Gå til innhold

Sims2 diverse

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Pass på at simmene din har oppfylt alle sine needs før den vokser opp. Om den vokser opp om 2 dager passer du bare på og gjøre som den vil.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

de som har.package bak seg skal bare ligge i downloadsfolderen.

De andre må du trykkepå og velge install

Skrevet

Ser nå at det ligger en egen mappe for Sims innunder My Documents. Der skal downloads ligge, lette etter den under Programfiler jeg. :)

Skrevet
Hei rah.

hvorfor trenger man ekstra programmer for de objektene?

Vel, når det først ble mulig og farge om objekter og sånt så gikk det bare ann å farge om ting som hadde mer enn èn valgmulighet.

F.eks. når man velger seng så kan man velge mellom flere farger på rammen og sengesettet osv. Men tingene som f.eks. pianoet som bare hadde en fargë kunne man ikke gjøre noe med.

Men takket være tre flinke gutter på Mod The Sims 2 (RGiles, Numenor og Quaxi) med litt hjelp fra en kjempesnill fyr fra Maxis som heter Tom så kan vi nå farge om alle objektene uansett valgmuligheter. Alt du trenger er dette programmet:

http://modthesims2.com/attachment.php?atta...tachmentid=7902

som installerer to filer i Sims folderne dine og du kan laste ned ting som før ikke kunne farges om. :)

• 1 måned senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Du må registrere deg og betale.

Nei, det MÅ du ikke, der er gratis ting også, men det er bare en liten prosentandel av materialet som er tilgjengelig gratis (men det rulerler hver 3. dag hva som tilbys gratis)

Du må registrere deg, men kan registrere deg for gratis-meldemskap, og da er det bare å velge "wiev all free" eller noe sånn, og de tinga som er gratis kan du da laste ned uten noe problem.

Skrevet

Er det noen som vet om det er noen begrensning på hvor mange karrierepremier en familie kan ha? Har tre nå og de andre simmene har blitt forfremmet ørten ganger uten å få karrierepremier.

Lurer også på om den energi-greia man kan kjøpe for ambisjonspoeng bare kan brukes et visst antall ganger. Ser ut som den har sluttet å funke. Eller må den bare "lades" en stund?

Skrevet

Ok, takk, hadde en mistanke om noe slikt. Da er det jo utrolig teit at man ikke får slette den uten å bruke juksekode.

Vet at dette gjelder solbrillene også, gjelder det tenkehetta og boblebadet og de andre også?

Gjest Anonymous
Skrevet

Du trenger ikke burke juksekode for å slette den. Du går inn på kjøp/bygg og sletter den som et vanlig element.

Det gjør i allefall jeg.

Skrevet

Da får jeg beskjed om at premier ikke kan slettes... Men solbrillene får jeg lov å slette. Ikke vet jeg...

Skrevet

Tror heller ikke jeg har hatt noe problem med å slette premier. Man får selvsagt ikke penger for dem som når man selger gjenstander, men det går fint an å bare slette de.

Pass på at gjenstanden ikke er i bruk akkurat når du skal slette, for da går det jo ikke.

Gjest Daniella_
Skrevet

Lurer på en ting...lar dere simmene deres stort sett gjøre som de vil? Eller styrer dere de for det meste selv?

Gjest Anonymous
Skrevet

Spørs litt hvor mange det er i familien...

Når jeghar en sim detaljstyrer jeg alt... Når jeg har to styrer jeg fortsatt det aller, aller meste. Når de får en unge styrer jeg fortsatt det meste, men når ungen vokser opp begynner jeg å la dem gjøre LITT det de vil innimellom. Når de har 6 unger og to voksne foreldre, da klarer jeg ikke styre alt....

Nå har jeg en familie med to foreldre, tre tenåringer, tvillinggutter (skolebarn altså) og en smårolling som forsøker å lære å gå. Jeg kan umulig detaljstyre alle disse samtidig, men jeg styrer dem en god del. Styrer mest på dem som ikke er så fornøyt, og lar de andre klare seg litt selv. Sjekker alltid om det er noen som er sulten eller trøtt, lager mat eller hiver dem til sengs. Legger litt vekt på å "jobbe litt med" den av foreldrene som bør får en forfremmelse (etter å ha født 4 ganger har mora ikke jobba så mye da (ene gangen var jo tvillinger, og den eldste er det faren som fødte) så hun ligger litt etter...) Det går så fint så...

Denne familien har så mange barn fordi jeg skal tilfredstille hennes "få ti unger"-ønske. Trenger fem til da (siden den første ikke er hennes) så her må noen av ungene flytte ut etterhvert... Ellers pleier jeg ikke ha mer enn 3-4 unger, og da klarer jeg styre en god del.

Skrevet

Jeg detaljstyrer simmene, uansett hvor mange jeg har (har stort sett 8 stk). Det går veldig bra, men nå har jeg spilt Sims siden de først kom ut så jeg er vant til å styre så mange på en gang. Jeg har full oversikt. :sjarmor:

Gjest Simgjesten
Skrevet

Hvis det er barn som er adoptert, blir dette barnet satt til å lese om matlaging 3 matlagingspoeng første dag i huset, det blir gule streker på behovene for sult og moro.

Barnet leser om matlaging til ca. kl.16 og da får den spise, etterpå kann den spille eller male slik at behovet blir grønt og kan få "marsj i seng" ca. kl. 20-21(av hengig hvilken dag det er i uken)

Hvis barnet kom fredag kl. 10 og da er man ikke så viktig å sende den i seng fordi barnet har fri fra skolen lørdag/søndag.

Har ikke prøvd å velge baby/smårolling siden jeg foretrekker å adoptere barn i skolealderen.

Barn lærer fortere ferdigheter i helgene, ellers i uken er det lekselesning som må/bør prioriteres alt avhengig av barnets humør.

Barn/tenåringer liker å se på tv og da er dem i topp humør til å gjør lekser.

Synes det blir så ståk og styr med fødsler og det som følger med etter fødselen.

Synes det er litt dumt at man ikke kan velge selv navn på adoptivbarn, nyfødte babyer kan man velge selv hva barnet skal hete.

Dette hadde vært fint når barnet ble tenåring og kunne slenge på et "klengenavn" i tillegg til avkommets navn.

Det hadde vært fint når man har så mange millitære simmere pga arbeidstiden, utstyrt den med klenge navnet "nr.75" Hanssen :ler:

Skrevet

Detaljstyring, absolutt. Men så har jeg spilt i maange år, så det går ganske så automatisk.

Men...nå må jeg spille sims2!!

Gjest Simgjesten
Skrevet

Det er bedre å detaljstyre dem fordi når gammelsimmen glemmer toalettbesøk, maler dem eler spiller på pianoet selv et av behovstrekene er knallrødt.

Gammelsimmen er da i kategorien Senil Tosk.

Det samme hvis dem slapper av på sengen eller i sofaen.

Men når dem lager mat i tide og utide så er det laks enten dem er sulten eller ikke.

Dette er et varsko at simmen spiser og hviler ofte at det er trim den trenger, da er det enten svømmebassenget eller treningsapparatet for å få bort ølvommen/bilringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...