Gå til innhold

Er "billigmat" OK?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Mystix skrev:

Ja, e ikke den beste den heller, også melkesjokoladen er jeg heller ikke fan av. Men den gikk da ned når jeg ble godtesjuk nok!!

Tror ikke jeg har smakt den for er nok litt snobb når det kommer til sjokolade :)

Anonymkode: ab8b9...e55

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp slike porsjonsbegere og lag mange porsjoner av f.eks gryteretter med ris, pastaretter med fullkornspasta og suppelapskaus basert på svineknoke(billig!) og slike ting.

Kjempegod ide:) kan man bruke lam? Jeg liker ikke smaken av svin:) 

Anonymkode: 19c27...23e

Skrevet
8 timer siden, Miss.Whitefox skrev:

Mye billig og god mat, men jeg er skeptisk til First Price kjøtt, fisk og ost.. Tenker at man nesten bare må prøve seg frem litt.

Lykke til! 

First Price-osten lages av Synnøve Finden. Kjøttdeigen ruller av det samme samlebåndet som lager Norgesgruppens "Folkets"-kjøttdeig.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjempegod ide:) kan man bruke lam? Jeg liker ikke smaken av svin:) 

Anonymkode: 19c27...23e

Aner ikke for jeg liker ikke smaken av lam 

• Liker 1
Skrevet

Ville sjekket opprinnelsesland på kjøttvarer. Holder meg langt unna utenlands kjøtt pga den høye antibiotikabruken (gjelder selvfølgelig ikke alle land).

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøper ofte billigvarer, mye er bra, men det er også mye dårlig. Kjøtt som biffstykker er ofte bedre om man kjøper dyrere, men det handler ofte mer om utseende på stykkene enn selve smaken. FP biffene er ofte tynne og delvis mishandlet, men smaken kan være god, men har ført statistikk og de er ofte seigere enn dyrere biff. 

Når det gjelder grønnsaker er det jo som mange nevner kun pga det er b-sortering, kvaliteten er det samme. Når det gjelder grønnsaker generelt er det viktig å handle løsvekt, det er som regel 10kr/kg for løk mot 40kr/kg om du kjøper de pakket i strømper!

Følg med på tilbud. Les Coop og de andre butikkene sine tilbudsaviser som ligger ute på søndagene, så kan dere handle på tilbud mandag :) 

Jeg opplever også det at mat for minst mulig penger handler om hvordan man lager maten. Høyrygg kan fort bli en stor gryte/kjøttrett med grønnsaker for en billig penge. Billig og kanskje noe av det bedre du kan få innen kjøttretter etter min mening. Prisen på kjøttet er på kjøttdeignivå.

Kjøp hel kylling, billigere enn fersk filet og du får mer variert kjøtt og mulighet til å koke kraft. Lage grønnsakssupper på kjøttrestene osv osv! 

Laks er svindyrt, ligg unna det! Kjøp heller fersk sei, lyr, torsk osv :) Laks har blitt luksusmat pga pris. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...