Dødspingvinen Skrevet 22. september 2005 #1081 Del Skrevet 22. september 2005 Kjekt å fornye seg litt som belønning, Bettie Syns det er skikkelig stilig med kort hår med rødt i. Rufsesveis. Sånn hadde jeg det og når jeg hadde kort hår. Savner det egentlig litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. september 2005 #1082 Del Skrevet 22. september 2005 Oj, for et anvar du har da. Men du er jo en driftig dame, så du har nok det inelektuelle i orden. Det er deimot lett å gå på en smell i den jobben du har, pga. ansvarsområdet, personalansvar og alt annet. Du har jo en jobb som krever allsidighet, og det er ikke bare bare... Det er fint å belønne seg selv med litt pleie av og til! Jeg er jo en sånn som gjerne shopper mer eller mindre unytige ting når ting blir litt vanskelig. F.eks. ansiktskremer til 500 kroner etter en vanskelig psykologtime. Men det ligger en stor tilfredsstillelse i det også, å kunne gi seg selv rom til å pleie seg selv når hverdagen blir hard. Det er et sunnhetstegn det synes jeg, at du har klipt deg og tenker på slike ting. Da har du ikke bare tatt ansvar for andre, men også sett deg selv! Tannlegen er en skremmende sak i seg selv. Godt det ser ut til å bli en kort runde for deg nå, da. God natt Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. september 2005 #1083 Del Skrevet 22. september 2005 Godt å se deg tilbake på nett, Bettie - for meg er du og boka di en viktig del av KG. Synes jeg ser deg hengende etter den gressklipperen ja , og på musejakt i egen stue Katter er morsomme dyr. Mine er innekatter og jakter bare på fluer og hverandre, og det er til å leve med. Og jamen er det så sent at det er på tide og ønske god helg! Hmm, det var jo nettopp mandag. Henger ikke helt med jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 23. september 2005 #1084 Del Skrevet 23. september 2005 Litt av noen viltre kattunger du har då Bettie Var på besøk til mammo og de igår.. og då hoppa den nye kattungen deiras rundt og herja heile tida... malte noe voldsomt mens den beit og klorte og prøvde å klatra opp foten min..! Bare lurte meg den kattegutten.... lata som den ville kosa og malte som bare d... og så bare håppa den på meg som galen! :grine2: Nei de er ganske så ville dissa kattungane.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. september 2005 #1085 Del Skrevet 23. september 2005 god helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturelle Skrevet 23. september 2005 #1086 Del Skrevet 23. september 2005 Hei, flott at du fikk opp nett i nytt hus! Ha en avslappende og fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 23. september 2005 #1087 Del Skrevet 23. september 2005 Ønsker deg en fin fredagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. september 2005 Forfatter #1088 Del Skrevet 23. september 2005 Fredag 23.september Hei dark angel. Takk for helgehilsen Jeg har forsøkt langt hår, Dødspingvinen, men jeg har så mye hår at det blir fort for mye av det gode. Så jeg holder meg til variasjoner av kort. Det er kjempeviktigå belønne seg selv, Hope. Og særlig når man fortjener det minst. Er nok ikke så flink til det. Det var nettopp mandag, ja, Mysan. Ikke vet jeg hvor dagene blir av, men de forsvinner en etter en. Men det er godt at det er fredag, da. Det hender at lillepusen får en raptus enda, hvor hun jager alt som ser ut som det kan komme til å røre på seg, men det er ikke så ofte hun er i så full fart. Men hva de gjør om natta, vet jeg jo ikke, ¤Escada¤.Tror likevel de hører til en bedagelig rase. Endelig er det fredag. Og været er ikke ille. Det er varmt ute til å være i slutten av september, men det gjør ingenting. Jo lenger jeg kan vente med å bli fast sokkegjenger, jo bedre. Lillepusen har lagt seg på gulvet i sola. Hun har storvaske, men det er vel ikke så lenge til hun krøller seg sammen og sover videre. Bøllepusen har akkurat kommet inn. Hun er veldig utekatt, mens lillepusen hels vil være innekatt. Dagen på jobben var ganske rolig. Rolig på den måten at det ikke kom mer enn en og en oppgave. Vi ble enige om hvem vi skulle tilby et 3 måneders engasjement også. Hadde flere gode kandidater å velge mellom. Så da har vi gledet et menneske. I løpet av helgen skal jeg få ryddet inn hagemøbler og slikt. Tror ikke det blir mange stunder i godstolen ute nå framover. Må ordne plass til ved også, for vi får en del ved om noen dager. I ettermiddag har jeg ikke tenkt å gjøre så mye. Skal begynne litt i kjelleren slik at det blir orden der også, men bare litt i ettermiddag. Kvelden blir rolig, men litt god mat og gullrekka til nrk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 23. september 2005 #1089 Del Skrevet 23. september 2005 Sikkert lika greit å setta inn utemøblane... denna høsten ser jo ut til å bli helst kald.. Kosa deg ikveld med god mat å sånn då.. Skal nok vi og.. Å så må du ha ei god helg ellers.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 24. september 2005 #1090 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) ..... Endret 15. januar 2009 av Smygel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 24. september 2005 #1091 Del Skrevet 24. september 2005 Hei, Bettie! Håper du også koste deg med gullrekka til NRK i går kveld; det var på tide at de endelig gav oss fredagskvelden tilbake! Endelig en skikkelig fredagskveld!!! Har dere kommet sånn stort sett i orden i det nye huset? Ønsker deg en kjempefin lørdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 24. september 2005 #1092 Del Skrevet 24. september 2005 et lite lørdags fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 24. september 2005 #1093 Del Skrevet 24. september 2005 Hei Bettie. Du hadde rett. Ting tok seg betraktelig opp for meg etter den miserable torsdagen Veit det er sient, men ville bare stikke innom å ønske deg en god helg (det som er igjen av den), og si at du er veldig flink:) Slev har vi tatt inn hagemøblene, men ellers ser hagen stygg ut.. Det har vært så mye regn i det siste at den ikke har blitt klippet år og dag. Og kjelleren vil jeg helst ikke måtte tenke på Gi pusene en klem fra meg, og jeg sender deg en og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. september 2005 Forfatter #1094 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Søndag 25.september Hei ¤Escada¤. Det er så hyggelig at du stadig er innom. Hallo Swan. Kos å seg deg. Jeg har funnet noen frisører som bare tar rundt 150 kr for en klipp, så det synes jeg går an. Farginga tar jeg hjemme. Heisan Væren. Setter stor pris på å se deg her. Jo - vi har kommet i orden her. Manger bare å få kjelleren "på plass", men det kommer seg der også-litt etter litt. Lørdagssprell og lørdaghopp mottas med takk, Baby-E. Hyggelig at du er innom, Dødspingvinen. Godt at helgen ble bedre - og det er jo fortsatt litt igjen av den. Det ble ikke noe jobbing på meg fredag. Jeg sovnet på sofaen og sløvet meg gjennom kvelden med alt godt på nrk. Kattene sørget også for litt underholdning på kvelden. Den eldste hadde fanget en mus som hun tok med inn til den yngste - en levende mus. Men det var ei mus med mot. Den satt på to inni kroken og freste til kattene så de ikke riktig visste hva de skulle gjøre. Jeg hentet en boks og fanget den og kastet den ut igjen. Det var to fornærmede katter etterpå. Men i går var jeg kjempeflink. Det var jo knallvær i går, sol og varmt, så jeg fant ut at nå var det tiden for siste runde med gressklipperen. Hadde satt ned klipperen på laveste hakket for å klippe helt ned mot bakken, men det ble i laveste laget. Da jeg så at jeg klippet mosen, satt jeg den opp et hakk igjen. Forrige gang brukte jeg to timer, men da hadde Halvdelen begynt. Denne gangen tok jeg alt selv, og da gikk det med nesten tre timer. Det var som sagt flott vær, så det gjore ikke så mye. Jeg fikk masse luft, og litt trim og var god og varm da jeg var ferdig. Etterpå tok jeg huset fatt. Det var ikke så mye å rydde, men litt støv og småpjusk var det jo blitt. Klær fikk jeg også vasket og hengt ut. Jeg var så effektiv at jeg nesten var stolt av meg selv. Jeg avsluttet "jobbinga" men en god, lang dusj og kveilet meg i sofaen resten av kvelden. Halvdelen laget helstekt svinefilet med ovsbakte grønnsaker. Nam. I dag hadde jeg en lang morgen i morgenkjole og med kaffekoppen. Så fikk jeg med meg Halvdelen ut. Fikk rusket opp i blomsterbedet, og plantet tullipanløker og scilla. Pottet om noen store stueplanter også, selv om det ikke egentlig er tiden for det. Det var bare ikke mer plass i pottene deres. Halvdelen hjalp meg med å sette opp hyller i kjelleren, og så kunne jeg pakke ut noen esker til. Poden og frøkna kom innom en tur, så da satt jeg i gang vaffelpressa. Ungene setter pris på det. Poden hjalp meg med å ta inn utemøblene, og med å bære opp et lavt skap fra kjelleren til 2 etg. Et fint sted å legge dukene mine. Så det har vært en aktiv helg så langt, men jeg har gitt meg for kvelden og skal ikke gjøre noe mer nå. Jeg har på en måte stort sett bare to hastigheter i meg. Det ene er full fart - og der har jeg vært i helgen. Den andre er bråstopp. De pleier å følge hverandre, men jeg får se hvor lenge det går før jeg treffer stopp-knappen. Jeg skal på møte i hele morgen, og det blir ikke bare hyggelig. Jeg har valgt å nedprioritere et område min sjef vil justere opp. Jeg mener vi ikke har råd til dette i dagens økonomiske situasjon. Jeg prioriterer heller mennesker enn maskiner, nemlig, så det får jeg nok høre i morgen. Endret 25. september 2005 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. september 2005 #1095 Del Skrevet 25. september 2005 *lengselsfullt sukk* Sånn helg som du beskriver der vil jeg også ha. Jobbing i huset på lørdag og god mat med min kjære på kvelden. Og deretter en lang lat søndagsmorgen før huset inntas av avkom eller venner. *nok et lengselsfullt sukk* Men foreløpig blir det med drømmen her i gården. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 25. september 2005 #1096 Del Skrevet 25. september 2005 Nå er helgen nesten over, Bettie! Det høres ut som om du har både fått kost deg litt og gjort litt nyttig, og det er en riktig god kombinasjon! Jeg har visst sløvet veldig denne helgen, men har i alle fall sørget for at minstelammet og kameratbesøket har hatt det fint. Og tatt i mot eldstelammet. Det var viktig! Ellers har jeg bare vært svært trøtt og svært lat. Da er det godt å bare få lov til å "leve ut" latskapen noen ganger! Hvem skal man egentlig unnskylde seg for? Håper det går greit på møtet i morgen. Jeg regner med at du har klare begrunnelser for de prioriteringene du har foretatt eller lagt opp til. Jeg regner også med at du er i stand til å forsvare disse. Det blir spennende å høre hvordan det har gått. Lykke til! Ønsker deg en fin, ny uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 26. september 2005 #1097 Del Skrevet 26. september 2005 Høres ut som en fin helg. Avslappende og energifyllt Herlig når sola skinner! :-D Har du en fin mandag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 26. september 2005 #1098 Del Skrevet 26. september 2005 Hei Bettie Hvordan gikk det på jobb i dag? Hatt det greit? Må anbefale at du trekker med deg Halvdelen ut på kino en av dagene, og ser "Charlie og Sjokoladefabrikken". Den er kjempeskjønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 26. september 2005 #1099 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg var også litt spent på hvordan arbeidsdagen din hadde vært, Bettie! Hvordan gikk det på møtet? Så benytter jeg anledningen til å snike til meg tipset fra Dødspingvinen og komme meg på kino og sjokoladefabrikken! Har planer om å se den sammen med lammene. Kanskje jeg må få ut fingeren? Ønsker deg en god natt og en fin dag i morgen, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. september 2005 Forfatter #1100 Del Skrevet 26. september 2005 Mandag 26. september Hei Cata. Jeg forstår drømmen din Dagen ble ikke så aller verst, dark angel, alt tatt i betraktning Har jo lest boka, Dødspingvinen, og har lyst til å se filmen. Får se om jeg klarer å lokke med meg Halvdelen Møtet i dag ble ikke så aller verst, Væren. Men dagen startet ille. Jeg forsov meg i dag. Jeg hadde stilt klokka, men glemte å sette på lyden, så jeg våknet 5 minutter før møtet skulle begynne. Heldigvis var vi mange som skulle på samme møte, så det ble ingen krise selv om jeg kom heseblesende inn en halv time for seint. Skal si det gikk raskt her på morgenen. Jeg fikk i hvert fall forklart at jeg hadde prioritert å beholde folk i jobb, for de folkene jeg har, de har jeg bruk for. Så da fikk heller kommunens storsatsning vente til jeg fikk litt mer penger å rutte med. Under over alle under - jeg ble lovet er lite tilskudd hvis jeg kunne komme storsatsningen litt i møte. Det kunne jeg love, så da endte det med at alle var fornøyde - også jeg. I ettermiddag tok jeg fatt på et kott hvor jeg hadde stuvet inn duker, vintertøy og andre tekstilgreier. Så nå ligger dukene pent i et skap, luer og votter ligger i en kurv og kåper og frakker henger i kottet. Det ble rent ryddig der. Fornøyd med det. Halvdelen kom hjem med dekoder til Canal Digital. Vi har jo vært så heldige at vi har kunnet velge mellom nrk1. Jo - og vi har skimtet et par andre kanaler i snødrevet på skjermen. Så Halvdelen trykket og jeg leste bruksanvisning og tilslutt var det mange tv-program i ruta. Halvdelen er kjempefornøyd. Jeg skal ta med meg et par dagbøker til før jeg gir meg i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå