Gå til innhold

Har vi ikke kommet lenger? (Objektifisering av kvinner)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og likevel er det tydeligvis INGEN som skjønner at TS er en mann og hele tråden er satire. Hvor lettlurt kan man bli?

Anonymkode: 5d8e3...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke dette nok et bevis på at kvinner sex på som sexobjekter som mannen kan bruke til sin nytelse, bare skjult bak humor?

http://www.vgtv.no/#!/video/141877/denne-meldingen-fikk-zlatan-til-aa-ta-en-selfie

Anonymkode: 241d9...294

Vi trenger ikke skjule det bak humor engang, De fleste av oss er så åpne og ærlige at vi faktisk mener at kvinner er sexobjekter. Når jeg sier "vi" så inkluderer jeg begge kjønn. Det er bare å løfte blikket opp fra egen navle og sveipe rundt sportsarrangementer, avisannonser, filmer, bøker, plakater, for ikke å snakke om Instagram og andre medier der bilder deles villig vekk, inkludert dating-sider og hva vet ikke jeg. 

Tror sannelig enkelte menn har den samme "byrden" tillagt seg men da er det bare frigjort og kult når kvinner sukker, sikler, drømmer, utbasunerer eller erklærer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og likevel er det tydeligvis INGEN som skjønner at TS er en mann og hele tråden er satire. Hvor lettlurt kan man bli?

Anonymkode: 5d8e3...1ca

Det er nok flere enn du tror som skjønner det, men det blir jo unektelig mye gøyere hvis man kjøper premisset og drar på litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Objektivering* 

Anonymkode: 20162...70a

Nå har jeg ikke forsket på dette, men jeg tror det gir liten mening i å rette på andre i denne sammenhengen. Jeg tror ikke vi har noen etablert norsk konvensjon for om det er objektifisering, objektivering eller objektgjøring (som jeg foretrekker). Hvis man skal pirke på språket i denne sammenhengen hadde jeg nok foreslått en total omskriving til "seksualisering". 

Uansett, det var en dårlig morsomhet åpningsinnlegget viste til. Zlatan er nemlig ferdig som fotballspiller. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, C.Tramell skrev:

Her lukter det fotballsupporter. Vedder på at du har sånn flott hjelm med horn på!

 Spørs om ikke Zlatan faktisk ville satt mest pris på kona hvis det virkelig ble aktuelt med en deal. Han er jo sammen med ei dame som er mye eldre enn han.

Høres det ut som om jeg er fotballsupporter (hva tar du meg for, arbeiderklasse!?) når jeg tydeligvis ikke vet at Zlatan er gift med ei eldre kvinne? Den eneste grunnen til at jeg vet at Zlatan spiller for Paris St-Germain er vel at St.-Germain er et navn som klister seg til minnet til oss Proust-elskere som en klebrig madeleine. Nei, jeg har ikke noen uhistorisk hjelm som passer bedre i en Wagner-oppsetning om idealiserte germanere enn på hodet til sjåvinistiske kanaljer av noen fotballsupportere. Skal jeg være like frekk og anta like mye om deg så vil jeg anta at du ikke er helt vel bevandret i Bourdieus "La distinction sociale"!

Endret av Hurepoix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
3 timer siden, squidboy skrev:

Nå gjør du som de fleste andre her inne, drar det ut av perspektiv for å prøve å få bakhold i argumentene dine. Det som jeg har understreket i kommentaren din vet du godt at jeg ikke sa, det er DINE ord.

Kvinner seksualiserer seg selv ja en eller annen gang , uansett hvor ordentlige noen faktisk er. Selfier med puppene og ræven ute, oppførsel på fylla osv

Huff oppførsel i fylla kan jeg bekrefte at mange kvinnfolk har dummet seg ut. Ja menn også. Absolutt. Til og med meg selv. Huff flaut!! 

Har opplevd damer som gnir seg inntil meg, damer som har kledd av seg, kjeftet hvis jeg ikke har blitt med de, prøvd å lokke menn til seg med å vise puppene og rumpa. Dumt av de å vise rumpa når de helt sikkert vet at jeg er en bootyhunter!! :fnise: Enda verre, de som LATER som de er fulle. Altså hva faen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og likevel er det tydeligvis INGEN som skjønner at TS er en mann og hele tråden er satire. Hvor lettlurt kan man bli?

Anonymkode: 5d8e3...1ca

Slike hysteriske reaksjoner er helt vanlige hos feministiske grupper og personer, så uavhengig om dette skulle være en som later som eller ikke er problemstillingen høyst reell. 

 

https://www.google.no/search?q=objektivisering+av+kvinner&oq=objektivisering+&aqs=chrome.1.69i57j0l5.4999j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2017 den 12.50, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er latterlig, han bør holde seg for god til å le av det.

Ekte, flotte menn tar fornuftige standpunkt.

Anonymkode: f19fb...c5e

"Ekte menn" ja. I motsetning til uekte menn da eller? Og om en mann er ekte eller uekte er noe du definerer?

Og du klarer ikke å se hvor dobbeltmoralsk du er?

Anonymkode: f209b...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...