Gå til innhold

Penis og baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skriver folk "baby" og "penis" i ubestemt form, i situasjoner der det er mer naturlig å bruke bestemt form?

For eksempel: "få han til å forstå at baby må ha mat, og baby bryr seg ikke om..."

Dersom man bytter ordet "baby" ut med "hund", blir setningen helt feil.

Anonymkode: dcb3a...7e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gir ingen mening 

Anonymkode: bb4d8...bd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stjerner og planeter skrev:

Kvifor skriv folk heilt uforståeleg?

Hva var uforståelig med det jeg skrev? Hvorfor skriver folk "baby" istedenfor "babyen" i tilfeller for sistnevnte ville vært mer naturlig å bruke

Anonymkode: dcb3a...7e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det å skrive babyen istede for baby du mener? 

Anonymkode: 6fe7d...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det å skrive babyen istede for baby du mener? 

Anonymkode: 6fe7d...1cd

Så du svarte det nå over 

Anonymkode: 6fe7d...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste skriver vel babyen? Hvor kommer penisen inn i bildet, var den clickbait? :P 

Anonymkode: 5c44a...ebd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det å skrive babyen istede for baby du mener? 

Anonymkode: 6fe7d...1cd

Omvendt. For eksempel skriver mange: "Jeg så at baby ikke hadde det noe bra" istedenfor "jeg så at babyen ikke hadde det noe bra".

Anonymkode: dcb3a...7e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste skriver vel babyen? Hvor kommer penisen inn i bildet, var den clickbait? :P 

Anonymkode: 5c44a...ebd

Nei, samme med penis. Mange skriver "penis" fremfor "penisen". Eksempel skriver folk: "jeg så at penis vokste seg større og større" istedenfor "jeg så at penisen vokste seg større og større".

Anonymkode: dcb3a...7e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gir ingen mening 

Anonymkode: bb4d8...bd4

Da skjønner du ikke norsk godt nok. Det var jo helt forståelig. 

Anonymkode: 436b4...a0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, samme med penis. Mange skriver "penis" fremfor "penisen". Eksempel skriver folk: "jeg så at penis vokste seg større og større" istedenfor "jeg så at penisen vokste seg større og større".

Anonymkode: dcb3a...7e4

Hvem skriver dette, og hvor?

Anonymkode: e414f...aaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem skriver dette, og hvor?

Anonymkode: e414f...aaa

Har sett det mye her på KG

Anonymkode: dcb3a...7e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt hva TS mener, jeg. Ser veldig ofte (spesielt på graviditetsforumet) at folk skriver baby i stedet for babyen.
For eksempel "få han til å forstå at baby må ha mat, og baby bryr seg ikke om dere er rundt venner, fremmede eller familie..! ""hvor kan baby være mens jeg dusjer", "tilby deg å passe baby så hun kan få sove, dusje osv :)  " og lignende. (Alt hentet fra trådet på graviditetsforumet)
Skjønner også greia med penis, for ser det samme der, faktisk (ikke på graviditetsforumet, da.... heller under seksualitet, kanskje....) Eks: " ikke bouncer opp og ned som igjen som i alle andre stillinger gir penis nytelse"...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Angelheart2 skrev:

Skjønner godt hva TS mener, jeg. Ser veldig ofte (spesielt på graviditetsforumet) at folk skriver baby i stedet for babyen.
For eksempel "få han til å forstå at baby må ha mat, og baby bryr seg ikke om dere er rundt venner, fremmede eller familie..! ""hvor kan baby være mens jeg dusjer", "tilby deg å passe baby så hun kan få sove, dusje osv :)  " og lignende. (Alt hentet fra trådet på graviditetsforumet)
Skjønner også greia med penis, for ser det samme der, faktisk (ikke på graviditetsforumet, da.... heller under seksualitet, kanskje....) Eks: " ikke bouncer opp og ned som igjen som i alle andre stillinger gir penis nytelse"...

Ts her. Tusen takk, du er bedre på å forklare enn meg. :fnise:

 

Anonymkode: dcb3a...7e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero

Skjønner godt hva TS mener jeg. Synes ikke det er noe problem da. Det er koselig at ting vi er glade i liksom blir sine egne navn. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her. Tusen takk, du er bedre på å forklare enn meg. :fnise:

 

Anonymkode: dcb3a...7e4

Ikke så vanskelig å finne eksempler på det du nevner, så jeg syns det er rart ikke alle forsto hva du mente.
Men, nei, jeg aner virkelig ikke hvorfor noen skriver slik. Det er bare irriterende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig vanskelig folk har for å forstå ting på dette forumet? Mon tro om det er de samme personen som skriver nettopp "baby" og "penis" når de mener babyen og penisen? :fnise:

Anonymkode: f963f...54d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg forstår TS helt. Jeg tror noen har det for seg at det er så mye mer korrekt og ordentlig å skrive ubestemt form når man skriver om babyen, men det blir jo bare et veldig klinisk språk. I uformelle sammenhenger som KG ser det egentlig litt krampaktig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har irritert meg over det lenge. Men så gikk det opp for meg at det er fagsjargong, og nå synes jeg det bare ser komisk ut i innlegg som ellers består av hverdagsspråk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...