Gå til innhold

Urimelig huseier rævkjører oss - hvilke rettigheter har vi?


Altum

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Altum skrev:

Lurt! Men liksom... Jeg har aldri fått høre noe om dette før, av noen - og jeg har bodd ganske mange steder, og det har vært steder jeg har tørket klær inne. Huseiere har visst om det, så når ingen har sagt noe som helst, er det jo ikke rart at jeg ikke visste dette. Likevel besynderlig at hun er sint fordi vinduet IKKE er åpent, når - som nevnt over her - sjansen for råte er større med kulden fra et åpent vindu. 

Neste sted vi bor, blir det luftavfukter, ja. Dette her gidder jeg ikke igjen. 

Siden TS nullstilte innlegget sitt så tar jeg meg friheten til å komme med min "vrangforestilling" vedr. muggsopp etc.

Illusjonen min er at muggsopp/råte og slike ting oppstår når luftfuktigheten er høy over tid. Derfor er det viktig å bruke lufteventiler på vinduer (Ihvertfall soverom, om natten), avtrekksvifter på badet og generelt lufte hvis det blir klamt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
10 timer siden, reAction skrev:

Siden TS nullstilte innlegget sitt så tar jeg meg friheten til å komme med min "vrangforestilling" vedr. muggsopp etc.

Illusjonen min er at muggsopp/råte og slike ting oppstår når luftfuktigheten er høy over tid. Derfor er det viktig å bruke lufteventiler på vinduer (Ihvertfall soverom, om natten), avtrekksvifter på badet og generelt lufte hvis det blir klamt.

Og ikke tørke klær hele tiden i rom ikke beregnet for det.

Det er forskjell på å tørke to bluser på en kleshenger på et soverom en mandag og ha tørkestativ fullt av klær hele uken på samme rom.

Forøvring, trådstarter: Jeg synes det er vanvittig barnslig å slette åpningsinnlegget i en tråd. Det er selvsagt kjedelig å få passet sitt påskrevet og at 85 % av innleggene ikke er enig med deg. Men å slette oppstartsinnlegget ødelegger tråden. Dette medfører at folk helt unødig blir nødt å sitere lange oppstartsinnlegg for å bevare trådens tema.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så jævlig vanskelig med å røyke under kjøkkenvifta egentlig? Jg har lov til å røyke inne hvis jeg vil, men innemiljøet blir så utrolig grusomt av det i tilleg til at nikotinen setter seg på veggene. Dersom jeg ikke gidder å gå ut så står jeg bokstavelig talt under vifta (lener meg på ovnen) og røyker. Problemet løst! 

Skjønner så mye som at dere har hatt tidsfestet kontrakt, der har utleier sitt på det tørre. Gjelder den et år så gjelder den et år.

huseier trenger ikke å ta hensyn til st du har dårlig helse og en hund, dette må du rydde opp i selv. 

Anonymkode: efe22...207

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er så jævlig vanskelig med å røyke under kjøkkenvifta egentlig? Jg har lov til å røyke inne hvis jeg vil, men innemiljøet blir så utrolig grusomt av det i tilleg til at nikotinen setter seg på veggene. Dersom jeg ikke gidder å gå ut så står jeg bokstavelig talt under vifta (lener meg på ovnen) og røyker. Problemet løst! 

Skjønner så mye som at dere har hatt tidsfestet kontrakt, der har utleier sitt på det tørre. Gjelder den et år så gjelder den et år.

huseier trenger ikke å ta hensyn til st du har dårlig helse og en hund, dette må du rydde opp i selv. 

Anonymkode: efe22...207

Det setter seg likevel lukt i vegger og tak. Har vært i mange hjem der foreldrene røyker under vifta og klart det lukter. Til og med jeg som røyker sev lukter det.

 

Anonymkode: 5484c...479

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodd mange steder? Ja det skjønner jeg

Anonymkode: 2e698...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det setter seg likevel lukt i vegger og tak. Har vært i mange hjem der foreldrene røyker under vifta og klart det lukter. Til og med jeg som røyker sev lukter det.

 

Anonymkode: 5484c...479

Men langt ifra så mye som de som røyker midt i stua. 

Anonymkode: efe22...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...