Væren Skrevet 5. juni 2005 #561 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg trodde også at det egentlig gikk ganske bra med deg nå, men du må huske på at du har vært utsatt for ganske store påkjenninger i det siste. Både privat og på jobb har det vært påkrevd at du skulle være sterk og stå på! Da er det vel ikke rart om du gikk på en smell. Etter mitt syn har du i alle fall ingen grunn til å være skuffet over deg selv! Hvis det hadde vært noen andre som hadde fått en slik smell, så vil jeg tro du hadde vært den første til å trøste, forstå og forklare. Lov meg at du i det minste prøver å være litt raus med deg selv midt oppi alt sammen. Se på det som har skjedd som en reaksjon på det du har måttet tåle. Det er faktisk ganske menneskelig å få reaksjoner på slike påkjenninger! Og når både hjemmefronten og arbeidet krever 100% av deg samtidig, da tilsier min enkle form for hoderegning at du har vært utsatt for et trøkk på sånn ca 200%. Det at du fant opp den "hjemme varianten" av vater, beviser forresten at du er ganske kjapp i hjernevinningene! Lurt kommet på! Og sikkert lurt å "utsette seg" for litt praktisk og konkret arbeid! Sørg for å få en god natts søvn i natt også! Sovetabletter kan faktisk være temmelig gode å ha noen ganger! Varm klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Queenblue Skrevet 5. juni 2005 #562 Del Skrevet 5. juni 2005 Ha en god kveld Bettie, og håper du sover godt i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. juni 2005 #563 Del Skrevet 5. juni 2005 Jippi! Snarvei rett i boka di uten å lete gjennom noe som helst!!! Grattis!! Sitter her og er egentlig på vei i senga nå, men måtte jo innom å legge igjen hilsen da. Takk for besøk i min bok, som du er så flink til å prøve å holde på første side... men ingen lett jobb det nei. Selv om jeg var inne på fredag, så var den jamen på side to igjen i dag. Så leit at du har hatt det så slitsomt igjen, med angsten din og kjellerturen - men i morgen begynner en ny uke med helt nye muligheter! Ta en dag av gangen du, du er jo så flink på å takle det der synes jeg, så kommer du nok opp igjen denne gangen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 6. juni 2005 #564 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) . Endret 10. mars 2009 av Smygel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. juni 2005 Forfatter #565 Del Skrevet 6. juni 2005 Mandag 6. juni Kanskje det er sånn at man ikke går helt tilbake til 0 igjen, maisen. Disse dagene har det bare føltes sånn ut. Jeg tror nok jeg kan se at to kamper på en gang er litt i meste laget, Væren. Det er bare sånn at man ikke alltid kan velge de kampene som må kjempes. Etter en sovetablett sov jeg hele natten gjennom, queenbee Takker for hjelpen, mysan. Det er mange som skriver til dere på din side, men - jo skal gjøre så godt jeg kan for å hale deg oppover på førstesida. Du hører hjemme der, vet du. Nå er jeg hjemme fra jobb igjen, Swan. Det ble heldigvis en kort dag i dag. Jeg hadde en del registreringsarbeid å gjøre i dag. Det er av typen taste riktig tall i riktig rute. Sånt arbeid er veldig greit å ha på dager hvor jeg ikke orker å tenke så mye. Etter det har jeg vært på møte. Det var et møte med masse prat og lite resultat, men greit nok. Jeg har det litt bedre i dag, og jeg har klart meg uten sippestunder så langt. Har klart å løfte blikket en cm, og håper vel at det finnes et lyspunkt et eller annet sted der ute. Fikk en liten gladmelding i dag. Poden er innkalt til et intervju på en jobb han har veldig lyst på. Han har jo endelig fått seg en jobb, men det er bare et vikariat, så det at han er aktuell på en annen virksomhet er positivt for ham (og for meg). Jeg har likevel bevilget meg en liten "å så synd det er på meg" - stund. Ikke nok med at formen er lav - jeg har fått tannverk også. Passer bra for en dame som ikke akkurat elsker tannleger. Men - jeg har ringt tannlegen og fått time i morgen, for det er skikkelig vondt. Tidligere hadde jeg knasket paracet og håpet at det ville gi seg etter en stund. Følte meg kjempeflink som ringte allerede i dag. Det kan kanskje telle som et lyspunkt? Jeg har vel fått tilbake litt av troen på at det går an å klatre også denne gangen. Jeg er villig til å forsøke i hvert fall. Nå i helgen har jeg vært redd for meg selv, og jeg er glad Halvdelen har vært så mye hjemme. Men jeg er ørlitegrann roligere i dag, og vet at jeg kommer gjennom denne dagen, som et skritt i riktig retning igjen. Kan ikke gi meg helt riktig enda. I ettermiddag har jeg to store oppgaver. Jeg må på et kveldsmøte. Skal vise fram den nye avdelingen vår. Og så må jeg lage en tale. Det blir en svært vanskelig oppgave, for gjett hvem jeg skal lage tale til.... Jeg har utsatt det og utsatt det, men jeg må bare sette igang å spikke ord og setninger. Talen må bare være god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. juni 2005 #566 Del Skrevet 6. juni 2005 Så flott at det har gått bedre i dag. :-) Og selvsagt er det "lov" å synes litt synd på seg selv når plutselig tannebissene sier fra om akuttbesøk hos tannlegen. Skulle bare mangle. Men i morgen er både tannlege og møte og tale unnagjort, så da går det forhåpentligvis enda raskere oppover. Og jeg er enig i noe du sa i en tidligere posting, -jeg tror det er viktig å ta dag for dag når man har vært en tur nedi kjellertrappa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 6. juni 2005 #567 Del Skrevet 6. juni 2005 Høres ut som om du har kontrollen tross alt, Bettie. Det er kjempebra! Du er ikke verst, du. Jeg vet at du ikke kan velge hvilke kamper du må kjempe, og de kommer tydeligvis oppå hverandre. Jeg mente bare at du må være så snill og forklare det til deg selv, og ikke bli SKUFFET!!! Det er jo en normal reaksjon når det blir "haugen på nok"... I dag har jeg hatt en fin dag, mye vind her i dag, men deilig å kose seg inne nå i ettermiddag. Har laget komler til middag, de står og koker nå. Litt skrellejobb, men med sånne megasvære poteter så var det ikke så ille, likevel! Håper du får en fin ettermiddag og kveld, og at det er lys i tunnellen. GOD KLEM!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 6. juni 2005 #568 Del Skrevet 6. juni 2005 Hei på deg, Bettie Synes du er flink til å finne lyspunkter,jeg :rosasmil: Og den måten du skriver på viser jo at det er mye guts i deg, at du er sterk,- og du har jo klart det før Det er nå en gang sånn "reglene" for livet ser ut til å være- at når først en ting skjer så følger andre ting med Og det er utrolig slitsomt :evil: Men, jeg lærte en gang at en ikke skal spise elefanter i èn bit,- de må deles opp i mindre biter. Og det er egentlig godt sagt Jeg er sikker på at du klarer det denne gangen også, selvom jeg ikke kjenner deg så godt, så føles det sånn når jeg leser det du skriver ihvertfall. Sender deg mange, varme og en bukett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 6. juni 2005 #569 Del Skrevet 6. juni 2005 Så fint å se at det går bedre med deg :blomst_opp: Huff, tannlegen.. det er ikke så gøy å gå dit, men det er ihvertfall fint å være ferdig og vite at det er en stund til neste gang du slipper i det minste å grue deg lenge, når du fikk time så fort Lykke til med taleskriving! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mel-anie Skrevet 6. juni 2005 #570 Del Skrevet 6. juni 2005 En liten hilsen til deg i natten. :-) Lenge siden jeg har vært innom deg. Ønsker deg en fin dag i morgen. fra Mel-anie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 6. juni 2005 #571 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) ......... Endret 15. januar 2009 av Smygel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. juni 2005 #572 Del Skrevet 7. juni 2005 Godt å høre gårsdagen gikk fort & var lysere. Håper idag blir fin på jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 7. juni 2005 #573 Del Skrevet 7. juni 2005 *kleeem* :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. juni 2005 #574 Del Skrevet 7. juni 2005 Tusen takk for "dagboktrøst", Bettie. Det hjalp, -litt. Håper din dag har vært bedre enn det min var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 7. juni 2005 Forfatter #575 Del Skrevet 7. juni 2005 Tirsdag 7.juni Tannlegebesøk, møte og tale unnagjort, Cata. Og godt er det. Jeg blir skuffet fordi jeg vil så gjerne at framgang skal vare, Væren, selv om fornuften forteller meg at noen ganger er nok faktisk litt mer enn nok. Den var ikke dum, maisen - om å spise elefanten en bit om gangen. Den skal jeg huske. Hei Dagoberta - tannleger er stort sett et nødvendig onde, men gode å ha når karius og baktus jobber overtid. Så kos å se deg, Mel-anie. Håper du har tid til å stikke innom av og til. Tidligere har jeg også utsatt tannlegebesøk, Swan, men etter at jeg tok tak i fobien og jobba med den, er tannlegebesøk blitt overkommelig. Men det har tatt tid. Dagen i dag har gått greit, heldigvis, dark angel. Takk for klem, Midnattsol. Hei Cata. Leste at du hadde hatt en lei dag, ja. Vi får trøste hverandre. Oppstarten på dagen var ikke akkurat den type start jeg ønsker meg. Våknet ved fem-tiden og var bare kjempekvalm, så jeg tilbrakte en stund på badet for meg selv, og det jeg hadde spist om ettermiddagen, kvelden - det kom ut begge veier. Det er noe av det jeg misliker mest her i verden. Heldigvis ga det seg såpass at jeg kunne gå på jobb i dag, for samme hvor dårlig jeg hadde vært i dag, så hadde jeg måttet kreke meg avgårde. Tirsdager er vanligvis hektiske dager, for det er en av de dagene jeg kommer seinere på jobb. Må innom psykologen og ha en prat først. Og når jeg er nede som nå, er det vondt å snakke, for følelsene tar helt over, så jeg var ganske skjelven da jeg kom på jobben. Var ikke så veldig produktiv den første halvtimen, men det kom seg etterhvert. Når noen fyller runde år på jobben er det min oppgave å si noen hyggelige ord til jubilanten. Og i dag var det to jubilanter. Og den ene var min kritiker. Så derfor var det viktig at jeg var på jobb og holdt den talen. Ellers kunne praten gått i alle retninger. Jeg holdt en bra tale faktisk. Den andre talen var enklere å holde. Begge jubilantene var i hvert fall fornøyde. Etter taler, kake og gaver, hadde jeg et møte av den litt ubehagelige sorten. Nei - jeg måtte bare klargjøre at det til syvende og sist er jeg som tar en del avgjørelser, og at de er endeliger dersom det ikke kommer opp nye faktorer. Tror ikke vedkommende var fornøyd med det, men det kan jeg leve med. Så var det tid for tannlegen. Det var selvfølgelig ikke en parkeringsplass i nærheten, så jeg laget meg en og håpet at ingen parkeringsvakter var ute. Den tanna blir dyr nok, for det var ei tann sin skyld at jeg har hatt så vondt. Det har satt seg betennelse under en gammel fylling. Og betennelsen hadde satt seg helt ned i rota. Så nå er det ny runde bakteriedrepende greier i tanna og ny rotfylling. Hurra. Godt jeg får feriepenger snart. Men - det gjør ikke så vondt lenger etter at han ryddet opp nedi gropa. Da jeg kom hjem sovnet jeg på sofaen en times tid. Og nå er jeg spent på hvordan denne natta blir. Jeg forsøkte å spise litt, og nå romsterer det noe veldig nedi magen. Spørs om den var innstilt på noe mat. Dersom den bestemmer seg for å kvitte seg med maten, får den gjøre det lenge før halv fem, for jeg trenger masse søvn nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 7. juni 2005 #576 Del Skrevet 7. juni 2005 Så flink du har vært idag Det var ganske mye ubehagelig på èn dag :o Ganske så tøffe timer hos psykologen når ting stormer,men det er jo i sånne timer en kommer lengst også,da :trøste: Men, å gå rett på jobben etterpå,- det er tøft det :-? Ikke alltid enkelt å ha en lederjobb,nei. Men det virker jo som om du er flink i den, og ubehagelige jobber er dessverre en leders lodd :-( Men, en vokser jo på å gjøre de også! Så godt det blir når tanna er helt i orden igjen,da Håper du får sove riktig godt i natt, Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 7. juni 2005 #577 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg synes du er tøff som dro på jobb selv om du ble syk! Og ikke minst synes jeg du er velig flink som holdt tale for kritikeren din, uten å la konflikten komme frem. Men jeg har jo begynt å skjønne det nå at du må være beintøff Håper du får sove godt, og ikke merker noe mer til kvalmen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. juni 2005 #578 Del Skrevet 8. juni 2005 Uffda, ble du dårlig? Sovet godt? Håper du er bedre idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mel-anie Skrevet 8. juni 2005 #579 Del Skrevet 8. juni 2005 Hei Bettie. Håper du har det fint i dag, og at du har fått en god natt søvn. Det pleier å hjelpe. :-) Nå er solen her, og vi får et snev av sommeren. Det trenger vi nå. Hente litt overskudd og energi utendørs! Ønsker deg en god og solrik dag. :-) fra Mel-anie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mel-anie Skrevet 8. juni 2005 #580 Del Skrevet 8. juni 2005 ...og må bare hviske...jeg drar over Nordsjøen i morgen!!!!!! Og det skal bli såååå bra. trenger det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå