Gå til innhold

Hvor ofte snakker du med søsteren din?

smoothies

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Snakker med henne hver eneste dag, og skulle ønske jeg fikk svar :(

Sett pris på deres nærmeste..

Vi vet ikke morgendagen. Jeg skulle ønske jeg kunne hatt en dialog med henne, og savner henne sånn hun var :(

Anonymkode: f6526...b45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har søstre som bor i hvert sitt land og jeg i Norge. Snakker hver dag med den andre og 2-4 ganger i uken med den andre. Den jeg snakker mindre med har mange utfordringer i hverdagen og derfor har hun mindre kontakt. Vi er alle sammen beste venner selvom om vi ikke møtes ofte men prøver så godt vi kan.Vi har også en bror som ikke gidder å ta veldig mye kontakt men vi er veldig flinke til å inkludere ham og dra ham med oss i samtaler og treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er ikke uvenner på noen måte og jeg føler vi kommer godt overrens men vi snakker ikke veldig ofte og møtes heller ikke veldig ofte.. det har bare blitt sånn. Litt pga avstand (bor langt fra hverandre), litt pga aldersforskjell, litt på grunn av veldig separate liv - ingen felles venner osv. Også litt fordi vi begge er litt dårlige på det å ta kontakt. Vi kan møtes etter lang tid og være ganske nære igjen da, feks dra på ferie sammen eller være hjemme hos foreldrene våre på besøk uten at det føles rart.

Anonymkode: d061a...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig sjelden. 

Da vi begge bodde hjemme snakket vi mye sammen og tilbragte mye tid sammen, og var gode venner. 

Men etter at hun flyttet 500 km vekk for å studere, og deretter bosatte seg 3,5 timers kjøring fra der jeg bor, snakker vi sammen omtrent kun når vi treffes i familieselskap og sånt, som da ikke er så ofte pga avstanden. 

Jeg er ikke noe telefonmenneske, og etter at avstanden ble så stor, forsvant den naturlige kontakten. 

Noe jeg synes er ganske trist. Nå merker jeg at jeg er sjenert rundt henne og synes det er vanskelig å snakke sammen de gangene vi møtes. Hun er så opptatt av mann og barn og jobben sin, det føles som vi ikke har noe felles lenger. 

Anonymkode: c5ab1...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To år forskjell, snakker sammen så og si hver dag, og treffes flere ganger i uka. De gangene vi har bodd forskjellige steder snakker vi fortsatt sammen hver dag og treffes så ofte det lar seg gjøre. Kranglet endel da vi var yngre, men har alltid vært venner.

Anonymkode: eb7c0...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Aldri, men det er det gode grunner til. Snakket eller møttes flere ganger i uka før.

Anonymkode: 2dca7...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent... hun blir alltid aggressiv og sur på meg uten grunn. I fjor slo hun meg for å bruke håndduken hun ba meg bruke mens jeg besøkte henne (da hun glemte at hun hadde gitt meg den). ._.
Dessuten sa hun kort og enkelt at jeg ikke er søsteren lenger etter å ha skiftet navn. Skal få henne på besøk i sommer, men jeg har ingen planer om å godta vås fra henne (og tenker om hun blir aggressiv så kan hun finne seg en annen plass). ._. 
Det er mitt hjem. 
Håper det ikke kommer til det punkte, men ser for meg at hun bare kommer til å dra å bli dødsfull og høy på fester steder (så tviler jeg vil se mye av henne). 

Hun hater meg, har gjort det siden jeg ble født så forventer ikke mye. 
Jeg vil gjøre det jeg kan som søster, men ikke om det går ut over meg selv. Så... jeg har ikke mye kontakt. En gang i halvåret kanskje. ._.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker med søsteren min omtrent hver dag! Sjeldent på telefon eller fysisk, men over meldinger. Møtes ikke så ofte fordi hun bor to timer unna, kanskje 4-6 ganger i året. Har et veldig godt forhold og kan si alt til hverandre! Hun er nok den som kjenner meg aller, aller best, fordi hun vet om "hemmeligheter" som ingen andre gjør. 

Er veldig takknemlig for at jeg har søsteren min og forholdet vi har, for jeg tror livet hadde vært kjipt uten. Men hvis du har et dårlig forhold til søsteren din er det sikkert andre du har bedre forhold med. Mennesker har alltid behov for kommunikasjon og samvær så det gjelder egentlig bare hvem det er med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fitlife skrev:

Jeg snakker med søsteren min omtrent hver dag! Sjeldent på telefon eller fysisk, men over meldinger. Møtes ikke så ofte fordi hun bor to timer unna, kanskje 4-6 ganger i året. Har et veldig godt forhold og kan si alt til hverandre! Hun er nok den som kjenner meg aller, aller best, fordi hun vet om "hemmeligheter" som ingen andre gjør. 

Er veldig takknemlig for at jeg har søsteren min og forholdet vi har, for jeg tror livet hadde vært kjipt uten. Men hvis du har et dårlig forhold til søsteren din er det sikkert andre du har bedre forhold med. Mennesker har alltid behov for kommunikasjon og samvær så det gjelder egentlig bare hvem det er med :) 

Bra at du har fint forhold til søsteren din. :) 
Derimot... folk som meg har ingen ._. Ensom ulv. Ingen venner. Ikke familie (som bryr seg). Yay for det sosiale menneske ._.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakker med henne hver eneste dag, og skulle ønske jeg fikk svar :(

Sett pris på deres nærmeste..

Vi vet ikke morgendagen. Jeg skulle ønske jeg kunne hatt en dialog med henne, og savner henne sånn hun var :(

Anonymkode: f6526...b45

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Drakan skrev:

Derimot... folk som meg har ingen ._. Ensom ulv. Ingen venner. Ikke familie (som bryr seg). Yay for det sosiale menneske ._.

Ååå, skulle ønske vi kunne bli kjent. Vil så gjerne at folk ikke skal være ensomme. 

Selv er jeg introvert og trives godt i eget selskap, så er glad for å ikke ha så stor vennekrets. Men jeg kan forstå at det føles kjipt om personligheten din er motsatt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Drakan skrev:

Samme her. 

Anonymkode: a0b57...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, fitlife skrev:

Ååå, skulle ønske vi kunne bli kjent. Vil så gjerne at folk ikke skal være ensomme. 

Selv er jeg introvert og trives godt i eget selskap, så er glad for å ikke ha så stor vennekrets. Men jeg kan forstå at det føles kjipt om personligheten din er motsatt... 

Jeg sliter på det psykiske plan. Depresjon og slikt, så tviler jeg er noen folk vil henge med. ._.
Jeg trives alene, men helt ærlig, jeg har prøvd å få støtte fra familie, og kan ikke si at de bryr seg. Tanten min sa hun skulle bygge en seng på 17 mai (noe jeg vet hun ikke gjor), etter at jeg hadde fortalt om problemene mine når vi møtes. Hun sier også hun konstant er opptatt og ikke har råd til å komme innom Oslo, selv om hun er her hver uke.... 
Kanskje broren min (eneste), men han sliter selv og bor på andre siden av Norge ._.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. 

Anonymkode: a0b57...5b7

Ensom ulv? ._.
Kjipt når man ønsker kontakt med folk. :/ 
Håper du har det bedre en meg i alle fall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero

Snakker med henne så og si hver dag på melding og telefon, er med henne minst en gang i uka. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møter henne ca en gang i uka, snakker sammen annen eller tredjehver dag. Av og til sjeldnere. Vi bor i samme by og er et års forskjell. Da vi var yngre krangla vi ofte, og hadde overhodet ikke noe veninneforhold. Heldigvis har det endra seg nå. Vi er 26 og 25. Vi er veldig ulike og har alltid vært det, men hun er et av de viktigste personene i livet mitt! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18, søsteren min er 32 og vi har et veldig godt forhold! Går veldig i perioder med kontakt (for det meste fordi jeg er veldig opptatt), men snakker vel 4-5 dager i uka? Da tenker jeg via messenger og snapchat. Møtes vel kanskje én gang i uka, noen ganger sjeldnere :) 

Jeg er utrolig takknemlig for søstera mi, og ser at hun virkelig har vært med på å få meg opp og fram i livet. Godt å ha noen mer erfarne man kan snakke med om alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Drakan skrev:

Jeg sliter på det psykiske plan. Depresjon og slikt, så tviler jeg er noen folk vil henge med. ._.
Jeg trives alene, men helt ærlig, jeg har prøvd å få støtte fra familie, og kan ikke si at de bryr seg. Tanten min sa hun skulle bygge en seng på 17 mai (noe jeg vet hun ikke gjor), etter at jeg hadde fortalt om problemene mine når vi møtes. Hun sier også hun konstant er opptatt og ikke har råd til å komme innom Oslo, selv om hun er her hver uke.... 
Kanskje broren min (eneste), men han sliter selv og bor på andre siden av Norge ._.

Ensom ulv? ._.
Kjipt når man ønsker kontakt med folk. :/ 
Håper du har det bedre en meg i alle fall :) 

Det høres ut som en skikkelig kjip situasjon :( får håpe det ordner seg for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...