Gå til innhold

Hvorfor bodde French i fosterhjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mora hans (Hilde French) virker jo som en ressurssterk kvinne, og fantastisk mor. Ikke akkurat den typen mor som trenger/må sende barna i fosterhjem...?

Anonymkode: 7901a...97b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg copypastet fra en annen tråd. Alt du trenger å vite finner du nedenfor: 

 

  Sitat

Joshua French har blitt ni år. Han har ikke tid til å sove , men er i konstant aktivitet. Venner løper inn og ut av hjemmet. 

Familien drar først fra Pakistan til farens hjemland England, men mor og far skilles. Etter to år i England tar Kari Hilde French med seg de to barna og flytter hjem til Norge. 

— Han ble en av disse guttene som ikke passet inn i det norske skolesystemet. Han gjorde sjelden lekser, men når han kom hjem, kunne han dra ut et leksikon og ligge på gulvet og lese, sier hun.

Livet blir travelt for alenemora. Hun føler at sønnen bør ha et mannlig forbilde nær seg, en som han kan gjøre «gutteting» med, og som er der i hverdagen. Pappa er i England. Derfor tar hun sitt livs vanskeligste avgjørelse — en avgjørelse hun mener er til beste for sønnen: Hun beslutter at Joshua skal bo deler av tida si hos en vennefamilie som hun har møtt gjennom Tibetmisjonen. 

 

Anonymkode: f7b67...353

Endret av Raven Emerald
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada- jeg vet det er lavt av meg å være så nysgjerrig av meg at jeg må opprette en tråd om dette.. men jeg ble meget overrasket da jeg leste dete i avisa i dag. Grunnen er at alle vel har fåt med seg at moren til Joshua har bodd i kongo de senere åra for å støtte sønnen, hun har vært meget aktiv i media ift saken, fremstått som en bunnsolid, meget kristen god mor som ofrer alt for å få sønnen hjem igjen.

Så da virket det jo rart at hunikke har tatt vare på sønnen i den grad at han har måttet bo i fosterhjem. Kan jo være et utall grunner, selvsagt, fysisk sykdom, psykisk sykdom etc.. Men det var litt overraskende. Så utrolig involvert hun har vært som mamma gjennom denne saken.

Anonymkode: 14b31...603

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporinger, og brudd på opphavsretten.

Raven Emerald, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada- jeg vet det er lavt av meg å være så nysgjerrig av meg at jeg må opprette en tråd om dette.. men jeg ble meget overrasket da jeg leste dete i avisa i dag. Grunnen er at alle vel har fåt med seg at moren til Joshua har bodd i kongo de senere åra for å støtte sønnen, hun har vært meget aktiv i media ift saken, fremstått som en bunnsolid, meget kristen god mor som ofrer alt for å få sønnen hjem igjen.

Så da virket det jo rart at hunikke har tatt vare på sønnen i den grad at han har måttet bo i fosterhjem. Kan jo være et utall grunner, selvsagt, fysisk sykdom, psykisk sykdom etc.. Men det var litt overraskende. Så utrolig involvert hun har vært som mamma gjennom denne saken.

Anonymkode: 14b31...603

Er jo akkurat fordet hun er en god mor hun tar valget, hun velger selv fosterhjem.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er helt unødvendige spekulasjoner. Hva fanken har vi med dette å gjøre? La nå denne familien få fred!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg copypastet fra en annen tråd. Alt du trenger å vite finner du nedenfor: 

 

  Sitat

Joshua French har blitt ni år. Han har ikke tid til å sove , men er i konstant aktivitet. Venner løper inn og ut av hjemmet. 

Familien drar først fra Pakistan til farens hjemland England, men mor og far skilles. Etter to år i England tar Kari Hilde French med seg de to barna og flytter hjem til Norge. 

— Han ble en av disse guttene som ikke passet inn i det norske skolesystemet. Han gjorde sjelden lekser, men når han kom hjem, kunne han dra ut et leksikon og ligge på gulvet og lese, sier hun.

Livet blir travelt for alenemora. Hun føler at sønnen bør ha et mannlig forbilde nær seg, en som han kan gjøre «gutteting» med, og som er der i hverdagen. Pappa er i England. Derfor tar hun sitt livs vanskeligste avgjørelse — en avgjørelse hun mener er til beste for sønnen: Hun beslutter at Joshua skal bo deler av tida si hos en vennefamilie som hun har møtt gjennom Tibetmisjonen. 

 

Anonymkode: f7b67...353

Dette visste jeg ikke, men det vitner om en forsåelsesfull og raus både mamma og vennefamilie. Kari H. French er et menneske jeg beundrer dypt. 

Anonymkode: 3b0f7...eb9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jada- jeg vet det er lavt av meg å være så nysgjerrig av meg at jeg må opprette en tråd om dette.. men jeg ble meget overrasket da jeg leste dete i avisa i dag. Grunnen er at alle vel har fåt med seg at moren til Joshua har bodd i kongo de senere åra for å støtte sønnen, hun har vært meget aktiv i media ift saken, fremstått som en bunnsolid, meget kristen god mor som ofrer alt for å få sønnen hjem igjen.

Så da virket det jo rart at hunikke har tatt vare på sønnen i den grad at han har måttet bo i fosterhjem. Kan jo være et utall grunner, selvsagt, fysisk sykdom, psykisk sykdom etc.. Men det var litt overraskende. Så utrolig involvert hun har vært som mamma gjennom denne saken.

Anonymkode: 14b31...603

Du opprettet tråden...? Det var det vel strengt tatt jeg som gjorde.... Du vet at AB har unike nummer...?

Anonymkode: 7901a...97b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gjøre gutteting med" syns jeg er et usaklig argument. Men er jo ikke sikkert det er et sitat fra henne selv, kan være feiltolkning. 

Anonymkode: 50386...a26

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg copypastet fra en annen tråd. Alt du trenger å vite finner du nedenfor: 

 

  Sitat

Livet blir travelt for alenemora. Hun føler at sønnen bør ha et mannlig forbilde nær seg, en som han kan gjøre «gutteting» med, og som er der i hverdagen. Pappa er i England. Derfor tar hun sitt livs vanskeligste avgjørelse — en avgjørelse hun mener er til beste for sønnen: Hun beslutter at Joshua skal bo deler av tida si hos en vennefamilie som hun har møtt gjennom Tibetmisjonen. 

 

Anonymkode: f7b67...353

Men tar i samme slengen en beslutning om selv å jobbe som generalsekretær (dvs.leder) utenlands? 

Anonymkode: 36dc2...bcd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Er jo akkurat fordet hun er en god mor hun tar valget, hun velger selv fosterhjem.

Hm..mulig.

Anonymkode: 36dc2...bcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du opprettet tråden...? Det var det vel strengt tatt jeg som gjorde.... Du vet at AB har unike nummer...?

Anonymkode: 7901a...97b

Hahaha 😂👏🏼👏🏼👏🏼

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mora hans (Hilde French) virker jo som en ressurssterk kvinne, og fantastisk mor. Ikke akkurat den typen mor som trenger/må sende barna i fosterhjem...?

Anonymkode: 7901a...97b

Hun tok en lederjobb utenlands.

Anonymkode: 36dc2...bcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun tok en lederjobb utenlands.

Anonymkode: 36dc2...bcd

Og anså med andre ord det for å være viktigere enn sin egen sønn - meget sympatisk, må jeg si. :filer: 

Anonymkode: e3d1d...f34

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tar i samme slengen en beslutning om selv å jobbe som generalsekretær (dvs.leder) utenlands? 

Anonymkode: 36dc2...bcd

Jeg tok hele artikkelen, siden jeg har lest den. Jeg gadd ikke å finne frem til den delen som omhandlet fosterhjem. Jeg hadde ingen baktanker med svaret mitt annet enn at det sikkert er fint å få frem hele historien. Syns du ikke?

Jeg ser heller ikke noe galt i valget som moren gjorde. Tvert imot beundrer jeg henne for den personen hun er. 

Anonymkode: f7b67...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jada- jeg vet det er lavt av meg å være så nysgjerrig av meg at jeg må opprette en tråd om dette.. men jeg ble meget overrasket da jeg leste dete i avisa i dag. Grunnen er at alle vel har fåt med seg at moren til Joshua har bodd i kongo de senere åra for å støtte sønnen, hun har vært meget aktiv i media ift saken, fremstått som en bunnsolid, meget kristen god mor som ofrer alt for å få sønnen hjem igjen.

Så da virket det jo rart at hunikke har tatt vare på sønnen i den grad at han har måttet bo i fosterhjem. Kan jo være et utall grunner, selvsagt, fysisk sykdom, psykisk sykdom etc.. Men det var litt overraskende. Så utrolig involvert hun har vært som mamma gjennom denne saken.

Anonymkode: 14b31...603

En av de største tingene en mor kan gjøre for barnet sitt er å erkjenne at man ikke strekker til og sørge for at barnet får mulighetene til et bedre liv. Det var det hun gjorde. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun så sikkert at dette venneparet hadde mer ressurser enn hva hun hadde og kunne gi sin sønn som for eksempel en farsfigur. Det ble kanskje for mye for henne å plutselig ha aleneansvar for to barn, kanskje var hun deprimert pga skilsmissen også.

Anonymkode: b2677...24d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med spekuleringen! Jeg hørte et fantastisk intervju av moren på radioen, og hun er ei klok og fantastisk dame.

Anonymkode: fa0fb...e10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Mystix skrev:

En av de største tingene en mor kan gjøre for barnet sitt er å erkjenne at man ikke strekker til og sørge for at barnet får mulighetene til et bedre liv. Det var det hun gjorde. 

Tja.. mulighetene til et bedre liv? Han har vel ikke hatt det så veldig festlig i en del år, og har gjort noen grove feilvurderinger. Man kan vel kanskje trekke årsakssammenhenger tilbake til en brokete barndom, oppvekst i utland, skilsmisse, til slutt fosterhjem og en mor som velger å ta lederjobb utenlands. Jeg ville nok ikke følt meg som mom of the year/ life jeg altså..

Anonymkode: 85906...cd5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja.. mulighetene til et bedre liv? Han har vel ikke hatt det så veldig festlig i en del år, og har gjort noen grove feilvurderinger. Man kan vel kanskje trekke årsakssammenhenger tilbake til en brokete barndom, oppvekst i utland, skilsmisse, til slutt fosterhjem og en mor som velger å ta lederjobb utenlands. Jeg ville nok ikke følt meg som mom of the year/ life jeg altså..

Anonymkode: 85906...cd5

Det er lett å sitte på utsiden å dømme. Ingen av oss her vet hva som egentlig skjedde i hans oppvekst, eller hva som var best for ham utiffra de forutsetningene han hadde. Men en ting er sikkert. Denne moren har stått på i tykt og tynt for sin sønn. Så får du evt andre fortsette å spekulere, men moren har stått som ei påle hele veien og viser usdvanlig mye ubetinget kjærlighet til sin sønn. 

Anonymkode: fa0fb...e10

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...