Gå til innhold

Datter sammen med utlending

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag fikk jeg møte datteren min sin kjæreste for første gang og for å være ærlig er jeg veldig skuffa. Han er fra Midtøsten, bodd her i Norge rundt 10 år. Jeg er veldig usikker på hva jeg burde gjøre, jeg vil jo prøve å snakke til jenta og få henne til å forstå at der er mange flotte norske gutter der ut, at hun ikke trenger gå for en muslim. Jeg blir så bekymret. Hva adde du gjort om datteren din hadde kommet hjem en utlending. 

Anonymkode: 078c5...f68

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig skuffet. Tror ikke jeg hadde engasjert i å bli kjent med han. Dette med tanke på religion og kvinnesyn. Hadde han ikke være religiøs hadde jeg engasjert meg.

Anonymkode: eee38...b32

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, dere virker ikke voksne i hodet. Var alt dere lærte på skolen om menneskesyn null verdt for dere? 

Anonymkode: a2c7b...e6a

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått inn for å bli kjent med gutten. Finnes andre ting å bekymre seg over.

Anonymkode: 4d967...68e

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

:scorpis:

Anonymkode: 638c6...106

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er de?

Anonymkode: 29e4a...700

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er de?

Anonymkode: 29e4a...700

Begge er 20

AnonymBruker
Skrevet

Ta deg sammen! Datteren din er vel ikke idiot? Om du stoler på henne, hennes intellekt og avgjørelser, og er sikker på henne som person, kan du vel stole på at hun ikke har tatt med seg en neanderthal med kvinnesyn fra steinalderen? Vis henne tillit, og han høflighet, som de begge fortjener, så blir du kanskje overrasket.  It's a brave new world, old guy! 

Anonymkode: 0ed4a...a0b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det, men hadde selvsagt ikke sagt noe. Hennes liv, hennes valg. Og jeg hadde gått inn for å kjenne fyren. Keep your friends close, but your enemies closer, neida. Men utfrysning er ingen pen metode. 

Anonymkode: 3bdc1...90e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag fikk jeg møte datteren min sin kjæreste for første gang og for å være ærlig er jeg veldig skuffa. Han er fra Midtøsten, bodd her i Norge rundt 10 år. Jeg er veldig usikker på hva jeg burde gjøre, jeg vil jo prøve å snakke til jenta og få henne til å forstå at der er mange flotte norske gutter der ut, at hun ikke trenger gå for en muslim. Jeg blir så bekymret. Hva adde du gjort om datteren din hadde kommet hjem en utlending. 

Da ville jeg ha blitt bekymret, startet undersøkelser og eventuelt lagt noen planer for å forsøke å påvirke henne til å se hen til etnisk norske eller hvite amerikanske menn,

Anonymkode: 95910...2ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg ha blitt bekymret, startet undersøkelser og eventuelt lagt noen planer for å forsøke å påvirke henne til å se hen til etnisk norske eller hvite amerikanske menn,

Hvordan da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan da?

That is for me to know and you to find out.

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne var sammen med en fra midtøsten. Var vel voksen når han kom til Norge. Han har ett bedre kvinnesyn enn veldig mange av de innfødte norske mennene jeg har møtt. Jobber som lege. Han er riktignok ikke praktiserende muslim. Hennes foreldre var ikke spesielt begeistret når hun viste han frem første gang, men de angret nok raskt på at de hadde vært så fordomsfulle. 

Prøv å bli kjent med han. For alt du vet er han en kjernekar. Skjønner din bekymring, men ikke alle fra midtøsten er like. Det er jo heller ikke slik at alle praktiserer sin religion like "strengt". 

Anonymkode: 1f144...df0

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ønsket å bli kjent med gutten, slik jeg hadde uansett om han var fra Volda eller Midtøsten. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er riktignok ikke praktiserende muslim.

Her ligger nok mye av forklaringen.

Anonymkode: f59eb...0c0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begge er 20

Han har bodd i Norge siden han var 10 år, og for alt du veit er han ikke muslim en gang. Han kan ha et utmerket kvinnesyn, bedre enn den gjengse nordmann, dette aner du ikke en døyt om, og hvis du dømmer han kun på etnisitet og opprinnelse så handler dette kun om rasisme. Du VET ikke om han har et dårlig kvinnesyn, du VET ikke om han er muslim. Jeg blir flau av foreldre som deg som dømmer valgene til barna sine uten å vite hva det valget egentlig går ut på. Håper du kommer til vett og ikke ødelegger forholdet til din datter med å gå etter en mann hun elsker. 

Anonymkode: 7da2e...fbd

• Liker 14
Gjest Cicero
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt glad. Vet imidlertid ikke hva jeg hadde gjort dersom det hadde skjedd - å prøve å nekte en 20-åring (eller tenåring, for den saks skyld) å være sammen med noen har gjerne motsatt effekt. 

Skrevet

Gjør henne arveløs.

• Liker 2
Skrevet

Vært hyggelig og imøtekommende. Hvis forholdet blir seriøst, så hadde jeg lagt meg i selen for å bli kjent med ham. Jeg hadde vært åpen, raus og inkluderende. Fordi jeg vil det beste for mine barn. Og da tror jeg at det å ha et godt forhold til meg, så jeg kan hjelpe de og støtte de når de har behov er viktig. Jeg ville absolutt ikke drevet barnet mitt fra meg ved å uttrykke masse fordomsfulle holdninger eller drive å anta masse om et menneske jeg ikke kjenner enda. Datteren din er nok fullstendig klar over at det finnes flotte norske gutter der ute, hun har jo funnet seg en :)  Men det var kanskje en hvit, kristen gutt du ville hun skulle ende opp med?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så fordomsfull og dømmende du er... Selvfølgelig skal du gå inn for å bli kjent med han, han kan jo være en kjempe koselig gutt. Ikke legg alle muslimer under en kam...

Anonymkode: 60215...6ae

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...