Gå til innhold

Jeg er fortsatt en mobber - nesten 15 år senere.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg var syv år gikk jeg forbi en jente i fra skolen min. Hun hadde fått penger av foreldrene sine til å kjøpe seg nye klær. 
Jeg kommenterer disse klærne og sier: "Så rare klær du har - er det UFO-klær du har kjøpt deg?". De var selvlysende og hun stakk seg derfor veldig ut.

Det har hun fortsatt ikke kommet over. Nesten 15 år senere. :roll: 

Pr dags dato er jeg fortsatt mobber'n - jeg er fortsatt kjempe slem som sa dette til henne. For meg så var det ikke noe annet enn ei som hadde kjøpt seg rare og merkelige klær. Det var aldri ment som mobbing, men hun mener fortsatt det. Hun har til og med fått noen til å ringe meg for ti år siden for å minne meg på hvor grusom jeg var som 7 åring.

Er dette virkelig en big deal? Jeg mente det ikke slemt. 7 åringer skjønner ikke sånn.

Anonymkode: 3a0b3...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke en mobber på grunn av én kommentar som ikke var ment slemt engang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Silje Lien skrev:

Du er ikke en mobber på grunn av én kommentar som ikke var ment slemt engang.

Ikke sant ikke. Det er det jeg mener, men hun mener det. :hakeslepp: 
Det må ha skjedd masse annet som jeg ikke har fått med meg på den tiden siden hun fortsatt syntes denne perioden var/er grusom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Mobbing er ondsinnet atferd begått ovenfor et annet menneske over tid. Så nei, det som du beskriver er ikke mobbing og denne jenta vet ikke hva mobbing er! Jeg hadde ikke funnet meg i dette og hadde gitt henne beskjed om hva mobbing er og be dama om å ta seg en bolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du ikke systematisk har holdt henne utenfor kan du nok slappe av

Anonymkode: 43391...a45

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, Snuppi skrev:

Mobbing er ondsinnet atferd begått ovenfor et annet menneske over tid. Så nei, det som du beskriver er ikke mobbing og denne jenta vet ikke hva mobbing er! Jeg hadde ikke funnet meg i dette og hadde gitt henne beskjed om hva mobbing er og be dama om å ta seg en bolle.

Nei, fordi det var aldri ment direkte ond. Jeg mente det ikke godt heller, men jeg gikk ikke inn for å kommentere det ved å glede meg til storefri for å finne henne for deretter å rakke ned på henne slik noen faktisk gjorde i mot noen (mulig det var henne). Det var noen jeg følte for å fortelle henne rett og slett. Et godt råd - det var sånn jeg så det. I ettertid gråt hun pga det og overdrev det hele og mente jeg mobbet og fortalte alle i hele byen etter enda en fuktig bytur de hadde vært på om hvor ond jeg var pga denne kommentaren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du ikke systematisk har holdt henne utenfor kan du nok slappe av

Anonymkode: 43391...a45

Nei - det er noen andre det - det var det hun sa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero

Hvis hun har problemer på grunn av den ene kommentaren når du var sju år gammel skyldes det henne, ikke deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Cicero skrev:

Hvis hun har problemer på grunn av den ene kommentaren når du var sju år gammel skyldes det henne, ikke deg. 

:enig: Ikke hilser hun heller. Pga det.  :roll: 

Og når man har forklart de som liksom skal konfrontere mobber'ne om hva som skjedde, så bare, eh nei. Det stemte ikke og ingen unnskyldning ble akkseptert (for jeg sa unnskyld bare for å slippe mas), så da kan det være det samme og jeg forklarte henne hva som hadde skjedd. At det var noen gutter på 8-9 år som startet det hele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du virker litt uempatisk som klager på at hun ikke liker deg og ikke hilser. Å si at hun hadde stygge klær var jo lite hyggelig.  Virker som dere var en gjeng også, så det var vel mer enn bare det hun ble mobbet for wller?

Hvorfor vil du hun skal hilse da?

Anonymkode: f094c...dff

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker litt uempatisk som klager på at hun ikke liker deg og ikke hilser. Å si at hun hadde stygge klær var jo lite hyggelig.  Virker som dere var en gjeng også, så det var vel mer enn bare det hun ble mobbet for wller?

Hvorfor vil du hun skal hilse da?

Jeg tror det er pga mobbingen, og jeg antar det stemmer og var ille siden det har blitt tatt opp i voksen alder, men jeg sa en setning om at klærne så ut som UFO-klær, ikke at klærrne var stygge. Som 7 åring syns jo jeg det var kult. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fordi det var aldri ment direkte ond. Jeg mente det ikke godt heller, men jeg gikk ikke inn for å kommentere det ved å glede meg til storefri for å finne henne for deretter å rakke ned på henne slik noen faktisk gjorde i mot noen (mulig det var henne). Det var noen jeg følte for å fortelle henne rett og slett. Et godt råd - det var sånn jeg så det. I ettertid gråt hun pga det og overdrev det hele og mente jeg mobbet og fortalte alle i hele byen etter enda en fuktig bytur de hadde vært på om hvor ond jeg var pga denne kommentaren. 

Dette er hennes problem og jeg er sikker på at flertallet ikke tar det som hun sier alvorlig. Hun høres helt skrullete ut... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, Snuppi skrev:

Dette er hennes problem og jeg er sikker på at flertallet ikke tar det som hun sier alvorlig. Hun høres helt skrullete ut... 

Ja, jeg tror det er tilfellet. At hun er skrullete rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er noen som dyrker offerrollen og gjør det til sitt livs verk. Det kan være hun er dem. Men jeg forstår også det å ikke ha en  rasjonell forhold til sin mobbehistorie. Jeg husker for eksempel de som fikk meg til å føle meg stygg, i motsetning til de som meg slo og torturerte meg. I mine minner er de bare en grå masse, mens de som ikke gjorde som mye, og bare lo eller så på meg med medlidenhet er de jeg husker best. 

Anonymkode: d99f7...ddb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så nå går alle rundt og tror du er en ond person? På grunn av en ufølsom kommentar fra deg? Men det er jo egentlig en ganske ond ting å gjøre mot noen..

Anonymkode: 23652...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tror det er tilfellet. At hun er skrullete rett og slett.

Er du TS? I så fall, så smallt det fra rette skrullen som lager en tråd hvor de klager over at mobbeofrene deres hater dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var jo unødvendig å komme med en lettere nedlatende kommentar, men det gjør deg ikke til en mobber i seg selv. Mobbing er å systematisk trykke noen ned over et visst tidsrom. Men det kan hende hun var mer følsom ovenfor slike kommentarer hvis hun ble mobbet av andre selv om det i og for seg ikke var ondsinnet ment fra din side. Mobbernes ofre blir gjerne mer sårbare/følsomme generelt, ikke kun ovenfor de som mobber. Selv om det kanskje ikke er rasjonelt å sette alle som kommer med en eller annen kommentar i samme bås som de som faktisk mobber, så må man prøve å se det fra offerets perspektiv: De har jevnlit blitt utsatt fra sjikane fra andre, og negative kommentarer fra andre (som ikke mobber) blir ekstra tungt på vektskålen, så det er egentlig ikke så rart hun ikke syntes noe særlig om deg heller i ettertid, sett fra offerets ståsted.

Anonymkode: bb8ca...209

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo unødvendig å komme med en lettere nedlatende kommentar, men det gjør deg ikke til en mobber i seg selv. Mobbing er å systematisk trykke noen ned over et visst tidsrom. Men det kan hende hun var mer følsom ovenfor slike kommentarer hvis hun ble mobbet av andre selv om det i og for seg ikke var ondsinnet ment fra din side. Mobbernes ofre blir gjerne mer sårbare/følsomme generelt, ikke kun ovenfor de som mobber. Selv om det kanskje ikke er rasjonelt å sette alle som kommer med en eller annen kommentar i samme bås som de som faktisk mobber, så må man prøve å se det fra offerets perspektiv: De har jevnlit blitt utsatt fra sjikane fra andre, og negative kommentarer fra andre (som ikke mobber) blir ekstra tungt på vektskålen, så det er egentlig ikke så rart hun ikke syntes noe særlig om deg heller i ettertid, sett fra offerets ståsted.

Anonymkode: bb8ca...209

Nei, men da mobber jo nesten hun nå - hvis det er tilfellet.
Det har aldri vært noe planglagt ved å rett og slett bare snakke til henne om hennes nye klær-, slik hun hevder i fra min side og at hun fortsatt gnager på noe som skjedde i en periode da jeg var et barn er absurd. Det virker som om at de som mobbet har mobbet henne så mye at hun tror at alle andre har vært med på det. Eller at hun har/hadde et stor behov for oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du TS? I så fall, så smallt det fra rette skrullen som lager en tråd hvor de klager over at mobbeofrene deres hater dem.

Ja, det virker jo sånn hvis hun klager over at hun har blitt mobbet som 7-åring når det ikke er tilfellet en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...