Gå til innhold

Pakker som havner i helt feil by!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå opplevd to ganger, med to forskjellige nettbutikker, at pakken jeg har bestilt blir sendt til utlevering hos Welle Blomster & gaver AS i Sykkylven! Jeg bor i NordNorge, nesten 94 mil unna denne butikken så det er temmelig frustrerende at pakkene havner på helt feil plass. I begge tilfellene var det Postnord som fraktet pakkene, men de nekter å ta ansvar og mener det er nettbutikkene som har adressert pakkene dit. Dette synes jeg er litt rart siden min riktige adresse står i ordrebekreftelsen fra begge nettbutikkene.
Er det flere som har opplevd at pakkene deres havner på helt feil sted?

Anonymkode: d7747...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er postnumrene like på noen som helst måte? 

Anonymkode: 21e1e...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd det selv.

For en stund siden var det noen her inne som opplevde at varer fra Br ble levert i feil by, men da tok Br det på sin kappe..

Bruker selv postnord ofte og har gjort det i flere år, har aldri opplevd noe kluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er postnumrene like på noen som helst måte? 

Anonymkode: 21e1e...6b6

Nei, eneste likhet er siste siffer :P

4 minutter siden, Forundret.. skrev:

Har ikke opplevd det selv.

For en stund siden var det noen her inne som opplevde at varer fra Br ble levert i feil by, men da tok Br det på sin kappe..

Bruker selv postnord ofte og har gjort det i flere år, har aldri opplevd noe kluss.

Første nettbutikken tok det også på sin kappe, men jeg synes det er litt rart at en helt annen nettbutikk gjør akkurat samme feilen. Spesielt når de oppgir riktig adresse i ordrebekreftelsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, eneste likhet er siste siffer :P

Første nettbutikken tok det også på sin kappe, men jeg synes det er litt rart at en helt annen nettbutikk gjør akkurat samme feilen. Spesielt når de oppgir riktig adresse i ordrebekreftelsen.

Har nettopp sendt mail til den andre nettbutikken så er spent på hva de sier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må manuelt velge riktig utleveringssted blant alle i fylket(?), i tillegg til å fylle inn bostedsadresse, postnummer og alt det der. Det er ikke sånn at pakken automatisk sendes til nærmeste utlevering. 

Ellers er jeg enig i at PostNord surrer mye, ihvertfall for oss som bor i Nord. De som den foreløpige rekorden på 5 ukers leveringstid. =/

Anonymkode: 477f5...846

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postnord har et håpløst system for pakkehåndtering til privatkunder, så det er vanlig selv om det ikke skal skje. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må manuelt velge riktig utleveringssted blant alle i fylket(?), i tillegg til å fylle inn bostedsadresse, postnummer og alt det der. Det er ikke sånn at pakken automatisk sendes til nærmeste utlevering. 

Ellers er jeg enig i at PostNord surrer mye, ihvertfall for oss som bor i Nord. De som den foreløpige rekorden på 5 ukers leveringstid. =/

Hadde det nå vært innenfor samme fylke, men her er det snakk om to pakker som skulle leveres i Nordland, som ble sendt til utlevering i Møre og Romsdal, 94 mil unna og ca 13,5 timer kjøring med bil. Det er ikke snakk om nabofylker en gang. Det synes jeg er mer enn drøyt.

Toppen av kransekaka er at da jeg fikk første nettbutikken til å ta pakken i retur så de kunne sende den ut på nytt, hadde den i følge sporingsinfoen til Postnord blitt sendt opp til byen min og sortert på terminalen der, før den ble sendt ned til nettbutikkens lager igjen på Vestlandet. Altså hva i fankern er det som foregår? Først sender de til feil sted, så når de skal sende pakken i retur igjen, så klarer de plutselig å sende den nordover men da uten å gi mulighet til å hente den ut. Jeg blir helt matt.
Det slo meg akkurat at de to nettbutikkene har én ting til felles; begge har basen sin på Vestlandet og sender varer fra lager i utlandet. Kanskje Postnord ikke takler å frakte pakker fra utlandet via Vestlandet? :klo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke alltid. Ofte kommer utleveringssted automatisk (det som er nærmest). 

Anonymkode: 91c14...092

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke alltid. Ofte kommer utleveringssted automatisk (det som er nærmest). 

Nettopp! I begge tilfellene mine skrev jeg bare hvilken adresse pakken skulle sendes til. Det kom ikke opp noe valg om utleveringssted som det av og til pleier å være når man bestiller. Uansett hadde jeg jo ikke klaget om det bare var snakk om et utleveringssted litt lengre unna enn ønsket og at jeg måtte kjøre noen minutter lengre. Å kjøre 13,5 timer for å hente pakken synes jeg er mye å forvente av en kunde :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det nå vært innenfor samme fylke, men her er det snakk om to pakker som skulle leveres i Nordland, som ble sendt til utlevering i Møre og Romsdal, 94 mil unna og ca 13,5 timer kjøring med bil. Det er ikke snakk om nabofylker en gang. Det synes jeg er mer enn drøyt.

Toppen av kransekaka er at da jeg fikk første nettbutikken til å ta pakken i retur så de kunne sende den ut på nytt, hadde den i følge sporingsinfoen til Postnord blitt sendt opp til byen min og sortert på terminalen der, før den ble sendt ned til nettbutikkens lager igjen på Vestlandet. Altså hva i fankern er det som foregår? Først sender de til feil sted, så når de skal sende pakken i retur igjen, så klarer de plutselig å sende den nordover men da uten å gi mulighet til å hente den ut. Jeg blir helt matt.
Det slo meg akkurat at de to nettbutikkene har én ting til felles; begge har basen sin på Vestlandet og sender varer fra lager i utlandet. Kanskje Postnord ikke takler å frakte pakker fra utlandet via Vestlandet? :klo:

Ok, jeg som leste for fort. Er nok terminalen som surrer da.

Vet ihvertfall om en stor nettbutikk som har hatt problemer med de, var en haug med pakker som de rett og slett ikke klarte å levere i det hele tatt pga. noe nye leveringsrutiner som PostNord tydeligvis ikke taklet? Ca. 2 mnd siden dette. Mulig det har noe sammenheng med at de er på randen av konkurs, sikkert underbemannet som fy...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg som leste for fort. Er nok terminalen som surrer da.

Vet ihvertfall om en stor nettbutikk som har hatt problemer med de, var en haug med pakker som de rett og slett ikke klarte å levere i det hele tatt pga. noe nye leveringsrutiner som PostNord tydeligvis ikke taklet? Ca. 2 mnd siden dette. Mulig det har noe sammenheng med at de er på randen av konkurs, sikkert underbemannet som fy...

De to jeg har bestilt fra er motehus.no og emp-shop.no. Tror ikke noen av dem holder på å gå konkurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PostNord i seg selv har noe konkurs-greier gående. Du bør ikke gi deg på dette, å få pakker levert 13 timer unna er ikke service man skal godta. Dersom alt er riktig på adresselappen ligger alt ansvaret hos PostNord. 

Anonymkode: b5568...606

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har en identitet tyv der borte? 
Ville dobbeltsjekket alle adresser du er registrert på innen både mail, nettbank, posten og andre offentlige sider innen Norge. Kanskje du har glemt å endre postadressen din etter studier eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Drakan skrev:

Kanskje du har en identitet tyv der borte? 
Ville dobbeltsjekket alle adresser du er registrert på innen både mail, nettbank, posten og andre offentlige sider innen Norge. Kanskje du har glemt å endre postadressen din etter studier eller noe? 

Har vært inne på tanken om identitetstyv men har nylig bekreftet riktig adresse i nettbanken, og har ikke merket noe mistenkelig adresseendring andre steder heller. Har aldri opplevd at Posten har sendt posten min til andre adresser. Jeg sjekker jo også alltid at adressen min er riktig når jeg bestiller og når den er riktig på ordrebekreftelsen også så må i såfall identitetstyven være rimelig avansert.
Jeg har aldri bodd i Møre og Romsdal så er heller ikke snakk om å ha glemt å melde adresseendring. Jeg har et navn som tydeligvis er ganske vanlig (har blitt forvekslet med andre både på telefon, pr brev og på mail) flere steder i landet så det er jo en bitteliten mulighet for at Postnord roter og leker detektiv på egen hånd. Jeg prøvde å søke opp mitt navn og se om noen med samme navn bor i nærheten av Sykkylven men jeg fant ingen på gule sider i hvertfall.

Jeg venter i spenning på svar fra emp-shop, så får vi se om de også tar på seg skylda eller om de legger skylden på Postnord. Det er jo tragisk om nettbutikker tar på seg skylda for at Postnord driter seg ut og ikke gjør jobben sin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har vært inne på tanken om identitetstyv men har nylig bekreftet riktig adresse i nettbanken, og har ikke merket noe mistenkelig adresseendring andre steder heller. Har aldri opplevd at Posten har sendt posten min til andre adresser. Jeg sjekker jo også alltid at adressen min er riktig når jeg bestiller og når den er riktig på ordrebekreftelsen også så må i såfall identitetstyven være rimelig avansert.
Jeg har aldri bodd i Møre og Romsdal så er heller ikke snakk om å ha glemt å melde adresseendring. Jeg har et navn som tydeligvis er ganske vanlig (har blitt forvekslet med andre både på telefon, pr brev og på mail) flere steder i landet så det er jo en bitteliten mulighet for at Postnord roter og leker detektiv på egen hånd. Jeg prøvde å søke opp mitt navn og se om noen med samme navn bor i nærheten av Sykkylven men jeg fant ingen på gule sider i hvertfall.

Jeg venter i spenning på svar fra emp-shop, så får vi se om de også tar på seg skylda eller om de legger skylden på Postnord. Det er jo tragisk om nettbutikker tar på seg skylda for at Postnord driter seg ut og ikke gjør jobben sin.

Veldig enig. Helt hårreisende egentlig, siden da fortsetter de med dette tullet uten at det for konsekvenser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville likevel sjekket ut igjennom alle offentlig sider. Posten har det slik at adressen din kan flyttes selv om du er registrert et annet sted via f.eks statens sider eller banken. så... ville dobbeltsjekket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om gateadressen din også finnes i Sykkylven..

Anonymkode: 3b6f0...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drakan skrev:

Jeg ville likevel sjekket ut igjennom alle offentlig sider. Posten har det slik at adressen din kan flyttes selv om du er registrert et annet sted via f.eks statens sider eller banken. så... ville dobbeltsjekket. 

Hvordan sjekker jeg det?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk om gateadressen din også finnes i Sykkylven..

Anonymkode: 3b6f0...27f

Prøvde å google veinavn men det dukker kun opp adresser her i kommunen. Finner ingen veier med samme navn i Sykkylven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...