Gå til innhold

Penis og baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 23.5.2017 den 14.20, AnonymBruker skrev:

De fleste skriver vel babyen? Hvor kommer penisen inn i bildet, var den clickbait? :P 

Anonymkode: 5c44a...ebd

Unnskyld meg som har problemer med å følge denne trenden med at norsk dagligspråk blir gjennomsyret av engelske ord, men hva betyr "clickbait"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Arabella skrev:

Unnskyld meg som har problemer med å følge denne trenden med at norsk dagligspråk blir gjennomsyret av engelske ord, men hva betyr "clickbait"?

Å lage en spekulativ overskrift for å lokke folk til å klikke seg inn på linken. Noe google kunne fortalt på ett sekund :) 

Typiske eksempler:

Du vil ikke TRO hva som skjer når han...(som regel skjer det du tror, men da har du allerede klikket)
Her er tipsene du tjener STORE penger på (som regel ikke en krone å spare hvis du er noenlunde fornuftig fra før)
HER er tabbene du må unngå (hvis du ikke er stokk dum så ville du ikke gjort dem uansett, men kanskje du klikket likevel)
Kjendis omkom i ulykke (ikke en kjendis du har hørt om, da ville navnet stått i overskriften)
Og ikke minst alle overskrifter som kan lokke deg til å tro at du vil få se bilder av nakne folk

Anonymkode: 5c44a...ebd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å lage en spekulativ overskrift for å lokke folk til å klikke seg inn på linken. Noe google kunne fortalt på ett sekund :) 

Typiske eksempler:

Du vil ikke TRO hva som skjer når han...(som regel skjer det du tror, men da har du allerede klikket)
Her er tipsene du tjener STORE penger på (som regel ikke en krone å spare hvis du er noenlunde fornuftig fra før)
HER er tabbene du må unngå (hvis du ikke er stokk dum så ville du ikke gjort dem uansett, men kanskje du klikket likevel)
Kjendis omkom i ulykke (ikke en kjendis du har hørt om, da ville navnet stått i overskriften)
Og ikke minst alle overskrifter som kan lokke deg til å tro at du vil få se bilder av nakne folk

Anonymkode: 5c44a...ebd

Tusen takk for god infomasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Arabella skrev:

Tusen takk for god infomasjon! :)

Har faktisk ikke hørt noe norsk ord for det, men det finnes kanskje? Lokkelenke? Klikkeåte? 

Anonymkode: 5c44a...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har faktisk ikke hørt noe norsk ord for det, men det finnes kanskje? Lokkelenke? Klikkeåte? 

Anonymkode: 5c44a...ebd

Vi har "blikkfang" da, men det passer kanskje ikke i denne sammenhengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi "baby" er et slags kallenavn. Som Anita. Lille gullklump. 

Skjønner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Arabella skrev:

Vi har "blikkfang" da, men det passer kanskje ikke i denne sammenhengen?

På en måte er det jo det det ER....Skriv noe som fenger som overskrift ...folk klikker inn for å se. 

En over sa "åte"... visst...et åte legges ut for å få lesere til å "bite på".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2017 den 17.47, Arabella skrev:

Vi har "blikkfang" da, men det passer kanskje ikke i denne sammenhengen?

På Wikipedia blir det brukt ordet "klikkagn". Jeg synes ordet "lokkelenke" som AB nevnte, er passende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

 

1 time siden, Eiliv skrev:

På Wikipedia blir det brukt ordet "klikkagn". Jeg synes ordet "lokkelenke" som AB nevnte, er passende.

På portugisisk har jeg sett den nydelige formuleringen "engodo para atrair o usuário", som på norsk blir "agn for å tiltrekke brukere". Så jeg slår et slag for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...