Gjest gjesta Skrevet 8. mai 2005 #441 Del Skrevet 8. mai 2005 Koser du deg? Håper det! :klem2: Takk for kryssing av fingre ang jobb. Men uff, jeg tror jeg er litt smitta av typen... Argh, typisk! :cry: Men skal gå på intervjuet uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. mai 2005 Forfatter #442 Del Skrevet 8. mai 2005 Søndag 8. mai Det var ikke speseielt varmt ute, men jeg jobbet, så da klarte jeg meg med shorts, Cata. Hei Anea. Tror ikke jeg er spesielt beundringsverdig. Setter stor pris på å se deg her. Ommøblering - det er trim, det, Bertha. Det er en stund siden jeg gjorde det sist. Kanskje en ide til en dag jeg har litt for mye energi. Føler det nesten som vi holder på å samle til dyrehage, Swan. En pip og to katter og en mann som lurer på om ikke et akvarium hadde vært noe. Synd at typen din ble dårligere, Dark Angel, men godt at du hadde det gøy først. Jeg lurer på om jeg bare er levert med to hastigheter - full fart og brå stopp. Det er vanskelig å finne noe midt i mellom. Akkurat nå er jeg i full-fart modus, så det benytter jeg så godt jeg kan. Erfaringsmessig kommer brå-stopp etter en stund. En venn av Halvdelen kom innom på formiddagen i dag. Han har det vanskelig for tiden. Satt i gang vaffelpressa, jeg og lot gutta få snakke. Da han dro, kjørte vi opp til frøkna. Jeg hadde lovet henne å hjelpe henne med å ordne i blomsterbedene utenfor huset. Hun har ansvar for dem. Vi tok en tur til Plantasjen og handlet litt sommerblomster og litt annet, og så plantet vi - frøkna, Halvdelen og jeg. Så nå er det fint utenfor hos henne til 17.mai. Etterpå tok jeg penselen fatt og tok strøk to på de sidene av hagemøblene jeg hadde malt i går. Det gikk mye raskere i dag. Så hvis været holder kan jeg snu møblene i morgen og ta første strøk på de umalte flatene. Skal bli ferdig til pinse! Jeg fikk "hjelp" av Lillepusen til malinga i dag. Hun skulle absolutt under benken mens jeg malte, og resultatet var en ny fargevariasjon på pelsen, så nå er hun sort, hvit, gylden - og grå. Det ser ut til at det går litt bedre med Halvdelen nå. Det hjalp nok at ungene sa fra slik at han slipper å late som om alt er bra. Tirsdag skal han legges inn på Rikshospitalet. Han har noen sår på beina som ikke vil gro. Hvor lenge han skal være der er usikkert, men et sted mellom ei og to uker er det visst snakk om. Håper han får permisjon i pinsehelgen. Jeg hadde tenkt å kjøre ham dit, men han fant ut at det gikk like greit å ta buss og trikk. Da slipper jeg å ta meg fri fra jobben den dagen, og det tror jeg er bra. Har fått dato for et "meglingsmøte" nå, etter 17.mai. Da skal vi som er i konflikt sette oss sammen med en tredjepart og se om det er mulig å bli enige. Det skal bli et spennende møte. I morgen skal jeg bruke det jeg har lært på de siste kursene jeg har vært. Jeg skal være "ekspert". Kan ikke akkurat si at jeg føler meg veldig ekspertlig, for jeg har ikke fått prøvd i praksis det jeg har lært. Gruer meg litt til det. Heldigvis er vi flere som kan støtte hverandre, så det vil helst gå bra. Det er en ganske stor gruppe vi skal ekspertere over, ca 40 avdelingsledere, og jeg kjenner langt fra alle. Ingenting er som å ha noe å grue seg til - eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 8. mai 2005 #443 Del Skrevet 8. mai 2005 Hei på deg, Bettie! Så deilig det høres ut å være i full fart modus! Håper det varer en stund! Jeg har inntrykk av at du er ubeskrivelig effektiv når du er i det moduset. Jeg har gått i hvilemodus i hele dag; har slitt med nattesøvnen i helga, og da er jeg helt pudding neste dag... Så fint at du lot gutta prate mens du laget vafler til dem; det er sånne ting som betyr noe. Men det vet du nok alt om! Jeg synes stadig du får nye utfordringer, men jammen står du på! Jeg beundrer deg. Virkelig! Håper uken blir bra, og at overskuddet varer en stund til! God klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. mai 2005 #444 Del Skrevet 8. mai 2005 "Meglingsmøte" høres spennende ut. Og tøft. Men det er sikkert nyttig å få inn en 3. person hvis konflikten har låst seg fast. Tror nok dere ekspertene klarer å ekspertere over 40 avdelingsledere, jeg. Pytt san - hva er vel det for en ekspert? (Men det er forståelig at du hadde følt deg litt mer ekspertete hvis du hadde hatt generalprøve i praksis unnagjort.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. mai 2005 #445 Del Skrevet 9. mai 2005 Hei Bettie, Hvordan gikk "eksperteringa" for de 40? Regner med dere klarte brasene i fin stil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 9. mai 2005 Forfatter #446 Del Skrevet 9. mai 2005 Mandag 9.mai Full fart moduset har vart i dag også, Væren. Vel - jeg var nå litt ekspert i hvert fall, Cata. I dag var det altså ilddåpen. Den første delen gikk helt greit. Skulle lede ulike grupper gjennom noen spørsmål og diskusjoner, og det kan jeg for så vidt. Så selv om jeg ikke kjente mange, var det ikke så skummelt likevel. Den andre delen var vanskeligere. Avdelingene har foretatt en medarbeidertilfredshetsundersøkels (skulle ikke vært lov å lage så lange ord) og lederne fikk resultatene. En på min gruppe fikk en - for ham - negativ tilbakemelding på lederstil, og han lukket døra for enhver tolkning av resultatet, og så ikke at det var mange positive tilbakemeldinger også. Han gikk rett og slett i frø, og det ble kjempevanskelig å vri fokus fra det negative til det som var bra. Han gikk før jeg fikk ham på tomannshånd. Det var synd, for jeg tror jeg kunne ha hjulpet ham litt på sporet av det som var bra, for å skape litt ballanse. De andre på gruppa var heller ikke av den spesielt entusiastiske typen, så jeg fikk en ganske tøff utfordring, men jeg tror jeg klarte jobben min. Og jeg ble litt sikrere på at jeg hadde oppfattet det jeg skulle lære. Ble litt sikrere på at jeg faktisk kan være ekspert. Men jeg var kjempesliten i hodet da jeg var ferdig med dagen. Bilen var på veksted i dag, så jeg fikk skyss inn til byen, og så gikk jeg til verkstedet for å hente bilen. Det var godt å få en tur for å få litt luft og få roet meg ned etter dagen. Jeg hadde to tilløp til panikkanfall i løpet av møtet. Den ene gangen klart jeg meg fordi jeg kunne gå ut og roe meg før jeg gikk inn igjen. Da det andre var under oppbygging hadde jeg ikke sjanse til å gå ut. Det var ganske ille. Jeg kom gjennom det ved å telle sider på vinduene og konsentrere meg om å puste inn på vinduenes langsider og ut på kortsidene, mens jeg kjørte neglene inn i hånda. Tror ikke noen la merke til hva jeg holdt på med. Jeg fikk roet med ned igjen, altså. Jeg hater følelsen av panikk. Det er for søren ingenting å være redd for. Skulle jeg gjøre en feil, så går ikke verden under. Og jeg dør ikke av panikk selv om hjertet finner ut at det skal legge ut på en liten galopp. Men når anfallet kommer hjelper det lite å fortelle meg selv dette. Det kan jeg fortelle meg selv når jeg er rolig, det. Vel - en eller annen gang må jeg vel kunne være så trygg at jeg kontrollerer dette. I morgen skal Halvdelen på sykehuset. Da blir jeg alene noen dager. På slutten av uka skal jeg på to-dagerskurs igjen. Jeg forstår faktisk de på jobben som synes jeg er mye borte, for nå er jeg det. Heldigvis er kursrekka snart slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 10. mai 2005 #447 Del Skrevet 10. mai 2005 Ååå har du glassveranda du - det har alltid jeg ønsket meg og. (ørlitegrann misunnelig nå). Jammen har du det travelt om dagen - så mye energi! Men det er moro å få ting gjort også da. Jeg har ingen hagemøbler å male, men må gå på sørveggen av huset. Øverst.... også jeg som har høydeskrekk..... Jeg er fortsatt veldig imponert over deg og alt du får til. Du må ha en utrolig selvkontroll! Klem AnnKristn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. mai 2005 #448 Del Skrevet 10. mai 2005 Takk for lykkeønskninger i boka mi! Jeg ble dessverre veldig syk... Måtte ringe jobben å si jeg var syk... Tragisk.. :oops: Men ikke mye å gjøre med det! Håper du får en super dag & at kurset går greitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 10. mai 2005 #449 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg blir imponert av å lese om jobben din, det høres ut som du er veldig flink med medansatte og har veldig god greie på det du driver med Får nesten litt prestasjonsangst, må snart ut og søke jobb selv (men det blir neppe en så krevende jobb som din, må vel søke på enklere jobber til jeg får tatt noen flere eksamener). Håper det går bra med mannen din på sykehuset, og at du får en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mel-anie Skrevet 10. mai 2005 #450 Del Skrevet 10. mai 2005 En liten titt innom og ønsker deg fortsatt en fin kveld. Og en god natt når det kommer til det. fra Mel-anie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 10. mai 2005 #451 Del Skrevet 10. mai 2005 Bare innom med en god klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #452 Del Skrevet 10. mai 2005 Tirsdag 10. mai Glassveranda er veldig hyggelig, AnnKristn, og det forlenger sommeren ganske mye. Så synd at du ble skikkelig dårlig, Dark Angel. Håper det går fort over. Takk for hilsen, Dagoberta. Tror Halvdelen har det bra på Riksen, jeg. Hjemme alene kveld. Egentlig liker jeg å være hjemme alene - i hvert fall litt, men det skal bli spennende å se hvordan jeg takler det når jeg skal være alene flere dager. Nå er jeg ganske trygg hjemme. Det er sjelden jeg får panikkanfall her, så jeg håper det går bra. Det er litt skummelt å være alene også. Går det dårlig, får jeg be en av ungene komme hjem til meg en stund. Kommer til å savne Halvdelen. Det er mulig han blir på sykehuset i 14 dager. Det er lenge. Det er litt langt å reise til Oslo også, men får han ikke permisjon i helgen, drar jeg på besøk. Det blir en utfordring. Så - nå fikk jeg en bekymring til. 17. mai. Jeg hadde tenkt å se barnetoget og tusle litt i byen sammen med Halvdelen. Det gjør jeg IKKE alene. Frøkna og poden skal begge jobbe. Kan ikke si jeg ser fram til å sitte alene hjemme den dagen. Håper Halvdelen får permisjon. Jeg føler meg som en trekk-opp leke. Jeg var godt trukket opp i noen dager, og fikk gjort unna masse. I natt hadde jeg en dårlig natt igjen, og så var jeg tilbake på brå stopp. Bortsett fra å være på jobben har jeg ikke gjort noen ting. Siden jeg ikke sov noe særlig i natt, satt jeg og skrev litt. Natt Grålysningen kommer sigende nå, men ennå er det natt. Huset til naboen er en svart silhuett mot en grå, mørk himmel. Det er stille i huset. Jeg er våken. Egentlig har jeg vært våken lenge. Natten har ikke gitt meg hvile. Så jeg sitter i stolen min og venter på at det skal bli morgen. Kanskje jeg kan hvile her? Jeg skulle så gjerne ha sovet. Men søvnen kom ikke i natt heller. Det var for mange tanker. Om natten spretter tankene som løpske sprettballer. Det er ikke mulig å stoppe dem. Det er ikke mulig å holde dem fast. Det er ikke mulig å stenge dem ute. Små ting blir så store om natten Det er ikke mulig å finne hvile. Tankene gjorde gjør urolig. Det er så mange av dem, natt-tankene. Det er så få av dem som er lyse. Natt-tankene har ingen løsning. Jeg prøvde å styre tanken mot ro. Pust inn, pust ut, ro og rytme. Men tankene fortsatte sine urolige hopp. Søvnen får ikke plass. Sakte blir det grå lyset sterkere. Naboens hus får farge. En kjøttmeis begynner å kvitre. En bil kjører forbi. Natten er over. Det er en ny dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. mai 2005 #453 Del Skrevet 11. mai 2005 Håper det går bra med Halvdelen! Uff, jeg har også av og til formye tanker til at jeg får sove Føler meg bedre idag, herlig! :-D Så jeg håper å komme meg på jobb imorgen. Håper du har en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 11. mai 2005 #454 Del Skrevet 11. mai 2005 Det er grusomt å ikke få sove, det hender med meg også når vondtene i kroppen hindrer meg. Og joda, om natten er alle katter grå - er det ikke det man sier? Tankene blir store og utfordringene høye som fjell. Jeg kan ligge og grue meg til den minste ting, og bekymre meg for noe jeg vet kommer til å gå bra! Uansett er det et dårlig utgangspunkt for en ny dag på jobben. Håper du får sove godt til natten, Bettie. Og at dagen din blir bra, tross alt! Når du skal være alene så lenge får du prøve å kose deg så godt du kan, kjøpe deg noe godt, noen ukeblader, se litt på fjernsyn, kanskje ha besøk eller gå på besøk? Så er det godt du har så kjekke unger, da! De er der nok hvis du trenger dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 11. mai 2005 #455 Del Skrevet 11. mai 2005 Huff, synes 17.mai er en ordentlig kjip dag. De siste årene etter at jeg var ferdig med barneskolen og barnetog, har det bare vært loking i byen - i mange timer, i svær og tung bunad og vonde sko. Kun fordi venninnene mine ville det. JEg for min del vil heller grille, kose meg hjemme sammen med gode venner. Men, men, får se hva som skjer i år, loking i byen skal jeg i hvertfall ikke være med på. Håper du får en fin dag i det nydelige været Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #456 Del Skrevet 11. mai 2005 Onsdag 11.mai Hei Swan. Halvdelen har noe utslett som ikke vil gi seg, og som legene ikke finner ut hva er. Utslettet har gitt Halvdelen store sår på skinnleggen, og de vil ikke gro. Derfor er han på Riksen. Halvdelen er i hvert fall i gode hender, dark angel. De første dagene skal nok gå bra, Væren, for jeg skal på kurs i to dager, med overnatting, så da er det ikke så farlig om ikke Halvdelen er her. Håper han får noe perm i helgen. I dag har det vært en rotete arbeidsdag. Kontordamen "min" skal ha ferie ei uke, så det var en del saker som måtte avklares. Midt oppi det hele gikk brannalarmen og hele bygningen måtte evakueres. Vi holder på med et tilbygg, og der holdt de på med rørleggerarbeider - med varme - og utløste alarmen. Vel - den funker i hvert fall. Og så skal jeg på kurs i to dager, så jeg måtte få unna mine saker. Det ble en litt lang arbeidsdag, men jeg rakk det jeg måtte rekke. Denne gangen spiste jeg før jeg dro på langtrening, så i dag holdt jeg hele treningsøkta. Ble kjempevarm i dag, men det var nesten godt. I morgen skal jeg altså på overnattingskurs. Jeg vet ingenting om stedet jeg skal på, så jeg får ikke forberedt meg slik jeg liker, så jeg er litt redd. Halvdelen slulle vært her og sagt at det kommer til å gå bra. Jeg får prøve å si det til meg selv, så kanskje det hjelper. Frøkna har lovet å komme hjemom og se etter kattene og fjærkreet. Nei - jeg får vel finne fram det jeg skal ha med meg - eller stå opp litt tidlig og pakke litt i morgen. Skal ikke ha all verden med meg. Det er jo bare en overnatting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. mai 2005 #457 Del Skrevet 11. mai 2005 OK, siden Halvdelen ikke er der og kan si at overnatting kommer til å gå bra, så får jeg stikke innom her og si det. Det går bra, vet du. Du har vært på overnattingskurs før og klart deg. Så da kan du klare det denne gangen også. Husk du får et rom som du kan flykte til hvis du må ha luft. Og du kommer til å bli kjent med andre kursdeltakere så du er ikke helt alene selv om du er alene. Så egentlig er det ganske god klaff. Du kan være litt for deg selv når du føler behov for det, men har likevel folk rundt deg. Ellers får du ta en liten "spionrunde" før selve kurset starter, sånn at du kan plassere deg i nærheten av en fluktrute. Dette går bra! Kan nok bli litt tøft, men det går bra. :klem2: *kommer med oppmuntrende tilrop* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #458 Del Skrevet 11. mai 2005 Tusen takk for heiarop og råd, Cata. Det hjelper litt mer når andre sier det enn meg selv, for jeg er ekspert i å finne "jammen - tenk hvis...." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. mai 2005 #459 Del Skrevet 12. mai 2005 Var det greitt på overnattingskurset da? Takk for hilsen i dagboka Gikk bra på jobb & føler meg frisk! Herlig med fast jobb & snart penger på konto;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 12. mai 2005 #460 Del Skrevet 12. mai 2005 Håper det går bra med deg Bettie. Du er så fantastisk flott, og jeg håper du vet det selv. Om ikke håper jeg du innser det en dag,for ingen kan legge det under en stol, at du er en fantastisk dame! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå