Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Gjest seroxata

Må være utrolig slitsomt å ikke kunne rette opp ryggen :-(

Kan umulig være noe koselig det der...

hehhe, så søt pus:D men at hun ikke gir seg når hun treffer kaktuser da! jeg hadde iallefall satt meg litt furtent tilbake...

river hun ned planter og? husker ei gang jeg var på ridetur litt oppi skogen, så satt det en hund i vinduet, som ble skikkelig skremt da han så hesten, og hoppet ned fra vinduet. jeg så bare potteplante etter potteplante deise ned i gulvet.. må ha vært lite morro å rydde opp...

Håper du får ei flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Uff da.. stakkars frøkna di.. :klem:

Snart ferie ja? Skal dere reise noe sted?

Lillepus har jaktinnstinkt forstår jeg.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann :P

Bare en liten tur innom for å ønske deg god sommer :blomst: Håper det ordner seg med datteren din også!

Sommer :klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at datteren deres kan komme hjem til dere og være - det er jo aller best å være hos mamma når man er syk :)

Pusen din høres morsom ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 5. juli

Katta river ned planter, og spiser planter, seroxata. Det er en liten krig mellom lillepusen og meg. Jeg vil ha blomster i vinduet, og hun vil ha flua på samme sted.

Skal ikke ha ferie før i slutten av juli, og reiser til Polen i august, dark angel.

Koselig med sommerhilsen, maisen. Regner med at du har nok å gjøre på festivalen.

Pusen min er morsom, Dagoberta. Den er nok ikke av de skarpeste i sitt slag, men vilje til jakt er det ingenting å si noe på.

Frøkna er ikke bedre. Hun knasker smertestillende og har for så vidt flyttet midlertidig inn her. Det er koselig det, og godt å kunne være til hjelp. Så nå er stua vår et allrom i utvidet betydning. Frøkna har okkupert sofaen, - og delvis stuebordet. Det er bedre å sove der enn på gjesterommet, synes hun.

På gulvet står en gamecube og noen spill ligger ved siden av. Hun trenger litt tidsfordriv når hun ikke orket å gjøre så mye annet. Så hun og Halvdelen spiller hele kvelden. Begynner å bli lei lyden, men - jeg overlever.

Jeg har utvist stor selvdisiplin disse dagene. Jobber jo hjemme nå, og er glad jeg har en bærbar PC. Starter med jobben om morgenen, og går ut med den bærbare etterhvert. Hagen er et ok kontor, det. Både sol og varme + litt lufting finnes der. Men jeg jobber vanlig arbeidsdag - ispedd litt klesvask. Fikk gjort unna en stor oppgave i går. Den jeg holder på med nå vil vel ta to-tre dager før jeg er ferdig med den.

Tok en tur til byen også i dag. Jeg skal på gallafest/ball i sommer, og må ha meg finstas. Jeg har ikke lyst til å bruke masse penger på en kjole som bare skal brukes noen få ganger. Så jeg fant ut at egentlig har jeg kjole - men den må bare stæsjes litt opp til gallakjole. Så jeg kjøpte et lekkert, lilla, litt metallskimrende, gjennomskinnelig stoff i en shifong-kvalitet. Det skal bli til en selskapsjakke/ponsjo, som jeg skal ha utenpå en sort, lang - helt enkel kjole. Tror det blir ganske stilig. Så nå skal symaskinen fram. Gruer meg litt til å sy jakka, for stoffet er tynt og glatt, men jeg får det til hvis jeg bare er nøyaktig nok.

Ellers har jeg vært sint i dag. Skikkelig sinna. Og egentlig bare på en bagatell. Men sinnet overrasket meg, for jeg pleier ikke bli så sinna. Antagelig har jeg vært sint mange ganger nå, i forbindelse med konflikten på jobben, uten at jeg har kunnet ta det ut, så det var nok derfor jeg kokte over av en bagatell. Heldigvis klarte jeg å la være å ta det ut på noen i min nærhet, men jeg skrev mange sinte linjer.

I morgen blir det fullt i vårt lille hus. Vi får besøk av ekstradatter med sønn. Så jeg må grave fram den ekstra gjestesenga jeg har et eller annet sted. Det er et eller annet med gjesterom og husrom. Trangt blir det, men hyggelig. Det blir fint for frøkna vår å få litt selskap også. Heldigvis klarer jeg å overleve med rot rundt meg, ellers tror jeg de nærmeste dagene hadde stresset meg.

Nei - det er sovetid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Polen? Så spennende! :-D

Så godt at frøkna holder seg opptatt med å spille, så hun kanskje slipper å tenke så mye..

Ball? Åh, så gøy!

Håper dagen idag blir koselig med besøk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie!

Hvordan går det med deg og dine da? Fortsatt ingen bedring hos Frøkna? Hun må vel snart tilbake for å sjekkes mer ut om det ikke gir seg?

Nå er det kun kort tid igjen til vi har ferie både jeg og du, det skal bli deilig! Jeg skal ikke ha skikkelig ferie da, men det blir godt å ha levert oppgaven!

Er imponert over din jern-disiplin på hjemmekontoret, men det er akkurat det som må til når man skal jobbe hjemme. De dagene jeg klarer å være så streng med meg selv er de dagene jeg får gjort mest på oppgaven. Ikke så rart kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Bettie. Er bare innom for å si jeg håper det står bra til og at Frøkna kanskje er på bedringens vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en liten natti-klem! :klem:

Jeg tror det er mye hjerterom hos deg, Bettie! :P

Ha en fortsatt fin arbeidsuke i hagekontoret ditt! Det hørtes ganske fint ut. Hvis været er bra, da! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 6. juli

Hei Fighter - jeg er visst i godt selskap som natteravn

Polen er et spennende land å besøke, dark angel. Har vært der før, og ser fram til et nytt besøk. Blir ikke før i august, da.

Denne madammen har det ikke så ille, ¤Escada¤. Så hyggelig med nytt besøk i dagboka.

Er pent nødt til å være disiplinert, Fakse, har en ganske stor revisjonsjobb som må gjøres før jeg tar ferie, men det er ikke så ille å jobbe når man kan sitte ute i finværet.

Dessverre, Cata, frøkna er ikke bedre, så vi må ringe sykehuset i morgen dersom hun ikke har fått innkalling til kontroll.

Koselig med natta-klem, Væren. Hagekontor er ikke det verste man kan ha, - når været er godt. og arbeidsantrekket er enkelt - shorts og bikinioverdel.

Det har vært nok en varm og solrik dag i dag. Men det ble innekontor i dag,for jeg måtte ha mye plass til papirer etc, og det er ikke lett å få til å være på plass når det blåser.

Jeg stokket litt på senger og dyner og puter, så det er plass til to gjester og ei frøken med vond mage. Kniper det, får jeg plass til en overnattingsgjest til- hvis poden kommer innom også.

Gjestene har kommet, og vi var en kveldstur i byen. Det er festival i byen og masse konserter og moro rundt om kring. Selvfølgelig begynte det å regne under den konserten vi hadde sett oss ut i dag, men det gjorde ikke så mye. Vi ble litt våte, men kaldt ble det ikke.

Resten av kvelden har gjester og frøkna spilt mario-spill. Jeg har lovet meg selv å ikke klage for mye over lyden, men jeg vet jeg kommer til å være glad når de avslutter spillinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix

Høres ut som en bra dag. Gøy med festivaler selv om man ikke går på konsertene. I august blir det liv i denne byen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

hoi, fullt hus og greier! men det kan jo bli riktig så koselig det:) jeg synes det er så hyggelig når besteforeldrene mine får besøk av venner for et par dager, for da er det liv i heimen da:D

HVa slags festival er det som pågår forresten?

ha en flott uke:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Naturelle

Hei,

høres ut som en fin løsning med hagekontor! :wink:

Håper det ordner seg for frøkna di, magevondt er ikke godt - og litt skummelt når man ikke vet hva det er!

Kos deg med besøk og snart ferietid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei, hei! Innom en liten tur med mine bikini-skiller :)

Håper det blir hyggelig med gjester og at datteren din blir bedre. Når jeg blir fysisk syk er jeg akkurat som en liten unge. Nesten så jeg ber mamma om å kjøpe Donald til meg :D

Jeg er så glad for å lese hva du skriver. At det går bedre - for jeg regner med at det gjør det... Med jobbing hjemme og alt. Også håper jeg for din del at kniver og tull er ute av verden for deg.

Ha en god kveld og natt! Morgendagen blir nok ganske het her på østlandet i morgen også.

Nattahilsen fra

Endret av Hope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en god helg med besøk og festival og husrom og hjerterom! :ler:

Håper det snart går rette veien med Frøkna nå, det er ikke noe kjekt, det der hun sliter med. Og jeg skjønner altså godt at du sliter litt med lyden av det spillet. Det er lov å si det. Jeg hadde antagelig "gått bananas"... :roll:

Ha en fin helg, så snakkes vi når KG er oppe og går igjen i ny drakt!

Kleeeem! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie,

Jeg vil være den første til å skrive i dagboka di i "nye" KG. Er trøtt og sliten og har hatt en fryktelig helg, men håper at "rikets tilstand" er bedre på dine kanter. Nå skal jeg bevilge meg en innsovningstablett og gå og legge meg. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...