Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #41 Skrevet 25. februar 2005 Dere som detaljstyrer alt, detaljstyrer dere smårollingene også? Jeg lærer dem å gå, snakke og bruke potta (potta som førstepri, så kan de bruke den selv) ganske tidelig. somregel husker de da å gå på potta av seg selv. Også har jeg barnepike som tar seg av dem. Gidder ikke detaljstyre dem. Stopper dem om de vil leke med toalettet, og lar dem heller leke med en av lekene de lærer noe av, men de får ellers velge selv hva de vil leke med... altså: jeg styrer alle selv om jeg har 8 stykker, selv om jeg skrev at jeg ikke detaljstyrer alle. Jeg sender dem i seng, sørger for at de spiser, gjør lekser og studerer det de trenger å studere, og studerer noe annet om de ikke trenger å studere noe, og oppfyller ønskene sine. Men innimellom får de altå av og til lov til å finne ut selv at de skal på do, uten at jeg anser det som noen krise. Er de glade går det bra. Når de sliter, da trenger de mer detaljstyring, er min erfaring.
Gjest Simgjesten Skrevet 26. februar 2005 #42 Skrevet 26. februar 2005 Når det lages supermelk til smårollingen og den drikker er det grønn aura på flasken og på barnet når den har drukket melken og da lærer den pottetrening, gå og snakke på et blunk, resten av smårollingsperioden kan den leke med disse lære tingen for logikk, karisma og kreativitet. Det var første gangen jeg brukte denne supermelk greia som er et ambisjonsobjekt. Da smårollingen ble til barn og da var den i humør til å lese om matlaging, i løpet av en helg hadde den lært 8 matlagingspoeng. Det er mer enn noen av mine simmer har brukt et helt simliv for å komme til dette nivået. En advarsel om supermelkobjektet, hvis flasken har rød aura, må det ikke gies til barnet og det får negative konskvenser.
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #43 Skrevet 26. februar 2005 Jepp, supermelk er genialt, og må selvsagt lages av noen med gull eller platina "humør", da blir den grønn, ellers risikerer man at dn blir trød, som med alle andre ambisjonspoeng-ting, har man ikke gull eller platina kan det gå galt. Røde flasker er ikke bra for småbarna nei Men ambisjonspremier generelt er stilig det Mine drikker masse sånn grønn saft for å bli yngre. Glemte meg i farta en kveld jeg var trøtt og lot ei med bare grønn ambisjonsnivå drikk det, og hun ble gammel hun ja... Hmm... fikk lyst til å spille spil jeg. Men om i minutter er det pause i fotballkampen, da skal vi begynne å lage lasagne. MEn, jeg skal vær alene hjemme et par timer i kveld, så da... da kan jeg spille uten at sambo synes jeg er kjedelig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå