philomath Skrevet 25. mai 2017 #21 Skrevet 25. mai 2017 Denne (ikke)saken er like idiotisk og lavmålt som å oppgi feil personalia til politiet eller påstå at animasjonsfilmen "Syng" er rasistisk fordi gorillaene i filmen er bankranere. Ja! det er noen som har skrevet en lang artikkel angående det fordi de selv mener at afroamerikasnke ofte blir sammenlignet med gorillaer og det kan bety at filmen mener svarte alltid er kriminelle. Selv om gorrillaene snakket stereotypisk irsk/britisk...,,. Facepalm Er virkelig folk så ekstremt lite reflekterte at dem ska bli krenket for alt og ingenting? Snakk om cognitiv bias. Jeg har selv blitt stoppet uten billett 4 ganger iløpet av de siste 8 årene og sluppet bot alle gangene. Det skulle da bare mangle ettersom jeg har betalt månedskort alle disse årene og de tilfellene er når jeg ikke har fått med meg at månedskortet har utløpt. Det er ingen selvfølge at en skal slippe,men det hjelper med en medmenneskelig og erfaren kontrollør, og at en selv er hyggelig, ærlig og legger seg flat. Om en er aggresiv eller kranglete derimot.... 1
MorTeresa Skrevet 25. mai 2017 #22 Skrevet 25. mai 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil du gjøre det? Hvis du for en gangs skyld glemmer å betale, kontrolløren sjekker og ser at du normalt betaler og vil la deg gå, vil du da kreve å få betale gebyr? Anonymkode: c1213...ab0 Nei, for det har aldri hendt meg at en kontrollør har latt meg slippe unna. Jeg er ikke en kjent politiker.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #23 Skrevet 25. mai 2017 Komisk å se forumets høyrevridde (les: brunskjortene) i et forsøk på å blåse opp denne lille saken til noe stort som svekker venstresiden. Akkurat i tråd med deres oppførsel generelt på forumet. Anonymkode: 98c47...196
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #24 Skrevet 26. mai 2017 17 timer siden, MorTeresa skrev: Nei, for det har aldri hendt meg at en kontrollør har latt meg slippe unna. Jeg er ikke en kjent politiker. Synd for deg. Jeg er heller ingen kjent politiker men har sluppet bot minst 4-6. Bank i bordet har jeg faktisk aldri fått bot. Alle gangene la jeg meg flat, var ærlig og sa jeg ikke hadde fått med meg at månedskort billetten hadde utløpt tidligere pā dagen. Det var ikke min rett å slippe boten, men jeg var heldig. Samboeren min slapp sin bot via å klage. Hun hadde samme dag fått ny iphone og ikke kommet på at hun måtte gjøre noen grep i appen etter icloud nedlastingen. Hun fikset dette forran kontrolløren og viste at hun faktisk hadde periodebillett, men da var det vistnok for sent ettersom hun hadde startet på å skrive boten. Jeg hjalp henne å skrive en saklig klage og vi så aldri noe mer til den boten. Irononien i denne diskusjonen er at dette kan resultere i at de må stramme inn det å vise skjønn. Så neste gang du kanskje hadde sluppet bot fordi månedskortet ditt hadde gått ut 2 timer før ble nå litt mindre sansynlig. Gratulerer.... Anonymkode: ab42e...636
MorTeresa Skrevet 26. mai 2017 #25 Skrevet 26. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synd for deg. Jeg er heller ingen kjent politiker men har sluppet bot minst 4-6. Bank i bordet har jeg faktisk aldri fått bot. Alle gangene la jeg meg flat, var ærlig og sa jeg ikke hadde fått med meg at månedskort billetten hadde utløpt tidligere pā dagen. Det var ikke min rett å slippe boten, men jeg var heldig. Ja, og jeg mener det er feil at kontrollørene forskjellsbehandler på denne måten.
MorTeresa Skrevet 26. mai 2017 #26 Skrevet 26. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Irononien i denne diskusjonen er at dette kan resultere i at de må stramme inn det å vise skjønn. Så neste gang du kanskje hadde sluppet bot fordi månedskortet ditt hadde gått ut 2 timer før ble nå litt mindre sansynlig. Gratulerer.... Jeg har aldri sluppet bot, så jeg hadde likt at de ikke hadde mulighet til å utvise skjønn.
MorTeresa Skrevet 26. mai 2017 #27 Skrevet 26. mai 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Komisk å se forumets høyrevridde (les: brunskjortene) i et forsøk på å blåse opp denne lille saken til noe stort som svekker venstresiden. Akkurat i tråd med deres oppførsel generelt på forumet. Anonymkode: 98c47...196 Hva jeg stemmer har lite med at jeg liker prinsippet om at alle skal behandles likt. 1
Drizzt Skrevet 26. mai 2017 #28 Skrevet 26. mai 2017 På 24.5.2017 den 19.19, AnonymBruker skrev: Det står i VG at hun meldte seg "da hun så kontrollørene". Og at hvis de ikke sto der hadde hun ikke husket det i det hele tatt. Hvem som helst kan vel melde seg frivillig sekundet før man uansett ville blitt tatt uten billett. Snakket nettopp med en venninne som nylig ble tatt for aller første gang i kontroll, da hun hadde betalt, men glemt å validere ny månedsbillett. Det var ingen bønn, absolutt ingen, selv om hun hadde betalt og validert prikkfritt i årevis. Kontrollørene må da i det minste få beskjed om å praktisere det likt dersom det er sånn at noen får amnesti. Anonymkode: 15bfe...959 Ja, hun så dem og dro til dem først før de stoppet henne for å sjekke henne. Nå har jeg alltid hatt gyldig billett når jeg reiser i Oslo og omegn, ser kontrollører 2 ganger i året men visste ikke at man kunne slippe unna med en gratis reise ut fra trynefaktor og kontrollørens humør der og da. 1
Apis Skrevet 26. mai 2017 #29 Skrevet 26. mai 2017 7 minutter siden, Drizzt skrev: Ja, hun så dem og dro til dem først før de stoppet henne for å sjekke henne. Nå har jeg alltid hatt gyldig billett når jeg reiser i Oslo og omegn, ser kontrollører 2 ganger i året men visste ikke at man kunne slippe unna med en gratis reise ut fra trynefaktor og kontrollørens humør der og da. Får ikke stortingspolitikere dekt reise da uansett?
SesameStreet Skrevet 26. mai 2017 #30 Skrevet 26. mai 2017 (endret) På 24.5.2017 den 16.55, AnonymBruker skrev: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/hadia-tajik-snek-paa-t-banen-slapp-gebyr/a/24005441/ Er det ok å "glemme" å betale, og i tillegg slippe gebyr, når man er en profilert AP-politiker? Hvorfor gjorde hun ikke bare opp for seg på stedet? Jeg har sett menigmann bli tatt i kontroll og bli pålagt gebyr fordi det ikke var dekning på banen så de ikke fikk vist billetten i appen... Selv har jeg aldri "glemt", men en gang i fleksikortenes tid virket ikke automaten da jeg skulle stemple. Akkurat den gangen var det selvsagt kontroll, og jeg måtte stå i tilnærmet avhør i rundt et kvarter mens de sjekket opp at automaten faktisk ikke hadde virket. Så fikk jeg gå "med advarsel" og måtte ta drosje til jobbintervju. Ruter betalte ikke den regningen, for å si det sånn, men det hadde kanskje vært annerledes om jeg hadde vært en påtroppende minister? Anonymkode: 15bfe...959 Jeg har også sluppet av samme grunn som henne av kontrollørene i Oslo, bare en helt vanlig person som kjører kollektivtransporten i Oslo flere ganger om dagen. Alle kan glemme seg en gang i blant. Jeg har også måtte forklare for kontrollørene at automaten ikke fungerte og de trakk på skuldrene og sa ja, det skjer en gang i blant at automatene ikke vil. Endret 26. mai 2017 av SesameStreet
SesameStreet Skrevet 26. mai 2017 #31 Skrevet 26. mai 2017 På 24.5.2017 den 18.44, Loki Laufeyson skrev: Hun ville betale, men slapp!?! Fy søren . Sikker en AP mann den kontrolløren. Haha, er du seriøs?
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #32 Skrevet 26. mai 2017 Her blir Frp-statssekretæren tatt for sniking på bussen http://www.vg.no/nyheter/innenriks/frp/her-blir-frp-statssekretaeren-tatt-for-sniking-paa-bussen/a/10148898/ Men jeg antar at det var greit siden det var en Frp politiker. Anonymkode: 23700...ba7 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #33 Skrevet 26. mai 2017 ap-ledere har lang tradisjon for å stikke i fra regninger: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/stoltenberg-rygget-paa-bil/a/6960432/ Anonymkode: c5434...534
Zzyzx Skrevet 26. mai 2017 #34 Skrevet 26. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her blir Frp-statssekretæren tatt for sniking på bussen http://www.vg.no/nyheter/innenriks/frp/her-blir-frp-statssekretaeren-tatt-for-sniking-paa-bussen/a/10148898/ Men jeg antar at det var greit siden det var en Frp politiker. Anonymkode: 23700...ba7 Og slapp unna gebyret. Big deal.
Apis Skrevet 26. mai 2017 #35 Skrevet 26. mai 2017 På 24.5.2017 den 18.27, Drizzt skrev: Ifølge Aftenposten ville hun betale bot, men kontrolløren vurderte at hun skulle slippe. Det jeg lurer på om hun slapp fordi hun er en politiker eller fordi hun er fra Ap. Jeg har mine tvil at Siv Jensen eller Listhaug ville sluppet bot for eksempel. Ikke vet jeg med Siv eller Sylvi men Per Willy slapp unna i alle fall, http://www.vg.no/nyheter/innenriks/frp/her-blir-frp-statssekretaeren-tatt-for-sniking-paa-bussen/a/10148898/
MorTeresa Skrevet 26. mai 2017 #36 Skrevet 26. mai 2017 5 timer siden, Drizzt skrev: Ja, hun så dem og dro til dem først før de stoppet henne for å sjekke henne. Nå har jeg alltid hatt gyldig billett når jeg reiser i Oslo og omegn, ser kontrollører 2 ganger i året men visste ikke at man kunne slippe unna med en gratis reise ut fra trynefaktor og kontrollørens humør der og da. Dessverre er det slik og det synes jeg er dumt. Har man ikke billett burde man få gebyr, uansett hvor mye man griner eller smisker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå