått unna mye. Det ser ikke ut til at jeg får tatt fire uker ferie i sommer, så da tar jeg meg ei uke til høsten. Kan komme godt med, det. Lillepusen har vært ganske gal i dag. Hun kjeder seg når hun ikke kan være ute. Så hun går til angrep på alt som ser ut til å røre på seg - som mine tær, halen til Bøllepusen, en lodott - eller bare skyggen av noe. I morgen skal hun få være ute igjen. Det synes både hun og mine tær at er bra. I kveld skal jeg gjøre absolutt ingenting - titte på TV og ellers vegetere. I morgen skal jeg være flink husmor å få huset i orden igjen. Det er ikke så lett når frøkna har bosatt seg på stua. Heldigvis ser det ut til at det sakte går den riktige veien med magen hennes, og det gjør at hun trives bedre og at hun orker være sammen med venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 15. juli 2005 #737 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) .......... Endret 15. januar 2009 av Smygel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 15. juli 2005 #738 Del Skrevet 15. juli 2005 Barna dine er sikkert glade for å ha deg som mor, så forståelsesfull og hjelpsom som du er Kos deg med tv-kveld Du minnet meg forresten på at leiligheten min også kunne hatt godt av litt husarbeid i morgen, det skal jeg prøve å glemme igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 16. juli 2005 #739 Del Skrevet 16. juli 2005 hei hei Bettie! Lenge siden jeg har vært innom deg nå...Jeg har ferie se, og da har jeg ikke så mye tid til pc`n. I morgen reiser jeg til fredrikstad!! Det gleder meg meg masse til! Håper det går bedre med frøkna! Og at det snart blir ferie på deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturelle Skrevet 16. juli 2005 #740 Del Skrevet 16. juli 2005 Håper du sitter i go'stolen nå, med rent hus og feriefølelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå