Gå til innhold

sommerferie

liv

Anbefalte innlegg

Til sommeren hadde vi lyst å dra på ferie til det o'store utland. Vet bare ikke helt hvor enda og det er der dere kommer inn i bildet!

Vi vil;

Ha mulighet til å ligge på stranden (og at gradestokken gjevnt er over ca 25)

Ha mulighet til å shoppe

Ha mulighet til å se andre steder i nærheten

Vi to par er mellom 23 og 25 da, så litt natteliv hadde vært greit men ikke et helene i taket sted.

At det er topp standard er ikke nødvendig og vi kan godt dra et sted som ikke mange har vært på.

Prismessig så helst ikke mer enn 10 000 pr par og bør det ikke være dyrt å handle/spise/reise rundt.

Har dere noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mallorca- Palma Nova eller Magaluf f.eks.

Plassen liger også relativ nær Palma, og da kan dere ta dere en dagstur på shopping der. Mye uteliv, og ikke så mye normenn (de reiser oftest til Alcudia), mest briter. Flere fine strender :)

Severdigheter i nærheten: Katedralen i Palma, el castillo de ??? (husker ikke navnet, men et historisk slot. Og så er det jo mulig å ta en kjøretur ut på landet, og se disse søte pitoreske landsbyene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia?? Var der for et par år siden, trivdes kjempegodt! Et sted som heter marmaris.. I alle fall veldig billig for NYDELIG mat der... En del shoppingmuligheter der også (men med pruting da) Også et veldig variert natteliv ved havna! Alt fra koselige gåturer til ganske spektakulære utesteder. En annen ting jeg likte veldig godt der var en båttur vi tok, for ca 100 kr så var det en hel dag på en båt med masse solsenger, man stoppet mange forskjellige steder og bader i et heeelt turkisblått hav og får servert en ganske god lunch, og under hele turen all drikke (både med og uten alkohol) er gratis... Jeg trivdes i alle fall veldig godt der, og gleder meg til jeg skal tilbake (håper det ikke blir for lenge til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barcelona eller Nice?

Barcelona er helt perfekt!

Hvis by-strendene ikke faller i smak, er det mulighet til å reise til nydelige badebyer i nærheten. Shoppingmulighetene er geniale, det er masse artige bygninger&kultur å få med seg, og nattelivet er veldig stas. Dessuten er det kort vei til masse vinprodusenter, så det er gode muligheter til å få med seg en "degustation" eller to :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Potter

Skiathos(Hellas) Det er er en kjempeplass. Uteliv for den som liker det. Fantastiske strender(det er ca 60 av dem på øya!), og mulighet til å besøke andre øyer i nærheten(f.eks Skopelos)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kroatia er jo nytt og spennende. En av de større byene har bra uteliv, og dere kan ta dagstur ned båten til Italia. Billig blir det også dersom dere bestiller billeter tidlig og ordner bosted hos privatpersoner når dere kommer dit. Da koster det ca 150 kr natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt litt på Barcelona.. Hellas har vi vært alle sammen. Mannen har ikke lyst å reise til Tyrkia men resten av oss kunne tenkt oss det da..

Takk for mange forslag.. Skal ta de med meg tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Fly til Malaga og ta buss til El Puerto de Santa Maria eller Cadiz. Der finner du historie, strandliv, shopping og natteliv :)

(Kort vei til Sevilla også. 1,5t med tog)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...