Gjest GoldenLioness Skrevet 8. juni 2017 #41 Del Skrevet 8. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS skriver jo at det var riktig adresse (der hun har fått bevis), men at feilen skjedde da pakken ankom Norge. Dette er altså Postnord sin feil. Anonymkode: 9196c...652 EBay eller lignende? Hva bevis? Rett adresse på lappen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #42 Del Skrevet 8. juni 2017 Akkurat nå, GoldenLioness skrev: EBay eller lignende? Hva bevis? Rett adresse på lappen? Les tråden da vel. Anonymkode: 9196c...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 8. juni 2017 #43 Del Skrevet 8. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Les tråden da vel. Anonymkode: 9196c...652 Leser jeg, hvor er beviset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #44 Del Skrevet 8. juni 2017 1 minutt siden, GoldenLioness skrev: Leser jeg, hvor er beviset? Hos TS, som hun nevner her i tråden. Kjære vene. Anonymkode: 9196c...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 8. juni 2017 #45 Del Skrevet 8. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos TS, som hun nevner her i tråden. Kjære vene. Anonymkode: 9196c...652 OK, men hvordan beviser det at Ts sier at hun har bevis at feilen ikke er hos avsender? Når pakkene ankommer Norge så sendes de til et norsk lager som må sende den elektroniske informasjon på lik måte som norske nettbutikker og de lagrene sender ofte feil informasjon... At Ts sier hun har bevis er ikke noe bevis i deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #46 Del Skrevet 8. juni 2017 Akkurat nå, GoldenLioness skrev: OK, men hvordan beviser det at Ts sier at hun har bevis at feilen ikke er hos avsender? Når pakkene ankommer Norge så sendes de til et norsk lager som må sende den elektroniske informasjon på lik måte som norske nettbutikker og de lagrene sender ofte feil informasjon... At Ts sier hun har bevis er ikke noe bevis i deg selv. Dette er ikke en rettssak. Her forholder vi oss til den informasjonen trådstartere gir. Dersom du ikke ønsker å tro på dette får det være ditt eget problem, men det er altså ikke forventet at TS skal dele bildebevis med informasjon om henne og en nettbutikk hun har handlet i på et offentlig forum. Anonymkode: 9196c...652 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 9. juni 2017 #47 Del Skrevet 9. juni 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke en rettssak. Her forholder vi oss til den informasjonen trådstartere gir. Dersom du ikke ønsker å tro på dette får det være ditt eget problem, men det er altså ikke forventet at TS skal dele bildebevis med informasjon om henne og en nettbutikk hun har handlet i på et offentlig forum. Anonymkode: 9196c...652 Greit nok, men tipper hun har misforstått sånn som de fleste privatkunder gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #48 Del Skrevet 21. juni 2017 På 8.6.2017 den 23.06, GoldenLioness skrev: La meg forklare. Nettbutikker har noe som kalles EDI. Dette er elektronisk informasjon som sender over all informasjon om mottaker til PostNord/Posten og der nettbutikken selv er ansvarlig for å se at postnummeret til butikken pakken skal utlevere til er riktig. Selv om informasjonen på selve pakken er rett så hjelper ikke det om ikke den elektroniske informasjonen stemmer. I utrolig mange tilfeller så sender nettbutikkene pakkene UTEN å ha sendt over den elektroniske informasjonen og pakken er da i praksis uten mottaker eller utleveringssted. I mange tilfeller har butikkene de sender pakken til lagt ned eller sluttet å ta imot pakker. Dette må nettbutikken oppdatere jevnlig da all den informasjonen er elektronisk. Om de ikke oppdaterer systemet sitt så sender de pakker til utleveringssteder som ikke eksisterer. Hvorfor? Når pakkene hentes så blir de satt på et rullebånd. Dette rullebåndet har scannere og det er her det er utrolig viktig at alt er rett elektronisk for scanneren sender pakken dit. Den leser ikke teksten på lappen på pakken. Denne terminalen er enorm. Se for dere Oslo City størrelse. Her kommer det tusenvis av pakker så det er ekstremt viktig at all informasjon er sendt rett fra avsender. Er det feil i koden så stopper enten pakken opp eller havner i feil container på en enorm container som går med et ekstremt stort godstog og da er skaden skjedd. Det skjer selvsagt at pakkene sendes ved en feil på terminalen, men i 98% av tilfellene er det faktisk nettopp avsendere som har gjort en feil. Det er bare ikke synlig for mottaker som kun ser navn og adresse på den fysiske pakken. La meg forklare: Pakken hadde riktig postnummer, det sto riktig postnummer både inne på sporingssiden til Postnord og på pakkeetiketten på pakken. Det står også på etiketten at avsender er EDI-kunde + kundenummer så jeg tviler på at pakken er sendt uten elektronisk info. Ingen av utleveringsstedene til Postnord her er nedlagt eller har sluttet å ta imot pakker. Ja jeg vet veldig godt at terminalen er diger, at det kommer mye post dit hver dag og at all pakkeinfo (strekkode, ikke selve adressen) leses elektronisk. Derav navnet EDI (Electronic Data Interchange). På 8.6.2017 den 23.18, GoldenLioness skrev: EBay eller lignende? Hva bevis? Rett adresse på lappen? Nei, ikke Ebay. En skandinavisk nettbutikk med varelager i Tyskland. Beviset er blant annet riktig adresse på selve lappen. Jeg stoler på at EDI'en inneholder informasjon om samme adresse som det som står skrevet på pakkelappen. På 8.6.2017 den 23.19, GoldenLioness skrev: Leser jeg, hvor er beviset? Beviset har jeg selvsagt ikke tenkt å legge ut da jeg ikke ønsker å dele mitt navn og min adresse åpent her på forumet. På 8.6.2017 den 23.28, GoldenLioness skrev: Når pakkene ankommer Norge så sendes de til et norsk lager som må sende den elektroniske informasjon på lik måte som norske nettbutikker og de lagrene sender ofte feil informasjon... At Ts sier hun har bevis er ikke noe bevis i deg selv. Den ene nettbutikken har eget lager i Norge der pakker kan utleveres, men den pakken jeg har fått bilde av pakkelappen til ble sendt rett til terminal i Oslo og ble videresendt derfra. Dersom feilen har skjedd der er det jo fremdeles Postnords system som svikter, og ikke avsender/nettbutikk. Jeg kan ikke bevise noe som helst uten å dele bildet av pakkelappen med navn, adresse og strekkode på her i åpent forum, noe jeg ikke har tenkt å gjøre. På 9.6.2017 den 6.55, GoldenLioness skrev: Greit nok, men tipper hun har misforstått sånn som de fleste privatkunder gjør. Ja jeg har sikkert misforstått, sånn som veldig mange privatkunder OG bedriftskunder gjør støtt og stadig når det gjelder Postnord. Rart det der hvor forferdelig mange "misforståelser" det er med Postnord sine systemer... Dette har altså skjedd med to pakker, fra to vidt forskjellige nettbutikker/leverandører. Den ene nettbutikken har hovedlager i utlandet og et mindre lager i Norge, mens den andre har kun lager i utlandet og pakken er kun innom postterminal når den ankommer Norge. Jeg tipper heller det er Postnords system som har misforstått adressen min helt fullstendig. Anonymkode: d7747...d90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #49 Del Skrevet 21. juni 2017 På 27.5.2017 den 1.19, AnonymBruker skrev: Man må manuelt velge riktig utleveringssted blant alle i fylket(?), i tillegg til å fylle inn bostedsadresse, postnummer og alt det der. Det er ikke sånn at pakken automatisk sendes til nærmeste utlevering. Ellers er jeg enig i at PostNord surrer mye, ihvertfall for oss som bor i Nord. De som den foreløpige rekorden på 5 ukers leveringstid. =/ Anonymkode: 477f5...846 Jeg har ventet i ca 1 mnd på min pakke... På 27.5.2017 den 1.20, Ananas. skrev: Postnord har et håpløst system for pakkehåndtering til privatkunder, så det er vanlig selv om det ikke skal skje. Kan du forklare om det systemet de har? Jeg synes at det er svært rart at det kan ta mange uker å sende en pakke. Anonymkode: 2c225...ef7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 21. juni 2017 #50 Del Skrevet 21. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: La meg forklare: Pakken hadde riktig postnummer, det sto riktig postnummer både inne på sporingssiden til Postnord og på pakkeetiketten på pakken. Det står også på etiketten at avsender er EDI-kunde + kundenummer så jeg tviler på at pakken er sendt uten elektronisk info. Ingen av utleveringsstedene til Postnord her er nedlagt eller har sluttet å ta imot pakker. Ja jeg vet veldig godt at terminalen er diger, at det kommer mye post dit hver dag og at all pakkeinfo (strekkode, ikke selve adressen) leses elektronisk. Derav navnet EDI (Electronic Data Interchange). Nei, ikke Ebay. En skandinavisk nettbutikk med varelager i Tyskland. Beviset er blant annet riktig adresse på selve lappen. Jeg stoler på at EDI'en inneholder informasjon om samme adresse som det som står skrevet på pakkelappen. Beviset har jeg selvsagt ikke tenkt å legge ut da jeg ikke ønsker å dele mitt navn og min adresse åpent her på forumet. Den ene nettbutikken har eget lager i Norge der pakker kan utleveres, men den pakken jeg har fått bilde av pakkelappen til ble sendt rett til terminal i Oslo og ble videresendt derfra. Dersom feilen har skjedd der er det jo fremdeles Postnords system som svikter, og ikke avsender/nettbutikk. Jeg kan ikke bevise noe som helst uten å dele bildet av pakkelappen med navn, adresse og strekkode på her i åpent forum, noe jeg ikke har tenkt å gjøre. Ja jeg har sikkert misforstått, sånn som veldig mange privatkunder OG bedriftskunder gjør støtt og stadig når det gjelder Postnord. Rart det der hvor forferdelig mange "misforståelser" det er med Postnord sine systemer... Dette har altså skjedd med to pakker, fra to vidt forskjellige nettbutikker/leverandører. Den ene nettbutikken har hovedlager i utlandet og et mindre lager i Norge, mens den andre har kun lager i utlandet og pakken er kun innom postterminal når den ankommer Norge. Jeg tipper heller det er Postnords system som har misforstått adressen min helt fullstendig. Anonymkode: d7747...d90 Igjen så spiller det ikke noen rolle hva som som står på pakken om ike EDI informasjonen er riktig da alt leses digitalt. Sjåførene leser også direkte på en skanner, ikke på hver enkelt pakke hver gang de laster om bilene sine med hundrevis av pakker. Det er 99% av tilfellene feil med EDI, men det ser ikke du som kunde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #51 Del Skrevet 21. juni 2017 17 timer siden, GoldenLioness skrev: Det er 99% av tilfellene feil med EDI, men det ser ikke du som kunde. Har du noen form for bevis/kilder på dette? Anonymkode: d7747...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 23. juni 2017 #52 Del Skrevet 23. juni 2017 På 22.6.2017 den 0.30, AnonymBruker skrev: Har du noen form for bevis/kilder på dette? Anonymkode: d7747...d90 Inni dataprogrammet så kan de som jobber med det se det. Og de snakker med avsender som også vil se feilen når vi viser dem det. Du som mottaker har ikke de rettighetene. Men de bedriftene som gjør disse feilene er fullt klar over at det er en feil fra deres side når saken er oppklart med posten/Postnord etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #53 Del Skrevet 23. juni 2017 Opplever dette stadig vekk. Og kun med postnord. Post nord er så useriøs at de burde for evig blitt stemplet som et svindelselskap. Alle bør klage om postnord, spesielt til nettbutikkene så kanskje de slutter å bruke dem. Anonymkode: d4595...76d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalor Skrevet 25. juni 2017 #54 Del Skrevet 25. juni 2017 Nå sender jeg ganske mange pakker med diverse transportører, riktignok ikke kjent med postnord sine systemer, men hos alle jeg bruker; posten, bring,UPS,DHL,TNT og Fedex skriver man inn adressene i deres systemer, og får ut EDI etiketter som inneholder all informasjon man skriver inn. Ikke hos noen av disse er det mulig å få en annen addrese skrevet på etiketten en den som faktisk blir lagt inn i datasystemet deres. Synes det virker litt rart at noen skulle ha systemer som har mulighet for å separere printet adresser og faktisk sendingsadresser. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #55 Del Skrevet 25. juni 2017 På 23.6.2017 den 14.06, GoldenLioness skrev: Inni dataprogrammet så kan de som jobber med det se det. Og de snakker med avsender som også vil se feilen når vi viser dem det. Du som mottaker har ikke de rettighetene. Men de bedriftene som gjør disse feilene er fullt klar over at det er en feil fra deres side når saken er oppklart med posten/Postnord etc. Det var ikke det jeg spurte om. Har du bevis/kilder på at 99% av tilfellene er feil med EDI, altså feil fra avsenders side? 23 timer siden, Avalor skrev: Nå sender jeg ganske mange pakker med diverse transportører, riktignok ikke kjent med postnord sine systemer, men hos alle jeg bruker; posten, bring,UPS,DHL,TNT og Fedex skriver man inn adressene i deres systemer, og får ut EDI etiketter som inneholder all informasjon man skriver inn. Ikke hos noen av disse er det mulig å få en annen addrese skrevet på etiketten en den som faktisk blir lagt inn i datasystemet deres. Synes det virker litt rart at noen skulle ha systemer som har mulighet for å separere printet adresser og faktisk sendingsadresser. Det var jo det jeg også trodde... Spesielt siden det kom opp riktig postnummer på mottakeradressen min på Postnord sin sporingsside. Hvis Postnord har registrert info via EDI og fått med seg riktig postnummer, hvorfor sender de da til et annet postnummer, liksom. Det som er ekstra morsomt er at i begge tilfellene har pakkene mine, når de endelig ble returnert, blitt sendt til terminalen her i hjembyen min for sortering før de ble sendt tilbake til sender i samm. Jeg synes alt tyder på at det er Postnord som roter noe inn i granskauen, og ikke avsendere og deres EDI Jeg kommer til å sende mail til Postnord og vise til begge sakene. Jeg blir alvorlig provosert over at de legger all skylda på avsendere. Anonymkode: d7747...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #56 Del Skrevet 25. juni 2017 På 23.6.2017 den 14.12, AnonymBruker skrev: Opplever dette stadig vekk. Og kun med postnord. Post nord er så useriøs at de burde for evig blitt stemplet som et svindelselskap. Alle bør klage om postnord, spesielt til nettbutikkene så kanskje de slutter å bruke dem. Anonymkode: d4595...76d Kanskje Post nord er billigere enn andre, og at det er årsaken til at noen nettbutikker bruker Post nord? Jeg kommer til å styre unna nettbutikker som ikke har andre valgmuligheter enn Post Nord. Over 1 mnd tok det å levere en liten ting gjennom postnord, og jeg fikk hverken sporingsnr eller noe slags informasjon om hvor pakken var fra den ble sendt i alle de ukene... Anonymkode: 2c225...ef7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #57 Del Skrevet 26. juni 2017 Jeg har nå sendt mail til Postnord og venter i spenning på svar. Regner med det blir hakk i plata "Nei det er avsender som har sendt feil, vi har bare gjort som vi fikk beskjed om!"... Anonymkode: d7747...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 26. juni 2017 #58 Del Skrevet 26. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke det jeg spurte om. Har du bevis/kilder på at 99% av tilfellene er feil med EDI, altså feil fra avsenders side? Det var jo det jeg også trodde... Spesielt siden det kom opp riktig postnummer på mottakeradressen min på Postnord sin sporingsside. Hvis Postnord har registrert info via EDI og fått med seg riktig postnummer, hvorfor sender de da til et annet postnummer, liksom. Det som er ekstra morsomt er at i begge tilfellene har pakkene mine, når de endelig ble returnert, blitt sendt til terminalen her i hjembyen min for sortering før de ble sendt tilbake til sender i samm. Jeg synes alt tyder på at det er Postnord som roter noe inn i granskauen, og ikke avsendere og deres EDI Jeg kommer til å sende mail til Postnord og vise til begge sakene. Jeg blir alvorlig provosert over at de legger all skylda på avsendere. Anonymkode: d7747...d90 Som privat mottaker så har ikke du rettighetene til å se bevis. Det er kun avsender da det er de som har kjøpt tjenesten og eier forsendelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #59 Del Skrevet 26. juni 2017 14 timer siden, GoldenLioness skrev: Som privat mottaker så har ikke du rettighetene til å se bevis. Det er kun avsender da det er de som har kjøpt tjenesten og eier forsendelsen. Så du har gjennom jobben eller noe gjort din egen forskning og utarbeidet statistikk over hvor ofte feilsendte sendinger er på grunn av avsenders EDI-feil, og kommet fram til at det er snakk om 99% av tilfellene? Uansett kommer jeg heretter til å styre unna nettbutikker som sender med Postnord, så langt det lar seg gjøre. Det er nå en del tull i Posten også men de har i det minste aldri sendt pakkene mine til en annen kant av landet. Selv om de også benytter EDI. Anonymkode: d7747...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 26. juni 2017 #60 Del Skrevet 26. juni 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du har gjennom jobben eller noe gjort din egen forskning og utarbeidet statistikk over hvor ofte feilsendte sendinger er på grunn av avsenders EDI-feil, og kommet fram til at det er snakk om 99% av tilfellene? Uansett kommer jeg heretter til å styre unna nettbutikker som sender med Postnord, så langt det lar seg gjøre. Det er nå en del tull i Posten også men de har i det minste aldri sendt pakkene mine til en annen kant av landet. Selv om de også benytter EDI. Anonymkode: d7747...d90 Jeg har kjennskap til systemet ja, men forstår at det er vanskelig for en utenforstående å skjønne det. Hadde slitt med å forstå det selv om jeg ikke hadde hatt kunnskapen om hvordan ting fungerer. Poenget blir vel at om det alltid var Postnord som gjorde feil så hadde ikke kundene(avsender) blitt hos dem som kunde. De blir hos dem fordi de vet at feilen blir gjort på deres egen side.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå