Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

*En Cata lister seg stille gjennom skogen og legger noen grener foran hiet slik at ingen finner deg*

Den medarbeideren høres litt slitsom ut, så det kan være godt å gå i hi og slappe av litt mellom slagene. Tror det er lurt å involvere sjefen når det blir så fastlåst som det der.

Imens får du skrubbe litt av frustrasjonen vekk på hagemøblene. De blir sikkert fine de. (Ser for meg hvite møbler med blå og hvite trekk - skikkelig maritim stil.)

*kommer tilbake og fjerner greinene foran hiet på søndag kveld så du finner veien ut på mandag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, Bettie. :-)

Ikke så ofte jeg stikker innom her på KG lenger, men boka di er en plass jeg synes det er veldig ok å gjøre et stopp i.

Lykke til med utfordringene på jobb. Dette med mennesker er en kompleks greie å forholde seg til - og desto større respekt går til dem som virkelig har forstått det.

Slike som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fjerner grenene som jeg la foran hiet, slik at du kan komme ut til en ny uke*

Håper du har hatt en avslappende helg. Ble hagemøblene klar til maling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 24. april

Hei Fighter. Takk for ønsker om en god helg.

Sola har skint for meg i dag, Dark Angel

Tusen takk for at du gjemte meg, Cata

Hei Bertha. Kjempehyggelig at du stikker innom her. Setter pris på det.

Skal vi se - hva har jeg egentlig gjort denne helgen?

Fredag satt jeg stort sett og sturet. Poden var hjemme til middag, men ellers gjorde jeg ingenting om kvelden. Så litt på TV, bare.

I går var det skyet, så da tok jeg huset et tak. Det er godt å gjøre noe fysisk når hodet jobber overtid. Fikk vasket en del klær også, så nå er det like før jeg ser bunnen av skittentøyskurven. Frøkna kom hjem til middag i går. Hun jobbet kveldsskift. Ellers grublet jeg over hva mitt neste trekk skal være på jobben. Det tar mye energi og tankevirksomhet, det der.

Så ble jeg dårlig i natt. Oppkast og diare og helt ille. Jeg hater magesjau. Det er noe av det verste jeg vet. Men det gikk over i løpet av natta, så jeg var bra da jeg sto opp.

I dag pakket vi ut hagemøblene og fant fram sandpapir og skrape og begynte. Er ikke ferdig enda, for det er så mange kriker og kroker, men har begynt. Tror jeg maler dem lyse-lyse grå, nesten hvite. Putene jeg har er smårutete i grått og blått, så det kan bli fint.

Ellers har jeg lest litt pensum. Satt meg ut i solen med merkepenn og leste ganske så effektivt et par-tre timer. Kjenner faktisk at jeg er litt varm i fjeset, for jeg glemte å smøre meg.

Så okuperte jeg badet og tok en overhaling på kroppen. Litt hår og hudpeie var nødvendig, fant jeg ut. Halvdelen var en harry-tur med poden, men ringte og lurte på om vi skulle spise ute i dag. Så nå er jeg kjempemett etter en god porsjon kinesisk mat.

I morgen får jeg en hektisk dag. Jeg skal gjennomføre en medarbeidersamtale, jeg skal på et tre-timers datakurs (økonomisystemer), jeg skal ha en ny samtale med en av de overtallige, og jeg har litt annet som ligger på pulten på vent. Men jeg gruer meg til å gå på jobben, ut fra stemningen som er der.

Frøkna skulle vært på date i dag, men den måtte avlyses. Hun frøkna skulle møte måtte jobbe, så da gikk det ikke. Litt nedtur for frøkna akkurat det, men det går vel flere tog.

Mens jeg sitter her og trykker på tastene har jeg en rabiat katt rundt meg. Lillepusen går til angrep på sandalene mine. De er kjempeskumle.

Fjærkreet har hatt godt av den tvungne fjærfellinga. Nå som nye hale- og styrefjær har vokst ut kan hun fly rett, og hun svinger begge veier. Men det har ikke hjulpet på landingferdighetene. Det går fortsatt i buklanding eller rett på nebbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Uff, magesjau... Stakkars deg :klem2:

Sandalene får gjennomgå av pus altså.. ? :ler: søtt ;)

Håper du har en koselig kveld!

Så du på noen av kjolene? Hvilke du likte?... Hvis du husker.. Litt nysjerrig. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag 25.april

Dagen ble omtrent som forventet, Cata.

Smetter innom deg og sier hva jeg liker, Dark Angel

Dro litt tidlig på jobb i dag, for jeg ble ikke ferdig med alt jeg skulle fredag. Fikk unna litt skriving på morgenkvisten og så var jeg i rute.

Samtalen med den personen som er overtallig gikk bra. Jeg beklaget at jeg hadde vært litt brå i måten å si ifra på, for det hadde jeg vært. Jeg var rett og slett litt klønete, fordi jeg var usikker på hvordan jeg skulle overbringe beskjeden på en "pen" måte. Det finnes ingen "pen" måte å si det på. Men jeg forsikret vedkommende at jeg ville stå på for å skaffe en jobb et annet sted i organisasjonen, hvis det skulle være noe ledig. Så vi skiltes forlikt.

Medarbeidersamtalen gikk også greit. Det er en fin måte å få litt mer tid til en og en medarbeider, og noen samtaler er enkle, andre vanskelige. Denne var helt grei.

Jammen rakk jeg enda et møte før jeg ilte avgårde på kurs. Det var et kort koordineringsmøte bare. Så det som lå på pulten min ved dagens oppstart, lå der også da jeg gikk - uberørt av menneskehender rett og slett.

Kurset var bra. Økonomisystemet er under omlegging, men det nye systemet er enklere enn det gamle. Jeg tror jeg kommer til å like det. Vi fikk ikke fullt utbytte av kurset likevel, for nettet har vært ustabilt i dag. Dermed låste alle maskinene seg midt under kuset.

Jeg bestemte meg for å gå hjem fra byen. Det var så deilig vær. Men jeg "måtte" innom en skobutikk på veien, og jeg fant meg et par nye sko. Trodde aldri jeg kom til å kjøpe spisse sko, men det har jeg gjort. Og de var gode å gå i også. Så nå kan jeg kaste et godt brukt par.

Siden jeg gikk hjem - det er en tur på nesten en time, fant jeg ut at jeg hadde trimmet i dag. Siden jeg skal på et møte med sjefen min i byen i morgen, tror jeg at jeg skal gå hjem da også. Skal bare ha på meg andre sko. Å traske en time på dårlige veier - med høye hæler og tynne såler - det er ingen drøm akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Så bra at alt gikk greit med jobben. Skjønner at det var vanskelig den praten med h*n overflødige.

Gratulerer med nye sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Bettie!

Det er visst lenge siden jeg har vært innom hos deg. Har styrt på med mitt, og ikke vært innom så mange dagbøker i det siste.

Jeg ser du har litt av hvert å henge fingrene i på jobben, det er nok ikke lett å måtte ta sånne samtaler som du gjorde. Det har jeg heldigvis sluppet, har ingen jobb som tilsier det - heldigvis. Men så fint at du forklarte vedkommende om hvorfor det ble forkjært i første omgang; det er menneskelig og forståelig, og jeg tror du kommer langt med å være ærlig og si det som det var.

Pyton med sånne magesjaugreier som kommer snikende; jeg har vært hjemme fra jobb med dårlig mage i dag, er ikke helt god ennå. Det har gått enormt mye oppkast og diare i barnehagen, så det er flaks om jeg skulle slippe unna. Bare glad jeg har fått 40 års feiringa mi unnagjort før det evt. bryter løs! Var hjemme i dag, spent på i morgen. Er litt halvkvalm.

Gratulerer med nye sko, forresten! Jeg kjøpte meg nye, hvite finsko for 3 uker siden - hadde dem på på lørdag, også. Det er ikke de beste skoene jeg har hatt på foten, så jeg håper dine er bedre! (Men Gud, så stilige de er! :ler: )

Jeg må også male hagemøbler i år; de er mørkeblå og skal bare friskes opp. Har flasset litt.

Ønsker deg en fin, ny uke, Bettie!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Bettie

Håper dagen din er fin. Takk for ønsker om god helg, forresten! :P

Nye sko er ALLTID moro - det er den ene tingen jeg aldri får nok av. Og den eneste tingen jeg liker å shoppe, ellers blir jeg bare kjei og utidig av å gå i butikker. Men sko butikker derimot JUHU! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 26. april

Jeg tror også det er lurt å være ydmyk når noen misforstår det man sier - så det var godt å få ryddet opp, Væren.

I går var det så nydelig og varmt at det bare var deilig å gå, Swan. Behøvde ikke forte meg, vet du, for jeg skulle bare hjem-

Sko er bra - AnnKristn.

I dag føler jeg at jeg er kjørt gjennom en kvern. Akkurat nå virker det som om ingenting av det jeg gjør er riktig, eller som om alt jeg gjør blir feil. Det er stor - og da mener jeg STOR misnøye på jobben med at de økonomiske rammene er så trange som de er. Det krever omstilling, og jeg har ikke vært flink nok til å motivere for endringen. Så derfor blir alt galt. Og jeg har måttet ta noen upopulære beslutninger i det siste.

Jeg ble ikke mer populær i dag da jeg måtte minne om at avspasering bare kan gjøres etter avtale, og at det ikke var garantert at man kunne ta seg fri når det passer den enkelte. Det er en konsekvens av økonomien det også. Men jeg strekker meg langt for å oppfylle folks ønsker. Garantier for å innfri dem kan jeg likevel ikke gi.

Vel - i nedgangstider er det godt å ha noen å skylde på, og nå er jeg denne noen.

Snakket med sjefen min i dag. Han var veldig all right, så jeg vet at jeg har hans støtte. I turbulensen er den god å ha.

Jeg vet bare ikke om jeg er sterk nok til å stå i noe som kan bli en konflikt. Jeg skal prøve, for jeg kan være sta. Jeg skal ikke gi meg før jeg har prøvd å roe gemytten i hvert fall.

Men angsten stikker hue mer opp nå, og jeg har funnet fram kniven igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffameg. Det er få ting som er så utmattende som konflikter på jobb. Er glad jeg ikke er i dine sko, -jeg holder mer til i den enden som klager over (nesten) alle rasjonaliseringer. Men det må være verre å sitte i din ende. Selv om man har mennesker "under" seg i hierarkiet så er man ikke nødvendigvis noen despot av den grunn. Du blir vel nærmest et offer for "Skyt budbringeren"-syndromet - for det er vel andre enn deg som har satt krav til rasjonalisering.

Det er vel en mager trøst, men før eller senere vil nok turbulensen gi seg. (Håper på "før" heller enn "senere".) Godt at du har sjefen på din side iallfall, så har du litt støtte når kulingkastene herjer rundt deg. Men slitsomt er det lell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag 27. april

Hei Dark Angel. Takk for gode ønsker.

Får nesten svare deg med et "God natt", baby-E.

Det er ikke så mye å være imponert over, Bustetroll. Jeg er bare litt sta.

Dagen i dag har vært sånn passe, Aniola- Fisken.

Det er kjempegodt å ha støtte fra toppen, Cata, og jeg ser en del av de psykiske mekanismene som slår inn i usikkerhetsperioder, og da er det lettere å håndtere en mulig konflikt, for da vil jeg nok klare å distansere meg litt slik at jeg ikke tar det så veldig inn over meg som person.

I dag har det vært en varm og solrik vårdag, og bjørka har begynt sitt slitsomme dryss. Jeg er ikke av de som er mest plaget, men jeg er litt tett og klør i øynene. Fint med medisiner da.

Jeg skulle ha vært på kurs halve dagen i dag, men slik situasjonen er, droppet jeg det, selv om det gikk på oppdatering av datasystemene våre. Og heldigvis for meg ble kurset avlyst og utsatt, så da kan jeg få det med meg likevel.

Fikk gjennomført en medarbeidersamtale til i dag. Den gikk også greit. Dessuten fikk jeg snakket litt med tillitsvalgt og verneombud, så jeg er sikker på at det ikke er noen konflikt mellom oss. De skal målbære personaltes synspunkter, men de er ryddige.

Ellers var det en oppstykket dag, med mange småting som måtte ryddes unna.

I kveld skulle jeg trene. Frøkna kom og hentet meg, men det ble bom. jeg holdt i nesten en time. Da holdt jeg på å besvime. Jeg kjente tidlig at kroppen ikke ville være med, men fortsatte likevel. Ville ikke gi meg, men så fikk jeg et panikkanfall og da klarte jeg ikke mer. Måtte gå ut og sette meg med hjertebank og svimmelhet og hele pakka. Fant ut at det ikke var så rart at kroppen ikke ville være med på trening i dag. Jeg hadde glemt å spise. Hadde ikke spist noe siden jeg spiste middag i går. Det er lurt når man skal trene. Fikk en ganske god overhaling av frøkna mi.

Ungene mine er bekymret for faren sin. Det er jeg også. Halvdelen er et godt stykke på vei tilbake til der han var for et drøyt år siden. Jeg har prøvd å ta det opp med ham, men det har ikke hjulpet. Men nå har ungene kontaktet en av behandlerne og fortalt hvordan ståa er. Halvdelen vil nok oppleve det som innblanding, men jeg støtter dem. Jeg har tenkt på det samme selv. Det er noen flotte unger jeg har.

Akkurat nå har jeg en veldig kosesyk katt på meg. Lillepusen SKAL koses - NÅ. Så jeg må bare gi meg. Hun står nemlig på den ene armen min og prøver å gni snuta si mot ansiktet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten titt innom for å ønske deg en god helg. :-)

Online igjen, og det føles bra. Takk for hilsner i dagboka mi. Kjempekoselig.

Klem fra Mel-anie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturelle

Hei,

takk for oppmuntring i boka mi de siste dagene!

Håper virkelig at hverdagen din blir bedre snart, det fortjener du!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Håper treninga går bedre neste gang, må ikke glemme å spise vet du ;)

Har du en fin dag? Er pus like kosete idag?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...