Gå til innhold

Narkotika- og fengselspolitikk......

Viking

Anbefalte innlegg

Hallo alle dere der ute i sommervarmen.

Kjeder meg litt, og satt og leste litt nyheter og KG.

Ser det er en diskusjon gående med muslimer i fengsel. Der er det flere som hevder at fengsel ikke er løsningen.

Det er også en debatt i tiden om narkotikapolitikken i Norge. At denne er feilslått er det vel ingen tvil om. Jeg mener at disse debattene går litt hånd i hånd.

Det er veldig mange som blir introdusert for narkotika i fengsel, og gjentakelsesprosenten er nokså høy.

Hva er alternativet? Fri narkotika og ingen fengsler?

De fleste må vel være enige i at kriminalitet må straffes, og at denne straffen på en eller annen måte må virke preventiv. Og vi kan ikke la narkotika flyte fritt. Forebygging er vel et nøkkelord her, men har det virket så bra?

La meg høre deres tanker.... Hvordan skal vi løse dette etterhvert store problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og vi kan ikke la narkotika flyte fritt.

HAHA

Er det noe som flyter fritt så er det narkotika... HAHA det er bare synd noen enda ikke har forstått det... Må le meg ihjel... haha...

Det er noe litt sukkersøtt over denne virkelighetsoppfattningen enkelte har..... Kampen mot narkotika er tapt. I etthvert samfunn vil det ALLTID være noen som ruser seg.

La oss heller legge forholdene til rette. La apotekene selge all narkotika.

Hva vil umiddelbart skje?

Forbrytelser vil synke drastisk, forsikringspremier vil synke, politiet kan bruke ressurser på virkelig kriminalitet, narkogjeld vil forsvinne, mafiaer vil miste inntekter, torpedobruk vil minimaliseres og færre vil behøve å sitte inne.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Tvangsrehabilitering av narkomane

* Dødsstraff for enkelte forbrytelser

* Vesentlig høyere straffer for øvrige forbrytelser

10na :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Waco: Flyte fritt var vel kanskje et dårlig uttrykk. Mener du at hvem som helst skal kunne gå inn å kjøpe heroin på apoteket da? Tror nok at de teoriene dine kunne slått litt feil. Se på alkohol. Det selges jo fritt, men det er likevel et nokså stort illegalt marked likevel.

Det er jo og dem som hevder at tilgjenglighet øker bruken. Det er vel faktisk gjordt undersøkelser som bekrefter dette, uten at jeg kan framlegge dette.

En annen konsekvens av ditt forslag er jo etter ditt utsagn at færre behøver å sitte inne. Trodde du var imot fengselsstraffer jeg. Slik har jeg iallefall oppfattet dine tidligere innlegg. Hva skal vi da gjøre med de kriminelle?

Tina: Først av alt, digg å ha deg tilbake, har vært litt vel rolig her.

Tvangsrehabilitering av narkomane. Hvordan skal dette gjennomføres. Skal vi hanke inn alle som ser narkomane ut, eller skal hele Norges befolkning avlegge urinprøve? Det finnes faktisk mange narkomane som hverken ser narkomane ut, eller oppførere seg derette.

Sett at det kunne la seg gjøre å få alle narkomane inn til behandling, hva skal skje med dem etterpå? Vi vet jo alle at tilbakefallsprosenten etter rehabilitering er enorm.

Dødsstraff debatten er en stor debatt i seg selv, jeg personlig har et litt delt syn på den saken, og skal dermed la den ligge.

Vesentlig høyere straffer. Vi ser jo idag at fengselsstraff nokså ofte ikke hjelper. Veldig mange av dem som blir straffet kommer tilbake igjen. Mener du da at det er fordi straffene er for lave, og dermed forsvinner den preventive virkningen? Eller kanskje er standarden på norske fengsler så god at det ikke oppleves som en så veldig straff å sitte der??

Strøtanker fra meg. Får jeg noen tanker av deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvangsrehabilitering av narkomane. Hvordan skal dette gjennomføres. Skal vi hanke inn alle som ser narkomane ut, eller skal hele Norges befolkning avlegge urinprøve? Det finnes faktisk mange narkomane som hverken ser narkomane ut, eller oppførere seg derette.  

Sett at det kunne la seg gjøre å få alle narkomane inn til behandling, hva skal skje med dem etterpå? Vi vet jo alle at tilbakefallsprosenten etter rehabilitering er enorm.

Hvordan tvangsrehabilitering skal kunne gjennomføres har jeg intet svar på. En løsning kan være å gjøre rehabiliteringen "lukrativ og fristende" for å på den måten nå frem til flere. Det er en kjensgjerning at narkomane ikke er narkomane fordi de liker det livet de fører - men fordi de ikke klarer å komme seg ut av det helvete de befinner seg i. Tilbakefallsprosenten er stor, veldig stor - så rehabiliteringsprosedyrene måte også ha fått en grundig og kritisk gjennomgang.

Dødsstraff debatten er en stor debatt i seg selv, jeg personlig har et litt delt syn på den saken, og skal dermed la den ligge.

Enig, debatten om dødsstraff har vært debattert her før..... :ler:

Vesentlig høyere straffer. Vi ser jo idag at fengselsstraff nokså ofte ikke hjelper. Veldig mange av dem som blir straffet kommer tilbake igjen. Mener du da at det er fordi straffene er for lave, og dermed forsvinner den preventive virkningen? Eller kanskje er standarden på norske fengsler så god at det ikke oppleves som en så veldig straff å sitte der??

En kombinasjon, straffene er for lave og et opphold i norske fengsler oppleves neppe som noen straff i det hele tatt. Flere kriminelle uten fast bopel, utfører kriminelle handlinger ene og alene for å komme bak murene igjen.......... der får de fri flyt av internett, gourmetmat og hva de måtte ønske. Selvfølgelig foretrekker de et slikt opphold fremfor et liv på gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mad@ss........ istedet for å :hoho::hoho::hoho: og på den måten bevitne din uvitenhet, kan du ikke heller gi oss DINE synspunkter hvis du har noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads, du skjønner Tina er litt sur... det er ingen som vil røyke bombe med henne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... vet ikke om jeg har gått glipp av noe stort... men... tror ikke det er akkurat det som er problemet til Tina...

(Ojsann, dette var en avsporing, det skal ikke gjenta seg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco, kan du ikke heller svare på det jeg spurte deg om, og kommenterte? Det var ikke 10na som var innholdet i denne tråden.

Helt iorden for meg at du lager dine egne syke tråder, men det jeg begynner å bli møkk lei, er at du støtt og stadig støyer til andre, etter min mening, mer interessante tråder.

Forresten etter å ha lest litt rundt her på tråder om dop, er jeg blitt enda mer klar. Dop gjør noe med folk............. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...