Bettie Skrevet 24. mai 2005 Forfatter #501 Del Skrevet 24. mai 2005 Tirsdag 24.mai Jeg skal nok si det jeg mener,Væren, men jeg tror ikke jeg skal si alt jeg mener, for da kan jeg komme til å låse situasjonen raskt. Kurset er i hvert fall unnagjort nå. Takk, Dagoberta. Det er sant som du sier at i en konflikt er det masse følelser og lite logikk, og det blir jeg litt satt ut av. Følelser er helt greit, men i sak blir det et forstyrrende element for meg. Det er rett og lett frekt, sånt tyveri. Det bor jo bare gamle og syke mennesker i borettslaget, og det gjør det ekstra ille, AnnKristn Stakkars nabo, da Swan. Jeg hadde blitt ganske utav meg hvis det hadde skjedd her. Jeg setter alltid pris på å se deg her, fredslilja. Det er en travel tid nå fram til sommerferien, Naturelle, men jeg prøver å legge inn pauser også. Jeg har vært på kurs mandag og i dag. Det har vært nyttig og spennende, men jeg kjente at når kurset i dag var slutt, så var hjernekapasiteten brukt opp. Var helt mør i knollen. Vi var på samme sted som sist, og jeg fikk til og med samme rom. Været var ikke så bra denne gangen, men vi var ganske mye ute for det. jeg var sosial på kvelden også denne gangen Og i går kveld dristet jeg meg til å fortelle en vits. Etter at jeg kom hjem i dag, sovnet jeg en times tid på sofaen. Og jeg har ikke gjort noe fornuftig i dag - bortsett fra å sjekke mulige biler. Halvdelen har fått en haug med lapper med telefonnummer, så nå kan han ringe rundt i morgen og skjekke noen muligheter. I morgen tidlig skal jeg i meklingsmøte. Jeg gruer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. mai 2005 #502 Del Skrevet 25. mai 2005 Håper møtet gikk greitt! Hatt en fin dag? Ha en koooooselig kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 25. mai 2005 #503 Del Skrevet 25. mai 2005 Lykke til på møtet i dag, Bettie. Få høre hvordan det gikk, da. Krysser fingrene for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 25. mai 2005 #504 Del Skrevet 25. mai 2005 Onsdagsklem!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 25. mai 2005 #505 Del Skrevet 25. mai 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. mai 2005 #506 Del Skrevet 25. mai 2005 Håper møtet i dag gikk greit. *her skulle det vært en krysse-fingrene smiley* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #507 Del Skrevet 25. mai 2005 Onsdag 25.mai Har hatt en avslappende helg, dark angel. Takk for fingerkryssing, Swan og Cata. Onsdagsklemmer er gode, de, Væren og Fighter. Så var gruemøtet over. Det var et merkelig møte. Og det kom ikke så mye ut av det, men det var en begynnelse. Vi var jo siviliserte og rolige, men jeg fikk fortsatt ikke tak i HVA jeg gjør som er galt. Vi var imidlertid enige om en ting, nemlig at samarbeidet ikke akkurat var på topp. Sakssamarbeid går, men ikke noe mer. Og alle ønsket å bedre samarbeidet, så da skulle det være mulig å bedre samarbeidet - kanskje. Men ansvaret or bedring ble av min "motpart" lagt på meg. Jeg forholdt meg ganske rolig og sa ikke så mye på dette møtet, for jeg ville at de andre skulle komme fram med sine "anklager" i håp om å forstå mer. Men jeg vil på neste møte være mye mer aktiv og si mer om hva jeg opplever. Det var tøft å holde meg rolig i dag, for jeg hadde kjempelyst til å si at det fikk jammen være måte på hvilke forventninger jeg skulle oppfylle. Men jeg skal ta det på neste møte. Men duverden så sliten jeg var etterpå, og aldri så lite frustrert. Det beste er at jeg ser at jeg ikke står helt alene og at de andre er bevegelige. Fikk ikke gjort så mye på jobben i dag som jeg hadde tenkt, for møtet tok lengre tid enn jeg hadde planlagt. I kveld dro jeg på langtrening. Halvannen time bøy og tøy gjorde meg ganske svett, men det var godt, og jeg fikk ut frustrasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 25. mai 2005 #508 Del Skrevet 25. mai 2005 Trening er bra for å få ut frustrasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 26. mai 2005 #509 Del Skrevet 26. mai 2005 Det var dumt at møtet ikke løste noe, men det høres jo bra ut at den andre parten også ønsker seg bedre samarbeid håper hun får sagt mer om hva hun har problemer med på neste møte. Oi, en og en halv times bøy og tøy høres tungt ut! Trener du ofte? Jeg begynte med sykling for tre-fire uker siden, nå merker jeg at jeg begynner å bli i bedre form og få ekstra overskudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. mai 2005 Forfatter #510 Del Skrevet 26. mai 2005 Torsdag 26.mai Trening er veldig bra medisin mor frustrasjon, Fighter. Det var godt å bli ferdig med det første møtet, Swan. Det blir spennende å se hvor langt vi kommer på neste møte, Dagoberta. Nei - jeg trener sjeldnere enn jeg bør. I dag var det laaang dag på jobben. Det er er tiden for mye jobb nå, men det roer seg om en tre, fire uker. Det var bitte-litte-grann lettere stemning på jobben i dag, så kanskje møtet har begynt å virke litt? I går kveld måtte jeg konfrontere Halvdelen med at han holder på å skli tilbake til gamle takter. Jeg fortalte ham også at jeg hadde snakket med oppfølgingstjenesten for jeg er bekymret. Det likte han dårlig. Nå har ungene tatt det opp - uten at det hjalp, så da måtte jeg også gjøre det. Han ble ikke så veldig glad. Rettere - han ble sint og lurte på om han skulle finne seg et annet sted å bo. Det er ikke enkelt å bli tatt på fersken og konfrontert med det, så han forsto etterhvert at jeg gjør dette nettopp fordi jeg IKKE ønsker at han skal finne et annet sted å bo. Stakkar, han føler seg skviset og presset opp i en hjørne nå. Så i dag har han hatt en dårlig dag. Han er blitt kalt inn til et møte i morgen, så får vi se hva som kommer ut av det. Han har ikke sagt så mange ordene til meg i kveld, så jeg er ikke sikker på om jeg er tilgitt enda. Han oppfatter meg jo som en sladrehank. I dag var lillepusen svært nær å miste et av sine liv. Mens jeg var på jobb har hun hygget seg i vinduskarmen og lekt med blomsterpottene. Det var bare å ta fram feiebrett og støvsuger da jeg kom hjem. Det var lurt av henne å løpe ut da. Hun er tilgitt nå etter en sjamoffensiv med maling og snutegniing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 26. mai 2005 #511 Del Skrevet 26. mai 2005 Det er godt at pusen stadig får nye sjanser, Bettie. Han er visst heller ikke alene om det; du er et raust og godt menneske. Men det er lov å stille krav. Det må til, men det kan ikke være så lett. Du er virkelig tøff som konfronterer halvdelen, men du vet at det må til. Nytter ikke å feie problemene under teppet og late som om de ikke eksisterer. Innerst inne vet han jo også hva som er dine og barnas motiver for å konfrontere ham. Det må være vanskelig å slåss mot sånne problemer. Så bra at stemningen på jobb var litt lettere i dag. Håper det fortsetter! Ønsker deg en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 26. mai 2005 #512 Del Skrevet 26. mai 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2005 #513 Del Skrevet 27. mai 2005 Beklager at jeg har vært så lite innom her i det siste. Tusen takk for alle innleggene i dagboken min,setter stor pris på dem! Du er go` du Bettie :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. mai 2005 #514 Del Skrevet 27. mai 2005 Skal dere kose dere i helgen? Håper det går greitt med tannlegen, tar du pencilin? GOD HEEEELG!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. mai 2005 #515 Del Skrevet 27. mai 2005 Au da... Får håpe Halvdelen tar til vettet og skjønner at han er heldig som har deg. For det tror jeg han er. Vi skal ikke ha noe snakk om adressebytte der i gården, nei. Men det er vel forståelig om han går litt i vranglås når han blir tatt på fersken, så han behøver vel litt tid til å "låse seg opp" igjen. Håper han har roet seg litt nå, sånn at dere likevel får ei fin helg sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 28. mai 2005 #516 Del Skrevet 28. mai 2005 Håper du får en fin lørdag, Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. mai 2005 Forfatter #517 Del Skrevet 28. mai 2005 Lørdag 28.mai Det er så hyggelig å åpne dagboka og finne at her har dere vært innom med koselige hilsner. Setter veldig pris på dere. Pusen får stadig nye sjanser, Væren. Den er en ugangskråke, og antall potteplanter er krafitg redusert. Fordelen er at det blir mindre å vanne. Akkurat nå ligger en liten pus på armen min og maler. DA er den vakker, da. Hei Fighter. Det er koselig å se at du er innom her. Halvdelen er ikke helt ferdig med å være taus, Swan. Han synes det er flaut å bli ferska, så da er det lettere å være sur på meg enn på seg selv. Det går over. Hei Anea. Det er velgid hyggelig at du har tid til å komme innom. Setter pris på deg, vet du. Betennelsen min har gitt seg, dark angel. Null vondt. Og bare litt finpuss på tanna igjen- Hurra. Det blir nok ikke noen adresseendring her i huset, Cata. Ting roer seg litt etter hvert. Hallo Fisken - god helg til deg også I går var det stort sett en jobbedag. Jeg fikk unna en del på jobben av det som må gjøres, og tok med meg noe jobb hjem. Halvdelen hadde mye å gjøre i går så han var ikke hjemme før ved ni-tiden. Da la jeg vekk jobben. Poden var også med hjem. Poden drømmer om et husprosjekt, men jeg tror dessverre det bare blir med drømmen. Han har jo vært uten inntekt en stund, og da er det ikke lett å få lån. Halvdelen var fortsatt i sitt litt tausere hjørne. I dag har jeg vært bitte-litt husmor, og fortsatte med jobben fra i går. Jeg ble ferdig med alt i ettermiddag, så resten av helgen kan jeg ta meg fri. Det er ikke lett å være Halvdelen nå. I og med jeg varslet om brudd på avtaler, har han fått kjenne at avtalebrudd har konsekvenser. Og - han legger nok skylda på meg for konsekvensene. for hvis jeg ikke hadde sagt noe, hadde alt gått som før. Jeg vet at det går over etterhvert, og at han etterhvert vil forstå at det jeg gjorde var til hans eget beste. Men han må få tid til å komme over sjokket av at jeg endelig gjorde det jeg har truet med en stund. Stakkar, han har nervene helt utenpå huden nå, men han kan ikke fortsette å leve på en løgn om at alt er bra når det ikke er det. I morgen skal jeg gjøre et forsøk på å prate litt med ham, og kanskje løsne litt på knuten. Jeg regner med at han vil være for sliten og lite motivert i kveld. Så i kveld får vi se om vi lager litt god mat sammen, og ser på en film eller noe sånt. Været innbyr ikke til noen utelivssprell. Det har regnet i nesten hele dag, og det har vært mørkt og kaldt. Et helt tordenskrall har vi også hatt. Håper det blir fint vær i morgen, for jeg vil ut i solen. Dessuten må jeg plante om noen tomatplanter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 29. mai 2005 Forfatter #518 Del Skrevet 29. mai 2005 Søndag 29. mai Humøret til Halvdelen blir bedre når han bare får litt tid på seg, Swan. HVOR ER SOMMEREN??????? Etterlysning: Sommer forsvunnet. Sist sett for snart et år siden. Var ventet tilbake omtrent på denne tiden. Spesielle kjenneteg: Varme dager, sol og fløyelskvelder. Snekkelyder, fuglesang og latter. Dusør utloves til den som kan finne den igjen. Hutre. det har vært sol i dag, men det har jo blåst så det ikke har nyttet å sitte ute. Det er dårlig gjort det. Jeg fikk snakket litt med Halvdelen i dag. Benyttet meg av "snakke i bil" metoden. Stakkar. Han syntes det var så ubehagelig å bli konfrontert at han hadde hatt mest lyst til å stikke av. Men han regnet med at det ville gå bedre når han bare fikk litt mer tid på seg. Forresten - jeg er blitt bileier i dag. Så en annonse på nettet og ringte. Han som hadde satt inn annonsen fikk nesten sjokk, for han hadde lagt den inn 15 minutter før jeg ringte. Bilen befant seg en drøy times kjøring unna, så Halvdelen og jeg slukte en kaffetår og dro avgårde. Halvdelen så og sjekket og prøvekjørte - og så kjøpte vi bilen. Så nå er jeg eier av en gammel Mercedes. Den var veldig pent brukt. Snakk om å komme standsmessig på jobb nå. Og Halvdelen fikk et ønske oppfylt, for han har ønsket seg en Mercedes, helst med hengerfeste og soltak - og bilen hadde begge deler. Og frøkna ble fornøyd, for da kan vi skrive bilen vår over på henne. Hun "kjøper ut" broren sin, da, slik at det ikke skal bli urettferdig ved at en får en større gave enn den andre. Begge krapylene er fornøyd med den ordningen. Og jeg er fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. mai 2005 #519 Del Skrevet 29. mai 2005 Grattis med Mercedes!! Ja, sommeren er fosvunnet gitt.. Mai har vert tragisk.. Men satser på at juni blir topp! Ha en koooselig søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 29. mai 2005 #520 Del Skrevet 29. mai 2005 Sommeren har ikke gjemt seg her i nord, ihvertfall skal si den må stikke innom deg hvis jeg ser den! Gratulerer med ny bil Bra at humøret til Halvdelen har blitt bedre, håper dere har en fin søndagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå