Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Jeg ville bare si,at jeg er så ufattelig glad for at du er på KG! :dagensrose:

Håper du får sove godt i natt. *drysser litt superspesielle bustis englestøvkorn* (som bare spesielt utvalgte og heldige får ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tirsdag 19. april

Takk for hilsen Swan. Det er alltid hyggelig å få besøk av deg.

Hyggelig at du også er innom Anea.

Dark Angel - det var smått med planer i helgen

Hei Cata - håper du har fått sovet ut. Litt energi i fargefor kommer godt med.

Hei AnnKristn

Hallo Naturelle. Det er mange utfordringer på jobben nå, ja.

Bustetroll - hyggelig at du stikker innom.

Jeg hadde brukt opp litt for mye krefter i uka som var. Det ble en påminnelse om at selv om mye går bra, er jeg ikke så sterk som jeg en gang var. Så i helgen klappet jeg litt sammen. Først søndag fikk jeg energi nok til å ta huset et lite tak. Da hadde jeg sittet og sett på rot og støv siden fredag. Jeg gravde meg litt ned igjen og syntes synd på meg selv, og syntes at verden var urettferdig - i det heletatt.

Og jeg hadde ikke lyst til å gå på jobb i går, men jeg tuslet meg av gårde. Fikk gjort en god del også - til systemet streika og jeg nesten hylte. I dag fikk jeg ny PC, men de tror at det er en feil på nettet, og at den rammer meg spesielt. Har ikke lyst til å være spesiell der.

I går hadde jeg også samtalen med en av de som blir overtallige. Hun syntes det var en vanskelig beskjed å få, og det forstår jeg, for jeg syntes det var en vanskelig beskjed å gi. Jeg snakket med henne i dag også, men hun var ikke akkurat blid - noe som er veldig forståelig.

I dag har vi hatt monteringsverksted hjemme. Halvdelen kjøpte ny grill, en gass-grill, og den kom flatpakket - selvfølgelig. Bruksansvisningen var ikke helt god, men vi fikk det til etterhvert. Så ble grillen innviet. Nam.

Jeg er nok i litt dårlig form om dagen. Det er ikke så mye gnist i meg, og angsten er mer tilstedeværende. Det er en bølgedal, men forhåpentligvis blir den ikke for dyp. Det er jo vår, og da er det vanligvis litt lettere å være til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

:klem: Håper det hjelper at våren er her ;)

kanskje det hjelper å være masse ute i sola! :wink:

Åh, grill mat .. :sikle: .. Hørtes kjempekoselig ut!

Kos deg videre(lov meg det, ok??) :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda. Trist å høre at du sliter litt for tida, men bra du selv ser at det er en bølgedal. For da kommer det jo bølgetopper også, vet du. Og det å snakke med overtallige er vel ikke det som gir mest energi det heller. Tungt å være den som gir beskjeden og enda tyngre å få den. Blir mange menneskelige prosesser som settes i gang hos både den ene og den andre da.

Men det blir jo bedre - etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 20. april

Hei bustetroll. Tusen takk for englestøkorn som ble drysset over meg så jeg fikk en god natts søvn. Setter pris på deg også, vet du.

Det er lettere å ha håp om lysere dager når det er lyst ute, Dark Angel.

Tunge oppgaver og tunge dager er ikke akkurat noen god kombinasjon, Cata, men jeg håper det bare er en bølgedal og at det vil gå oppover igjen.

Angst er rett og slett noe dritt, Swan, men akkurat nå kan jeg ikke styre den like godt som jeg har gjort en stund.

I dag har dagen vært oppstykket. Det har vært så mange små - men må gjøres nå - oppgaver. Og det har vært mange telefoner. Det var nesten så jeg ble stresset i dag, men jeg ble ferdig med det som måtte være ferdig.

Da jeg var kommet hjem, ringte sjefen min meg. Han trengte noen opplyninger til et møte i kveld, og de hadde jeg heldigvis i hodet mitt. Men han fortalte noe som satt meg litt ut. Hun som har vært mest kritisk nå, har vært i kontakt med min sjef for å spørre om noe jeg allerede hadde gitt svar på. Den mislikte jeg veldig. Jeg er glad sjefen min fortalte meg det, for da vet jeg mer hva jeg står opp mot. Jeg kommer til å ta det opp med vedkommende, så får vi se om vi kan komme til n løsning, for sånn kan vi ikke ha det på jobben.

I morgen skal venninnen min og jeg legge fram prosjektet vårt - så langt som vi har kommet. Presentasjonen er klar, så det går nok greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stikker også innom for å ønske lykke til med presentasjonen :)

Leser at du har det ekstra slitsomt for tida, håper det går over snart. Perioder med harde påkjenninger har det med å komme med jevne mellomrom, da gjelder det å holde seg på føttene, om ikke fullt oppreist, til det blåser over igjen. Du skal se det blir bedre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og jeg slutter meg til alle de andre som krysser fingre og ønsker lykke til med prosjektpresentasjon i morgen. (Det blir nok mange kryssede fingre i morgen.) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 21. april

Tusen, tusen takk for kryssede fingre og lykkeønskninger. Jeg er sikker på at det hjalp, for presentasjonen gikk bra. Vi fikk gode tilbakemeldinger på prosjektet vårt så langt, og det gir pågangsmot til å gå videre.

Det ble en lang dag på universitetet i dag, for vi dro inn litt tidlig. Så fikk vi litt tid til å jobbe sammen og gjorde noen små endringer. Og vi fikk avtalt hvem som skulle si hva. Så var det forelesning og framlegg av prosjekter før vi dro hjem. Det er jo et stykke å kjøre, så vi var ikke hjemme før rundt halv ti i kveld. Men jeg klager ikke, for jeg gjør dette helt frivillig, og jeg synes jo det er spennende også. Skulle nesten ønske jeg hadde råd til å være heltidsstudent en stund.

I morgen skal jeg gjennomføre to ubehagelige samtaler. Den ene er med en medarbeider som blir overtallig. Den andre skal jeg ta med min skepiske medarbeider. Jeg må finne ut hva som skal til for å bedre situasjonen mellom oss. Og jeg må vise at jeg vet at hun har gått bak min rygg. Så jeg skal være glad når jeg låser døra til kontoret og tusler meg hjem til HELG.

Jeg tror jeg har en avtale med sandpapir og hagemøbler i helgen. De trenger et omgang med maling. Men det er meldt ganske fint vær, og da er det deilig å holde på ute.

Jeg ser at det skal bli en utfordring å få malt dem. Tror lillepusen vil være svært interessert i å hjelpe til, så det er stor risk for møbler med potemerker eller katt med maling på.

Nei - jeg får se til å finne senga om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Gikk det greitt med de to samtalene ?

Håper det!

Hva skal du i helgen da? :kose:

Vi skal nok ut imårra, men hjemme med Idol & Chipsskåla ikveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'kveld i stua, Bettie. Håper det gikk noenlunde greit med de ubehagelige samtalene og at du har fått skikk på den skeptiske medarbeideren. Det slitsomme med skepsis er at det er så vanskelig å sette fingeren på noe konkret, men likevel så vet man at det er noe som skurrer.

Men nå er det helg!!!

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag 22. april

Hallo Dark Angel. Har ikke mange planer for helgen. Er tom for energi. Men håper jeg får pusset hagemøblene slik at de kan males.

God helg til deg også Dagoberta.

Nå er det HELG, Cata. Det er godt.

Hei Swan

Hallo Anea - hvor har det blitt av deg nå? Ønsker deg i hvert fall en god helg.

Jeg er ganske mør i toppen.

Hadde bestemt meg for å ta samtalen med min medarbeider tidlig på dagen, for å ha gjort den unna. Den endte i ingenting. Jeg har en fornærmet medarbeider med masse følelser, og jeg vet ikke hva jeg har gjort for å fornærme henne. Hva det nå enn er, så er hun ikke interessert i å fortelle meg det. Det er dumt, for vi har jobbet mye sammen, og vi har mange samarbeidsoppgaver. Det kan bli tungt på jobben med den mistilliten liggende mellom oss. Jeg har snakket med sjefen min, og har en avtale der til uka, for dette tror jeg ikke jeg greier å løse alene. Men det sliter på meg, veldig.

Den andre samtalen var også vanskelig. Det finnes ingen snill måte å gjøre dette på.

Så jeg er glad det er helg. For jeg er sliten og utafor og nedfor og blææææææ. Jeg tror jeg skal gå i hi, selv om det er vår, og der skal jeg bli til alt er bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Uff, at folk kan være sånn... I jobben må man kunne fungere sammen.. Håper det ordner seg til det bedre snart! ;)

Ha en kjempekos helg & håper sola skinner hos deg!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...