Gå til innhold

Er "billigmat" OK?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det de samme hønene, men B-sorteringen av egg som blir solgt som FP? 

Anonymkode: f4b94...130

Selvfølgelig er det samme hønene, FP har da ikke egne høner.  Eggene fra FP er litt mindre enn hva folk ofte ønsker, derfor er de billigere.  Ofte det samme med frukt og grønt, gulrøttene, løken, bananer er noen ganger små ellers er det INGEN forskjell. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Billig-merkene er ofte akkurat det samme, men pakket inn i kjedelig innpakning for å skremme bort snobber.

Gjest Gliffy
Skrevet

Altså: en potet er en potet, samme hva det står av merke på. De fleste frukt og grønt som er under billigmerkene er solgt billig kun fordi de har en ukurant form eller størrelse. For eksempel er First Price løk en pose med små løk i stedet for store, men de er jo akkurat like bra. Spør du meg er det god ressursutnyttelse at disse grønnsakene blir solgt i butikken i stedet for å bli kasta eller brukt til dyrefor som de ellers gjør med ting som har "feil" form. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøper som oftest kjøtt fra first price, synes det er like godt som f. eks gilde. Det er ikke fordi vi har dårlig økonomi, men det smaker helt likt som gilde og jeg liker å spare penger der jeg kan. Eggene til first price er jeg ikke så begeistret for, der kjøper jeg alltid solegg. Ellers er pasta osv, helt likt. First price ost er jeg ikke begeistret for, da jeg kun spiser jarlsberg. Grønnsaker kjøper jeg på innvandrersjappa nedi gata, samme gjelder alt av frø, krydder osv. Frossen fisk og fiskepinner osv spiser jeg ikke, da jeg kun kjøper fersk fisk, så ikke smakt fra first price, men om man liker sånt, tenker jeg smaken er lik som findus og de merkene. 

Anonymkode: 98609...d41

Skrevet
18 minutter siden, Million skrev:

Leste i en annen tråd her på forumet at First Price laks ikke var noe god, at den smakte nærmest tran.... vet ikke om det var sant, da, og om innleggsforfatteren kanskje bare hadde vært uheldig med et enkelt kjøp, og deretter aldri prøvd det igjen.

Jeg kjøpte First Price pastaskruer, men synes ikke noe særlig om de. Det var noe rart med de. Liker bedre Sopps sine.

En gang faren min ba meg på middag, hadde han kjøpt et helt stykke First Price biff (indrefilet eller ytrefilet). Han skar opp dette i biffer til oss. Jeg var skeptisk til hele First Price greia, men det viste seg å være den beste biffen jeg hadde smakt på år og dag! Skikkelig mør og god. Anbefales!

Synes du skal prøve de billige merkene og gjøre deg opp en egen mening. Det aller meste går an å spise, men i verste fall så blir de ganske enkelt ikke favoritter bare. Da vet du til neste gang, at akkurat det eller det bør unngås, fordi det ikke var noe særlig godt (selv om det er spiselig).

Jeg kjøper stadig vekk First Price laks og den er helt utmerket.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekka forresten prosenten fisk på alle fiskebollene i butikken sist, og den med nest mest var billigmerket. Det kan lønne seg å kikke på pakken :)

Anonymkode: efb9e...c1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

First price vant jo overlegent den tortillalefse-testen som nylig ble gjennomført. 

Anonymkode: 037c6...df9

• Liker 3
Gjest GulSol
Skrevet
23 minutter siden, Miss.Whitefox skrev:

Mye billig og god mat, men jeg er skeptisk til First Price kjøtt, fisk og ost.. Tenker at man nesten bare må prøve seg frem litt.

Lykke til! 

First Price entrecôte er absolutt innafor. Kjøp et stykke og la det ligge en uke eller to. Du blir nok positivt overrasket! 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Mystix skrev:

Billigmerkene har ikke egen potetåkre

Du kom meg i forkjøpet. Jeg kjøper det meste av frukt og grønt i butikkens eget merke.Årsaken til at de koster mindre er jo fordi de ikke møte de "riktige krava" First price sier det så bra selv :)

Anonymkode: 99ca8...5d8

AnonymBruker
Skrevet

Du kom meg i forkjøpet. Jeg kjøper det meste av frukt og grønt i butikkens eget merke.Årsaken til at de koster mindre er jo fordi de ikke møte de "riktige krava" First price sier det så bra selv :)

Ops bildet forsvant ;)

17799466_10154915194050709_6043217083632694048_n.jpeg

• Liker 7
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har prøvd ut mørbrad fra first price og det smaker helt normalt. 

Anonymkode: ab8b9...e55

Hva det smaker er vel irrelevant. Når du derimot leser pakkeinnholdet og ser at råvarene kanskje bare har et kalorinnhold på 70-80 prosent av hva de faktisk skal ha, så sier det seg selv at maten er sprøytet inn med saltvann. Det er juks rett og slett. Ville sett på andre stedet å spare inn først og fremst. BIlligmat er som regel ikke billigere når man ser hva man betaler for.

• Liker 1
Skrevet

First Price poteter er ikke vasket, og så er det litt forskjellige størrelser på dem. Hvilken sort det er står på undersiden av posen. First Price gulrøtter har forskjellig størrelse, men smaker like godt som andre. First Price mais var best i test for en tid tilbake. Ellers kjøper jeg First Price håndoppvaskmiddel, jasminris (4 kg pose koster rundt 35 kr), spaghetti, brus,  juice, kjøttkakesaus, kjøttdeig/karbonadedeig, frossen kyllingfilet, fiskegrateng, tøymykner, frosne grønnsaker og baguetter. Det jeg ikke kjøper, er kokt skinke, kneippbrød (loffen går an...), maskinoppvaskmiddel (for sterkt, tar mønsteret på serviset) og vaskepulver.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Uffda skrev:

Hva det smaker er vel irrelevant. Når du derimot leser pakkeinnholdet og ser at råvarene kanskje bare har et kalorinnhold på 70-80 prosent av hva de faktisk skal ha, så sier det seg selv at maten er sprøytet inn med saltvann. Det er juks rett og slett. Ville sett på andre stedet å spare inn først og fremst. BIlligmat er som regel ikke billigere når man ser hva man betaler for.

Så du mener first price spøyter inn vann i biffen for så å selge den "billig"? Har hørt produsentene gjør dette med vanlig kylling men at dette forkommer med biffkjøtt var nytt for meg.

Skrevet

Så du mener first price spøyter inn vann i biffen for så å selge den "billig"? Har hørt produsentene gjør dette med vanlig kylling men at dette forkommer med biffkjøtt var nytt for meg.

Har aldri prøvd biffkjøtt fra firstprice. Du får lese bak på pakka eller veie opp maten før og etter steking og gjøre opp din egen mening.

Gjest undulater
Skrevet
1 time siden, Miss.Whitefox skrev:

Så bra! Er vel kjøttdeigen jeg er mest sær på, eller farseprodukter kanskje. Men rene kjøttstykker hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med :)

Jeg er som deg, kjøttdeig er jeg veldig sær på, men det er vel nærmest unntaket også.

Skrevet

Det eneste jeg ikke liker fra FP er tomatsuppa, bearnaisesausen ( den er fæl!) og leverposteien. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Uffda skrev:

Har aldri prøvd biffkjøtt fra firstprice. Du får lese bak på pakka eller veie opp maten før og etter steking og gjøre opp din egen mening.

Ja det har jeg gjort og det var derfor jeg skrev i denne tråden. Her er en link til en bifftest gjort for VG: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/saken-er-ikke-biff/a/10140911/

• Liker 1
Gjest Mayana
Skrevet
10 minutter siden, Mystix skrev:

Det eneste jeg ikke liker fra FP er tomatsuppa, bearnaisesausen ( den er fæl!) og leverposteien. 

Den brune sausen er også helt forferdelig.

Skrevet
31 minutter siden, Mayana skrev:

Den brune sausen er også helt forferdelig.

Ja, e ikke den beste den heller, også melkesjokoladen er jeg heller ikke fan av. Men den gikk da ned når jeg ble godtesjuk nok!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...