Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Hmmm, ble sulten av det du skrev om den greske lunchen, jeg. Har fått mat i helga jeg og (grillet i går) men har jobba det av meg igjen vet å bedrive vedsjau og husvask....

Høres ut som om du har hatt ei koselig helg, og det er bra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Hei Bettie

Håper du har det bra, og at sommeren snart kommer til deg, om den ikke allerede har kommet.

Her i Bergen ser det ut som vi har gått rett til høsten, og det er bare rett og slett tragisk. Men men, vi kan nå alltids håpe sommeren kommer her også.

Ellers går det bra med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei Bettie -

takk for masse besøk i boka mi. Det er alltid hyggelig å stikke nesa innom og se at du har vært der. :P

Nå har jeg sittet på nett i timevis - egentlig skulle jeg bare sjekke mailen min, men du vet jo hvordan det er..

På tide med kveldsmat også, ser jeg på klokka - enda jeg synes jeg nettopp har spist middag. men regelmessighet muz sein!

Ønsker deg og dine en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 13. juni

Vi har i hver fall anmeldt hendelsen, og vi har et vitne også, så kanskje det kommer noe ut av det, Væren. Det ville være å håpe.

Lunsjen var meget bra, Fighter. Halvdelen er flink med mat.

Ble litt sinna, ja, Swan, men regner med å få fikset bilen uten for store kostnader. Skaden var heldigvis mindre enn den så ut til ved første inspeksjon.

Det er ikke ille å være hjemme med to kosepuser, maisen. Den ene katten er tilnærmet skogskatt. Har alle kjennetegn, men ingen stamtavle. Den andre er en helt alminnelig huskatt av bakgårdmixtypen. Begge er hunkatter av den kosete typen. Eldstekatt er sterilisert, og i løpet av sommeren blir yngstekatten det også. Har hatt nok kattunger.

Søndagsavslapping = go'stolen og TV eller en film eller noe sånt, dark angel.

Helgen var koselig, den, Cata.

Sommeren var en snartur innom en dag, så jeg vet hva jeg savner - varme. Siden sommeren er på besøk i nord, kunne vi i vest og syd også få litt mer av den, synes jeg, madam.

Det er fort gjort å bli sittende foran PC'n, ja mysan

I dag har det vært nok en våt og høstlig sommerdag. Jeg vil ha varme!

Dagen i dag startet med tannlegebesøk. Videre jobbing på den vonde tanna. I dag trodde jeg han gravde etter gull, så intenst jobbet han, men jeg har lange røtter. Han fant jo for såvidt gull - jeg betalte jo en anseelig sum da jeg gikk. Så i dag har det murret i kjeven. Men nå skal jeg ikke tilbake før om tre uker.

Så da var en av tre ubehagligheter unnagjort denne uka.

Skal på to samarbeidsmøter denne uka - onsdag og fredag - og de gruer jeg meg til. Rene Kinderegget dette her - tre ting på en gang. Kunne tenkt meg et bedre egg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Godt du kan vente 3 uker til :wink:

Uff, jeg skal snart til tannlegen, om få dager.

Ikke favorittstedet akkuratt... :ler:

Mange møter gitt!

Håper det går greitt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rene Kinderegget dette her - tre ting på en gang. Kunne tenkt meg et bedre egg' date=' da.[/quote']

:ler: fin måte å se det på. Satser på at du får et bedre egg neste uke :)

Her har vi sol fra skyfri himmel :hoppe: men vi kan vel egentlig klare oss uten i ettermiddag, så jeg skal be sola dra sørover når du er ferdig på jobb, jeg, så du får litt sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp, Bettie. Nå er snart halve uka unnagjort og i morgen er del 2 av det bitre Kinder-egget åpnet. (Er det ikke kjekt å ha unnagjort en del av tannlegebesøket forresten? Selv om det gjorde vondt i både tann og lommebok.)

Slutter meg til ønsket om varmere vær. Er egentlig ikke noe sommermenneske, men i dag måtte jeg faktisk fyre. Og så jeg som hadde permittert ovnen for sesongen :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 14.juni

Det er godt å få unna ting man gruer til, Fighter, men noe kunne jeg godt tenke meg å hoppe over.

Det er ikke sånn at jeg jubler på vei til tannlegen, nei, dark angel, men han er et nødvendig onde. Heldigvis gjør det mindre vondt i dag.

Sola bestemte seg for å glimre med sitt fravær i dag også, Dagoberta. Men det er godt å vite at den finnes et eller annet sted.

Tannleger er dyrt, Swan, men siden jeg har tatt det stykkevis og delt, har utgiftene blitt spredd over så mange måneder at det har gått greit. Du klarer det nok en dag, du også. Det tok sin tid før jeg klarte å kvinne meg opp.

Jeg nekter å fyre opp, Cata, men jeg har fyllt opp vedkurven i tilfelle jeg angrer.

Jeg prøvde å finne ut hva jeg hadde gjort i dag, for dagen gikk fort uten at jeg føler jeg har produsert noe. Måtte mye ut blant folk i dag, så jeg har pratet mye. Jubileumstale ble det også i dag. Tror vi er inne i en stim av runde tall.

Så det ble mye prat og lite annet i dag. Noen dager er det en nødvendig oppgave også. og det ble en ganske lang dag også.

Trøtt var jeg også da jeg kom hjem, så jeg sov en times tid. Skulle nesten tro jeg trenger en fast siesta. Jeg er så trøtt etter jobben at jeg ofte sover en time når jeg kommer hjem.

Nå sitter jeg og gruer meg til i morgen. Dette møtet skal jeg prøve å ta regien i. Jeg må bare passe meg slik at jeg holder meg på et høyt saklighetsnivå. Har avtalt å møte en venninne etterpå, for jeg trenger nok å få ut litt frustrasjon.

Jeg håper jeg klarer møtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Lykke til på møtet! :klem:

Jeg har litt vondt i tanna idag, men skal til tannlegen imorgen..

Skal bli godt å være ferdig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

Hei hei Bettie!

Lykke til på møtet!

Reiser til fredrikstad i dag jeg :sjarmor: Gleder meg skikkelig! Alltid godt å komme hjem!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det gikk bra på møtet idag :P Føler med deg, sånne møter er ikke alltid så greie,nei :roll:

Men, du virker som du har bein i nesa, så jeg er sikker på at du fixer det!

Klemz fra meg uansett :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bevare meg vel som det jubileres på jobben din om dagen! Hvor mange er det du har ansvar for å holde tale til? :roll:

Håper møtet gikk bra, Bettie. Jeg synes også det var lurt å avtale å treffe en venninne etterpå, så får du kanskje ut litt steam.

Ha en god natt, snart er det jammen meg helg igjen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom og kikker litt, jeg. Har vært ute og blitt påspandert softis av gubben (han ville ha). Kanskje litt lite solidarisk å gi meg det samme, men til gjengjeld ruslet vi en laaang tur etterpå. Så nå kjennes det i beina.

Håper du har hatt en noenlunde ålreit dag til tross for guffent møte. Er enig i at det er kjempelurt å alliere deg med en venninne etterpå. Av og til er det akkurat det som trengs, -noen å blåse ut til etterpå. Og da helst noen som garantert er på din side.

Og nå er det snart helg..... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 15. juni

Takk for omtanke alle dere.

Gode venner er godt å ha, Fighter.Det blir godt å bli ferdig med tanna, dark angel

Fredrikstad er ikke ille, men ille bra, baby-E.

Liker ikke konfliktmøter, nei, maisen

Hei Dagoberta

Har det ganske bra, queenbeeDet jubileres i hopetall om dagen, Væren. Har ansvar for rundt 40 personer, og da blir det en del jubileer i løpet av et år - og i år har det vært en juileumsstim.

Bilvaks og lang tur, Cata. Du imponerer.

Møtet i dag gikk som jeg hadde håpet på. Denne gangen hadde jeg bestemt meg for å ha så mye av regien som mulig. Så jeg klarte å dreie samtalen i den retningen jeg ønsket, og fikk sagt i fra at det jeg har noen grenser som jeg ikke lar noen tråkke over. Jeg klarte også å beskrive hvilke grenser jeg har.

Jeg har også gitt min motpart masse tau - og hun er i ferd med å henge seg selv i det. I og med jeg har forholdt meg helt rolig, og ikke har gått til motangrep, har jeg latt henne avsløre seg selv i større og større grad. Det handler ganske enkelt om en maktkamp som jeg ikke har ønsket, men som jeg nå ikke trekker meg ut av.

Jeg var skikkelig sliten etter møtet, for jeg var så innmari konsentrert hele tiden, og jeg hadde gruet meg så veldig. Jeg var mest redd for at jeg skulle bli usakelig og gå til motangrep, eller at jeg skulle bli så overmannet av følelser at jeg ikke ville klare å holde fokus, eller at jeg skulle få et angstanfall som vipper meg av pinnen.

Selv om møtet hadde gått greit var det godt å møte en venninne for å prate gjennom det som hadde skjedd på møtet. Det er bra å få inn et annet perspektiv.

Jeg er kjempespent på hvordan morgendagen vil bli, for jeg så at min motpart ikke hadde det så godt da møtet var slutt. Det kan jeg få igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at møtet gikk som du ville :hoppe:

Men jeg var nå egentlig sikker på forhånd på at du kom til å klare det :wink:

Håper du får en fin dag i dag, jeg skal gjøre et nytt forsøk på å sende sommeren sørover, for tror du jammen ikke det fremdeles er sol og knallvarmt vær her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...