Gjest Janna Skrevet 31. juli 2002 #1 Del Skrevet 31. juli 2002 Må bare si fra med en gang at jeg ikke har opplevd noe mystisk mer enn et par-tre ganger i mitt liv. Likevel interesserer jeg meg for dette, på lik linje med at enkelte interesserer seg for hva naboen gjør til enhver tid. Jeg skulle gjerne visst hvordan jeg kunne utvikle min intuisjon, og mine andre sanser. De ligger der latent, det vet jeg. Alle har dem, men få vet hvordan de bruker dem. Jeg tror ikke på tilfeldigheter, jeg tror at valgene man tar og hendelser rundt en fører en i en bestemt retning hele tiden. Jeg tror derimot på at noen er synske, noen føler mer enn andre og jeg tror på det som kalles VARDØGER, pluss mange mytologiske vesener man til vanlig avfeier som eventyrfigurer. Jeg kan mye om forskjellige overnaturlige fenomener, og har til og med laget en hjemmeside med masse info (ingen får adressen, basta) og tips. Jeg kommer imidlertidig ikke til å legge stål i senga til ungen min eller tenne talglys hver kveld for å holde vettene borte, det har man andre metoder til :blunke: Den gang jeg hadde katt, hadde jeg henne med i en besvergelse for å se noen ånder som var der for å passe på oss. Ånder, alver eller hva det nå var... Jeg så dem, men ikke før om kvelden etter jeg hadde sovnet. Jeg har gjort mye sånt. Det ene rarere enn det andre.. Scott Cunningham har skrevet mye flott om naturmagi o.l- og det interesserere meg også veldig. Jeg synes jeg lærer mye om mennesket og verden ved å holde på med dette. Alle "hekse-remediene" mine er imidlertidig lagt bort på mamma og pappas loft, sambo hater nemlig lukten av de tingene Husker jeg gikk i kirka en søndag kun for å få tak i ekte vievann Spurte kirketjeneren etter dåpen om jeg kunne få med meg vannet. Og det fikk jeg!... Det ligger også hjemme hos foreldrene mine, dessverre :-? Noen vil si jeg er kjempesær, men jeg har det spennende, jeg liker å gjøre mine egne ting på denne måten. Må legge til at jeg ikke tror på magi som går på å skade noen, kontrollere noen eller til egen vinning på andres bekostning. Heller ikke på å få ting til å fly i luften eller sånne ting man ser på tv. (Charmed f.eks, det er bare tull de heksetingene de driver med, he he) Hva mener dere, finnes det krefter vi ikke vet om? Finnes det vesener vi ikke har sett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 31. juli 2002 #2 Del Skrevet 31. juli 2002 Absolutt hele vår historie er laget av at ting vi ikke trodde var mulig, er mulig, at ting vi ikke trodde fantes, finnes, og da tenker jeg på det som i gamle dager ble kalt sprøyt og som i dag er vitenskap. Det ville vel vært ganske idiotisk å tro at vi plutselig visste alt i dag? Jeg er overbevist om at det finnes masse igjen å oppdage. Dessverre har jeg ikke interessert meg så mye for det overnaturlige siden jeg var yngre, og heller ikke opplevd så mye. Men kanskje interessen blusser opp igjen en gang? Fortell gjerne mer, dere som har opplevd noe. Det er spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobbyastrologen Skrevet 31. juli 2002 #3 Del Skrevet 31. juli 2002 Hei Vinga! Jeg liker ikke å bruke ordet overnaturlig, fordi det tilsier at opplevelsene som kommer under kategorien "uforklarlig" ikke er naturlige. For det er de i høyeste grad! :blunke: Jeg tviler ikke et sekund på at det finnes krefter vi ikke benytter oss av. Intuisjon er noe vi alle har i større eller mindre grad, og er vel en egenskap som de fleste mennesker av i dag annerkjenner. Vi lever i en tid hvor alt skal skje fort og feilfritt, og da er intuisjonen en uvurdeerlig kvalitet. Da er det verre med andre uforklarlige evner og opplevelser. Skjønner godt at mange ikke ønsker å fortelle om slike hendelser og erfaringer, for det er lett å bli stemplet som smårar. Jeg har ikke så veldig sans for oppblomstringen av wicca blant unge og useriøse mennesker, mest fordi det virker som det er en halvhjertet og ganske overfladisk lek med aktiviteter som ikke er ment for underholdning. De tradisjonelle "kjøkkenheksene" har jeg mer sans for, men det er nå min personlige mening. (jeg sier ikke at alle wiccanere er useriøse, men mange er det..og ja, jeg VET at jeg er litt fordomsfull her *smiler skyldbetynget*) Jeg har hatt endel opplevelser som kan kategoriseres som uforklarlige, men jeg er hverken synsk eller har andre velutviklede psykiske evner som jeg vet om. Jeg er fasinert av astrologi, og har gode erfaringer med Tarot, og driver endel på med energibehandling. Man kan forresten "lese" mye om en person både i hendene deres, i utstrålingen og gjennom kroppspråket. Når alt kommer til alt dreier det seg om sensibilitet og intuisjon. Jeg kan ikke forklare hvordan jeg finner ut av ting, fordi jeg ser ikke bilder og hører ikke ord, jeg bare gjengir det jeg leser i tegnene. Jeg har ingen beviser, og føler heller ikke at jeg har noe å forsvare. Så lenge jeg ikke tar betalt eller misjonerer troen min, så er det ingen grunn til å angripe meg (noe som mange bedrevitere ofte gjør ). Det fritt frem for den enkelte om hun/han vil tro på det eller ikke, og jeg står bare til rette for meg selv. Uansett, jeg tror på mye, og synes selvutvikling og utforsking av det ukjente er utrolig interessant. Savner forøvrig et eget forum på KG for livssyn og filosofier. Vennlig hilsen Hobbyastrologen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 31. juli 2002 #4 Del Skrevet 31. juli 2002 Enig i bruken av begrepet overnaturlig, men hva skal man si så alle forstår det da?... Bare for å ta det med en gang, jeg er ikke amatør-wicca eller noe. Jeg gjør ting fordi jeg finner nytte og glede av det, åndelig eller fysisk. Kjøkkenheks, ja, kall meg gjerne det :smile: Wicca er blitt mote det. Og sånn skal det ikke være. Tarot er jeg ikke så veldig inni, liker bedre å holde på med urtemedisin. Hvorfor er det så vanskelig for enkelte å kunne tro på noe de ikke VET eller har sett?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 31. juli 2002 #5 Del Skrevet 31. juli 2002 Hey! Endelig noen fler som er interessert i "alternativ medisin" :D Bruker du homeopati eller blomstermedisin ? Er veldig for akupunktur og aromaterapi. Har egentlig tenkt litt på en utdannelse innen noe slikt, men vanskelig å leve av, så får ta det i kombinasjon med litt teknologi... Tror det er mye "uforklarlig" mellom himmel og jord vi ikke kan forklare, som vi ikke bør avfeie sånn uten videre. Har flere familiemedlemmer som har sett og hørt "gjenferd" og jeg tror absolutt på dem. Jeg og samboeren min bor i et gammelt hvitt trehus fra århundreskiftet. Vi har faktisk en mistanke om at det kan spøke her, om jeg så får bruke et så "banalt" uttrykk. Det har heldigvis gått mest på lyder og en følelse av at vi ikke er alene i huset. Det har vært ganske ekkelt, men heldigvis en stund siden sist. Skulle gitt mye for å vite forhistorien til dette huset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 31. juli 2002 #6 Del Skrevet 31. juli 2002 Bruker hverken aromaterapi eller blomstermedisin (Bachs), jeg gjør det på gamlemåten... Plukker urter og planter og lager avkok, salver, oljer og teer, samt bruker en del av de som krydder og mat. Hadde jeg levd for 100 år siden hadde jeg vært brent på bål for lenge siden.... Angående å finne forhistorien til det gamle hvite huset dere bor i, hva med å spørre eldre naboer? Eller en gammel prest eller noe? Eldre mennesker vet mer enn man ofte tror Jeg har sett en gjenganger èn gang, en gammel mann med hatt, og en katt ved siden av seg. Det var hjemme i stua til foreldrene mine, de har vinduer over hele den ene veggen, og der sto han og stirret ut mot havet. Ganske rart å tenke på, men der og da reagerte jeg ikke noe særlig. Han reagerte ikke på meg heller, så meg nok ikke. Hva han tenkte på/ så etter, aner jeg ikke! Rart var det iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 31. juli 2002 #7 Del Skrevet 31. juli 2002 Hva mener dere, finnes det krefter vi ikke vet om? Finnes det vesener vi ikke har sett? Absolutt Jeg har ikke hatt så mange sånne uforklarlige opplevelser jeg heller, i hvert fall ikke mange "store". Det hender jeg føler ting, men det er som oftest bare småtteri, og ofte aner jeg ikke om det er ekte eller om det bare er fantasien min som løper løpsk...hehe. I fjor sommer hadde jeg imidlertid en ganske ekkel opplevelse som jeg tror kommer til å sitte i en stund. Familien min hadde leid feriehus på vestlandet, like ved sjøen, og det var egentlig utrolig fint der - sånn rent bortsett fra at jeg lå våken hele den første natten og nesten ikke fikk puste fordi luften var så stinn av noe. Resten av uka var litt bedre, men det føltes som om huset ikke likte å ha oss der... Jeg var ute nesten hele tiden mens vi var der, orket ikke å være inne. Jeg fikk nesten lyst til å ringe til eierne og si at de ikke burde leie ut huset mer, for det var tydelig at noe(n) som hadde noe i mot det Selv kaller jeg meg paganist, men vet ikke helt om jeg har "rett" til å kalle meg det. Det er mest for å si noe om hvilken retning tankene mine dreier, men åpent nok til at jeg ikke blir "bundet" av en spesiell religion... Liker ikke helt det der med at andre skal lage regler for hva jeg tror/ikke tror! (Tror jeg har skrevet om dette på en annen tråd her en gang...?) Jeg er ikke så veldig utøvende at det gjør noe, ser på meg selv som en kitchenwitch light Jeg er vel mer spirituell enn religiøs, egentlig. Jeg er interessert i alle slags religioner, og skjønner ikke hvorfor ikke alle andre er det også Noe av det skumleste jeg vet er folk som er så overbevist om at akkurat det de tror er det eneste rette at de ikke er åpne for andres meninger i det hele tatt... Er det rart det er krig i verden...? Synes også det er skummelt at det har blitt in å være heks. Vet ikke om vi skal skylde på Harry Potter eller hva... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 31. juli 2002 #8 Del Skrevet 31. juli 2002 Hm. Takker for tipset :D Er så utrolig nysjerrig... Lurt å forhøre seg litt blandt lokalbefolkningen Ehm. Til Vinga eller andre urtekyndige : Noen salve / avkok tips til uregjerlig hud ? (kviser, fet hud osv..) Høres skummelt ut å se gjenferd, men det er sikkert ikke så ille når man først gjør det ? Vi hører en del lyder av dører som går igjen osv, men takler det greit sålenge vi slipper å "se" ting.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobbyastrologen Skrevet 31. juli 2002 #9 Del Skrevet 31. juli 2002 *smiler* Jeg mente ikke at du var en slik useriøs wiccaner Vinga :blunke: Urtemedsin er noe som jeg vet lite om, selv om jeg drikker endel urteteer og har lest litt om det. Har forresten en utmerket rensete som smaker både godt og er fin til å rense kroppen for giftstoffer..noe som jeg tror er viktig. Urter er også godt i matlaging, men der går jeg mer etter smak enn etter medisinsk egenskap. Jeg liker å bruke uttrykket paranormalt (alternativmedsin er et fint utrykk på alt som har med urter, aromaterapi, soneterapi, akupuntur etc. å gjøre) som betyr "ved siden av/i tillegg til det normale". Mange mener nok at jeg driver med flisespikkeri her nå, men jeg vil påstå at det er langt bedre å være utenfor det normale enn å være unaturlig Oppriktig talt, så mener jeg at begrepene vi benytter er viktige, fordi det tillegger egenskaper som vi bevisst/ubevisste tillegger forskjellig verdi. Jeg skjønner godt at mange vegrer seg for å tro på noe de ikke har erfart. En ting er å tro på noe du ikke kan bevise eller forklare, men å tro på noe som du ikke har noe forhold til er for mange helt uaktuelt. Jeg tror f.eks ikke det plukk på guden som er beskrevet i Biblen, fordi jeg ikke har noe forhold til det han representerer. Men jeg tror at de som tror på denne guden, opplever sannheten. Sin personlige sannhet. Jeg har forøvrig følt nærvær av lysvesener, som jeg ikke har noe problem med å tro på. Det er en del av min sannhet. Hobbyastrologen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 31. juli 2002 #10 Del Skrevet 31. juli 2002 Kattepus, ringblomster eller prikkperikum er veldig fint til sår/tørr/kvisete hud. Det mest effektive jeg har prøvd er å knuse noen rene groblader og legge det som en masse oppå kvisa, og sette på et lite plaster. VOILA!! Kvise bort, veldig fort! :blunke: Å se gjenferdet var ikke skummelt, det var mer sånn at tiden sto stille og jeg måtte bare stå og SE... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 31. juli 2002 #11 Del Skrevet 31. juli 2002 Jeg synes slikt er kjempeinteressant, men jeg har ikke så mye erfaring eller peiling på det. Jeg tror på omtrent alt, noen vil kanskje kalle meg naiv og dum, men jeg er overbevist at det finnes så mye mellom himmel og jord som vi ikke vet om... Synes det er kjempegøy hvis noen med erfaringer kan fortelle noe... Men ikke det aller jævligste dere har opplevd, da får jeg ikke sove i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 31. juli 2002 #12 Del Skrevet 31. juli 2002 Det er ofte sånn at særlig kvinner har god fantasi. Det dere snakker om er ikke annet enn tullball, og av høyst naturlige årsaker aldri blitt vitenskapelig bevist. Kjennetegn på galskap er at man ser mønstrer og hendelser og setter dem isammen med andre "kreative" innfallsvinkler. Når man tror på nisser og troll så beviser man også for omverden at "her er det ikke mye å stole på". Dere har lest altfor mange bøker og dagdrømmer dere bort med formødre som kunne magi og tror det er en større mening med det hele. Til dere som tror på alver, dersom de fantes, er de hovedårsaken til dinosaurenes død? Når kom disse tannfeene da? Hallo, dere snakker så mye tull at jeg rett og slett blir skremt, men heldigvis klarer Waco å se noe positivt i alt. Det er når man leser slike jentetekster man er noe takknemlig over at menn stort sett ser ut til å styre verden og mest sannsynlig kommer til å gjøre det i en tid framover. Waco Takknemlig for at statsministeren heldigvis ikke er overtroisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 31. juli 2002 #13 Del Skrevet 31. juli 2002 Pøh!!! Kan DU bevise at det ikke er mer mellom himmel og jord, da, Waco??? ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 31. juli 2002 #14 Del Skrevet 31. juli 2002 Waco, Statsministeren er da i høyeste grad overtroisk! Bibelen er smekkfull av myter og overtro (jfr. din definisjon om at ting må være vitenskapelig bevist for å ikke være nettopp dette) :D Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 31. juli 2002 #15 Del Skrevet 31. juli 2002 Jeg tror ikke på fuglen fønix, og jeg tror lite på Loke, men jeg tror på dverger og hekser. Dverger har jeg sett på film og jeg har kanskje sett en eller annen på gata også. Standhaftige kvinnemennesker, drager av koner, hespetrær er ting jeg tror på. Prinsesse vil ikke og kjerringa med staven, - er eventyr jeg har sett i virkeligheten. Å tro det er en større mening bak det hele er bare et narreri satt igang av tilfeldighetenes mystikk. Det skjuler seg mer bak der enn dere aner, og det får vi bevist hver dag som går. Men det kaller seg ikke overtro, troll eller marekatt, det heter tilfeldigheter, mystikk, bedrageri, sleiphet, godskap, flaks og overraskelser. Det er slike ting som gjemmer seg bak i kulissene og trekker i våre tråder. Det finnes engler med flaggermusvinger og jenter med horn og hale. Der virkeligheten ender begynner fantasien til Waco. Forskjellen mellom meg og dere er at jeg tror på Waco's drøm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 31. juli 2002 #16 Del Skrevet 31. juli 2002 Leo vi diskuterer ikke den velplasserte selvmotsigelsen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 31. juli 2002 #17 Del Skrevet 31. juli 2002 Greit nok det du tror, men lell da... :oops: har ingen gode argumenter for å knekke waco helt nu :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 31. juli 2002 #18 Del Skrevet 31. juli 2002 Waco, Nei, verden er full av overtro og mystikk i forskjellige innpakninger. Det må vel kunne kalles et faktum!?! Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobbyastrologen Skrevet 31. juli 2002 #19 Del Skrevet 31. juli 2002 Hei Waco, hvis du skriver fødselsdatoen din (og helst sted og tidspunkt om du vil ha et mer spesifikt horoskop), så kan jeg sette opp et "i forbifarten" horoskop på deg, så kan du jo få et lite innblikk i hva det innebærer? Forresten så burde du ikke snakke så nedsettende om fantasi, det har jo vært fantasien som har ført vitenskapen videre. Fantasi og intuisjon har vært grunnlaget for mange av menneskehetens fantastiske oppfinnelser og oppdagelser. Vennlig hilsen Hobbyastrologen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 31. juli 2002 #20 Del Skrevet 31. juli 2002 Hallo, jeg er født 28.04.76 men jeg vet ikke når på dagen skjønner du. *Nå er jeg jammen spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå