Gå til innhold

R.I.P. Kjendiser som nylig har gått bort


NordicViking

Anbefalte innlegg

...men har en guts nok til å gjøre slik i hverdagen selv? På småplasser blir en sett på som en bygdeoriginal som folk går i en bue rundt, i tilfelle det er et psykiatrisk tilfelle i tillegg. Håper at det lar seg gjøre i større byer i landet. Folk flest er for like, små og grå til å gjøre som hun gjorde. Håper at noen forsøker. 🌹

Jeg har knallrosa bukser som jeg ennå ikke har funnet rette anledningen til å ha på meg, kanskje det blir denne våren? :) 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

...men har en guts nok til å gjøre slik i hverdagen selv? På småplasser blir en sett på som en bygdeoriginal som folk går i en bue rundt, i tilfelle det er et psykiatrisk tilfelle i tillegg. Håper at det lar seg gjøre i større byer i landet. Folk flest er for like, små og grå til å gjøre som hun gjorde. Håper at noen forsøker. 🌹

Jeg har knallrosa bukser som jeg ennå ikke har funnet rette anledningen til å ha på meg, kanskje det blir denne våren? :) 

Jeg gjør det i alle fall. :)

Har bodd både på mindre og større steder, og har i veldig liten grad fått negative kommentarer. Men jeg vet jo ikke hva folk eventuelt sier bak ryggen min :ler:

Klart du Hoppe kan bruke knallrosa bukse! :tommelopp2:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (10 timer siden):

Min fantasitante og ledestjerne som menneske Iris Apfel...er død, 102 år ung.
Helt fenomenalt å kunne uttrykke seg slik. 
Selv om jeg bruker farger innimellom; jeg skal bli mer som henne.
Farger gjør en glad mens en er her. r.i.p. :levendelys: :sukk:

701af2f9-0738-4841-a852-6ea04b61e910_de0

Hun var helt fantastisk ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK journalist  Dagmar Loe er død, 101 år gammel.  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modellmamma Eivor Øverbø er død. 

Jeg husker henne fra diverse intervju i KK,  Tv program og jeg mener å  huske fra toppmodel på TV.  Hun var kjent for å være snill og omsorgsfull og inkluderende mot venner, men som Modellmamma var hun ikke uventet beintøff og brutal

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 2.3.2024 den 8.12):

Min fantasitante og ledestjerne som menneske Iris Apfel...er død, 102 år ung.
Helt fenomenalt å kunne uttrykke seg slik. 
Selv om jeg bruker farger innimellom; jeg skal bli mer som henne.
Farger gjør en glad mens en er her. r.i.p. :levendelys: :sukk:

701af2f9-0738-4841-a852-6ea04b61e910_de0

Har alltid hatt sansen for henne. Hun er et moteforbilde for oss eldre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den amerikanske sangeren Eric Carmen er død, 74 år gammel. RIP :rose:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marianne i Gullars og Marianne er død.  Marianne Persson .

Husker godt da skuespilleren bak Indigo døde 

Endret av Laraa
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (2 timer siden):

Marianne i Gullars og Marianne er død.  Marianne Persson .

Husker godt da skuespilleren bak Indigo døde 

Så trist :gråter: Elsket Gullars da jeg var liten. Hvil i fred! :rose:

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (2 timer siden):

Marianne i Gullars og Marianne er død.  Marianne Persson .

Husker godt da skuespilleren bak Indigo døde 

:tristblå: Gullars var barndommen min. Dette var trist. RIP ♥️

Gullars»-Marianne er død

Endret av Freyja Valkyrie
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott type barne-tv for alle oss andre også. For barn og voksne. r.i.p. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritz Wepper - også kjent som Harry Klein i Derrick - er død, 82 år gammel. En sorgens dag for alle fans av Derrick, og slutten for en epoke i TV-historien.

Bild: Mannen som spilte «Harry Klein» er død

Fritz Wepper, kjent for generasjoner av nordmenn som «Harry Klein» i TV-serien «Derrick», er død.

https://www.vg.no/rampelys/i/MoMVEM/bild-fritz-wepper-best-kjent-som-harry-klein-er-doed

Sitat

Han ble 82 år gammel.

Wepper sovnet stille inn på sykehuset mandag morgen der han fikk pleie, opplyser konen Susanne Kellermann (49) til den tyske avisen Bild.

NRK har dessverre sluttet å sende denne nostalgiske serien, men det er en lang rekke Derrick-episoder på YouTube; brukeren Quad Derrick har lagt ut noen av disse med norsk tekst. Sesongene fra 1985, 1986 og 1987 er blitt gitt ut på DVD i Norge, og kan lånes på biblioteket.

I tillegg har KultKrimi både mye Derrick i god oppløsning - med en spilleliste med 235 videoer (i alt ble det sendt 281 episoder av serien) - og andre eldre tyske krimserier for dem som vil friske opp språkkunnskapene, blant annet denne episoden, der Harry Klein i sjefens fravær overtar rollen som etterforsker:

"Ein eiskalter Hund" med norske undertekster:

En nesten tre-timers Derrick-maraton med tre episoder:

Og til slutt - den velkjente åpningssangen, spilt inn av Les Humphries Singers:

Endret av - Brian
  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er mange som har sett denne spennende serien i mange år av vårt liv og har et forhold til rollene. 
Takker for innsatsen. r.i.p. :( 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Brian skrev (1 time siden):

Fritz Wepper - også kjent som Harry Klein i Derrick - er død, 82 år gammel. En sorgens dag for alle fans av Derrick, og slutten for en epoke i TV-historien.

Bild: Mannen som spilte «Harry Klein» er død

Fritz Wepper, kjent for generasjoner av nordmenn som «Harry Klein» i TV-serien «Derrick», er død.

https://www.vg.no/rampelys/i/MoMVEM/bild-fritz-wepper-best-kjent-som-harry-klein-er-doed

NRK har dessverre sluttet å sende denne nostalgiske serien, men det er en lang rekke Derrick-episoder på YouTube; brukeren Quad Derrick har lagt ut noen av disse med norsk tekst.

I tillegg har KultKrimi både mye Derrick i god oppløsning - med en spilleliste med 235 videoer (i alt ble det sendt 281 episoder av serien) - og andre eldre tyske krimserier for dem som vil friske opp språkkunnskapene, blant annet denne episoden, der Harry Klein i sjefens fravær overtar rollen som etterforsker:

"Ein eiskalter Hund" med norske undertekster:

En nesten tre-timers Derrick-maraton med tre episoder:

Og til slutt - den velkjente åpningssangen, spilt inn av Les Humphries Singers:

Sluttet de å sende pga det som kom ut om Horst og andre verdenskrig?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de opplysningene kom etter slutten. :klo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Tror de opplysningene kom etter slutten. :klo: 

Mener nrk som ikke sender serien mer. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien hadde jo en siste episode hvor historien tok naturlig slutt. Jeg så den jeg. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Serien hadde jo en siste episode hvor historien tok naturlig slutt. Jeg så den jeg. :) 

Repriser er vanlige. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 timer siden):

Sluttet de å sende pga det som kom ut om Horst og andre verdenskrig?

Nei, NRK fortsatte å sende Derrick i flere år etter Horst Tapperts død i 2008 og avsløringen om hans fortid i 2013; denne episoden ble sendt på TV i reprise i april 2016, og jeg tror det var det siste året de hadde Derrick på nett-TV. Nå har de i stedet i mange år hatt "Med hjartet på rette staden" som nostalgisk serie, men ærlig talt tror jeg at folk flest heller foretrekker Derrick når man først skal snakke om nostalgi.

Teksten "Ikke tilgjengelig ennå" i episoden jeg lenket til, kan imidlertid tyde på at de vurderer eller har planer om et gjensyn med Derrick; oppfordrer alle fans av serien om å sende en e-post til NRK Publikumsservice: [email protected], og be om et gjensyn med Stephan Derrick og Harry Klein.

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Serien hadde jo en siste episode hvor historien tok naturlig slutt. Jeg så den jeg. :) 

Ja, selve serien sluttet i 1998, ti år før Horst Tappert gikk bort; "Das Abschiedsgeschenk" var siste episode, der Derrick går av med pensjon:

Endret av - Brian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...