AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #1 Del Skrevet 20. mai 2017 Vi har akkurat begynt å prøve, og det er kjempe spennende. Men - mannen her kommer inni meg bare cirka halvparten av gangene... Hva gjør man da? Har vel hatt cirka 3-4 måneder med prøving, uten at noe har skjedd. Går det an å putte sperm tilbake inn i meg på et vis - hvordan gjør man det isåfall, kjøper en sprøyte? Noen som har gode tips? Jeg bruker forresten en app på mobilen (Ladytimer)- bør man kjøpe eggløsningstest i tillegg? Appen forteller også hvor sannsynlig det er at det blir jente eller gutt på ulike dager. Går det virkelig an å planlegge slikt? Håper på gode svar Anonymkode: 52fa5...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #2 Del Skrevet 20. mai 2017 Hvorfor kommer han ikke inni deg hver gang da? Hvis det er et fysisk problem for ham, så kan han jo ordne seg selv og like før det går, så tar han den inn igjen i deg og spruter i deg. Anonymkode: 61eed...79f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #3 Del Skrevet 20. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kommer han ikke inni deg hver gang da? Hvis det er et fysisk problem for ham, så kan han jo ordne seg selv og like før det går, så tar han den inn igjen i deg og spruter i deg. Anonymkode: 61eed...79f Jeg tror det er et fysisk problem. Ble redd for at han ikke tenner på meg når det er slik, men han sier det har vært slik med alle andre han har hatt sex med, også, så det er nok bare noe han sliter med (?) Ok, går det an å ordne det på den måten altså? Jeg trodde det måtte en sprøyte til, eller noe. Merker at det er litt pinlig å snakke så mye om disse tingene (vi har hittil hatt den "skjer det, så skjer det"-holdningen"). Men aldersmessig er det for meg nå på tide at det skjer noe snart. (Jeg er 36, så utifra hva jeg leser, så begynner det å haste litt, eller?) Anonymkode: 52fa5...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #4 Del Skrevet 20. mai 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er et fysisk problem. Ble redd for at han ikke tenner på meg når det er slik, men han sier det har vært slik med alle andre han har hatt sex med, også, så det er nok bare noe han sliter med (?) Ok, går det an å ordne det på den måten altså? Jeg trodde det måtte en sprøyte til, eller noe. Merker at det er litt pinlig å snakke så mye om disse tingene (vi har hittil hatt den "skjer det, så skjer det"-holdningen"). Men aldersmessig er det for meg nå på tide at det skjer noe snart. (Jeg er 36, så utifra hva jeg leser, så begynner det å haste litt, eller?) Anonymkode: 52fa5...59f Fruktbarheten har "holdbarhetstid", og det vil bli "dårligere" jo lenger man venter. Etter fylte 35 er "best før" passert, og holdbarheten synker mer drastisk enn tidligere. Etter fylte 37 er det også større fare for kromosomfeil, og man vil da bli ekstra oppfulgt pga dette (i hvert fall vanlig prosedyre her jeg bor). Det er helt normalt at menn ikke kommer, akkurat som at kvinnen ikke kommer. Det er bare ikke like vanlig, og jeg antar det er mer tabu? Det går selvfølgelig an at han lar spruten stå i en kopp/beholder og så bruker du en sprøyte til å føre det inn i deg selv etterpå. Men jeg ser ikke for meg at det skal være noe problem for ham å runke til han når innspurten og at han like før spruten, går inn i deg for å sprute. Han trenger ikke akkurat støte dypt inn i deg om det da skulle bli vanskelig for ham å få utløsning, han kan bare være innafor - og har han ikke en micropenis vil han kunne runke den til utløsningen kommer. Dette er uansett metode noe du må snakke med ham om! Først og fremst ta samtalen om det å faktisk bli prøvere og ikke bare "skjer det, så skjer det". Deretter finne løsninger som kan fungere for at sæden i alle tilfeller havner inni deg. Anonymkode: 61eed...79f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #5 Del Skrevet 20. mai 2017 Det er best om han kommer inni deg. Dersom du skal samle opp sperm og ta det inn med sprøyte må du være rask!, sperm dør etter få minutter utenfor kroppen.. Anonymkode: 58e4d...770 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #6 Del Skrevet 20. mai 2017 Sitt oppå han og la han ordne det selv og så si ifra sekunder før det går for han, da setter du deg oppå. Alternativt, ha en sprøyte (uten spiss) klar og sug det opp med den og sprøyt det inn umiddelbart etter han har kommet. Du kan si på apoteket at du skal kjøpe sprøyte til å gi et barn flytende medisin i. Anonymkode: 2016e...218 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mintgrønn Skrevet 20. mai 2017 #7 Del Skrevet 20. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er best om han kommer inni deg. Dersom du skal samle opp sperm og ta det inn med sprøyte må du være rask!, sperm dør etter få minutter utenfor kroppen.. Anonymkode: 58e4d...770 De dør ikke så fort altså. Så lenge du holder spermen litt varm (inntil kroppen i en kondom/prøveglass overlever det en god stund. I alle fall et kvarter. Da kan man trekke det opp med en sprøyte og sprute det inn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #8 Del Skrevet 21. mai 2017 Og nei, man kan ikke planlegge å få gutt eller jente. Det blir det det blir Anonymkode: 6de9f...c55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #9 Del Skrevet 21. mai 2017 På 20.5.2017 den 19.26, AnonymBruker skrev: Det er best om han kommer inni deg. Dersom du skal samle opp sperm og ta det inn med sprøyte må du være rask!, sperm dør etter få minutter utenfor kroppen.. Anonymkode: 58e4d...770 Det er jo ikke sant i det hele tatt! Ved sædprøve og ivf bes mannen gjøre jobben sin hjemme dersom det er mindre enn 1,5 timer til sykehuset. Anonymkode: cb228...e64 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #10 Del Skrevet 30. mai 2017 Tusen takk for gode svar i tråden! Dere har jo helt rett i at jeg burde prate skikkelig med han. Så her en oppdatering. Vi tok en samtale om det, og etter det har det faktisk virket lettere for han å komme.. (Vet ikke om det er tilfeldig). Da varer ikke akten så lenge, så det blir mer enn sånn "for å gjøre nytten". Et spørsmål. Tar nå eggløsningstest. Den viste positiv i dag, men negativ i går. Om man har hatt sex en del ganger før selve eggløsningen (4-5 dager før) så er det da sjanse for å bli gravid, utifra hva jeg har lest? Eller er det superviktig å vente til eggløsningen er der (test positiv) dersom man skal lykkes i å bli gravid? Er litt spent på hva som skjer i denne syklusen Anonymkode: 52fa5...59f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #11 Del Skrevet 1. juni 2017 Så bra at det høres ut som om det går bedre med utløsningen. Hvis det drøyer litt med å bli gravid og problemet vedvarer, syns jeg dere skal være praktiske og bruke kopp og sprøyte akkurat når du har eggløsning (bruk EL-tester), og kose dere med sexen ellers. Det kan fint fungere, det er jo for eksempel sånn en del homofile gjør det. Jo mer sex de siste dagene før eggløsning, jo bedre. Det er ingen grunn til å "holde igjen" til testen blir positiv, tvert i mot. Det står litt mer om det her. Anonymkode: eac35...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #12 Del Skrevet 4. juni 2017 Tusen takk for svar! Ja, det virker å gå bedre med utløsningen (selv om dette varierer), hva som er grunnen vet jeg ikke,men bra er det :-) Takk for tips! Ja, det skal vi gjøre. Nå dukket det opp noen spm til Som sagt, er jeg litt spent på om det kan ha skjedd noe denne syklusen.. Vi hadde sex både fem, fire og to dager før Eggløsningen (iflg EL-testen... det beste ville vel ha vært på selve dagen, men tror dere sjansene er der likevel, siden spermen kan overleve i noen dager...?) Neste gang skal Vi var bortreist den helgen det gjaldt, og en av dagene drakk vi en del alkohol (var på en fest)- minsker det sjansene for at jeg kan ha blitt gravid..? (Drikker selvfølgelig ikke mye alkohol i denne prøverperioden, angrer veldig på den festen sånn sett.. ble vel 8 enheter den kvelden tror jeg... Er dette farlig?) Jeg skal forresten fly til Thailand i sommer.. er det skadelig med sånne lange flyreiser, om jeg skulle være så heldig å ha blitt gravid innen den tid? (Vet jo enda ikke om jeg vil lykkes eller ikke innen juli, liksom, burde jeg avbestille?) Anonymkode: 52fa5...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #13 Del Skrevet 5. juni 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Ja, det virker å gå bedre med utløsningen (selv om dette varierer), hva som er grunnen vet jeg ikke,men bra er det :-) Takk for tips! Ja, det skal vi gjøre. Nå dukket det opp noen spm til Som sagt, er jeg litt spent på om det kan ha skjedd noe denne syklusen.. Vi hadde sex både fem, fire og to dager før Eggløsningen (iflg EL-testen... det beste ville vel ha vært på selve dagen, men tror dere sjansene er der likevel, siden spermen kan overleve i noen dager...?) Neste gang skal Vi var bortreist den helgen det gjaldt, og en av dagene drakk vi en del alkohol (var på en fest)- minsker det sjansene for at jeg kan ha blitt gravid..? (Drikker selvfølgelig ikke mye alkohol i denne prøverperioden, angrer veldig på den festen sånn sett.. ble vel 8 enheter den kvelden tror jeg... Er dette farlig?) Jeg skal forresten fly til Thailand i sommer.. er det skadelig med sånne lange flyreiser, om jeg skulle være så heldig å ha blitt gravid innen den tid? (Vet jo enda ikke om jeg vil lykkes eller ikke innen juli, liksom, burde jeg avbestille?) Anonymkode: 52fa5...59f Flyreisen er ikke problematisk med et normalt svangerskap. Zika-virus derimot ville jeg vært mer skeptisk til. Det er vel fortsatt anbefalt at gravide og prøvere unngår zikaland? Anonymkode: 9eb77...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #14 Del Skrevet 6. juni 2017 På 4.6.2017 den 22.16, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Ja, det virker å gå bedre med utløsningen (selv om dette varierer), hva som er grunnen vet jeg ikke,men bra er det :-) Takk for tips! Ja, det skal vi gjøre. Nå dukket det opp noen spm til Som sagt, er jeg litt spent på om det kan ha skjedd noe denne syklusen.. Vi hadde sex både fem, fire og to dager før Eggløsningen (iflg EL-testen... det beste ville vel ha vært på selve dagen, men tror dere sjansene er der likevel, siden spermen kan overleve i noen dager...?) Neste gang skal Vi var bortreist den helgen det gjaldt, og en av dagene drakk vi en del alkohol (var på en fest)- minsker det sjansene for at jeg kan ha blitt gravid..? (Drikker selvfølgelig ikke mye alkohol i denne prøverperioden, angrer veldig på den festen sånn sett.. ble vel 8 enheter den kvelden tror jeg... Er dette farlig?) Jeg skal forresten fly til Thailand i sommer.. er det skadelig med sånne lange flyreiser, om jeg skulle være så heldig å ha blitt gravid innen den tid? (Vet jo enda ikke om jeg vil lykkes eller ikke innen juli, liksom, burde jeg avbestille?) Anonymkode: 52fa5...59f http://www.vg.no/nyheter/innenriks/zikaviruset/fraraader-gravide-aa-reise-til-thailand/a/23814489/ Anonymkode: 01d5b...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå