AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #21 Del Skrevet 19. mai 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du hun skal hilse da? Anonymkode: f094c...dff Fordi jeg syns det er barnslig og siden jeg bare var 7 år gammel da når man også har sagt unnskyld. Hva gjør hun i voksen alder hvis noen sier noe negativt til henne nå i disse dager da? Anonymkode: 3a0b3...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cicero Skrevet 19. mai 2017 #22 Del Skrevet 19. mai 2017 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke hilser hun heller. Pga det. Og når man har forklart de som liksom skal konfrontere mobber'ne om hva som skjedde, så bare, eh nei. Det stemte ikke og ingen unnskyldning ble akkseptert (for jeg sa unnskyld bare for å slippe mas), så da kan det være det samme og jeg forklarte henne hva som hadde skjedd. At det var noen gutter på 8-9 år som startet det hele. Anonymkode: 3a0b3...139 Vel, det er sånn det er. De som mobber får all skylda, og 'mobbing' dras gladelig ut til å inkludere alt som gjør at noens følelser blir såret. Jeg er helt for å være grei med hverandre, men herregud, man kan ikke legge seg ned og gråte for hver minste lille ting som skjer. Og en eneste kommentar er faktisk ikke mobbing heller. Unødvendig, så klart, men virkelig ikke noe å lage drama over flere år senere. Edit: Og drit nå i at hun ikke hilser. Dama er tydeligvis ikke riktig navla. Endret 19. mai 2017 av Cicero Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. mai 2017 #23 Del Skrevet 19. mai 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg var syv år gikk jeg forbi en jente i fra skolen min. Hun hadde fått penger av foreldrene sine til å kjøpe seg nye klær. Jeg kommenterer disse klærne og sier: "Så rare klær du har - er det UFO-klær du har kjøpt deg?". De var selvlysende og hun stakk seg derfor veldig ut. Det har hun fortsatt ikke kommet over. Nesten 15 år senere. Pr dags dato er jeg fortsatt mobber'n - jeg er fortsatt kjempe slem som sa dette til henne. For meg så var det ikke noe annet enn ei som hadde kjøpt seg rare og merkelige klær. Det var aldri ment som mobbing, men hun mener fortsatt det. Hun har til og med fått noen til å ringe meg for ti år siden for å minne meg på hvor grusom jeg var som 7 åring. Er dette virkelig en big deal? Jeg mente det ikke slemt. 7 åringer skjønner ikke sånn. Anonymkode: 3a0b3...139 Forteller du alt nå? Var det BARE det du gjorde? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #24 Del Skrevet 19. mai 2017 Til og med min fireåring vet at har man ikke noe pent å si lar man være å si noe. Kanskje du traff et sårt punkt? Kanskje dette var klær hun hadde gledet seg til å kjøpe, mulig nye klær ikke var like vanlig i hennes hus og det var et etterlengtet kjøp? Eller hun følte at hun ble "kul" og passet inn? Anonymkode: 42c16...196 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #25 Del Skrevet 19. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, men da mobber jo nesten hun nå - hvis det er tilfellet. Det har aldri vært noe planglagt ved å rett og slett bare snakke til henne om hennes nye klær-, slik hun hevder i fra min side og at hun fortsatt gnager på noe som skjedde i en periode da jeg var et barn er absurd. Det virker som om at de som mobbet har mobbet henne så mye at hun tror at alle andre har vært med på det. Eller at hun har/hadde et stor behov for oppmerksomhet. Anonymkode: 3a0b3...139 Det er jo akkurat det uthevede som er essensielle. Selv om det fremstår absurd for deg og de fleste andre, så vil det fra et mobbeoffers perspektiv kunne oppleves som en del av mobbingen. Når man dessverre er vant til at visse personer trykker en ned, så er det lett å projisere mobbeoppførselen over på personer som ikke egentlig mener å mobbe. Og det er jo nettopp et av tegnene på at mobbing kan være svært skadelig også senere i livet, hun kan ha fått senskader av at andre mobbet henne. Nettopp derfor det er så viktig å sette alle kluter inn mot mobbing. Anonymkode: bb8ca...209 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #26 Del Skrevet 19. mai 2017 22 minutter siden, Cicero skrev: Vel, det er sånn det er. De som mobber får all skylda, og 'mobbing' dras gladelig ut til å inkludere alt som gjør at noens følelser blir såret. Jeg er helt for å være grei med hverandre, men herregud, man kan ikke legge seg ned og gråte for hver minste lille ting som skjer. Og en eneste kommentar er faktisk ikke mobbing heller. Unødvendig, så klart, men virkelig ikke noe å lage drama over flere år senere. Edit: Og drit nå i at hun ikke hilser. Dama er tydeligvis ikke riktig navla. Det rasjonelt riktige i slike tilfeller er jo faktisk at de som nettopp har mobbet får skylda. Anonymkode: bb8ca...209 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #27 Del Skrevet 19. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til og med min fireåring vet at har man ikke noe pent å si lar man være å si noe. Kanskje du traff et sårt punkt? Kanskje dette var klær hun hadde gledet seg til å kjøpe, mulig nye klær ikke var like vanlig i hennes hus og det var et etterlengtet kjøp? Eller hun følte at hun ble "kul" og passet inn? Anonymkode: 42c16...196 Ja - men det er ikke mobbing. Det var ment som et godt råd. Som 7-åring syns hun nok det var grusomt å høre, men i voksen alder burde ikke det være et tema syns jeg. Anonymkode: 3a0b3...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. mai 2017 #28 Del Skrevet 19. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja - men det er ikke mobbing. Det var ment som et godt råd. Som 7-åring syns hun nok det var grusomt å høre, men i voksen alder burde ikke det være et tema syns jeg. Anonymkode: 3a0b3...139 Jeg tror det ligger mer bak som ts ikke forteller... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #29 Del Skrevet 19. mai 2017 Akkurat nå, Maleficenta skrev: Jeg tror det ligger mer bak som ts ikke forteller... Mulig, men da vet jeg ikke det og da må jo hun ta opp det med de som mobbet henne og ikke med meg. Det var flere som holdt på og var MYE verre enn meg ovenfor henne - jeg syns også de var ille. Da er det de hun burde mislike og ikke alle andre. Anonymkode: 3a0b3...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #30 Del Skrevet 19. mai 2017 Selv om TS ikke er mobber om man setter hennes kommentar alene, så er det veldig tydelig ber at denne jenta ble mobbet generelt. Da syntes jeg det er mobbing om man er med på å trykke ned personen, selv om man bare gjør det en gang. Om det er 30 elever i en klasse og 29 av de går systematisk sammen for å være slem mot den siste elven en gang hver så ee det jo så klart mobbing selv om hver person gjør det alene. Jeg tror uansett dette er en trolletråd, for TS prøver for hardt å få frem reaksjoner, og når den ikke kommer legger hun ved mer og mer detaljer som skal gjøre at folk til slutt blir sinte på henne. Først virket det jo bare som en tilfeldig jente, men så kommer det frem at denne jenta ble mobbet generelt og hadde det dårlig osv. Anonymkode: d7520...103 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #31 Del Skrevet 19. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja - men det er ikke mobbing. Det var ment som et godt råd. Som 7-åring syns hun nok det var grusomt å høre, men i voksen alder burde ikke det være et tema syns jeg. Anonymkode: 3a0b3...139 Men det er ikke du som sitter på fasiten for hvordan hun skal ta ting og når hun skal "komme" over det. Anonymkode: 42c16...196 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. mai 2017 #32 Del Skrevet 19. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig, men da vet jeg ikke det og da må jo hun ta opp det med de som mobbet henne og ikke med meg. Det var flere som holdt på og var MYE verre enn meg ovenfor henne - jeg syns også de var ille. Da er det de hun burde mislike og ikke alle andre. Anonymkode: 3a0b3...139 Gjorde du noe for å stoppe de andre da? Hvorfor skulle hun like deg om du visste om mobbingen men bare stilltiende stod og så på? Var du snill mot henne ellers? Inkluderte du henne eller lot du henne bare stå alene? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #33 Del Skrevet 19. mai 2017 13 minutter siden, Maleficenta skrev: Gjorde du noe for å stoppe de andre da? Hvorfor skulle hun like deg om du visste om mobbingen men bare stilltiende stod og så på? Var du snill mot henne ellers? Inkluderte du henne eller lot du henne bare stå alene? Det er ikke så viktig å bli likt, men å bli mislikt for noe man ikke har gjort er feil. Da kan hun heller mislike en for noe som er reelt. Jeg vil ikke bli stemplet som en mobber når jeg ikke har vært det eller er det. Jeg ga henne komplimenter i norsk-timen og når hun sang for eksempel. Nei, jeg fikk ikke gjort noe med det for de viste jo ikke andre folk at de hang ut en og mobbet henne. Det fikk man vite om noen år senere. Ja, hun var inklkudert - hun var den som eksluderte folk når hun skulle være med i teater og sånn. Anonymkode: 3a0b3...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #34 Del Skrevet 19. mai 2017 19 minutter siden, Maleficenta skrev: Gjorde du noe for å stoppe de andre da? Hvorfor skulle hun like deg om du visste om mobbingen men bare stilltiende stod og så på? Var du snill mot henne ellers? Inkluderte du henne eller lot du henne bare stå alene? Hun sa et år senere at vi hadde gått hjem til henne og mobbet henne. Hvordan da spurte jeg. Det vi faktisk gjorde var å tilfeldigvis gå forbi henne og SPØR om klærne som er "ufo-klær". Da svarer hun følgende helt ut av det blå: NÅ ER DET FAEN MEG NOK NÅR DET GJELDER DERE (jeg og 5 andre jenter visst nok). Jeg skjønte ingenting... Anonymkode: 3a0b3...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #35 Del Skrevet 19. mai 2017 32 minutter siden, Maleficenta skrev: Inkluderte du henne eller lot du henne bare stå alene? Hvis jeg spurte om hun ville bli med på noe sa hun "NEI, OG FJERN DEG" og sånne type ting. Så jeg overså henne selvklart. Anonymkode: 3a0b3...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude.lutt Skrevet 19. mai 2017 #36 Del Skrevet 19. mai 2017 Hva med å snakke med henne? Spørre henne om det var flere episoder? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 19. mai 2017 #37 Del Skrevet 19. mai 2017 Alt blir jo sett på som mobbing i dag, er latterlig hvor sensitive folk har blitt med årene. En troll kommentar på nettet blir sett på som mobbing. Skrudd opp samfunn vi lever i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. mai 2017 #38 Del Skrevet 19. mai 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg spurte om hun ville bli med på noe sa hun "NEI, OG FJERN DEG" og sånne type ting. Så jeg overså henne selvklart. Anonymkode: 3a0b3...139 Hm ja da skjønner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #39 Del Skrevet 19. mai 2017 6 minutter siden, Trude.lutt skrev: Hva med å snakke med henne? Spørre henne om det var flere episoder? Kanskje de allerede har pratet? Det er ikke så lett å være tenåring med alt det medfølger men å single en ut av en gjeng og kalle denne mobber og i tillegg begynne spre rykter om dette mange år senere er ikke riktig eller spesielt ok gjort i mine øyne. Alle eier sin versjon av slike ting men jeg synes også det er veldig lett å kalle andre mobbere og gå inn i offerrolle uten å reflektere over hva en selv gjør mot andre eller sier om andre. Anonymkode: 23652...c87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #40 Del Skrevet 19. mai 2017 Hvis det var en større gruppe som mobbet henne, har du også med å komme med en slem kommentar tatt del i mobbing. Mobbing er erting plaging over tid, eller hvis det er en større gruppe kan det være enkeltanledninger, eller mindre tidsperiode. Jeg synes likevel ikke det du gjorde var så ille. Hvis du var klar over at en gruppe mobbet henne er det dårlig, og utrolig unødvendig. Jeg hadde beklaget, sagt som sant var (hvis det er sant) at jeg ikke visste at hun ble mobbet, at jeg synes det er leit at hun skulle gå igjennom det, men at min kommentar bare var en ubetenksom ting sagt som en 7-åring, og at jeg håpte hun fikk den hjelpen hun trengte. Anonymkode: 0c184...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå