Gå til innhold

Kvinner ! Smiler dere til menn på gata av høfflighet eller flørting?

squidboy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 minutter siden, Uffda skrev:

Jeez, tror dere bør gå litt inn i dere selv. Det handler ikke bare om smilet, men om hele pakka kvinner presenterer. Det er jo ikke bare smilet i seg selv, men det faktum at mange av dere går rundt i klær som skriker etter oppmerksomhet og generelt søker kontakt med folk gjennom blikk. Det er veldig sjeldent menn som initierer øyekontakt med randomme jenter, de fleste norske menn er oppdratt til å være forsiktige rundt jenter og helst ikke se deres retning, så da er det kanskje ikke så rart at mange av dem feiltolker det når en lettkledd, oppmerksomhetssøkende random dame plutselig smiler til dem ut av det blå.  Dere snakker som om det liksom er mennene det er nå galt med som ikke skjønner at dere bare er høflig, men om dere hadde sett dere selv utenfra, tenkt litt over all sminken, klærne og generelt alt dere gjør for å se bra ut å få oppmerksomhet på antrekk og hvordan dere presneterer dere for omverdenen, så gir det kanskje litt mer mening? Når dama i minikjørt foran deg i kassa faktisk snur seg mot deg i det hun betaler og gir deg et lite smil, er det rart det blir oppfattet som innbydende. Høflig er hun sikkert, men hun er mer enn det. HUn prøver å stjele oppmerksomheten til fyren bak seg å få respons på bekledningen og utseende, gjerne et gløtt mot rumpa for å booste selvtilliten sin. Hun er ikke høflig, hun er en oppmerksomhetsstyv. Og det er generelt sånn kvinner fungerer. De er ikke høflige for å være høflige, som i å holde opp døra, eller å skynde seg å bli ferdig å betale i kassa, de smiler for å få positiv oppmerksomhet tilbake og kaller dette høflighet. Kvinner har ikke det fjerneste begrep om hva faktisk høflighet er. ALt handler om å få positiv feedback fra omverdenen, og  menn responderer på det.

Og du tuller ikke litt engang?

Anonymkode: d5726...df0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er her jo bare for å få oppmerksomhet. 

Anonymkode: 2bed9...d19

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så konklusjonen er at mange kvinner smiler fordi de er luremuser som vil bygge opp sin selvtillitt ved å få oppmerksomhet fra menn? Mens de kvinnene som ikke smiler til typ enslige menn på gata har skjønt at man ikke bør gjøre slikt, da det kan påkalle en oppmerksomhet som kan ende opp i en ubehagelig situasjon?

Om du som kvinne hadde dratt på landsbygda i Pakistan ville du ikke turt å smile til alle menn du traff på..  

Anonymkode: 1e91a...5a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok minesveipern har rett her. Jeg er mann og har vel opplevd at kvinner har smilt til meg på gaten ganske nøyaktig tre ganger i løpet av et langt liv, så hvis dette skjer med kompisen din hele tiden så dreier det seg definitivt om noe mer en ren høflighet.

Anonymkode: 618bb...17a

Dersom man får blikkontakt, så smiler man. 

Menn som deg er grunnen til at jeg har sluttet å smile til menn, eller se på andre mennesker på gata i det hele tatt.. 

Anonymkode: 825b6...488

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så konklusjonen er at mange kvinner smiler fordi de er luremuser som vil bygge opp sin selvtillitt ved å få oppmerksomhet fra menn? Mens de kvinnene som ikke smiler til typ enslige menn på gata har skjønt at man ikke bør gjøre slikt, da det kan påkalle en oppmerksomhet som kan ende opp i en ubehagelig situasjon?

Om du som kvinne hadde dratt på landsbygda i Pakistan ville du ikke turt å smile til alle menn du traff på..  

Hva i all verden har Pakistan med dette å gjøre? Det er jo totalt irrelevant..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bekymret for tankespinnet ditt og denne såkalte konklusjonen din! Du er helt på bærtur og innehar tydeligvis ikke sosial kompetanse.

Hadde du smilt til en kvinne i Pakistan ville du blitt rundjult av brødrene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, Minesveiper skrev:

Gitt konteksten du gir ts så ser jeg på blikkontakt og et smil som et tegn på at damen er nyskjerrig. Jeg tror aldri jeg har sett en person smile til alle h*n går forbi på gaten. Det er ikke en naturlig ting å gjøre. Hvis jeg går inn i en klesbutikk, og damen som jobber der smiler til meg så tenker jeg at det er ren høflighet. På gaten der situasjonen ikke krever at du burde smile og være hyggelig derimot så er det noe annet. 

Sorry ts, men jeg tror kompisen din har rett. Han er kjekk og damene sjekker han ut. 

Om jeg går midt i byen smiler jeg jo ikke til folk, om det da ikke er noen som jeg får tilfeldig øyenkontakt med eller at vi møtes i en dør eller noe slikt. 

Når jeg går steder der man møter personer innimellom smiler jeg alltid til personen, ofte får jeg et hei og smil tilbake, så svarer jeg meg et hei også. Jeg er kanskje rar, men jeg vet at om jeg har en dårlig dag og noen smiler til meg så føler jeg meg alltid mye bedre etterpå. Derfor prøver jeg alltid å smile til andre for å kanskje gjøre deres dag litt bedre. :) 

Om det går et par sammen så pleier jeg å passe på å smile til damen og ikke mannen da, ellers smiler jeg til alt og alle så lenge de ikke ser direkte skumle ut og det ikke kryr av mennesker. Smiler alltid til alle jeg interakterer med på en eller annen måte.

Anonymkode: 78544...a8b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er et nettroll med alt det tragiske som det innebærer. 

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, Uffda skrev:

Jeez, tror dere bør gå litt inn i dere selv. Det handler ikke bare om smilet, men om hele pakka kvinner presenterer. Det er jo ikke bare smilet i seg selv, men det faktum at mange av dere går rundt i klær som skriker etter oppmerksomhet og generelt søker kontakt med folk gjennom blikk. Det er veldig sjeldent menn som initierer øyekontakt med randomme jenter, de fleste norske menn er oppdratt til å være forsiktige rundt jenter og helst ikke se deres retning, så da er det kanskje ikke så rart at mange av dem feiltolker det når en lettkledd, oppmerksomhetssøkende random dame plutselig smiler til dem ut av det blå.  Dere snakker som om det liksom er mennene det er nå galt med som ikke skjønner at dere bare er høflig, men om dere hadde sett dere selv utenfra, tenkt litt over all sminken, klærne og generelt alt dere gjør for å se bra ut å få oppmerksomhet på antrekk og hvordan dere presneterer dere for omverdenen, så gir det kanskje litt mer mening? Når dama i minikjørt foran deg i kassa faktisk snur seg mot deg i det hun betaler og gir deg et lite smil, er det rart det blir oppfattet som innbydende. Høflig er hun sikkert, men hun er mer enn det. HUn prøver å stjele oppmerksomheten til fyren bak seg å få respons på bekledningen og utseende, gjerne et gløtt mot rumpa for å booste selvtilliten sin. Hun er ikke høflig, hun er en oppmerksomhetsstyv. Og det er generelt sånn kvinner fungerer. De er ikke høflige for å være høflige, som i å holde opp døra, eller å skynde seg å bli ferdig å betale i kassa, de smiler for å få positiv oppmerksomhet tilbake og kaller dette høflighet. Kvinner har ikke det fjerneste begrep om hva faktisk høflighet er. ALt handler om å få positiv feedback fra omverdenen, og  menn responderer på det.

Du er, som alltid, helt på viddene.. 

Å gå i skjørt eller shorts gjør vi når det er varmt. Å smile gjør vi for å være hyggelige. Trenger ikke ha noe med oppmerksomhet å gjøre. 

Du tror du kjenner kvinner. Sannheten er at du har distansert deg så mye at det du tror, det er bare en illusjon du har skapt i hodet ditt. 

Det du sier, stemmer for en så liten promille, at de ikke går ann å ta med i beregningen. 

Dersom jeg får blikkontakt med noen på gata og de fortsetter å se ut som blåmandag, så tenker jeg akktid at det må være slitsomt å gå rundt å være surpomp hele tiden. 

Man smiler for å få smil tilbake. Fordi det ene smilet kan gjøre dagen så sykt mye bedre. 

Synd at ungvalper som deg skal ødelegge dette med kvinnesynet deres. Norge pleide å være er positivt og smilende land, helt til generasjon offer ble født. Nå smiler vi ikke til noen, for stakkars mannen kan jo musforstå fordi vi går med shorts og singlett i 25 varnegrader.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg smiler til alle, ren høflighet. I tillegg sier jeg hei til alle eldre og alle utlendinger (de er de som svarer og blir glade, nordmenn tror at man er klin hakke gal hvis man sier hei). 

Jeg er fra bygda, og da jeg vokste opp lærte vi alle at det er folkeskikk å hilse på alle man møter. Nå bor jeg i en liten by, så jeg har moderert meg til blikk og smil, med unntak fra eldre og utlendinger, som virker å sette stor pris på at man hilser. 

Så mye glede man får av å si et enkelt hei med et smil til! 

Anonymkode: dcfe4...b5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Smiler sjelden til fremmede. Har sjelden blikkontakt med fremmede også. Og om jeg har det er det fordi jeg liker det jeg ser. Er enig med @Minesveiper her. Syns det er snodig med så mange kvinner som mener de smiler mot alle. Bor de ikke i Norge? I Oslo? Her smiler vi ikke til noen! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, canacas skrev:

Smiler sjelden til fremmede. Har sjelden blikkontakt med fremmede også. Og om jeg har det er det fordi jeg liker det jeg ser. Er enig med @Minesveiper her. Syns det er snodig med så mange kvinner som mener de smiler mot alle. Bor de ikke i Norge? I Oslo? Her smiler vi ikke til noen! :opplyser:

Enig, at så mange gjør det tror jeg ikke på. De fleste nordmenn har nøytrale ansikt mot andre. 

Jeg gjør det i hvert fall ikke om jeg går forbi folk på gata eller tilfeldigvis får øyekontakt med noen. Må mer til. For eksempel om noen spør om de kan sitte ved siden av meg på bussen. Da smiler jeg og er hyggelig. 

Anonymkode: 75a65...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom jeg smiler til noen tilfeldige menn eller kvinner på gaten, er det av høflighet og ikke noe annet. Er faktisk litt sjokkert over at enkelte menn tror at dette er flørting :kari:

Anonymkode: 28173...727

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig, at så mange gjør det tror jeg ikke på. De fleste nordmenn har nøytrale ansikt mot andre. 

Jeg gjør det i hvert fall ikke om jeg går forbi folk på gata eller tilfeldigvis får øyekontakt med noen. Må mer til. For eksempel om noen spør om de kan sitte ved siden av meg på bussen. Da smiler jeg og er hyggelig. 

Anonymkode: 75a65...455

Helt enig. I butikken om noen står i veien (eller jeg gjør), ved kassa, på toget/bussen/banen eller noen spør om veien osv. Men forbipasserende? Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg smiler til alle slags folk på gata! Kvinner, menn, unge, gamle, barn... Prøver å være hyggelig mot alle, enten det bare er et smil på gata eller å være imøtekommende og blid når jeg prater med noen... Faren med det er jo at noen misforstår vanlig folkeskikk med interesse, og det er plutselig jeg som er den "slemme" fordi jeg må avvise. 

Har en mann som jeg er hodestups forelsket i, så nei, det er aldri flørting. 

Anonymkode: e93e4...150

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, canacas skrev:

Med en sånn overskrift så henvender man seg jo gjerne til de som faktisk smiler til folk da. Om 20 stk her inne skriver at de smiler til de fleste er jo det egentlog veldig få personer i det store og hele. Og i tillegg, ikke alle bor i Oslo nei... Nå bor jeg faktisk i Oslo da, og som jeg skrev smiler jeg ikke til folk midt i byen siden det ee alt for mange mennesker der, men smiler generelt til mennesker jeg møter når jeg går steder, og alltid i skogen etc. Mange som smiler til meg også, både menn og kvinner, eldre og barn, kanskje folk ikke smiler ril deg fordi du rett og slett ikke ser på dem? Jeg går jo ikke rundt og smiler til folk som stirrer motsatt vei av meg, men når jeg går forbi noen pleier jeg å se mot personen, om personen ser mot meg også så hilser/smiler jeg, om ikke så vandrer jeg videre med livet mitt. 

Anonymkode: 78544...a8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er, som alltid, helt på viddene.. 

Å gå i skjørt eller shorts gjør vi når det er varmt. Å smile gjør vi for å være hyggelige. Trenger ikke ha noe med oppmerksomhet å gjøre. 

Du tror du kjenner kvinner. Sannheten er at du har distansert deg så mye at det du tror, det er bare en illusjon du har skapt i hodet ditt. 

Det du sier, stemmer for en så liten promille, at de ikke går ann å ta med i beregningen. 

Dersom jeg får blikkontakt med noen på gata og de fortsetter å se ut som blåmandag, så tenker jeg akktid at det må være slitsomt å gå rundt å være surpomp hele tiden. 

Man smiler for å få smil tilbake. Fordi det ene smilet kan gjøre dagen så sykt mye bedre. 

Synd at ungvalper som deg skal ødelegge dette med kvinnesynet deres. Norge pleide å være er positivt og smilende land, helt til generasjon offer ble født. Nå smiler vi ikke til noen, for stakkars mannen kan jo musforstå fordi vi går med shorts og singlett i 25 varnegrader.. 

Poenget mitt, så hva var vitsen med resten av innlegget? Kvinner gjør det ikke av høflighet, de gjør det for å få oppmerksomeht/smil tilbake. Høflighet er å stille seg til en av sidene i rulletrappa så folk kan gå forbi. Høflighet er å være kjapp med betalinga i kassa. Høflighet er å la folk være i fred når de er ute å handler. Høflighet er å be den bråkete poden holde kjeft hvis den er til sjenanse for andre. Men dere kvinner driter jo seff i sånn, for dere er bare ute etter positiv feedback fra omverden og kaller det høflighet. Menn skjønner dette konseptet og prøver som regel å unngå å være til bry for andre, kvinner derimot, de skal selvfølgelig tvinge frem reaksjoner og oppmerksomhet fra andre og gjerne dømme den andre om han/hun misoppfatter dere. Poenget mitt er at det faktisk er dere kvinner som er rare, det er dere som er utydelige og det er dere som forventer at alle andre skal klare å tolke dere sånn dere vil bli tolket uansett hva dere gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det morsomme i alt dette er at jeg faktisk smiler til de fleste av høflighet, men er det en skikkelig, sånn veeeldig kjekk/pen mann/gutt så ser jeg en annen vei eller later som jeg ikke ser ham. Flere venner som gjør det samme. Hahha, så om du blir ignorert kan det være fordi du er for pen hahaha. Hører hvor patetisk dette høres ut, but its the truth. 

Anonymkode: fdc8e...150

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...