Gå til innhold

Hva snakker man med nye venninner om?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått noen nye venninner etter å vært "venneløs" noen år, i morgen har jeg invitert de tre til meg og vi skal kanskje dra å trene men kanskje bare være her. Ingen av de tre vet at jeg egentlig ikke kjenner noen av de så godt, at alle er nye bekjentskaper liksom. Men jeg har felles venner med hun ene.  De tror sikkert om hverandre at det er gode venninder av meg jeg vanligvis henger med, for det er vel kjempe flaut og desperat om de får vite at jeg egentlig ikke kjenner noen av de?! 

Hva kan vi snakke om? Jeg føler jeg har stort ansvar siden det er jeg som har invitert og derfor skal jeg prøve å få de med på trening så vi kan gjøre noe som tar fokuset på en måte, men hvis det ikke går, hva kan vi snakke om? Er vel kjedelig for de andre å høre om meg og hun enes felles bekjente f.eks osv? Jeg har som sagt ikke hatt venner på noen år så gruer meg selvom jeg er kjempe gla for at de sa ja til å komme til meg ! Tips?? 

Anonymkode: b9c0e...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva slags hobbyer de har?

Hva de jobber med?

Evt om de liker å jobbe med ****? Hvis du veit hva de driver med 

Dyreinteresserte? Hvis det er noe som kan være naturlig emne for deg 

ferieønsker

som regel merker man om "gnisten" er der å da går samtalene som regel ganske lett :) 

Anonymkode: cda27...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol

Når du introduserer dem for hverandre så kan du kanskje nevne hvordan dere møttes? Prøv å ha litt humor og le litt også. Senk skuldrene. Det går sikkert bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg ville gjort:

Jentekveld med drinker og vin! Dere blir litt brisne og skravla går i ett kjør! Alle åpner seg opp og dere får vite mye rart om hverandre. Plutselig har dere bonda som bare det :) Dere kan starte kvelden med et kult brettspill/spørrespill med et deilig glass alkohol. Alltid populært. 

Jeg garanterer at dette funker (med mindre dere er 11. Da foreslår jeg bakekveld med ansiktsmasker, skrekkfilm og masse godteri). Også må dere selvfølgelig snakke om gutter :nori:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Tibbie skrev:

Jentekveld med drinker og vin! Dere blir litt brisne og skravla går i ett kjør! Alle åpner seg opp og dere får vite mye rart om hverandre. Plutselig har dere bonda som bare det :) Dere kan starte kvelden med et kult brettspill/spørrespill med et deilig glass alkohol. Alltid populært. 

Jeg garanterer at dette funker (med mindre dere er 11. Da foreslår jeg bakekveld med ansiktsmasker, skrekkfilm og masse godteri). Også må dere selvfølgelig snakke om gutter :nori:

Dette er en veldig lett måte å få en lett og behagelig stemning på kvelden, og det senker litt det presset om å ha ansvar for at praten skal flyte. Brettspill er topp og noe de fleste liker. Bare ikke velg monopol! :fnise: 

Anonymkode: 490a3...cca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og kjempeflott at du har tatt initiativ til dette, TS. Kjempetøft gjort! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags hobbyer de har?

Hva de jobber med?

Evt om de liker å jobbe med ****? Hvis du veit hva de driver med 

Dyreinteresserte? Hvis det er noe som kan være naturlig emne for deg 

ferieønsker

som regel merker man om "gnisten" er der å da går samtalene som regel ganske lett :) 

Anonymkode: cda27...1e7

Men dette er jo ting som vil avsløre at jeg egentlig ikke kjenner noen av de! Om du skjønner.. 

10 minutter siden, Tibbie skrev:

Ja jeg tenkte på å drikke siden det var jo akkurat sånn du beskriver man bonda i tenårene! Kjempe koselig!  men hun ene er gravid og alle utenom en har kjæreste såvidt jeg vet, så det blir liksom ikke det samme å snakke om gutter og crushes når vi er i slutten av tjueårene og helst vil holde ting om kjærestene våres privat :P Å skulle ønske jeg var 19 igjen! 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og kjempeflott at du har tatt initiativ til dette, TS. Kjempetøft gjort! :)

Takk det syntes jeg også! Det har tatt laaang tid å tørre! Så tusen takk for oppmuntring:) Mistet mine venner når de flyttet vekk for å studere og kom tilbake som noen helt andre og støtet meg vekk, støttet meg aldri osv så jeg har vært veldig ensom de siste årene og bare vært med kjæresten som min eneste venn og det blir jo ikke helt det samme som å ha venninner men så blir man jo vant til det og da er venninner litt skummelt på et vis også! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg tenkte på å drikke siden det var jo akkurat sånn du beskriver man bonda i tenårene! Kjempe koselig!  men hun ene er gravid og alle utenom en har kjæreste såvidt jeg vet, så det blir liksom ikke det samme å snakke om gutter og crushes når vi er i slutten av tjueårene og helst vil holde ting om kjærestene våres privat :P Å skulle ønske jeg var 19 igjen! 

Det er nesten endra bedre med folk i forhold :P Da kommer det frem mye grums! Også blir det gjerne mye sexprat. Det er gøy.
Men ja, litt bummer at hun ene er gravid. Da er det litt dårlig gjort om dere skal sitte der og drikke :/

Men jeg stemmer fortsatt på et morsomt brettspill som ice breaker. Eller en skikkelig jentefilm/skrekkfilm. Så må dere ha snacks og godis. Det er like populært uavhengig om dere er 11, 19 eller 30 ;) Jeg er 26 og hadde digga å bli invitert til det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...