Gjest Anonymous Skrevet 30. desember 2004 #1 Del Skrevet 30. desember 2004 Dere som reiser mye rundt i verden; har denne tsunamikatastrofen i sørøst-Asia med flere tusen døde og savnede turister skremt dere? Er det nå noen reisemål dere stryker fra lista over steder dere vil besøke? Har det som har skjedd noen konsekvenser for hvor mye og hvor dere kommer til å reise i fremtiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. desember 2004 #2 Del Skrevet 30. desember 2004 Vil ikke reise til de rammede steden før alt er ordnet opp der men tror ikke jeg vil være redd for å reise dit senere. Flomkatastrofer er nok ikke det man bør frykte mest der nå, tror de er litt raskere til å varsle hvis det skjer igjen. Har imidlertid ikke hatt noe ønske/plan om å reise til de steden tidligere så det blir nok en stund til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eligjest Skrevet 30. desember 2004 #3 Del Skrevet 30. desember 2004 Aldri mer Thailand.. ikke at jeg har vært der heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samantha Skrevet 30. desember 2004 #4 Del Skrevet 30. desember 2004 Eg har vore i Thailand, Malaysia, Singapore og Indonesia 2 gongar før, og skal definitivt tilbake. Ville nok ikkje reist til Phuket, Phi Phi eller Sumatra akkurat NO, men kjem til å gjere det i framtida når eg får mulighet. Om eg alleirede hadde bestilt reise til Thailand ville eg ikkje avbestilt den, men heller reist til den andre sida av landet. Vi gjere berre vondt verre om vi droppar dei ramma landa. Veldig mange plassar lever jo nesten 100% av turismen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 31. desember 2004 #5 Del Skrevet 31. desember 2004 Kjæresten og jeg satt faktisk nettopp og snakket om at nå (eller om noen mnd. da, når ting er kommet litt i orden) er et godt tidspunkt og dra til området. Man kan sikkert få en billig tur, fordi mange er redde. Man er da student... :oops: Og som Samantha sier, er det jo en dobbel straff for landene hvis turistene slutter og reise dit, og oddsene er vel ganske små for at en lignende situasjon skjer igjen i den nærmste fremtid. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 31. desember 2004 #6 Del Skrevet 31. desember 2004 Lynet slår som kjent sjelden ned samme sted to ganger. Det er nå tiden er inne for å bestille tur til Sørøstasia! Var selv på reise etter 11. september og opplevde øde strender og tomme hoteller, det er ypperlig for oss som ikke liker å vasse i andre turister. Vi var også i Midtøsten rett før Irak-krigen og var nokså ensomme de fleste steder og bodde grisebillig på luksushotell. Likeens ville Bali vært perfekt like etter Balibomben... Flodbølgen i Asia er antakelig en tusenårsbølge, og Thailand er stort og har mange andre turistmål å by på som ikke trenger gjenoppbygging før man setter seg på flyet. Selv har jeg et lite barn og kommer neppe til å reise langt avgårde på et par år, men om jeg var student eller hadde litt ledig tid, ville jeg fartet nedover om et par måneder, tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 31. desember 2004 #7 Del Skrevet 31. desember 2004 Jeg er på ingen måte redd for å reise til Asia nå. Har selv bestillt tur til Thailand i slutten av januar, og er ikke redd for å reise. Vi skal riktignok til andre områder enn de som er rammet - hadde nok ikke reist hvis det var til Phuket o.l. vi skulle. Men - jeg skal reise med en hel gjeng - og nå kan det se ut som om hele turen - som vi har planlagt i et helt år - blir avlyst. Det er vist noen som har fått litt noia. Venter i spenning, og krysser fingrene for at det blir tur. :D Jeg kan ikke helt se hvem det tjener at ingen vil reise til disse landene. Thailand vil hvertfall ikke tjene på at turismen stopper helt opp. Det er mange andre flotte steder i Thailand en kan besøke. Har bekjente som er der nede nå, og de sier at der hvor de er går livet sin vandte gang. De går på stranden, kjører rundt på seight-seeing osv. Og en slik flodbølge kan jo skje hvor som helst når som helst - så synes ikke en kan la seg stoppe av slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 31. desember 2004 #8 Del Skrevet 31. desember 2004 Har drømt lenge om og reise til Thailand og vi har prata mye på om vi skal reise dit neste jul og regner med at vi gjør det og. Vi må bare spare nok penger først. Men regner med og dra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 1. januar 2005 #9 Del Skrevet 1. januar 2005 Dere som reiser mye rundt i verden; har denne tsunamikatastrofen i sørøst-Asia med flere tusen døde og savnede turister skremt dere? Er det nå noen reisemål dere stryker fra lista over steder dere vil besøke? Har det som har skjedd noen konsekvenser for hvor mye og hvor dere kommer til å reise i fremtiden? Nei, nei og nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ella.P Skrevet 2. januar 2005 #10 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg har reist/reiser endel - er ikke skremt av tsunamien, selv om jeg ikke ønsker(eller har anledning til forsåvidt) å reise i de områdene med det første. Thailand er absolutt et reisemål jeg godt kan tenke meg å dra til om noen år. Det er mange land og øyer som er/kan være utsatt for naturkatastrofer og andre tragedier. Tenker også på 11.september. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. januar 2005 #11 Del Skrevet 2. januar 2005 Naturkatastrofen er forferdelig for Sørøst-Asia og alle som er rammet, men å slutte å besøke Thailand/Sørøst-Asia beøver man jo ikke. Det er jo mange steder å velge mellom, og som det skrives i noen tråder her trenger Sørøst-Asia turismen. På www.bangkok.no holdes reiselysten til Thailand fortsatt oppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 4. januar 2005 #12 Del Skrevet 4. januar 2005 Katastrofen som har skjedd er av typen som skjer ytterst sjeldent. Sansynligheten for at en liknende katastrofe skal skje igjen i nærmeste fremtid er ytterst liten. Jeg er ikke redd for å reise, det er nok heller økonomien som setter en stopper for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #13 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg er ikke redd for at det samme skal skje igjen. Naturkatastrofer kan skje over alt. Jeg hadde derimot ikke likt å ligge på en strand der likene nettopp hadde skylt i land. Bra for de lokale at folk vil dra tilbake, men det hadde nok vært litt for mye for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå