Gå til innhold

Kvinner ! Smiler dere til menn på gata av høfflighet eller flørting?

squidboy

Anbefalte innlegg

Smiler av høflighet, men mesteparten av tiden går jeg med musikk på ørene, så tenker ikke så mye over det da jeg såvidt enser folk når jeg går. Er det meste i mine egne tanker med mindre jeg møter på folk jeg kjenner og føler for å ta en prat.

Jobber i butikk da, smiler masse nok der egentlig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha så utrolig komisk at kanskje 30 kvinner har svart her og alle sier at det er av ren høflighet. Allikevel så er det 2 menn som er overbevist om at det er flørting, og virker ikke som dere mener at det finnes en liten promille for at dere kan ta feil engang. Dere får fortsette og leve i den troen da. 

Anonymkode: a6705...a2a

Ja, må være digg å ha en så skyhøy selvtillit at man tolker hvert blikk og smil som interesse. :hoho: Er det virkelig så utenkelig at noen smiler bare for å være hyggelig?

Anonymkode: 70ee9...df5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha så utrolig komisk at kanskje 30 kvinner har svart her og alle sier at det er av ren høflighet. Allikevel så er det 2 menn som er overbevist om at det er flørting, og virker ikke som dere mener at det finnes en liten promille for at dere kan ta feil engang. Dere får fortsette og leve i den troen da. 

Nå sa jeg vel ikke at det måtte være flørting, men at jeg tror at det må være noe mer enn ren høflighet så lenge dette er noe han kompisen opplever hele tiden.

Anonymkode: 618bb...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå sa jeg vel ikke at det måtte være flørting, men at jeg tror at det må være noe mer enn ren høflighet så lenge dette er noe han kompisen opplever hele tiden.

Anonymkode: 618bb...17a

Men dette er jo en subjektiv opplevelse. Det kan hende at han legger merke til det i større grad enn du gjør. Det kan også hende at han bruker blikket mer når han går rundt. Som andre skriver er det helt normalt å smile når man møter blikkontakt. Jeg tror rett og slett ikke på at han går rundt som et mannebeist med kvinner i alle retninger som sikler etter han av interesse. 

Anonymkode: 51b03...89e

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, må være digg å ha en så skyhøy selvtillit at man tolker hvert blikk og smil som interesse. :hoho: Er det virkelig så utenkelig at noen smiler bare for å være hyggelig?

Anonymkode: 70ee9...df5

Tydeligvis.

Entitlement kalles det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn har det med å tro at 'alle' vil ha dem. De tror enhver kvinne de får øyekontakt med eller et smil fra, samt alle homofile, er klar og villige for akkurat Han.

Nei, menn. Beklager, men slik er det bare ikke.

Anonymkode: b1f8d...eeb

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smiler til de fleste jeg møter, med mindre jeg har en skikkelig dårlig dag (da unngår jeg å møte blikket til folk). Så jeg smiler av ren høflighet. 

De gangene jeg eventuelt smiler fordi jeg synes mannen er kjekk (når jeg er singel vel og merke), så er det ikke til å ta feil av. Da "måler" jeg han gjerne kjapt opp og ned for så å smile ekstra til han for å vise at jeg liker det jeg ser. Jeg holder gjerne også blikkontakten en god stund, kan godt snu meg halvveis etter han. Ingen mann jeg liker misforstår hva jeg synes om han :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Minesveiper skrev:

Gitt konteksten du gir ts så ser jeg på blikkontakt og et smil som et tegn på at damen er nyskjerrig. Jeg tror aldri jeg har sett en person smile til alle h*n går forbi på gaten. Det er ikke en naturlig ting å gjøre. Hvis jeg går inn i en klesbutikk, og damen som jobber der smiler til meg så tenker jeg at det er ren høflighet. På gaten der situasjonen ikke krever at du burde smile og være hyggelig derimot så er det noe annet. 

Sorry ts, men jeg tror kompisen din har rett. Han er kjekk og damene sjekker han ut. 

Jeg er i et forhold, og har ingen interesse av å flørte med eller sjekke opp noen andre. Men jeg smiler da til folk ute på gaten allikevel, det gjelder begge kjønn og alle aldre. Det er klart jeg ikke smiler til absolutt alle på gaten, men hvis jeg får blikkontakt med noe så smiler jeg da. Er vel vanlig høflighet det? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg smiler sjeldent uten grunn til andre. Å kun få blikkontakt er ikke grunn nok til å smile, men smiler og er hyggelig om det er noe mer kontakt enn det. Det er bare sånn jeg er. 

Smiler menn til meg så regner jeg ikke med at de er interesserte. Blikk klarer jeg aldri å tyde så går egentlig bare utfra at de er høflige om de smiler til meg. 

Anonymkode: 75a65...455

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg smiler til de jeg vil muntre opp eller som muntrer opp meg. Går jeg forbi i en i skikkelig originale klær eller som ser artig ut så smiler jeg for å gi en thumbs up keep it going. Kan også være om han f eks har t skjorte med et band jeg liker osv. 

Anonymkode: c58a6...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forsøker å smile til alle fordi ansiktet mitt ser surt ut hvis jeg slapper av.

Anonymkode: fbdc6...8ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg smiler til fremmede, så er det av ren høflighet i 99% av tilfellene. Eller fordi vi tenker felles tanke der og da eller det er litt morsomt. Som f.eks. en mor i butikken som har en unge som griner og bærer seg og kaster seg ned på gulvet "Kan jeg ikke få en sånn, væææææær så snill!???" Da smiler jeg til den oppgitte moren som for å si; "Skjønner hvordan du har det. Sånn er unger".

Smiler jeg til fremmede menn på gata? Nå må jeg tenke meg om. Nei, jeg tror jeg som regel ikke gjør det. Det må i så fall bare være hvis noen holder opp en dør for meg, eller hvis en bil stopper for å slippe meg over veien (som fotgjenger). Sånne ting. Høflighet.

Jeg går ikke rundt og smiler til fremmede menn på gata. Redd for å gi dem visse ideer, så nei.

Anonymkode: e3bc8...713

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så lenge jeg selv har det bra så smiler jeg til alle jeg møter på min vei. Møter jeg menn jeg finner attraktive så smiler jeg ekstra, så jeg flørter også med smilet ;-)

Anonymkode: b5e97...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn har det med å tro at 'alle' vil ha dem. De tror enhver kvinne de får øyekontakt med eller et smil fra, samt alle homofile, er klar og villige for akkurat Han.

Nei, menn. Beklager, men slik er det bare ikke.

Anonymkode: b1f8d...eeb

2 menn på KG sier noe og det generaliseres til  menn generelt. 

Hadde det vært slik at menn trodde "alle" ville ha dem så hadde ikke  såpass mange menn ment at  sjekking av damer vært så skummelt som det er.  

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
9 timer siden, -lykke- skrev:

Jeg er i et forhold, og har ingen interesse av å flørte med eller sjekke opp noen andre. Men jeg smiler da til folk ute på gaten allikevel, det gjelder begge kjønn og alle aldre. Det er klart jeg ikke smiler til absolutt alle på gaten, men hvis jeg får blikkontakt med noe så smiler jeg da. Er vel vanlig høflighet det? 

Jeg synes normalen er at man får blikkontakt og that's it. Ikke noe smil. Jeg går ikke rundt og tror at 10/10 damer som smiler til noen flørter, men et smil som kommer av at damen ser en mann i en setting der det ikke kreves at hun er hyggelig heller i retning av at hun er nyskjerrig i mitt hode.

Hvordan signaliserer du at du er nyskjerrig? Når du er singel. Virker som damene på kg gjør det gjennom steinansikt/rest face :fnise: Siden det å smile til noen alltid er av høflighet :ironi:

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk engang en mann på døra som ba meg ur, han mente jeg hadde smilt til han på en løpetur of dermed var interessert. Husker ikke han engang, men smiler generelt til folk jeg møter blikket med. Ble en date på han, men det ble aldri nr. 2. Jeg smiler fremdeles til folk både menn og damer :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Smiler sjeldent til fremmede, med når jeg først gjør der, er det av ren høflighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er slitsomt at menn tror man er interessert bare fordi man utviser normal høflighet, og videre blir enkelte av dem til og med snurtne for å få avslag fordi vi visstnok "la opp til det". 

Anonymkode: 51b03...89e

11 timer siden, Celestia skrev:

Høflighet. Og jeg har også begynt å holde igjen fordi det mistolkes av menn som tror at jeg flørter. Utrolig slitsomt ja, og trist å måtte omtrent slutte å smile bare på grunn av det. Fordi jeg er egentlig en veldig glad og smilende person!

Jeez, tror dere bør gå litt inn i dere selv. Det handler ikke bare om smilet, men om hele pakka kvinner presenterer. Det er jo ikke bare smilet i seg selv, men det faktum at mange av dere går rundt i klær som skriker etter oppmerksomhet og generelt søker kontakt med folk gjennom blikk. Det er veldig sjeldent menn som initierer øyekontakt med randomme jenter, de fleste norske menn er oppdratt til å være forsiktige rundt jenter og helst ikke se deres retning, så da er det kanskje ikke så rart at mange av dem feiltolker det når en lettkledd, oppmerksomhetssøkende random dame plutselig smiler til dem ut av det blå.  Dere snakker som om det liksom er mennene det er nå galt med som ikke skjønner at dere bare er høflig, men om dere hadde sett dere selv utenfra, tenkt litt over all sminken, klærne og generelt alt dere gjør for å se bra ut å få oppmerksomhet på antrekk og hvordan dere presneterer dere for omverdenen, så gir det kanskje litt mer mening? Når dama i minikjørt foran deg i kassa faktisk snur seg mot deg i det hun betaler og gir deg et lite smil, er det rart det blir oppfattet som innbydende. Høflig er hun sikkert, men hun er mer enn det. HUn prøver å stjele oppmerksomheten til fyren bak seg å få respons på bekledningen og utseende, gjerne et gløtt mot rumpa for å booste selvtilliten sin. Hun er ikke høflig, hun er en oppmerksomhetsstyv. Og det er generelt sånn kvinner fungerer. De er ikke høflige for å være høflige, som i å holde opp døra, eller å skynde seg å bli ferdig å betale i kassa, de smiler for å få positiv oppmerksomhet tilbake og kaller dette høflighet. Kvinner har ikke det fjerneste begrep om hva faktisk høflighet er. ALt handler om å få positiv feedback fra omverdenen, og  menn responderer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Garantert ikke flørting fra min side. Aldri.

Anonymkode: d5726...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...