AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #21 Del Skrevet 27. mai 2017 Jeg har begynt å styre unna nettbutikker som sender med Postnord, og vet om flere andre som også gjør det. Det blir tull med 9 av 10 pakker. Og hvis de kommer fram til utleveringsstedet ligger de i et ulåst skap i inngangspartiet til butikken, slik at hvem som helst bare kan forsyne seg. Anonymkode: 3b495...e74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #22 Del Skrevet 27. mai 2017 Jeg har tidligere hatt null problemer med Postnord, men nå har det altså gått steingalt de to siste gangene. Merkelige greier at det ikke er Postnord sin feil når to vidt forskjellige nettbutikker sender varer som ender i et helt annet fylke. Anonymkode: d7747...d90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #23 Del Skrevet 29. mai 2017 Nettbutikk nr 2 legger seg også flat og beklager feilen. Enten returnerer de pakken og prøver på nytt, eller så ordner de ny bestilling og sender ut. De skulle undersøke hva som er raskest. Bra service men spørs bare om ikke det er Postnord som burde legge seg paddeflate. Anonymkode: d7747...d90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #24 Del Skrevet 29. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettbutikk nr 2 legger seg også flat og beklager feilen. Enten returnerer de pakken og prøver på nytt, eller så ordner de ny bestilling og sender ut. De skulle undersøke hva som er raskest. Bra service men spørs bare om ikke det er Postnord som burde legge seg paddeflate. Anonymkode: d7747...d90 Jeg ville definitivt også ha klaget til Postnord. Og hva slags garanti er det egentlig for at det blir riktig andre gangen de prøver? Anonymkode: 91c14...092 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 29. mai 2017 #25 Del Skrevet 29. mai 2017 Nja, var en som fikk pakken min i postkassen sin for noen måneder siden. Gatene våre ligger ikke så langt unna hverandre og er oppkalt etter personer med likt fornavn, så... Men aner ikke om det hadde noe med postnord å gjøre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #26 Del Skrevet 30. mai 2017 Postnord er skikkelig dårlig. Jeg fikk slengt en bokpakke på en regnvåt trapp (synlig mot gata btw) så boka trakk vann og gikk i stykker, enda postkassen var nærmere veien og pakken var liten nok til å passe i postkassen. Det var helt tydelig en bokpakke pakket i papp, så det var jo ikke akkurat noe sjakktrekk å legge den der. I dag mottok jeg nok en bokpakke og nå var embalasjen helt slitt fra hverandre, så bøkene inni lå ubeskyttet. Hver forbaska gang! Anonymkode: d642c...a79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #27 Del Skrevet 31. mai 2017 På 30.5.2017 den 0.21, AnonymBruker skrev: Jeg ville definitivt også ha klaget til Postnord. Og hva slags garanti er det egentlig for at det blir riktig andre gangen de prøver? Anonymkode: 91c14...092 Jeg har prøvd å klage til Postnord, men de fraskriver seg alt ansvar og mener at skylden ligger hos avsender/selger og at det er de som har sendt pakken dit. Noe som er veldig rart siden det til og med står inne på pakkesporingsiden til Postnord (til høyre for sporingsinfo) at mottaker-postnummer er mitt faktiske postnummer. Et postnummer som ligger langt unna Sykkylven og som heller ikke har noen slående likhet med postnummeret til Sykkylven. Jeg er brennsikker på at feilen ligger hos Postnord, men hva skal man gjøre når de nekter å ta ansvar og påstår at avsender har hele ansvaret og at Postnord ikke kan gjøre noe med pakken? Anonymkode: d7747...d90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 31. mai 2017 #28 Del Skrevet 31. mai 2017 På 27.5.2017 den 17.48, AnonymBruker skrev: Jeg har begynt å styre unna nettbutikker som sender med Postnord, og vet om flere andre som også gjør det. Det blir tull med 9 av 10 pakker. Og hvis de kommer fram til utleveringsstedet ligger de i et ulåst skap i inngangspartiet til butikken, slik at hvem som helst bare kan forsyne seg. Anonymkode: 3b495...e74 Du bør gjøre en ting i tillegg, skriv til nettbutikker (som du styrer unna fordi de bruker PostNord) at du egentlig hadde tenkt å handle hos dem. Men siden de bruker PostNord som du har svært dårlig erfaring med så velger du en annen nettbutikk i stedet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #29 Del Skrevet 31. mai 2017 Nå tror jeg faktisk at jeg har kommet til bunns i mysteriet! Jeg søkte rundt i systemet til Postnord der du kan finne nærmeste utleveringssted til din adresse. Da jeg søkte på postnummer + by fikk jeg opp en adresse som har bynavnet mitt som veinavn og veinummeret er mitt postnummer. Så da er jo spørsmålet om begge nettbutikkene har rotet i sammen adressene eller om det er Postnord som roter. Anonymkode: d7747...d90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #30 Del Skrevet 31. mai 2017 Posten gjør det med meg hele tiden. Sender pakker til bergen, østlandet og trondheim, selv om jeg bor i stavanger. Anonymkode: 2306a...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 31. mai 2017 #31 Del Skrevet 31. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Posten gjør det med meg hele tiden. Sender pakker til bergen, østlandet og trondheim, selv om jeg bor i stavanger. Anonymkode: 2306a...002 Her var det vel snakk om PostNord. PostNord og Posten er to helt forskjellige selskaper. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #32 Del Skrevet 1. juni 2017 På 27.5.2017 den 1.03, AnonymBruker skrev: Jeg har nå opplevd to ganger, med to forskjellige nettbutikker, at pakken jeg har bestilt blir sendt til utlevering hos Welle Blomster & gaver AS i Sykkylven! Jeg bor i NordNorge, nesten 94 mil unna denne butikken så det er temmelig frustrerende at pakkene havner på helt feil plass. I begge tilfellene var det Postnord som fraktet pakkene, men de nekter å ta ansvar og mener det er nettbutikkene som har adressert pakkene dit. Dette synes jeg er litt rart siden min riktige adresse står i ordrebekreftelsen fra begge nettbutikkene. Er det flere som har opplevd at pakkene deres havner på helt feil sted? Anonymkode: d7747...d90 Hadde det vært bedre om de havnet på bare litt feil plass...? Altså ikke helt feil plass? Anonymkode: e4f2e...61d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #33 Del Skrevet 1. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært bedre om de havnet på bare litt feil plass...? Altså ikke helt feil plass? Anonymkode: e4f2e...61d Klart det er bedre. Jeg bor i Trondheim, og om pakken min havner på Møllenberg istedenfor på Moholt så det ikke så mye stress, havner den på en annen kant av landet blir det fort verre. Anonymkode: e6aac...184 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #34 Del Skrevet 1. juni 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Klart det er bedre. Jeg bor i Trondheim, og om pakken min havner på Møllenberg istedenfor på Moholt så det ikke så mye stress, havner den på en annen kant av landet blir det fort verre. Anonymkode: e6aac...184 Når er pakken havnet på "helt feil plass"? Altså hvor går grensen, når den går over fra "litt feil plass"? Anonymkode: e4f2e...61d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #35 Del Skrevet 1. juni 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært bedre om de havnet på bare litt feil plass...? Altså ikke helt feil plass? Anonymkode: e4f2e...61d Faktisk ja. Hadde det vært snakk om å måtte hente pakken på et annet utleveringssted i kommunen min, eller om så i nabokommunen så hadde det vært mye bedre. Da hadde jeg jo i det minste kunnet hente pakken. Selv du i all din vittighet skjønner vel forskjellen på å kjøre noen kilometer ekstra og å kjøre 94 mil ekstra? Anyways: jeg tipset siste nettbutikken om mulig adresseforvirring og ba dem om å sjekke om de hadde sendt til riktig adresse. De kunne bekrefte at de hadde sendt pakken til min adresse, men er nå i gang med å undersøke hvor Postnord har rotet det til, i utlandet eller etter at pakken ankom Norge. De virket glad for at jeg tipset dem om at Postnord muligens har skylda her Anonymkode: d7747...d90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #36 Del Skrevet 7. juni 2017 Oppdatering: jeg har fått tilsendt bildebevis på at pakken var påført riktig adresse fra utlandet. Så da er det Postnord Norge som driver og blingser på adressen på pakkene mine når pakkene kommer til Norge. Nå venter jeg bare på at pakken blir returnert og at jeg får ny vare sendt, forhåpentligvis til riktig adresse denne gangen. Anonymkode: d7747...d90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 8. juni 2017 #37 Del Skrevet 8. juni 2017 Jeg har også problemer med PostNord! Jeg har bestilt en bokpakke, og de har levert den hos Forlagssentralen i Langhus, og jeg bor i Bergen. Det står at den er levert 30.mai (!) Verste er at den har vært innom Bergen, men så blitt sendt tilbake av en eller annen grunn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #38 Del Skrevet 8. juni 2017 Jeg har hatt noen lignende problemer med posten / bring, så Post Nord er nok ikke de eneste som kan blingse! En gang fikk jeg en e-post om at en pakke befant seg ved en post i butikk (på sted A) som er nærmeste utleveringssted for pakker. Jeg sjekket sporingsnummer jeg hadde fått, men den påstod at pakken fremdeles befant seg ved en post-terminal (sted B) som ligger i en helt annen by og kommune, kanskje tretti kilomer fra der jeg bor. Men jeg stakk innom nærmeste post i butikk for å sjekke om de visste noe. Jeg hadde jo tross alt fått en e-post om at pakken viss nok skulle være der. De som arbeider der sa at denne pakken ikke fantes der. Ifølge systemene deres var denne pakken fremdeles ved ett postkontor (sted C) som ligger kanskje femten eller seksten kilometer fra der jeg bor! Dagen etterpå stakk jeg innom det postkontoret (sted C) men da var ikke pakken der heller. De hadde ikke peiling på hvor den pakken min egentlig befant seg. Så de gav meg ett telefonnummer jeg skulle ringe, som gikk til en sorteringsterminal (sted D) som ligger i en helt annen by og kommune, ett par titalls kilometer fra der jeg bodde! Men de jeg snakket med på telefonen mente at pakken min ikke befant seg der heller. De mente at den allerede hadde blitt sendt videre, og burde befinne seg ved enten sted A eller sted C. Men ett par dager seinere fikk jeg en tekstmelding om at pakken min befant seg ved nærmeste post i butikk (sted A) og kunne plukkes opp der. Så jeg måtte stikke innom der enda en gang, for å endelig få tak i pakken jeg hadde bestilt..... Så det ble jo en god del "kludder" før jeg endelig kunne få tak i pakken. Den var i tilegg så liten at den fint kunne fått plass i postkassen min. Dermed ville jeg jo ha sluppet alt dette tullet!! Anonymkode: 47eab...989 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 8. juni 2017 #39 Del Skrevet 8. juni 2017 La meg forklare. Nettbutikker har noe som kalles EDI. Dette er elektronisk informasjon som sender over all informasjon om mottaker til PostNord/Posten og der nettbutikken selv er ansvarlig for å se at postnummeret til butikken pakken skal utlevere til er riktig. Selv om informasjonen på selve pakken er rett så hjelper ikke det om ikke den elektroniske informasjonen stemmer. I utrolig mange tilfeller så sender nettbutikkene pakkene UTEN å ha sendt over den elektroniske informasjonen og pakken er da i praksis uten mottaker eller utleveringssted. I mange tilfeller har butikkene de sender pakken til lagt ned eller sluttet å ta imot pakker. Dette må nettbutikken oppdatere jevnlig da all den informasjonen er elektronisk. Om de ikke oppdaterer systemet sitt så sender de pakker til utleveringssteder som ikke eksisterer. Hvorfor? Når pakkene hentes så blir de satt på et rullebånd. Dette rullebåndet har scannere og det er her det er utrolig viktig at alt er rett elektronisk for scanneren sender pakken dit. Den leser ikke teksten på lappen på pakken. Denne terminalen er enorm. Se for dere Oslo City størrelse. Her kommer det tusenvis av pakker så det er ekstremt viktig at all informasjon er sendt rett fra avsender. Er det feil i koden så stopper enten pakken opp eller havner i feil container på en enorm container som går med et ekstremt stort godstog og da er skaden skjedd. Det skjer selvsagt at pakkene sendes ved en feil på terminalen, men i 98% av tilfellene er det faktisk nettopp avsendere som har gjort en feil. Det er bare ikke synlig for mottaker som kun ser navn og adresse på den fysiske pakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #40 Del Skrevet 8. juni 2017 6 minutter siden, GoldenLioness skrev: La meg forklare. Nettbutikker har noe som kalles EDI. Dette er elektronisk informasjon som sender over all informasjon om mottaker til PostNord/Posten og der nettbutikken selv er ansvarlig for å se at postnummeret til butikken pakken skal utlevere til er riktig. Selv om informasjonen på selve pakken er rett så hjelper ikke det om ikke den elektroniske informasjonen stemmer. I utrolig mange tilfeller så sender nettbutikkene pakkene UTEN å ha sendt over den elektroniske informasjonen og pakken er da i praksis uten mottaker eller utleveringssted. I mange tilfeller har butikkene de sender pakken til lagt ned eller sluttet å ta imot pakker. Dette må nettbutikken oppdatere jevnlig da all den informasjonen er elektronisk. Om de ikke oppdaterer systemet sitt så sender de pakker til utleveringssteder som ikke eksisterer. Hvorfor? Når pakkene hentes så blir de satt på et rullebånd. Dette rullebåndet har scannere og det er her det er utrolig viktig at alt er rett elektronisk for scanneren sender pakken dit. Den leser ikke teksten på lappen på pakken. Denne terminalen er enorm. Se for dere Oslo City størrelse. Her kommer det tusenvis av pakker så det er ekstremt viktig at all informasjon er sendt rett fra avsender. Er det feil i koden så stopper enten pakken opp eller havner i feil container på en enorm container som går med et ekstremt stort godstog og da er skaden skjedd. Det skjer selvsagt at pakkene sendes ved en feil på terminalen, men i 98% av tilfellene er det faktisk nettopp avsendere som har gjort en feil. Det er bare ikke synlig for mottaker som kun ser navn og adresse på den fysiske pakken. TS skriver jo at det var riktig adresse (der hun har fått bevis), men at feilen skjedde da pakken ankom Norge. Dette er altså Postnord sin feil. Anonymkode: 9196c...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå