AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #61 Del Skrevet 28. mai 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg uttrykker ikke noe uhøflig, men slike henvendelser er veldig irriterende. Jeg får sikkert 4-10 sånne lapper hver måned. Det er provoserende. Noen bør respektere at jeg ønsker å fortsette å eie mitt eget hus. Anonymkode: 39bff...823 Du er virkelig lettkrenket.. Anonymkode: 20e04...083 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #62 Del Skrevet 28. mai 2017 Jeg kjenner en styrtrik familie som alltid gjør det på den måten. Da leier de inn noen (en eiendomsmegler, antar jeg) som trapper opp på døra deres og spør om de vil selge. Så helt uvanlig kan det ikke være. Anonymkode: 24742...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #63 Del Skrevet 28. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd at noen har henvendt seg om å få kjøpe huset mitt, helt uten videre. Det synes jeg var utrolig frekt, og jeg oppfatter slike forespørsler som utidige, upassende og respektløse. Jeg håper ikke det er mitt hus du sikler på. Det er ille nok at jeg nesten hver uke får pamfletter fra eiendomsmeglere i posten, som reklamerer for at de kan få gode priser for huset mitt. Jeg VIL IKKE selge, og blir sint av slike henvendelser. Hvorfor skal jeg selge hjemmet mitt, som jeg trives i, bare fordi noen har lyst på det? Hvis jeg vi, selge, averterer jeg huset til salgs. Alle henvendelser om salg uoppfordret opplever jeg som en invaderende fornærmelse. Jeg ville ikke ringt om jeg ver deg, ts. Anonymkode: 39bff...823 Snakk om å være lettkrenket, det er jo bare å konstatere at du er heldig og kaste lappen. Som du ser av tråden er det flere som kunne tenke seg å selge om de fikk en slik henvendelse og hvordan skal boligkjøpere lukte at akkurat du føler det utidig? Det er jo mest diskrete og minst plagsomme måte å lodde muligheten på. Kanskje du skal sette skilt på huset ditt med "IKKE TIL SALGS"? Og spørs om ikke huset ditt, tross alt, her dårlig karma om man blir SÅ gretten av å bo der.. Anonymkode: 20e04...083 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #64 Del Skrevet 28. mai 2017 Nå har jeg faktisk snakket med de. Hun var veldig trivelig! De hadde ikke planer om å selge, men de hadde heller ikke brukt huset så mye de siste årene grunnet avstanden. Vi pratet litt løst om forskjellig, så nå vet de ihvertfall at jeg er interessert. Hun hadde ikke noe imot at jeg ringte😊 Hun sa faktisk "det er alltid lov å spørre!". Så kanskje er det håp en gang i fremtiden om drømmehuset😊 TS Anonymkode: efc47...8be 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #65 Del Skrevet 28. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: De kan både ha arvinger som skal overta huset eller testamentert det bort til noen. Folk med flere eiendommer klarer nødvendigvis ikke å bo i alle husene sine samtidig. Noen har og eiendommer for å invistere både for seg selv og for sine etterkommere. Å ha penger i banker er uøkonomisk. Jeg synes bare tanken din om å kontakte eier er særs usmakelig. Uansett beløp så er det for de fleste i dag ulønnsomt å selge fremfor å eie en eiendom. Anonymkode: cb787...98d Det siste du skriver er en sannhet med store modifikasjoner. Ikke alle regioner har sterk prisstigning og et hus krever vedlikehold. Som Ts skriver, er dette i et lovpriser område. Det er ikke i slike områder velstående mennesker investerer - eller investerer som det egentlig heter - for fremtidige generasjoner. Ofte vil det mest lønnsomme være å selge og putte pengene i verdipapirer eller kjøpe en tilnærmer vedlikeholdsfri leilighet i et sentralt område, der man både får leieinntekter og verdistigning., Anonymkode: 20e04...083 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 28. mai 2017 #66 Del Skrevet 28. mai 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg uttrykker ikke noe uhøflig, men slike henvendelser er veldig irriterende. Jeg får sikkert 4-10 sånne lapper hver måned. Det er provoserende. Noen bør respektere at jeg ønsker å fortsette å eie mitt eget hus. Anonymkode: 39bff...823 Selvsagt, men man bør da tåle et jævla spørsmål. Man er ikke respektløs bare fordi man spør noen om å kjøpe huset dems. Man er respektløs først når man ikke respekterer dine ønsker, men da må man altså først spørre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #67 Del Skrevet 28. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sikkert. Om du så hadde budt meg 200 millioner over takst, ville jeg fortsatt ikke solgt. Anonymkode: 39bff...823 300 mill da? Anonymkode: 20e04...083 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 28. mai 2017 #68 Del Skrevet 28. mai 2017 2 timer siden, Regn skrev: Ja og for folk med respekt for at noen faktisk eier noe du ikke kan få Men det vet hun jo ikke. Det er derfor hun skal spørre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regn Skrevet 28. mai 2017 #69 Del Skrevet 28. mai 2017 42 minutter siden, penny_ skrev: Men det vet hun jo ikke. Det er derfor hun skal spørre. Jeg synes kanskje en kan vente på en annonse, Å be om andres hjem er ikke helt innenfor, kjenner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 28. mai 2017 #70 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Akkurat nå, Regn skrev: Jeg synes kanskje en kan vente på en annonse, Å be om andres hjem er ikke helt innenfor, kjenner jeg. Det er ikke sikkert det kommer en annonse om man ikke lufter det. Det er ikke å be om noen andres hjem, men å spørre om de har tenkt til å selge det. Det er jo ikke slik at hun spør om hun kan få det. Hvorfor er det ikke innenfor? Endret 28. mai 2017 av penny_ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 28. mai 2017 #71 Del Skrevet 28. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg faktisk snakket med de. Hun var veldig trivelig! De hadde ikke planer om å selge, men de hadde heller ikke brukt huset så mye de siste årene grunnet avstanden. Vi pratet litt løst om forskjellig, så nå vet de ihvertfall at jeg er interessert. Hun hadde ikke noe imot at jeg ringte😊 Hun sa faktisk "det er alltid lov å spørre!". Så kanskje er det håp en gang i fremtiden om drømmehuset😊 TS Anonymkode: efc47...8be Så flott! Det skader ikke å spørre, så lenge man gjør det på en ordentlig måte Aldri si aldri. Kanskje du sitter med drømmehuset om 5 - 10 år 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regn Skrevet 28. mai 2017 #72 Del Skrevet 28. mai 2017 3 minutter siden, penny_ skrev: Det er ikke sikkert det kommer en annonse om man ikke lufter det. Det er ikke å be om noen andres hjem, men å spørre om de har tenkt til å selge det. Det er jo ikke slik at hun spør om hun kan få det. Hvorfor er det ikke innenfor? Jeg anser det lite høflig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 28. mai 2017 #73 Del Skrevet 28. mai 2017 Akkurat nå, Regn skrev: Jeg anser det lite høflig! Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regn Skrevet 28. mai 2017 #74 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) 4 minutter siden, penny_ skrev: Hvorfor? Fordi en rett og slett ikke spør om å få kjøpes en annens hjem . Det kjennes so m å overskride en grense for meg. Endret 28. mai 2017 av Regn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyher Skrevet 28. mai 2017 #75 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Jeg synes det er helt innafor å spørre de jeg. Hadde blitt glad hvis noen var interessert i huset mitt, selv om det ikke er til salgs. Kanskje de har lyst til å selge, men ikke orker å sette i gang prosessen. Eller kanskje de vurderer det når de får en tlf fra en som er interessert. Det verste som kan skje er at du får ei nei Endret 28. mai 2017 av nyher 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #76 Del Skrevet 28. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg faktisk snakket med de. Hun var veldig trivelig! De hadde ikke planer om å selge, men de hadde heller ikke brukt huset så mye de siste årene grunnet avstanden. Vi pratet litt løst om forskjellig, så nå vet de ihvertfall at jeg er interessert. Hun hadde ikke noe imot at jeg ringte😊 Hun sa faktisk "det er alltid lov å spørre!". Så kanskje er det håp en gang i fremtiden om drømmehuset😊 TS Anonymkode: efc47...8be Så fint! Anonymkode: bbd26...6af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 29. mai 2017 #77 Del Skrevet 29. mai 2017 Det hadde jeg opplevd som utrolig frekt. Hvis huset blir til salgs, kan du kontakte de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #78 Del Skrevet 29. mai 2017 3 timer siden, sommermor skrev: Det hadde jeg opplevd som utrolig frekt. Hvis huset blir til salgs, kan du kontakte de. Jeg har kontaktet de og de var utrolig trivelig. De syntes det var helt greit at jeg spurte, så opplevde ikke at de syntes det var frekt. Men helt i orden at du føler det sånn, vi er jo forskjellig. TS Anonymkode: efc47...8be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 29. mai 2017 #79 Del Skrevet 29. mai 2017 Mannen min eier et hus som mange har bedt om å kjøpe, han blir ikke sur for det. I boligmarkedet nå så er det harde bud, man må være litt frampå og ikke være så jævla hårsåre. Har du et hus du ikke vil selge så si nei og ikke bry deg noe mer, ingen kaster deg ut, se på det som et kompliment! Folk liker huset og tomten din. Siden det er feriehus og det ikke er i bruk ofte så synes jeg det er helt ok at ts ringer og spør på en skikkelig måte, får man nei så sier hun sikkert ok, det var verdt et forsøk ha en fin dag videre. Saken ut av verden både for ts og de som eier huset. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1 Skrevet 29. mai 2017 #80 Del Skrevet 29. mai 2017 Jeg hadde tatt det som et kompliment akkurat som den gangen noen helt ukjente banket på døren vår for å spørre hva fargen på huset vårt het. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå