Gå til innhold

Farlig islamist kan ikke sendes ut

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, Newroz skrev:

I de fleste tilfeller så finner vi ikke ut dette før det har gått en stund, eller at de utvikler seg til å bli en risiko etter de har kommet til landet. Da kan vi ikke gjøre noe annet enn å enten fengsle dem eller holde de under oppsyn, så sant de risikerer dødsstraff hvis vi sender de tilbake. Ut fra de reglene vi må forholde oss til i dag. 

Hvis vi kunne gjort det på en annen måte så ville selvsagt Krekar vært ute av landet for lengst. 

Jeg har lest at vestlig etteretning ikke vil ha informasjon fra syrisk etteretning, ergo er det massevis av kjente terrorister som kommer inn uten at vi tar imot varsling om dem.

Videoannonse
Annonse
Gjest Newroz
Skrevet
3 minutter siden, I Grosny skrev:

Jeg har lest at vestlig etteretning ikke vil ha informasjon fra syrisk etteretning, ergo er det massevis av kjente terrorister som kommer inn uten at vi tar imot varsling om dem.

Et samarbeid med Syrisk etterretning nå er vel ganske vanskelig med tanke på tilstandene der tipper jeg. Vi kan jo ikke vite om den informasjonen syrisk etterretning gir faktisk stemmer, ettersom de vil ha en agenda å svart male sine motstandere. 

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Newroz skrev:

Et samarbeid med Syrisk etterretning nå er vel ganske vanskelig med tanke på tilstandene der tipper jeg. Vi kan jo ikke vite om den informasjonen syrisk etterretning gir faktisk stemmer, ettersom de vil ha en agenda å svart male sine motstandere. 

Vi kan ikke ikke vite at noen etteretning snakker sant. Desinformasjon er jo en del av faget. Men dersom Syria sier at en fyr er terrorist, så bør vi være oppmerksomme og undersøke selv. Flere av disse som gjorde terrorhandlinger i Europa var kjent som terrorister av Syria.

Det som er ironisk er at når vi eventuelt tar imot info fra Syria om at en fyr for eksempel har myrdet 20 barn og er farlig terrorist, så er vi forpliktet til å ta imot han fordi han risikerer dødsstraff i hjemlandet.

Endret av I Grosny
Gjest Newroz
Skrevet
2 minutter siden, I Grosny skrev:

Vi kan ikke ikke vite at noen etteretning snakker sant. Desinformasjon er jo en del av faget. Men dersom Syria sier at en fyr er terrorist, så bør vi være oppmerksomme og undersøke selv. Flere av disse som gjorde terrorhandlinger i Europa var kjent som terrorister av Syria.

Så klart ikke, men et land i krig har jo åpenbart en del flere mulige feilkilder enn andre regner jeg med. Jeg aner ikke hvordan etterretningssamarbeidet med Syria var før, eller hvordan det er nå bare så det er sagt. Dette er bare spekulasjoner fra min side :P 

Skrevet
49 minutter siden, Newroz skrev:

Så klart ikke, men et land i krig har jo åpenbart en del flere mulige feilkilder enn andre regner jeg med. Jeg aner ikke hvordan etterretningssamarbeidet med Syria var før, eller hvordan det er nå bare så det er sagt. Dette er bare spekulasjoner fra min side :P 

Feilkilde eller ikke feilkilde. Når en fyr utpekes som terrorist, så bør det ringe ei bjelle, etterforskningsbjella, uansett hvor dårlig vi liker eller aksepterer varslerkilden.

At Syrias er uønsket som varsler kom fram i forbindelse med Parisbombingen. Årsaken til at Syria er uønsket er at sterke vestlige krefter ønsker å ta dem. Syria er ett av de landene i verden som har flest aktive , væpnede terrorister, hvorav noen er tilsluttet armeer som er godkjent av vesten, og noen tilsluttet armeer som ikke er like stuerene i vest. Syria vet mer om disse terroristene enn vi gjør og mange av dem reiser til Europa, eller kommer fra Europa. Terrorister fra Free Syrian Army er godkjent av Norge, men de kan likefullt ha begått de forferderligste forbrytelser som f.eks gassangrep , voldtekt og henrettelser.  Det er sunt politivett å etterforske disse skikkelig når de ønsker å søke asyl i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...