AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #1 Del Skrevet 28. mai 2017 Er et hus der jeg bor nå som er mitt drømmehus! De som eier det bor i en annen del av landet og det brukes derfor som feriehus. Er det frekt å ringe og spørre om de er interessert i å selge? Noen som har gjort det samme? Anonymkode: efc47...8be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #2 Del Skrevet 28. mai 2017 HerregudAnonymkode: 8195f...43d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #3 Del Skrevet 28. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud Anonymkode: 8195f...43d Hæ? Var det galt å spørre om det? TS Anonymkode: efc47...8be 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufino Skrevet 28. mai 2017 #4 Del Skrevet 28. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er et hus der jeg bor nå som er mitt drømmehus! De som eier det bor i en annen del av landet og det brukes derfor som feriehus. Er det frekt å ringe og spørre om de er interessert i å selge? Noen som har gjort det samme? Anonymkode: efc47...8be Dersom du er freidig nok, så kan du gjøre det. Si at det er ditt drømmehus, og vil derfor gjerne vite om det er sjanse for at de kommer til å selge det snart. Men jeg lurer på om enkelte mennesker gjør slike ting gjennom eiendomsmegler. Vi bodde tidligere i et meget sjarmerende hus i København, som vi eide. Og vi fikk fra tid til annen lapp i postkassen fra eiendomsmeglere. Og da sto det gjerne at de hadde kjøpere som ønsket hus i vårt område eller gate, og at vi måtte ta kontakt dersom vi gikk i salgstanker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 28. mai 2017 #5 Del Skrevet 28. mai 2017 Hvorfor ikke? Det verste som kan skje er at du får avslag. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #6 Del Skrevet 28. mai 2017 Ikke galt å spørre, hverken her eller dem som eier. Du kan ikke få annet enn nei, og spør du på høflig vis er ingen skade skjedd. Jeg eide et hus langt unna i noen år, og vi var stadig innom tanken på å selge. Hadde vi fått en forespørsel hadde vi nok vurdert det og kanskje hadde det fått oss til å selge før vi faktisk gjorde. Anonymkode: 1612e...690 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #7 Del Skrevet 28. mai 2017 Alright, da skal jeg manne meg opp til å ta en tlf samtale. Kanskje det er en liten sjans😊 TS Anonymkode: efc47...8be 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #8 Del Skrevet 28. mai 2017 4 minutter siden, Rufino skrev: Dersom du er freidig nok, så kan du gjøre det. Si at det er ditt drømmehus, og vil derfor gjerne vite om det er sjanse for at de kommer til å selge det snart. Men jeg lurer på om enkelte mennesker gjør slike ting gjennom eiendomsmegler. Vi bodde tidligere i et meget sjarmerende hus i København, som vi eide. Og vi fikk fra tid til annen lapp i postkassen fra eiendomsmeglere. Og da sto det gjerne at de hadde kjøpere som ønsket hus i vårt område eller gate, og at vi måtte ta kontakt dersom vi gikk i salgstanker. Seriøst? Det er en helt vanlig måte for meglere å reklamere for seg selv på, og trenger overhodet ikke bety at de faktisk har en kjøper til huset ditt. Anonymkode: d3fc7...ce7 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #9 Del Skrevet 28. mai 2017 Lykke til Oppdaterer du oss? Anonymkode: bbd26...6af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #10 Del Skrevet 28. mai 2017 Skader ikke å spørre. Om dere tilbyr nok øker sjangsen for at de går for det. Anonymkode: 19a71...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #11 Del Skrevet 28. mai 2017 Legger du nok penger på bordet, dvs langt over antatt prisantydning, har du en mulighet. Anonymkode: 42f98...e8d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufino Skrevet 28. mai 2017 #12 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Det er en helt vanlig måte for meglere å reklamere for seg selv på, og trenger overhodet ikke bety at de faktisk har en kjøper til huset ditt. Anonymkode: d3fc7...ce7 Du følte et behov for å være frekk eller? Ja, vi fikk også ukentlig flere slike reklame-brosjyrer med "Vi har solgt i ditt område", og vi forsto godt at disse ikke var personlig rettet mot oss. Men opplevde to ganger å få mer som et brev/lapp fra megler, hvor jeg opplevde at de sto med en kjøper som gjerne ville kjøpe i vår gate. Den ene gangen ringte de opp etterpå, og lurte på om vi hadde fått beskjeden og om vi gikk i salgstanker. Veldig aggressiv reklamekampanje dersom ingen var interessert. Men nå var dette i Køben da. Og der jobber meglerne litt annerledes enn i Norge. Poenget mitt var uansett at jeg tror enkelte tar kontakt med megler, når de ønsker seg et hus som ikke er til salgs. Endret 28. mai 2017 av Rufino 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regn Skrevet 28. mai 2017 #13 Del Skrevet 28. mai 2017 Vi ble spurt om noe sånt og det falt ikke i god jord. Huset bodde vi i på det tidspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 28. mai 2017 #14 Del Skrevet 28. mai 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud Anonymkode: 8195f...43d Dette var nok behjelpelig... Men du fikk jo et par plusser..... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #15 Del Skrevet 28. mai 2017 Jeg har opplevd at noen har henvendt seg om å få kjøpe huset mitt, helt uten videre. Det synes jeg var utrolig frekt, og jeg oppfatter slike forespørsler som utidige, upassende og respektløse. Jeg håper ikke det er mitt hus du sikler på. Det er ille nok at jeg nesten hver uke får pamfletter fra eiendomsmeglere i posten, som reklamerer for at de kan få gode priser for huset mitt. Jeg VIL IKKE selge, og blir sint av slike henvendelser. Hvorfor skal jeg selge hjemmet mitt, som jeg trives i, bare fordi noen har lyst på det? Hvis jeg vi, selge, averterer jeg huset til salgs. Alle henvendelser om salg uoppfordret opplever jeg som en invaderende fornærmelse. Jeg ville ikke ringt om jeg ver deg, ts. Anonymkode: 39bff...823 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #16 Del Skrevet 28. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legger du nok penger på bordet, dvs langt over antatt prisantydning, har du en mulighet. Anonymkode: 42f98...e8d Det er ikke sikkert. Om du så hadde budt meg 200 millioner over takst, ville jeg fortsatt ikke solgt. Anonymkode: 39bff...823 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #17 Del Skrevet 28. mai 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er et hus der jeg bor nå som er mitt drømmehus! De som eier det bor i en annen del av landet og det brukes derfor som feriehus. Er det frekt å ringe og spørre om de er interessert i å selge? Noen som har gjort det samme? Anonymkode: efc47...8be Ja, det er megafrekt. Jeg fikk for få dager siden først en telefon så en mail fra en megler med spørsmål eller nesten "tvang" om å selge boligen jeg eier. Til tross for at megleren fikk klinkende klar beskjed om at det er uaktuelt å selge. Finn deg en bolig noen vireklig vil selge, og la folk få bo i og eie de boligene de vil uten ufine henvendelser fra missunnelige folk. Anonymkode: cb787...98d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #18 Del Skrevet 28. mai 2017 Får oppdatere dere😊 Tenker selv at det må være lov å spørre hvis man gjør det på en ordentlig måte. Paret som eier det er over 70 år, så kanskje de ikke ønsker å sitte med det i fremtiden. Men kjekt å høre andres positive eller negative erfaringer. TS Anonymkode: efc47...8be 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #19 Del Skrevet 28. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd at noen har henvendt seg om å få kjøpe huset mitt, helt uten videre. Det synes jeg var utrolig frekt, og jeg oppfatter slike forespørsler som utidige, upassende og respektløse. Jeg håper ikke det er mitt hus du sikler på. Det er ille nok at jeg nesten hver uke får pamfletter fra eiendomsmeglere i posten, som reklamerer for at de kan få gode priser for huset mitt. Jeg VIL IKKE selge, og blir sint av slike henvendelser. Hvorfor skal jeg selge hjemmet mitt, som jeg trives i, bare fordi noen har lyst på det? Hvis jeg vi, selge, averterer jeg huset til salgs. Alle henvendelser om salg uoppfordret opplever jeg som en invaderende fornærmelse. Jeg ville ikke ringt om jeg ver deg, ts. Anonymkode: 39bff...823 Takk for svar. Kan forstå det altså. Men de bor ikke i huset, er der kanskje noen ganger i året. Hadde de bodd der fast, så vet jeg ikke om jeg hadde spurt. TS Anonymkode: efc47...8be 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #20 Del Skrevet 28. mai 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er megafrekt. Jeg fikk for få dager siden først en telefon så en mail fra en megler med spørsmål eller nesten "tvang" om å selge boligen jeg eier. Til tross for at megleren fikk klinkende klar beskjed om at det er uaktuelt å selge. Finn deg en bolig noen vireklig vil selge, og la folk få bo i og eie de boligene de vil uten ufine henvendelser fra missunnelige folk. Anonymkode: cb787...98d Jeg har ikke tenkt å tvinge noen. Har heller ikke tenkt å være ufin og virke misunnelig. Men ja, jeg tar poenget ditt. TS Anonymkode: efc47...8be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå