Gå til innhold

Sims2 diverse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Simmen min kiwi var den lykkelige eier av en toddler som het narnia.. Men så kom det noen gjester for og ønske meg velkommen til det nye nabolaget, og når de skulle gå tok de barnet med seg!! :o

Hvordan får jeg tilbake den da? ...Og hvorfor skjedde det...?

Jeg får også bare lov til og invitere 2 gjester til festene i huset.. Hvorfor ikke flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... Den var kommet igjen nå.. men den forsvant liksom fra bildet..som den hadde flyttet ut... så rart.. :o

Skrevet

Det samme skjedde meg. Barnevakten tok den ene ungen med i bilen og han forsvant fra oversikten over familiemedlemmer, dagen etter var han tilbake igjen. Hvorfor man bare får invitere 2 gjester vet jeg ikke, det bare er slik.

Skrevet

Men med den gamle familien jeg hadde fikk jeg lov invitere 6 stykk av gangen og sånn.. jaja.. jeg får ta til takke med små fester da :)

Skrevet

Småen ble tatt med ut av tomten av en besøkende nabo, og dukket opp igjen neste gang jeg loadet. problemet var at ingen fikk røre ungen, så han ble liggende til sosialvesenet kom og tok ham med seg.

Irriterende.

Nå ligger det iaffal en patch ute på maxis' sine sider, jeg anbefaler at dere laster den ned. den fikser blant annet på dette kidnappingsproblemet og en hel del andre artige bugs.

Gjest Simgjesten
Skrevet

Denne må være en bug at barnevakten/hushjelpen plukker kopper ut av cappuchinomaskinen/kaffetrakteren for å legge den i ppvaskmaskinen og slik holden på i timevis når simmene er på jobb.

Jeg måtte fjerne disse kaffeapparaten for at hushjelpen kunne gjøre jobben sin i huset.

Jeg synes at Maxis laget et patch som at barnevakten kunne lære smårollingen pottetrening, å gå og snakke istedet for lese avisen, svømme i bassenget, se på TV/spille etc.

Barnevakten kunne ta inn posten.

Dette savner jeg: regnskapsoversikt for husholdningen og hvor mye simeloner hver enkelt sim har tjent når dem selger malerier.

TS1 hadde regnskap for husholdningen.

Skrevet

Barnevakten min gjør også sånne rare ting. Hun går hele tiden og vasker akvariumet også søler hun også må hun moppe opp sølet. Så går hun og gjør noe annet før hun går tilbake til akvariumet igjen osv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dere må laste ned patchen som er kommet. Den fikser sånne bugs.

Gjest Anonymous
Skrevet
Dere må laste ned patchen som er kommet. Den fikser sånne bugs.

Hvordan gjør man det da??

Skrevet

Hvordan får man avbestilt hushjelpen? Hun er jo bare der når alle er på jobb.. Går ikke an å ringe etter Maid heller når man allerede har en. :roll:

Her kan man laste ned oppdateringen:

> http://thesims2.ea.com/update/

Gjest Gjesta
Skrevet

man kan trykke på hushjelpen og velge end services tror jeg... den hushjelpen jeg hadde i forrige huset mitt (ja, simmene mine flytter endel :) var helt udugelig .. Men jeg flyttet før jeg fikk sparket han :)

Skrevet

Jo, men om hushjelpen går før de som bor i huset har kommet hjem så forsvinner bare den "oppgaven".. :-?

Gjest Gjesta
Skrevet

du får ringe inn simen din som syk og skulke for å sparke den udugelige hushjelpen din da :)

Det går jo.. OM den har jobbet en stund har den jo vacation days og ta av :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Noen som vet om bra sider med downloads til simmene.. som hus,interiørting,skins osv?

Skrevet
Noen som vet om bra sider med downloads til simmene.. som hus' date='interiørting,skins osv?[/quote']

http://www.modthesims2.com er veldig bra. Gratis.

I Downloads delen av siden er det ikke så mye greier men hvis du går inn på forumene og klikker Beta Testers og så Object Recolours er det kjempe masse fint der. :D (Poster selv under nicket Nemi der :P )

En ting du må passe på er at de trådene som har 'CEP recolour' i seg er objekter som du trenger ekstra programmer for å funke (det er verdt det da, trenger bare installere to filer så funker det).

En annen side er http://www.sims2.thesimsresource.com/

Der må du betale for det meste men de har et stort (og kjempebra) utvalg av gratis ting også.

Og det som er bra er at de gratis tingene blir rotert hele tiden så det er bare og sjekke tilbake for nye ting. :D

Gjest Daniella_
Skrevet

Hei rah.

hvorfor trenger man ekstra programmer for de objektene?

Og er det noen som vet hvorfor noen av simmene får psykiske problemer? Plutselig kommer en psykolog og hypnotiserer dem...og dette enda de ble gift :o

Gjest Simgjesten
Skrevet

Laste ned hus fra nettet!

Det gidder ikke jeg, fordi jeg foretrekker å bygge dem selv.

Jeg bygger husene selv og jeg tegner dem på forhånd på et rutekladdebok der en rute på arket er lik ruten på tomten.

Synes at mange av husene er pene,men det er utenpå og inne er er det mange rom med kriker og kroker.

Det blir som Byggmakker-reklamen" Legga parketten selv,! Det klarar aldrig nordbaggarna av" i overført betydnig om å laste ned hus fra nettet eller bygge selv husene.

Bygge husene selv er halve moroa.

Husker et slagord fra min barndom om Lego klossene

" Bygg det du du leker, lek med det du har bygget".

Nå har noen i 3. generasjon blitt voksen, men dem er midlertidig i simmappen for husløse fordi jeg har en "kabal" som skal gå opp med 2.generasjon om dem som er eldst i en søkenflokk må bli gammel først og hvilken sim partneren er i sin søskenflokk.

Det blir spilling frem og tilbake hvis den eldst er i en familie er gift med yngste i en annen familie.

Det blir litt notering på diverse gule lapper.

Et tips hvordan dere ser rekkefølgen i en søskenflokk er å klikke på foreldrene og da kommer barnas rekkefølge frem på familietreèt.

Gjest Gjesta
Skrevet

:ler: utålmodige meg har ikke tid til å bygge hus selv

Hele morroa for meg er og dekorere dem :)

Skrevet

Og er det noen som vet hvorfor noen av simmene får psykiske problemer? Plutselig kommer en psykolog og hypnotiserer dem...og dette enda de ble gift :o

Simmene får psykiske problemer når den søylen som viser hvor godt de oppnår målene sine (og unngår marerittene) havner på bunnen. Dette skjer som oftest i overgang mellom alderstrinnene eller når de opplever noe svært dramatisk, som at familiemedlemmer dør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...