Gå til innhold

Når ca er eggløsningssprøyten ute av kroppen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Håper så inderlig noen kan svare meg her... 

Er 10 dager siden idag at jeg tok eggløsningsprøyten iforbindelse med egguttak og har hørt at den gir utslag på hcg i 10-12 dager. Men mest vanlig at den er ute av kroppen innen dag 10. Jeg begynte å teste rugedag 4 (6dpo) for å se at testen blir blank. Altså at sprøyten ikke tuller med meg når jeg virkelig skal begynne å teste etter noe ekte. Igår ble den litt sterkere enn den var på søndag, og idag tok jeg en annen type test som også er sterkere, mn teller dette som fortsatt svake streker.. Er idag bare 8 dpo, rugedag 6. Det jeg lurer på om det er vanlig at eggløsningssprøyta ovitrelle sitter i kroppen så lenge? Burde ikke testene bli svakere for hver dag.. Er vel litt tidlig med en ekte positiv test 8 dpo vel?? Håper noen kan svare... Tør ialefall ikke å juble enda. 

Anonymkode: 0c88d...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sykepleieren sa til meg at den var ute av kroppen etter en uke, men at jeg ikke måtte teste før jeg fikk beskjed om det.

Om strekene blir sterkere eller svakere, kan du ikke tolke på noe vis, dessverre. Jeg tok test og blodprøve samme dager og testen siste blodprøvedag var svakere enn første selv om hcg hadde doblet seg. Du kan jo prøve med cb med ukeindikator for hvis den først viser 1-2 uker og deretter 2-3 uker litt senere, er du jo gravid. Lykke til!

Anonymkode: d2afa...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sykepleieren sa til meg at den var ute av kroppen etter en uke, men at jeg ikke måtte teste før jeg fikk beskjed om det.

Om strekene blir sterkere eller svakere, kan du ikke tolke på noe vis, dessverre. Jeg tok test og blodprøve samme dager og testen siste blodprøvedag var svakere enn første selv om hcg hadde doblet seg. Du kan jo prøve med cb med ukeindikator for hvis den først viser 1-2 uker og deretter 2-3 uker litt senere, er du jo gravid. Lykke til!

Takk for svar :) tok en test imåres a1 test veldig svak men fortsatt sterkere enn den på søndag. Kjøpte clearblue med sånn pluss tegn som jeg tok i ettermiddag. Den ble jo myye sterkere enn den jeg tok i dag tidlig. Ikke sånn super sterk strek det heller, mn sterkere enn den andre.. Leste at begge var like sensetive, så det er jo litt rart at de bare blir sterkere og ikke svakere som jeg har hørt de skal bli når eggløsningssprøyta skal gå ut. Jaja.. Er vel dette som er domt med å teste for tidlig, men hadde liksom ikke regna med å få sterkere allerede.. Hadde liksom regna med å få negativ test før de forhåpentligvis ble positive :) men jeg tar det foreløbig som et positivt tegn på at de blir sterkere og ikke svakere.. :) 

Slenger med bilde så du får se.. Har montert ut a1 testen og er nesten ikke til å fanges opp på kamerat, mn den er definitivt der.. Stor forskjell synes nå jeg.  Den øverste ifra imårest og den andre ettermiddag.. Burde vel bli svakere snart da.. Huff dette er så kjip situasjon da man ikke kan juble.. 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) tok en test imåres a1 test veldig svak men fortsatt sterkere enn den på søndag. Kjøpte clearblue med sånn pluss tegn som jeg tok i ettermiddag. Den ble jo myye sterkere enn den jeg tok i dag tidlig. Ikke sånn super sterk strek det heller, mn sterkere enn den andre.. Leste at begge var like sensetive, så det er jo litt rart at de bare blir sterkere og ikke svakere som jeg har hørt de skal bli når eggløsningssprøyta skal gå ut. Jaja.. Er vel dette som er domt med å teste for tidlig, men hadde liksom ikke regna med å få sterkere allerede.. Hadde liksom regna med å få negativ test før de forhåpentligvis ble positive :) men jeg tar det foreløbig som et positivt tegn på at de blir sterkere og ikke svakere.. :) 

Slenger med bilde så du får se.. Har montert ut a1 testen og er nesten ikke til å fanges opp på kamerat, mn den er definitivt der.. Stor forskjell synes nå jeg.  Den øverste ifra imårest og den andre ettermiddag.. Burde vel bli svakere snart da.. Huff dette er så kjip situasjon da man ikke kan juble.. 

image.jpeg

Streken er jo helt tydelig. Leste i en annen tråd at noen hadde lest i felleskatalogen at eggløsningssprøyta var ute av kroppen etter 10 dager, men sykepleieren sa en uke til meg, så forhåpentligvis er du gravid. Håper at det ikke bare er eggløsningssprøyta som tuller det til! Oppdater gjerne, blir spennende å høre hvordan det går! :-)

Jeg tenkte å gjøre som deg når jeg skal begynne med IVF om noen uker, å teste for å se at testene blir negative før de blir positive, men hvis du nå er gravid, er det kanskje slik at testene ikke rekker å bli negative før man produserer nok hcg til at de blir positive igjen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et godt råd fra noen som har hatt en del IVF-forsøk: Vent med å teste, helst til testdato om du klarer. Er testen positiv da, kan du juble foreløbig. Husk at ved IVF er egget som settes tilbake allerede befruktet og har begynt å dele seg, så sjansen er stor for at det når implantasjonsstadiet og vil forsøke å feste seg, slik at hcg-produksjonen starter. Det er derfor veldig vanlig å oppleve kjemiske graviditeter ved IVF. Jeg har hatt positive tester 8 dpo flere ganger ved negative IVF-forsøk, men er usikker på om det er rest etter ovitrellen eller svært tidlig kjemiske graviditeter jeg har registrert. 

I forsøket som resulterte i sønnen vår, testet jeg ikke før 12 dpo. Da var testene klart positive, og jeg visste at ovitrellen var ute av kroppen. Prøv å vent noen dager før du tester igjen, så ser du et endelig svar da. Lykke til! 

Anonymkode: b51d9...dff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er gjerne ovitrellen igjen i kroppen til 9-10 dpo, så jeg ville sett an om testene blir sterkere i løpet av de kommende dagene før jeg virkelig slapp jubelen løs. Spesielt når den sterkeste testen er en CB+, for de får man veldig ofte falske positive på. Det kan selvfølgelig veldig godt hende at du blir gravid, men jeg ville prøvd å holde meg nøktern en dag eller to til, sånn for at ikke fallhøyden skal bli alt for stor i tilfelle det ikke går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tusen takk for svar. Ja, jeg angrer litt på at jeg begynte å teste så tidlig. Men hadde ikke regnet med at de skulle bli sterkere så fort. Ettersom den er så sterk nå så regner jeg med at dette ikke er ovitrelle mer.. Men nå ble jeg veldig redd for kjemisk :( er det negativt å ha positiv test så tidlig? At det da er større sjanse for kjemisk enn hvis den blir positiv litt senere? Nå når jeg først har begynt å teste, så må jeg bare fortsette for å se at den blir sterkere, klarer ikke noe annet nå som jeg først har begynt å se noe. Trodde nesten ikke det var mulig å få noe utslag før 10 dpo jeg. Så må si jeg ble forundret når de ble sterkere... Skal oppdatere imorgen, da er jeg 9 dpo! :) håper så inderlig dette ikke er kjemisk nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, miore skrev:

Hos meg er gjerne ovitrellen igjen i kroppen til 9-10 dpo, så jeg ville sett an om testene blir sterkere i løpet av de kommende dagene før jeg virkelig slapp jubelen løs. Spesielt når den sterkeste testen er en CB+, for de får man veldig ofte falske positive på. Det kan selvfølgelig veldig godt hende at du blir gravid, men jeg ville prøvd å holde meg nøktern en dag eller to til, sånn for at ikke fallhøyden skal bli alt for stor i tilfelle det ikke går!

Ja, veldig enig! Må være forsiktig med jubel enda. Mn kjenner at håpet er blitt større.. Tror ikke det er noe tvil da jeg har hatt veldig mye stikking i livmor omerådet idag, som kjennes veldig godt..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, veldig enig! Må være forsiktig med jubel enda. Mn kjenner at håpet er blitt større.. Tror ikke det er noe tvil da jeg har hatt veldig mye stikking i livmor omerådet idag, som kjennes veldig godt..  

Hehe, nå skal ikke jeg være noen kjip party pooper altså, men det er en veldig vanlig bivirkning fra progesteron! Men jeg heier på sterkere tester for deg i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, miore skrev:

Hehe, nå skal ikke jeg være noen kjip party pooper altså, men det er en veldig vanlig bivirkning fra progesteron! Men jeg heier på sterkere tester for deg i morgen :)

Hehe, neij. Man skal jo være forsikrig med å forsikre seg noe så tidlig. Har hatt mye mer stikkinger og kjenner det er noe som foregår i der omerådet livmoren er. Kjent det kun idag. Aldri kjent noe sånt før.. Trenger ikke å kjenne etter en gang, for det kjennes. Så jeg tror nok det er noe mer enn bare bivirkningene av progesteron denne gangen 😆 Mn som sagt så prøver jeg å holde igjen jubelen enda. Ettersom det er risiko for kjemisk så tidlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Testen er akkurat lik som igår ettermiddag. Har hatt menssmerter i korsryggen i hele natt... Så føler at dette ender dårlig.. Burde ikke testen vært litt sterkere idag? Regner med det ikke er ovitrelle mer. Da de ikke blir svakere. 11 dager siden jeg tok eggløsningssprøyta. 

Er det vanlig med menssmerter i korsryggen i tidlig graviditet? Føler det er negativt å ha det.. Kjenner heller ikke noe strekninger eller stikking i livmoren idag, foreløbi.. Såg for meg inatt når menssmertene kom at livmoren pressa ut det døde egget, huff.. Var så optimist og plutselig helt pessimist iforhold til igår. Dette suger. 

Skal prøve å legge dette bak meg idag å heller se hvordan testen er imorgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Testen er akkurat lik som igår ettermiddag. Har hatt menssmerter i korsryggen i hele natt... Så føler at dette ender dårlig.. Burde ikke testen vært litt sterkere idag? Regner med det ikke er ovitrelle mer. Da de ikke blir svakere. 11 dager siden jeg tok eggløsningssprøyta. 

Er det vanlig med menssmerter i korsryggen i tidlig graviditet? Føler det er negativt å ha det.. Kjenner heller ikke noe strekninger eller stikking i livmoren idag, foreløbi.. Såg for meg inatt når menssmertene kom at livmoren pressa ut det døde egget, huff.. Var så optimist og plutselig helt pessimist iforhold til igår. Dette suger. 

Skal prøve å legge dette bak meg idag å heller se hvordan testen er imorgen. 

Min test ble svakere selv om hcg hadde doblet seg på blodprøven, så fargen på streken trenger ikke å bety noe når hcg er lav såpass tidlig. Tror jeg ville ha prøvd å tenke på noe annet (lett å si, vanskelig i praksis...) og testet igjen om noen dager. Jeg har hatt verre menssmerter enn når jeg får mensen rundt menstider når jeg har vært gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min test ble svakere selv om hcg hadde doblet seg på blodprøven, så fargen på streken trenger ikke å bety noe når hcg er lav såpass tidlig. Tror jeg ville ha prøvd å tenke på noe annet (lett å si, vanskelig i praksis...) og testet igjen om noen dager. Jeg har hatt verre menssmerter enn når jeg får mensen rundt menstider når jeg har vært gravid.

Tusen takk for beroligende ord. Fikk litt større håp nå. Men liker ikke at det gjør vondt i korsryggen.. Må si nedturen var stor idag når ikke testen ble sterkere. Følte med en gang at håpet var ute.. Men er vel for tidlig å si noe om.. Får vel bare vente å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper så inderlig noen kan svare meg her... 

Er 10 dager siden idag at jeg tok eggløsningsprøyten iforbindelse med egguttak og har hørt at den gir utslag på hcg i 10-12 dager. Men mest vanlig at den er ute av kroppen innen dag 10. Jeg begynte å teste rugedag 4 (6dpo) for å se at testen blir blank. Altså at sprøyten ikke tuller med meg når jeg virkelig skal begynne å teste etter noe ekte. Igår ble den litt sterkere enn den var på søndag, og idag tok jeg en annen type test som også er sterkere, mn teller dette som fortsatt svake streker.. Er idag bare 8 dpo, rugedag 6. Det jeg lurer på om det er vanlig at eggløsningssprøyta ovitrelle sitter i kroppen så lenge? Burde ikke testene bli svakere for hver dag.. Er vel litt tidlig med en ekte positiv test 8 dpo vel?? Håper noen kan svare... Tør ialefall ikke å juble enda. 

Les på navnet på sprøyten i felleskatalogen.no. 

Der finner du noe som heter halveringstid. Dvs. Hvor lang tild det tar før 1/2 legemiddelet er ute av kroppen. Deretter kan du regne på hvor lang halveringstid hele virkestoffet har. 

Anonymkode: 8205e...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppdatering. Har ikke flere clear blue tester igjen. Tok en sånn a1 test igjen. Idag er jeg på rugedag 8. 10dpo. 

Øverste ble tatt samtidig som da clearblue ble mye sterkere enn denne. (2 dager siden)

Nederste ifra idag.. Mn synes ikke den er sterk nok, mn litt sterkere enn den øverste.. Lurer da på hvordan clear blue hadde slått ut. Virker som a1 testene blir veldig svake iforhold til andre like sensetive tester.. Mn synes dette lover dårlig foreløbig. Har menssmerter i korsryggen. Og kjenner ikke noe andre tegn til graviditet, pluss at testen burde blitt sterkere nå. 

Hva tror dere? Løpet kjørt? 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan går det, har du testet idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det, har du testet idag?

Går ikke så bra.. Er tydelig nedstigning på clear blue testene.. Siste 3 dagene har de vært helt like.. Mn tydelig svakere enn på tirsdag. Så synes dette ligner veldig en kjemisk desverre.. Begynte å frykte for at det skulle skje, og jammen skjedde det også. At det går an! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går ikke så bra.. Er tydelig nedstigning på clear blue testene.. Siste 3 dagene har de vært helt like.. Mn tydelig svakere enn på tirsdag. Så synes dette ligner veldig en kjemisk desverre.. Begynte å frykte for at det skulle skje, og jammen skjedde det også. At det går an! 

Så leit! :-( Men, ikke gi opp håpet helt enda. Som sagt ble min test svakere selv om hcg hadde doblet seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har montert ut testene for å sammenligne

*øverste tirsdags ettermiddag

*nr 2 onsdags morgen

* nr 3 torsdags ettermidag

* nr 4 idag tidlig. 

Er iallefall ikke eggløsningssprøyta som henger igjen nå. Og hadde tydelige graviditetssymptomer på tirsdag. Onsdag fikk jeg menssmerter og graviditetssymptomene var borte. Tydelig kjemisk. 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har montert ut testene for å sammenligne

*øverste tirsdags ettermiddag

*nr 2 onsdags morgen

* nr 3 torsdags ettermidag

* nr 4 idag tidlig. 

Er iallefall ikke eggløsningssprøyta som henger igjen nå. Og hadde tydelige graviditetssymptomer på tirsdag. Onsdag fikk jeg menssmerter og graviditetssymptomene var borte. Tydelig kjemisk. 

image.jpeg

Ok, det med at graviditetssymptomene blir borte høres ut som kjemisk, ja. Huff, så utrolig kjedelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...