Gå til innhold

Hvorfor bodde French i fosterhjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest ashanti

Jeg er alene med barn og da er en av tingene man må "forsake" lederjobb i utlandet. Hadde tatt seg ut om jeg skulle tatt meg en lederjobb i utlandet og heller sendt barna til fosterfamilie fordi jeg var for opptatt med karriere😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, ashanti skrev:

Jeg er alene med barn og da er en av tingene man må "forsake" lederjobb i utlandet. Hadde tatt seg ut om jeg skulle tatt meg en lederjobb i utlandet og heller sendt barna til fosterfamilie fordi jeg var for opptatt med karriere😂 

Follk lever forskjellige liv. Det går ikke an å si helt sort hvitt slik du sier det. Kjenner ei som har et barn, der foreldrene skilte lag, mens faren har barnet fordi moren dyrker sin karriere. Hun ble og blir vel fortsatt uglesett av endel, men barnet har det veldig bra hos faren, og mange fedre gjør dette, uten noen kritikk.

Anonymkode: fa0fb...e10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Follk lever forskjellige liv. Det går ikke an å si helt sort hvitt slik du sier det. Kjenner ei som har et barn, der foreldrene skilte lag, mens faren har barnet fordi moren dyrker sin karriere. Hun ble og blir vel fortsatt uglesett av endel, men barnet har det veldig bra hos faren, og mange fedre gjør dette, uten noen kritikk.

Anonymkode: fa0fb...e10

Det er ganske stor forskjell på å la den andre biologiske forelderen ha hovedomsorg for et barn og å velge å plassere barnet sitt i fosterhjem fordi man tar en lederjobb.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mylian skrev:

Det er ganske stor forskjell på å la den andre biologiske forelderen ha hovedomsorg for et barn og å velge å plassere barnet sitt i fosterhjem fordi man tar en lederjobb.

Du og andre her vet ALT for LITE om denne saken til å uttale dere. Det blir bare spekulasjoner. 

Anonymkode: fa0fb...e10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du og andre her vet ALT for LITE om denne saken til å uttale dere. Det blir bare spekulasjoner. 

Anonymkode: fa0fb...e10

Jeg skrev kun at det er en vesensforskjell på ditt eksempel og det å plassere ungen sin i et fosterhjem.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du og andre her vet ALT for LITE om denne saken til å uttale dere. Det blir bare spekulasjoner. 

Anonymkode: fa0fb...e10

Mener du at moren ikke tok en lederjobb i utlandet?

Anonymkode: 36dc2...bcd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er lett å sitte på utsiden å dømme. Ingen av oss her vet hva som egentlig skjedde i hans oppvekst, eller hva som var best for ham utiffra de forutsetningene han hadde. Men en ting er sikkert. Denne moren har stått på i tykt og tynt for sin sønn. Så får du evt andre fortsette å spekulere, men moren har stått som ei påle hele veien og viser usdvanlig mye ubetinget kjærlighet til sin sønn. 

Anonymkode: fa0fb...e10

Jeg dømmer ikke, jeg ser en årsakssammenheng. Det at moren har stått på de senere år er selvsagt bra, men situasjonen kunne kanskje vært unngått om ting hadde vært annerledes i barndommen. Det er svært opprivende for et barn å først oppleve skilsmisse, og således "miste" faren, for så å bli plassert i fosterhjem mens mor også flytter utenlands. Ikke kom å fortell meg noe annet. 

Det kan fort hende at French ikke hadde følt behov for å dra til Kongo for å leke krig, om barndommen hadde vært mer stabil. 

Anonymkode: 85906...cd5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til informasjon; to like tråder er flettet sammen.

Ryddet for avsporinger og spekulasjoner.

Raven Emerald, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎05‎.‎2017 den 1.00, ashanti skrev:

Jeg er alene med barn og da er en av tingene man må "forsake" lederjobb i utlandet. Hadde tatt seg ut om jeg skulle tatt meg en lederjobb i utlandet og heller sendt barna til fosterfamilie fordi jeg var for opptatt med karriere😂 

Nå får det være nok! Kari Hilde French er en hederskvinne, hennes innsats for sønnen og andre straffedømte i Kongo er på linje med Mor Theresas gode gjerninger!

Hun gav sønnen en bedre hverdag i oppveksten, kun mor og sønn vs. å være del av en større familie? Og samtidig tok hun på seg verv og arbeidet til det beste for verden, tenkte både på sin sønn og på samfunnet.

Anonymkode: 3a04c...e6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen foreldre våkner opp til virkeligheten først når barna har blitt voksne. Bedre sent enn aldri vil noen si. Det beste hadde vært om de hadde vært der for dem hele tiden.

Anonymkode: 6048c...43b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte gutter trenger en far i livet sitt daglig, jeg har gjort noenlunne det samme. ( Ten-åringen bor hos far ) mens jeg stiller opp 110 prosent for det, ( tar ikke lederjobber i utlandet, men penger må man ha ).

Så, jeg kan forstå det, man gjør det beste for sine barn.

 

Anonymkode: 9b63d...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele saken høres tvilsom ut !!!!

Anonymkode: c419c...3c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, May 23, 2017 den 9.46, AnonymBruker skrev:

Nå får det være nok! Kari Hilde French er en hederskvinne, hennes innsats for sønnen og andre straffedømte i Kongo er på linje med Mor Theresas gode gjerninger!

Hun gav sønnen en bedre hverdag i oppveksten, kun mor og sønn vs. å være del av en større familie? Og samtidig tok hun på seg verv og arbeidet til det beste for verden, tenkte både på sin sønn og på samfunnet.

Anonymkode: 3a04c...e6f

Hvem er denne personen som til stadig driver å kaller alle "kjendiser" for hedersmennesker? 

Alle som vet litt om barns utvikling vet at flere stressorer (skilsmisse, rusmisbruk, fosterhjem, mye flytting og bytting av miljø og lignende)  kan føre til negativ skjevutvikling hos barn. 

Barn kan tåle mye, men følelsen av å bli bortvalgt av sine egne foreldre er ofte ødeleggende for barn. De klarer ikke tenke rasjonelt og "logisk" (logisk i foreldres øyne). 

Ut fra de opplysningene som har kommet frem i denne saken, tror jeg hele kongosaken hadde vært unngått om mor French hadde tatt andre valg i Joshuas barndom

Anonymkode: 1d4b1...082

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Ca. 100 nordmenn sitter fengslet rundt omkring i verden til enhver tid. Nå må myndighetene bruke 5 millioner på hver av dem til å få dem hjem igjen - som de 5 mill de brukte på French. Urettferdig forskjellsbehandling

Anonymkode: f39b1...001

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ca. 100 nordmenn sitter fengslet rundt omkring i verden til enhver tid. Nå må myndighetene bruke 5 millioner på hver av dem til å få dem hjem igjen - som de 5 mill de brukte på French. Urettferdig forskjellsbehandling

Anonymkode: f39b1...001

Har de brukt kun 5 millioner på denne saken? Har vel brukt mye mer?

Anonymkode: 57dcb...53d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Er jo en kjent sak at misjonærbarn ofte har en traurig oppvekst. Gud og Jesus og menigheten først....og så kanskje litt til barna. Så lenge foreldrene har et kall om å dra ut og jobbe for Gud, kan de alltid rettferdiggjøre å nedprioritere barna. Andre kristne berømmer dem for det, men mange misjonærbarn og barn av veldig kristne, prester, predikanter etc har som voksne fortalt om triste forhold hvor de alltid kommet sist i foreldrenes prioritering. 

Anonymkode: 5a97f...787

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kari Hilde Hodne French er utvilsomt en hederskvinne! Bør vel bli Årets Navn 2017?!

Anonymkode: a503b...4d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...