Gå til innhold

Kvinner ! Smiler dere til menn på gata av høfflighet eller flørting?

squidboy

Anbefalte innlegg

Gjest Overrasket

Nå er trådens spørsmål egentlig rettet mot kvinner da, men jeg svarer uansett. Jeg smiler til fremmede kun for en "lettsindig" flørt med en fremmed kvinne. Det er ikke dermed sagt at jeg legger for mye i det eller tar det veldig seriøst, eller håper at hun skal gi meg nummeret sitt eller noe. Men jeg smiler på en måte for å si "Hei, jeg la merke til deg akkurat her og nå, og sender en flyktig flørt", uten at det ligger spesielt mye bak det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 21.5.2017 den 22.22, Kim skrev:

Uff dette kommer til å høres veldig teit ut, men jeg har altså jobbet mange år i bar og tydeligvis så har den personen man er på jobb, smittet over på hvordan jeg er privat. Så jeg smiler kanskje litt ekstra, eller sier noen ekstra ord til ekspeditøren osv. og det oppfattes veldig ofte som flørting. Jeg har ofte fått kommentar fra venner som sier ting som, jøss hun dama i butikken flørtet jo med deg osv.
Har flere ganger kommet i prat med helt ukjente folk på bussen, utesteder osv. Jeg skjønner ikke egentlig helt hva jeg gjør selv for å innby til dette, men det skjer altså ganske ofte.
Så et smil kan være høfflighet, men det kan også være flørting, eller bare du smiler og ser glad ut, jeg gjengjelder det, det siste trenger jo ikke engang være noe man gjør bevisst. 

Slitsomt at om man er hyggelig skal det bli forvekslet med flørting. Jeg synes det er koselig jeg at folk er hyggelige, men tar det jo aldri for flørting. 

For min del så smiler jeg aldri, av den enkle grunn at jeg synes jeg er stygg, og jeg vil ikke at noen menn skal ta meg for noe lettvinte greier. Har for øvrig kjæreste da, så det er uansett uaktuelt. Jeg tror nok de som får smil tilbake og som smiler mest gjør det fordi de er pene. 

Anonymkode: c7240...964

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slitsomt at om man er hyggelig skal det bli forvekslet med flørting. Jeg synes det er koselig jeg at folk er hyggelige, men tar det jo aldri for flørting. 

For min del så smiler jeg aldri, av den enkle grunn at jeg synes jeg er stygg, og jeg vil ikke at noen menn skal ta meg for noe lettvinte greier. Har for øvrig kjæreste da, så det er uansett uaktuelt. Jeg tror nok de som får smil tilbake og som smiler mest gjør det fordi de er pene. 

Anonymkode: c7240...964

Uff det er trist at du tenker sånn om deg selv. Jeg er sikker på at du er en flott person, og dette er bare oppe i hodet ditt.

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2017 den 23.06, Silje Lien skrev:

Høflighet, uten unntak.

Pokker da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2017 den 23.03, squidboy skrev:

Han sier at mange kvinner han har gått forbi på gaten i det siste har møtt blikkontakt og vist et pent smil, han mener dette er flørting eller tegn på at de liker ham eller syns ham er kjekk

Bare et blikk er jo ikke tegn på noe som helst, men i en litt låst situasjon der man møter det samme blikket flere ganger, og holder blikket over tid, tror jeg er iallefall en indikasjon på at man er interessert. En kvinne som bare tar blikket bort og dermed viser at hun ikke er imponert i det hele tatt, er vel det stikk motsatte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 år senere...

Smil er naturlig for meg, jeg smiler til de jeg liker som personer, dvs de som er normale, høflige og virker ålreite, kun det- av høflighet ingenting annet.

Jeg har forstått at jeg har veldig utstråling i tillegg, så det blir vel dobbelt opp, men tolker det som interesse😳

Det irriterer meg veldig for tiden, jeg kan jo ikke være meg selv men slutte å smile.

Anonymkode: 35c83...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun høflighet, 100% av gangene. Jeg fløter aldri med noen før jeg vet at det er kjemi mellom oss, og det er det naturligvis umulig å vite når det gjelder tilfeldig forbipasserende.

Anonymkode: f352f...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slutta å smile til menn, de er så jævlig innbilske. 

Anonymkode: 58dc0...101

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smil til verden og verden smiler til deg 😄. Jeg elsker å smile og le. 

Øyene mine avslører meg i forhold til flørting. Flørter bare med menn jeg virkelig liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiler for å anerkjenne personen jeg går forbi eller møter. Synes verden er et mye hyggeligere sted både når jeg gir det og dår det. Ikke flørting. Selvfølgelig kan jo noen av de man smiler til være veldig flotte, men gjør ikke mer ut av det.

Hvis jeg merker noen stirrer skikkelig på meg uten å slippe tak, pleier jeg å ignorere. Det er noen menn som gjør det. Man får ikke egentlig følelsen av at de ser deg i det hele tatt, men at du er et slags bytte eller en ting. Det liker jeg ikke, mangle på respekt, tar jeg det som.

Anonymkode: c87d5...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smiler når jeg er i godt humør, og da smiler jeg til både kvinner og menn i alle mulige aldre. Og hunder smiler jeg nesten alltid til. 🤭

Anonymkode: 3f56f...fbe

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har slutta å smile til menn, de er så jævlig innbilske. 

Anonymkode: 58dc0...101

:klappe:

Anonymkode: 35c83...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det meste av høflighet og i håp om at de jeg møter kan få en litt bedre dag.  Smiler til både kvinner og menn, gamle som unge. Men hvis jeg holder øyekontakten ekstra lenge mens jeg smiler, er det fordi jeg liker det jeg ser. 

Anonymkode: 5b768...62c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For det meste av høflighet og i håp om at de jeg møter kan få en litt bedre dag.  Smiler til både kvinner og menn, gamle som unge. Men hvis jeg holder øyekontakten ekstra lenge mens jeg smiler, er det fordi jeg liker det jeg ser. 

Anonymkode: 5b768...62c

Samme her. Men i utgangspunktet altså fordi jeg synes det er hyggelig. Jeg liker folk.

Anonymkode: c87d5...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9/10 ganger ren høflighet, eller bare fordi jeg er i godt humør.

En sjelden gang smiler jeg litt ekstra fordi fyren er kjekk, har nydelige øyne, fint smil.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...