Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Søndag 26.juni

Det ble grilling i går, og det blir grilling i dag, dark angel. Her grilles nesten alt unntatt salat.

Fikk tatt kjøkkenet et grundig tak, Swan, og litt generell rydding ellers i huset.

Helgen har vært avslappende, Naturelle. Jeg skal ikke ha ferie før i midten av juli, så jeg har enda noen uker å jobbe. Men om ei uke flytter jeg kontoret hjem og har hjemmekontor til jeg tar ferie.

Nå er snart denne helgen over, og det har vært en avslappende helg. I går tok jeg kjøkkenet et grundig tak, og det var i grunnen det jeg gjorde bortsett fra generell helgerydding. Etterpå satt jeg meg ut i sola en stund før Halvdelen ringte og lurte på om vi skulle ta en tur til noen venner som bor et stykke unna. De var hjemme og ville gjerne ha besøk.

Det ble en hyggelig kveld, med fisk på grillen, og hyggelig prat. Det var en perfekt sommerkveld og vi satt ute lenge. Det var en del eldre mennesker som også satt ute der og koste seg med prat og rødvin. Da de skulle bryte opp, var tydeligvis en av de eldre litt ustø på beina og han falt i bakken uten å få tatt seg for. Hodet smalt ekkelt i asfalten, og han blødde ganske mye. Så verten vår måtte kjøre ham til lege for sjekk. han hadde muligens fått en hjernerystelse av fallet.

Det ble ganske seint før vi kom hjem.

I dag sov jeg lenge, og hadde en lat morgen med kaffe ute i sola. Etterpå fikk vi kjørt bort et defekt kjøleskap og en tørketrommel som ikke vil tørke mer, så nå ble det bedre plass på kjøkkenet og i kjelleren. Og bortsett fra å vaske klær, og skifte på sengene, var det det eneste fornuftige jeg har gjort i dag. Resten av dagen har jeg vært ute og nytt sola og varmen. Jeg har blitt litt solbrent på nesa, kjenner jeg. Den skal nå alltid stikke seg fram, da.

I morgen skal jeg på møter hele dagen. Kanskje jeg rekker å klippe meg etterpå. Luggen har blitt så lang at den irriterer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Queenblue

Hei Bettie

Det må være fint å ha hjemmekontor.

Grillmat er godt, det er fint å grille nå som det er så varmt og fint vær. Det meste kan grilles, vi griller også maiskolber av og til.. og mashmellows :ler:

Ja nesene har det med å stikke seg frem :ler:

Jeg har solt meg endel i dag, ikke brent meg denne gangen.

Det er godt å få klipt seg når håret begynner å bli langt. Det merkes veldig godt når en har kort hår synes jeg.

Ha en fin kveld og fin møtedag i morgen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå fikk du den dårlige samvittigheta mi til å våkne. Jammen skulle kjøkkenet mitt også hatt en omgang med "kost og klut og såpevann". Jaja, vi har vasket og ryddet i gubbens hus så min leilighet får få seg litt kjærlig omsorg uti uka, tror jeg.

Fint at du har hatt ei bra helg. Håper du får tid til frisørbesøk. Det er få ting som får en til å føle seg bedre enn å få frisket opp frisyren når den begynner å vokse ut av fasong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie!

Har fått lånt pc hjem nå - så forhåpentligvis får jeg lest om det siste som har hendt deg i løpet av kvelden (kan nesten ikke sitte her mer enn i matpausa så lenge jeg er på jobb....) Håper du har det fint, i allefall!

AnnKristn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt en fin dag?

Bra dere fikk fint vær i helga, det høres godt ut med rødvin og grilling i hagen :) (men ganske dramatisk med ham som gikk i bakken, da :o bra han ikke skadet seg skikkelig, er litt skummelt å se når sånt skjer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Bettie!

Det har visst blitt noen grillmiddager på deg i år! Her hos oss har det så langt blitt med den ene vi greide å mekke i stand mellom husmaling (jadda, på en søndag... :roll: ) og regnbygene som kom noen timer etterpå. Det smakte godt, i alle fall!

Jammen har du vært flink og svingt bøtte og klut, jeg burde også tatt en raptus her og der - særlig oppå kjøkkenskapene, og nedi skuffer og skap. Får se om jeg får veldig lyst en av dagene! Du inspirerer meg!

Ha en fin uke! Klem fra meg til deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Bettie!

Har sett deg så ofte i andre sine dagbøker at jeg tenkte jeg fikk ta en tur innom for å se hvor du holder til. Du virker som et flott menneske med stor omsorg og forståelse for andre mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Heisann. Håper det blir en bra uke. Hjemmekontor høres av og til forlokkende ut. Kunne av og til tenkt meg det selv, -kunne vært en grei måte å få litt arbeidsro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 27. juni

Det er veldig fint å ha hjemmekontor, queenbee. Jeg trenger stort sett bare en PC og en telefon - i hvert fall til det arbeidet jeg skal gjøre hjemme.

Fikk ikke tid til frisøren i dag, Cata. Siste møtet varte for lenge.Hjemmekontor er kjempefint for å få arbeidsro. Jeg rekker å tenke en helt tankerekke uten å bli avbrutt, og det er luksus

Hei Fighter. Takk.

Skal gjøre mitt for å få en fortreffelig uke, seroxata.

Hyggelig å se deg her igjen, AnnKristn. Regner med at du har det travelt fortsatt.

Hei Dagoberta. Dagen har vært ganske grei, ja.

Jeg får sånne raptuser, Væren, og prøver å utnytte dem så godt jeg kan. Vet aldri hvor lenge de vil vare, vet du.

Så hyggelig å se deg, Fakse. Velkommen hit

I dag ble det heldagsmøte. Og møterommet var håpløst. Null luft og ikke ventilasjon. Da tar det ikke for lang tid før hodepinen kommer sigende. Temaene var greie nok, men gjennomgangsmelodien er - nedskjæringer og enda mere nedskjæringer. Lurer på hvor lenge jeg kan fortsette og klare å tro på at jeg kan gjøre en god jobb med de rammene jeg etterhvert får.

Da jeg våknet i dag, fant jeg en sovende sønn på sofaen. Han hadde vært på fest like ved oss, og hadde avtalt at han kunne låne gjestesenga i natt. Der hadde han lagt seg, og han aner ikke hvordan han har kommet inn på stua. Antagelig har han gått i søvne, for det gjorde han mye da han var liten.

Jeg er bekymret for ham, for jeg vet han har en svært trang økonomi, og jeg vet at han ikke har leilighet etter 1.august og foreløpig har han ingen ny konkret i sikte. Det er ikke lett å skaffe en leilighet til den prisen han kan betale. Så jeg ser for meg at han må flytte inn på gjesterommet. Det skal gå, det ,for en stund. Men jeg tror han prøver å skjule hvor vanskelig han har det, og at det er verre enn han sier. Jeg merker det er noe, men jeg kan ikke sette i gang et forhør heller. Han er jo en ung, voksen mann. Men bekymret - det er jeg.

Ja, ja - noe skal man bekymre seg over, ellers har man det ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

stramt budsjett er ikke noe koselig.. men kjenner til den der med å prøve å skjule hvor trangt det egentlig er, man vil jo helst klare seg selv her i verden..

håper dere får snakket litt om det, er jo bra han kan bo litt på gjesterommet om det blir vanskelige tider.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Mange møter i det siste ser jeg.

Uff, nedskjæringer.. Smittsomt det der.. :tunge1:

Håper det ordner seg for sønnen din snart!

Har han jobb? Går på skole?

ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, ja, nedskjæringsspøkelset herjer overalt. Lurer på om de som planlegger nedskjæringene egentlig planlegger noe som helst. Man skulle jo ellers tro at en plan ville holde lenger enn 4 måneder dersom den var noe verdt. :-?

Tror jeg ville fått sparken tvert dersom det jeg gjorde på jobben ikke hadde lengre varighet enn det "nedskjærerne" klarer å få til.

Håper sønnen din får en bedring i økonomien så han kan få seg et eget bosted igjen. Er fint å ha gjesterommet å ty til i en nødssituasjon, men voksne barn vil jo helst klare seg selv. Og på lang sikt er det vel best for foreldrene også. Men for en tid går det sikkert fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn - nå har jeg fått lest det jeg manglet i boka di - endelig. Og du har fortsatt mange jern i ilden ser jeg!

Har du noe tid til deg selv av og til da? Håper det i hvertfall, men det ser ut til at du har fullt opp med jobb og familie.

Håper det ordner seg for sønnen din også - ikke greit å bry seg med alt ting når barna begynner å bli voksne, men vanskelig å la være så lenge man er mamma.

Nå har jeg blitt spurt om jeg muligens kan jobbe litt i ferien min. Har så langt tatt på meg å jobbe de to første feriedagene og litt etter at vi kommer hjem fra turen vår. Det er greit med litt ekstra kroner utover.... Mannen skal begynne på utdannelse, gjennom yrkesrettet attføring så da hjelper det at jeg har en 100 % stillling igjen. Jeg har jo vært heldig å kunnet vært hjemme annenhver dag med unger i 6 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 29.juni

Klart jeg forstår at poden vil klare seg selv. Han er jo en voksen mann. Men jeg er bittelitt hønemor, seroxata, så jeg bekymrer meg for ham.

Poden har vært arbeidsledig i nesten et halvt år, dark angel, og da var utgiftene større enn inntektene. Nå har han ikke bare en, men to jobber og forsøker å komme på beina igjen.

Så koselig å se deg her så raskt etter operasjonen, Swan. Det hadde jeg ikke regnet med.

Det er to ord jeg ikke kan fordra, Cata. Det er nedskjæringer og effektivisering. Når de dukker opp er det bare kroner og øre som teller. Gjesterommet er bare en nødløsning, for det er ikke bra hverken for ham eller oss at vi bor lenge sammen.

Tid til meg selv er det dårlig med for tiden, AnnKristn. Tror jeg er den typen mor som har lett for å bry meg, men jeg prøver å holde munn og ikke gi for mange velmenende råd. Det er det verste jeg vet selv. Flott at du har fått 100% jobb. Det hjelper på når du får en student i huset. Attføring er ikke akkurat noe å bli fet av.

Det skjer stadig noe i min familie, og nå er det frøknas tur. Hun ble lagt inn på sykehuset i går med store magesmerter. Og denne gangen møtte vi helsevesenet på vrangsiden.

Etter et par dager med smerte, ble jeg med frøkna til fastlegen. Hun fant ikke ut hva som var galt, og ville ha henne inn på sykehuset. Men sykehuset sa nei - se det an en stund. Men hvis det ikke blir bedre, så ta kontakt før kl. 18.00. Dette var om morgenen i går.

Jeg kjørte frøkna hjem og dro på jobb. Dro innom henne da jeg var ferdig på jobben, og hun hadde like vondt, så jeg ringte sykehuset. Men de ville fortsatt ikke ta i mot henne. Dra på legevakta, fikk vi beskjed om.

Og med ei frøken med bananholdning og smerter, kjørte jeg henne til legevakta - og ventet. Etter å ha undersøkt henne ville legevakta ha henne til sykehuset for nærmere undersøkelse. Men ikke sykehuset her i byen, for de tar seg ikke av mager som muligens trenger kirurgi.

Jeg stablet frøkna i bilen igjen og kjørte til en av nabobyene - til det sykehuset som ikke ville ha oss, og inn på akutten. Frøkna ble lagt i en seng - og så ventet vi. Først ventet vi på lege 1 og så på lege 2. Etter at de hadde klemt og kjent ble det bestemt at frøkna skulle legges inn. Da var hun så sliten at hun gråt. Og tørst var hun også, for hun ble holdt fastende fra vi kom inn i tilfelle operasjon. Og ikke noe smertestillende før legene hadde klemt seg ferdig. Heldigvis fikk hun både smertestillende og væske intravenøst etter hvert.

Men fra vi kontaktet sykehuset før vi dro til legevakta og til hun var lagt inn og hadde fått senga si på et rom tok det over 7 timer. Jeg var ganske sliten da jeg kom hjem ved 12-tiden i natt.

De har fortsatt ikke funnet ut hva som er galt, selv om hun har vært til andre undersøkelser i dag, så de leter vel videre i morgen. Håper de finner noe og at det er mulig å rette på fort, for hun har veldig vondt.

Det blir noen mils kjøring hver dag nå, for det er et stykke til nabobyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bellatrix

Hadde noen enrome magesmerter for noen år siden jeg også. Først ble jeg avvist av legevakta, men da det ble verre ble jeg akuttinnlagt på sykehuset. Etter 4 dager med vurderinger fram og tilbake fant de ikke noe galt, men de regna utfra menssyklusen min at det antakeligvis var en cyste på eggstokken. Smertene gikk over av seg selv så cysten sprakk uten noen mer komplikasjoner. Dvs det kjentes ut som et stort sår der ved neste mens, og det var det antakeligvis også. Kjipt med sånne merkelige smerter. Håper det går bra med dattera di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Bettie, det hørtes ut som en lite hyggelig opplevelse. Og selv sykehuset sikkert har sine grunner for det de gjør, så føles det forferdelig når man er redd og ikke får den hjelpen man synes man trenger. Det er i alle fall godt at hun er lagt inn nå, håper de finner at årsaken ikke var noe å bekymre seg for! Det er bra hun har deg som er der for henne!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper de finner ut av magesmertene til datteren din :klem:

Håper ellers at du har en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie.

Hvordan går det med datteren din i dag?

Har legene funnet ut noe mer?

Megasmerter kan jo være så mangt.

Håper det ikke er noe alvorlig, og at hun snart kommer hjem til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...