Gå til innhold

Kan overvekten være årsaken til kvalmen min

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har vært grådig kvalm i det siste og da særlig om natten.

Sambo kom plutselig her en dag og sa at han visste hvorfor.

Mesteparten av overvekten har lagt seg rundt livet/magen på meg.

Og at det er da et press på noen nerver som gjør at jeg blir kvalm.

Det er vel mulig, for ryggen er øm og dårlig akkurat der nede pga overvektheten og snart klarer den ikke å bære mer.

Det er jo ikke SÅ ille, men er likevel en stor plage for meg i hverdagen.

Kan det være årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Nei, det er ikke etter is og sjokoladespising, men faktisk etter graviditet.

Og siden jeg er kvalm og mesteparten har lagt seg rundt livet, så lurte jeg bare på om det kunne være årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Du har fått en "fintfölende" mage etter graviditeten, da? Så du rett og slett blir dårlig av den vanlige maten du spiser?

Overfölsomhet kan man få av så mangt, så det er vel ikke umulig å få det etter en graviditet. Pröv å kutt ut noen typer mat, melkevarer, appelsinjuice, tungt fordöyelig mat...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dårlig av maten? Nei det tror jeg ikke. Jeg klarer maten helt fint uten problemer. Jeg ligger i sengen og så kan kvalmen plutselig komme.

Men ryggen er øm helt nederst og det er der det gjør vondt og samboeren min mente da at det kanskje var press på et par nerver der som gjør meg kvalm.

Ikke vet jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Nei, er ikke det. Har tatt en test og den var negativ. Kvalmen kommer nesten alltid på natten. Vi bruker vannseng. Har det noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå synes jeg du er frekk waco.

Ansvarsfraskrivelse?? Det var ikke jeg som kom med denne konklusjonen, det var min samboer.

Jeg bare spurte et enkelt spørmål om det er noen nerver der som kan ha kommet i klem. Ryggen min er dårlig på det området der helt nederst og jeg hadde bekkenløsning og Isjiasnerven kom i klem når jeg var gravid og det kan hende at det har skjedd noe lignende i det siste.

Jeg spiser ikke potetgull, sjokolade osv dagen lang, Jeg prøver faktisk å holde et sunt kosthold fordi jeg nå holder på å slanke meg.

Men å si at jeg leter etter ansvarsfraskrivelse, er å gå over streken! :x

Jeg har prøvd å spise mindre, men det fører faktisk til at jeg blir mer kvalm. Nå gafler ikke jeg i meg mengder med mat, jeg spiser normalt, frokost, lunsj, middag og kvelds. Og hvis jeg blir sulten innimellom så er det gjerne en frukt eller en liten yoghurt.

Og hvordan kan du si at jeg har kommet i en ond sirkel? Jeg spiser normal, sunn mat, gafler ikke i meg usunn snacks og brus og prøver å gå ned i vekt.

Jeg kom med et enkelt spørsmål om kvalmen og så får jeg beskjed på at jeg skriver fra meg ansvaret........

Fy flate...... Du vet ikke hvordan det er å være overvektig og ha dårlig rygg samtidig waco, og du kjenner heller ikke meg, så jeg skjønner ikke hvordan du kan si noe sånt....

Jeg blir ikke kvalm av maten jeg spiser og jeg er ikke gravid. Og da er det vel også umulig at noen nerver kan ha kommet i press og da tenker jeg......Det må være en årsak til at jeg blir kvalm og det er den årsaken jeg prøver å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke umulig at dette kan ha en sammenheng. Jeg vet at overvektige har en tendens til å lettere få astma fordi kroppens indre organer blir utsatt for større press. Da er det kanskje heller ikke helt utenkelig at kvalmen kan skyldes dette.

Jeg ville uansett tatt kontakt med lege for å få svar på dette. Ikke gå og bekymre deg! Håper du finner ut hva det er.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...