AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #1 Del Skrevet 19. mai 2017 Hei. Jeg lurer litt på noe angående menstruasjon. Jeg har alltid brukt å "spotte" 2 dager før menstruasjon, men denne gangen har jeg ikke gjort det, å begynner å bli litt bekymret for at det feiler meg noe. Vil ikke gå til lege/gynekolog med dette ennå, da det sikkert bare er en bagatell. Skal forresten ha menstruasjon i morgen tidlig, har stabil syklus på 26 dager. Er det normalt at en spotter plutselig slutter å gjøre det? Er spesielt redd for endometriose, min mor fikk det da hun var 30, og jeg er 26 selv. Visste ikke om jeg skulle sette dette spørsmålet her eller i helse emne. Men det passer best her tenkte jeg. Anonymkode: 4a175...9d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #2 Del Skrevet 19. mai 2017 Er du prøver siden du skriver under prøvere og ufrivillig barnløse? Hvis: kan du være gravid? Hvis ikke: dette er virkelig bare en bagatell. Det er helt normalt at menstruasjonen endrer seg flere ganger i løpet av livet. Noen endringer er varig, andre litt variasjon fra syklus til syklus. Begge deler er normalt. Det er helt andre ting en dette som er grunner til bekymring. Anonymkode: 8f677...02c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #3 Del Skrevet 19. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er du prøver siden du skriver under prøvere og ufrivillig barnløse? Hvis: kan du være gravid? Hvis ikke: dette er virkelig bare en bagatell. Det er helt normalt at menstruasjonen endrer seg flere ganger i løpet av livet. Noen endringer er varig, andre litt variasjon fra syklus til syklus. Begge deler er normalt. Det er helt andre ting en dette som er grunner til bekymring. Anonymkode: 8f677...02c Jeg var ikke sikker på hvor jeg skulle plassere denne. Er ikke prøver nå, men jeg/vi har lyst å begynne prøvingen etter sommeren. Skal ordne en time til gynekolog, har aldri vært før pga at jeg er redd for gynekologiske instrumenter. Derfor spørr jeg her på forumet om noen har kjennskap til dette med spotting.. dro på butikken å kjøpte en test, var negativ. Jeg har også de siste 5 menstruasjonene hatt mer mens smerter enn normalt.. med tanke på at min mor har endometriose, så er jeg selvsagt litt bekymret. Anonymkode: 4a175...9d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #4 Del Skrevet 19. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var ikke sikker på hvor jeg skulle plassere denne. Er ikke prøver nå, men jeg/vi har lyst å begynne prøvingen etter sommeren. Skal ordne en time til gynekolog, har aldri vært før pga at jeg er redd for gynekologiske instrumenter. Derfor spørr jeg her på forumet om noen har kjennskap til dette med spotting.. dro på butikken å kjøpte en test, var negativ. Jeg har også de siste 5 menstruasjonene hatt mer mens smerter enn normalt.. med tanke på at min mor har endometriose, så er jeg selvsagt litt bekymret. Anonymkode: 4a175...9d6 Spotting/manglende spotting har ingenting med endometriose å gjøre. Det er akkurat like normalt å spotte før menstruasjon, som å ikke gjøre det, og noen er ulik fra syklus til syklus med spotting enkelte ganger og andre ikke. Du har ikke sluttet med p-piller i det siste? Dersom dere skal i gang med prøving? Det kan gi menssmerter? De smertene er uansett mer bekymringsverdige enn en det med spottingen. Anonymkode: 8f677...02c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forever22 Skrevet 20. mai 2017 #5 Del Skrevet 20. mai 2017 Jeg spotter alltid i noen dager før mensen kommer skikkelig. Men noen mnd så begynner den bare rett på uten spotting. Er ikke noe galt med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #6 Del Skrevet 20. mai 2017 På 5/19/2017 den 22.51, AnonymBruker skrev: Spotting/manglende spotting har ingenting med endometriose å gjøre. Det er akkurat like normalt å spotte før menstruasjon, som å ikke gjøre det, og noen er ulik fra syklus til syklus med spotting enkelte ganger og andre ikke. Du har ikke sluttet med p-piller i det siste? Dersom dere skal i gang med prøving? Det kan gi menssmerter? De smertene er uansett mer bekymringsverdige enn en det med spottingen. Anonymkode: 8f677...02c Okei, ja det er sikkert ikke noe å tenke på. Jeg bare er redd fordi min mor har skremt vettet av meg.. hun sparer liksom ikke på detaljene når det kommer til underlivssykdommer. Ja jeg har sluttet på ppillen for over ett år siden, inntil vi starter prøvingen er det kondombruk. Jeg skal mote meg opp til å dra til gynekolog. Jeg tror de økte mens smertene er fordi jeg har tuklet sånn med forskjellige prevensjonsmidler, rett å slett en bivirkning, får jeg håpe da. Anonymkode: 4a175...9d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberrygirl Skrevet 24. mai 2017 #7 Del Skrevet 24. mai 2017 De gangene jeg ikke har spottet før mensen har jeg vært gravid! har du fått mensen nå? Hvis ikke går det jo an å ta en ny test igjen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #8 Del Skrevet 24. mai 2017 6 timer siden, Strawberrygirl skrev: De gangene jeg ikke har spottet før mensen har jeg vært gravid! har du fått mensen nå? Hvis ikke går det jo an å ta en ny test igjen 😊 Har ikke tatt en ny test, men fikk en liten blødning i går, det så ut som om det var slimhinnen som ble utstøtt, så gravid er jeg nok ikke denne gangen. Regner med at jeg er i en fase der mensen oppfører seg annerledes. Jeg har også vært litt stresset den siste tiden, pga examen. Ellers bruker jeg og ha stabil syklus. Takker for svar:) Anonymkode: 4a175...9d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå